abonnement Unibet Coolblue
pi_26921689
Bestaat er ook serieus thuiswerk? Ik ben dus op zoek naar thuiswerk. Bv. dingen inpakken, in elkaar zetten, administratief, callcenter. Geen MLM of erotisch, of iets in die trant.
Nou vroeg ik me dus af of dat wel bestaat. Ik heb al advertenties gezien, maar daarvoor moet je dan eerst een 0900/0906 nr bellen. Of eerst vooruit betalen en dan krijg je een starterspakket en dat soort dingen. Nou, dat lijkt me dus onzin en daar reageer ik niet op.

Ik hoop dat iemand wel een betrouwbaar bedrijf weet. Het liefst in Drenthe.
pi_26922023
Het bestaat i.i.g. wel. M'n tante heeft het ook een tijdje gedaan, die monteerde toen dingetjes o.i.d.

Helaas heb ik geen idee hoe je aan zo'n baan zou kunnen komen.
  woensdag 11 mei 2005 @ 19:20:41 #3
62901 MaTaRa
of gewoon THIMMMIEEEE!
pi_26922717
staan er geen advertenties in de krant?
Bert en Ernie freak
pi_26922827
Ik heb vroeger iig bij een maar een zooi van die kapstokhangertjes gemonteerd, en cd's van compuserve in een doosje gestouwd
pi_26924759
Een vriendin van mij doet thuiswerk via het NIPO. Telefonische enquetes en dergelijke.
Niet het meest ideale baantje, maar je kunt de hele tijd lekker op je krent blijven zitten en vanaf thuis je knaken verdienen - wat weer goed is natuurlijk. De meeste mensen moeten ergens anders heen om de hele dag op hun krent te zitten.
pi_26927279
TNS Nipo idd.
amokaapjeeh O+
pi_26927283
mijn moeder ging vroeger een partij toilettassen in elkaar zetten. kreeg ie een naaimachine te leen. Verdiende toen zo'n 60-100 gulden per week of zo.
pi_26929046
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 19:20 schreef MaTaRa het volgende:
staan er geen advertenties in de krant?
Jawel, maar darvoor moet je een duur 0900 nr bellen.
pi_26929323
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 19:24 schreef Wokkel1982 het volgende:
Ik heb vroeger iig bij een maar een zooi van die kapstokhangertjes gemonteerd, en cd's van compuserve in een doosje gestouwd
Weet je ook nog waar?
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 21:51 schreef Coconut het volgende:
TNS Nipo idd.
Ik heb gesolliciteerd!
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 21:51 schreef athlonkmf het volgende:
mijn moeder ging vroeger een partij toilettassen in elkaar zetten. kreeg ie een naaimachine te leen. Verdiende toen zo'n 60-100 gulden per week of zo.
Enig idee waar?
pi_26931075
Ik heb het een tijdje gedaan, enquettes verwerken voor een of ander bureau, dus het bestaat wel degelijk.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_26931241
Serieus thuiswerk bestaat:
* ga niet bellen naar dure nummers , de bedoeling is dat je geld gaat verdienen niet uitgeven.
* Geen inschrijfgeld betalen ,de bedoeling is dat je geld gaat verdienen niet uitgeven.
* Zoek op internet naar bedrijven op zoekwoord thuiswerk en bel alleen naar normale nummers en bedrijven die adressen plaatsen. Het bedrijf bestaat op die manier echt. Je kunt het zien.
* Als je werk gaat doen voor hun probeer wat info van mensen te krijgen. Ivm, betalingen enzo. Normaal is dat er na afloop van de maand betaald wordt.

Succes
Inspiratieloos!
pi_26944594
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 23:44 schreef it_was_me het volgende:
Serieus thuiswerk bestaat:
* ga niet bellen naar dure nummers , de bedoeling is dat je geld gaat verdienen niet uitgeven.
* Geen inschrijfgeld betalen ,de bedoeling is dat je geld gaat verdienen niet uitgeven.
* Zoek op internet naar bedrijven op zoekwoord thuiswerk en bel alleen naar normale nummers en bedrijven die adressen plaatsen. Het bedrijf bestaat op die manier echt. Je kunt het zien.
* Als je werk gaat doen voor hun probeer wat info van mensen te krijgen. Ivm, betalingen enzo. Normaal is dat er na afloop van de maand betaald wordt.

Succes
0900 nrs vertrouw ik sowieso niet. Daar bel ik ook niet naartoe.
Ik heb op internet gezocht, tot nu toe alleen maar 'troep' gevonden. Dus 0900 nrs, eerst sms sturen voor code site, eerst betalen voor een boek, elke maand 11,- betalen, die was erg vaag. En idd geen adres kunnen vinden, of verdere info over betalingen.

Maar ik zoek gewoon verder! (ook naar 'gewoon' werk)
Als iemand nog een site tegekomt die betrouwbaar lijkt, laat het weten!
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 23:37 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb het een tijdje gedaan, enquettes verwerken voor een of ander bureau, dus het bestaat wel degelijk.

Weet je ook nog waar?
pi_26958832
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26960334
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 22:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
www.thuiswerkgarant.nl
quote:
Gezien het zeer grote aantal nieuwe leden die zich de afgelopen maand hebben ingeschreven, hebben wij besloten om tot nader order geen nieuwe leden meer te accepteren.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_27007137
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 22:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
www.thuiswerkgarant.nl
''Bestaande leden (zowel gratis en betalend) kunnen uiteraard wel gebruik blijven maken van thuiswerkgarant.nl. Daarnaast kunnen reeds geregistreerde gratis leden hun account uiteraard nog steeds upgraden om zo van alle voordelen van het betaalde lidmaatschap te kunnen profiteren. Klik hier om uw account te upgraden.''
Toch weer betalen. Ze wil geld verdienen! Van dit soort bedrijven krijg je dan een adres wat het hele adressenbestand met thuiswerkzoekers ontvangt. Kost geld en de kans dat je hier werk van krijgt is nihil.
Inspiratieloos!
pi_27008208
Het was ook sarcastisch bedoeld. Thuiswerkgarant is een "bedrijfje" van een bekende oplichter.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27008397
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 17:39 schreef it_was_me het volgende:
Toch weer betalen. Ze wil geld verdienen! Van dit soort bedrijven krijg je dan een adres wat het hele adressenbestand met thuiswerkzoekers ontvangt. Kost geld en de kans dat je hier werk van krijgt is nihil.
Idd. In de krant staat een advertientie met een normaal (geen 0900) nr. Die ga ik dinsdag bellen. Wie weet is het wel wat.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 19:32:43 #18
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_27009476
De bedrijven met de 0900 nummers werken op de volgende manier:
Bel het idd dure nummer en schrijf je in voor een informatiepakket. Als je het informatiepakket uiteindelijk thuis krijgt dan staat daarin dat je een 0900 nummer moet openen en eigenlijk hetzelfde moet gaan doen als waar jij ook ingestonken bent.

Nooit doen dus..
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_27014342
Geen 0900-nummers bellen.

Zoek op 'thuiswerk' in de gouden gids. Simple as that
Te vinden op www.goudengids.nl uiteraard.
  zondag 15 mei 2005 @ 11:01:46 #20
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_27020922
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 20:27 schreef Unexplained het volgende:
Een vriendin van mij doet thuiswerk via het NIPO. Telefonische enquetes en dergelijke.
Niet het meest ideale baantje, maar je kunt de hele tijd lekker op je krent blijven zitten en vanaf thuis je knaken verdienen - wat weer goed is natuurlijk. De meeste mensen moeten ergens anders heen om de hele dag op hun krent te zitten.
Ik heb er eigenlijk weinig problemen mee om elders op m'n krent te zitten. Daarnaast heb ik thuis geen koffie-automaat en ook geen collega's om over het weer te praten.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_27025375
quote:
Op zondag 15 mei 2005 11:01 schreef hace_x het volgende:

[..]

Ik heb er eigenlijk weinig problemen mee om elders op m'n krent te zitten. Daarnaast heb ik thuis geen koffie-automaat en ook geen collega's om over het weer te praten.
Nee maar jij wordt waarschijnlijk ook geen moeder over een tijdje en dan is thuiswerk (omdat je je uren wat flexibeler in kunt delen en je niet met reistijd zit e.d.) toch wel makkelijk. Ookal heb je geen contact met collega's en moet je het doen met je eigen koffiezetapparaat of waterkoker
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_27110710
Denk je iets gevonden te hebben, krijg je dit

Toegangscode NL thuiswerk_home
Nederland

Helaas is het noodzakelijk u voor de gevraagde informatie een eenmalige onkostenvergoeding te vragen. Om de kosten voor u acceptabel te maken bieden wij u voor dit bedrag toegang tot alle vacatures en diensten.

Bel met uw vaste of mobiele telefoon naar: 0900 8222222 (euro 1,30 per gesprek) en voer de verkregen code hieronder in:

Wat denken jullie; niet doen?
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:19:20 #23
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27110774
Word mysteryshopper.
pi_27110915
Opzich lijkt me dat best wat; lekker vanuit huis. Ben een tijdje overspannen geweest en om nu meteen weer op de werkvloer te staan, dat valt me erg zwaar. Zo'n beetje de boel langzaam opbouwen door thuis te beginnen, dat zou nog niet eens slecht zijn
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:25:37 #25
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27110959
Als je echt iets wilt dat nog een beetje verdient, moet je denk ik wel al gaan denken in de hoek van het freelancen, als bv. administratie/belastingadviseur of tekstschrijver/journalist/corrector, of iets dergelijks.
pi_27111027
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:25 schreef Aventura het volgende:
Als je echt iets wilt dat nog een beetje verdient, moet je denk ik wel al gaan denken in de hoek van het freelancen, als bv. administratie/belastingadviseur of tekstschrijver/journalist/corrector, of iets dergelijks.
Ik heb daar geen diploma's voor.
Het zou voor mij een bijbaan zijn. Moet natuurlijk wel wat verdienen.
pi_27111073
Corrector zijn is erg leuk werk om te doen btw
Heb 't echter nog nooit als thuiswerker gedaan.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 18 mei 2005 @ 11:54:36 #28
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27111796
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:29 schreef Natalie het volgende:
Corrector zijn is erg leuk werk om te doen btw
Heb 't echter nog nooit als thuiswerker gedaan.
Ik doe het nu, maar niet thuis hoewel ik dat best een paar dagen zou willen
Ingrid: zonder diploma's of specifieke vraardigheden is het denk ik niet erg makkelijk om iets te vinden. Heb eens ergens te tip gelezen om te informeren bij Direct Mailbedrijven. Bij die bedrijven gaat er dagelijks een enorme bult spam, euh post de deur uit en vaak zoeken zij medewerkers om de mailings klaar te maken.
pi_27111992
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:54 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik doe het nu, maar niet thuis hoewel ik dat best een paar dagen zou willen
Ingrid: zonder diploma's of specifieke vraardigheden is het denk ik niet erg makkelijk om iets te vinden. Heb eens ergens te tip gelezen om te informeren bij Direct Mailbedrijven. Bij die bedrijven gaat er dagelijks een enorme bult spam, euh post de deur uit en vaak zoeken zij medewerkers om de mailings klaar te maken.
Ik ga daar informeren. Tnx.
pi_27112672
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 11:54 schreef Aventura het volgende:

Ik doe het nu, maar niet thuis hoewel ik dat best een paar dagen zou willen
In principe zou dat ook prima thuis moeten kunnen.
Maar in Nederland lijkt men nog wat huiverig voor thuiswerkers. Snap ook niet zo goed waarom.

Wie weet omdat ze er mogelijk niet op vertrouwen dat we thuis wat uitvoeren?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_27114081
ik heb zelf bij een drukkerij (VOB Hardenberg) gewerkt, daar werden dingen ook nog weleens aan thuiswerkers overgelaten. dat werd via een intern systeem geregeld, viel direct onder ons niet via andere bureau's als het goed is
  woensdag 18 mei 2005 @ 13:07:36 #32
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27114202
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

In principe zou dat ook prima thuis moeten kunnen.
Maar in Nederland lijkt men nog wat huiverig voor thuiswerkers. Snap ook niet zo goed waarom.

Wie weet omdat ze er mogelijk niet op vertrouwen dat we thuis wat uitvoeren?
Juist bij correctie-en schrijfklussen 'staat' er vaak wel een bepaalde norm, bv. aantal woorden per uur, of als je zelf schijft vaak een tarief per woord.
Ik kan me voorstellen dat je bv. bij inpakwerk bv. ook kwantitatief betaald wordt. In andere sectoren is het denk ik wat moeilijker controleerbaar. Ik werk nu bij een organisatie die wereldwijd opereert. Omdat het gecompliceerd is (zeggen ze) om mij vanuit huis op het netwerk te laten komen zit ik nu daar, dus dat kan bij sommige bedrijven ook een issue zijn.
pi_27116691
Mwa, dat 'moeilijk is om jou vanuit huis op het netwerk te laten komen' dat is in veel gevallen natuurlijk onzin. Nu weet ik de aard er niet precis van maar zoiets als 'het iemand toegang geven tot het netwerk' is vrij eenvoudig (en veilig) te regelen. Maar dan moet men het wel willen. In de praktijk valt het mij op dat men er soms niet eens naar informeert omdat ze bij voorbaat al denken dat het een enorm karwei is.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  woensdag 18 mei 2005 @ 14:36:21 #34
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27116906
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:28 schreef Natalie het volgende:
Mwa, dat 'moeilijk is om jou vanuit huis op het netwerk te laten komen' dat is in veel gevallen natuurlijk onzin. Nu weet ik de aard er niet precis van maar zoiets als 'het iemand toegang geven tot het netwerk' is vrij eenvoudig (en veilig) te regelen. Maar dan moet men het wel willen. In de praktijk valt het mij op dat men er soms niet eens naar informeert omdat ze bij voorbaat al denken dat het een enorm karwei is.
Daarom ook al dat 'zeggenze' van mij
Ik weet globaal wel hoe dat werkt en zo moeilijk kan het inderdaad nooit zijn. Tis veelal gemakzucht en 'wat de boer niet kent..' dat werkgevers ervan weerhoudt om jou thuis te laten werken. Terwijl ik denk dat ik meer zou doen (minder geklets bij de koffie automaat, geen reistijd of files, geen irritante telefonerende of schreeuwende collega's...
pi_27266807
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 14:36 schreef Aventura het volgende:

Daarom ook al dat 'zeggenze' van mij
Ik weet globaal wel hoe dat werkt en zo moeilijk kan het inderdaad nooit zijn. Tis veelal gemakzucht en 'wat de boer niet kent..' dat werkgevers ervan weerhoudt om jou thuis te laten werken. Terwijl ik denk dat ik meer zou doen (minder geklets bij de koffie automaat, geen reistijd of files, geen irritante telefonerende of schreeuwende collega's...
Ik ben gevoelig voor stress. Moet dan ook absoluut geen baan hebben in een druk kantoor met mensen die om me heen lopen, die steeds maar vragen stellen, muziek aan, telefoon tussendoor. Echt, ik word helemaal gek dan.

Zo thuis bij de pc gaat het prima. Lekker rustig. Geen gezeik om me heen. Denk dat ik zelfs een fulltime functie zou kunnen volhouden als ik vanuit huis mocht werken. Dat lukt op kantoor (lees: buitenshuis) al zeker een jaar of 3 niet meer.
En dan ben ik nog maar 25...

[ Bericht 0% gewijzigd door Celestien op 23-05-2005 10:31:45 (correctie) ]
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 23 mei 2005 @ 10:27:32 #36
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27267009
Herkenbaar, ik verbaas me over hoe andere mensen het volhouden in een kippenhok (zo noem ik de meeste kantoren). Mensen praten niet, maar schreeuwen - tenminste zo ervaar ik het. Heb ook een gruwelijke hekel aan mensen die opeens aan je bureau opdoemen. En veel mensen horen zichzelf ook zeer graag praten. Moeten overal echt even hun mening over geven.
Nee, afschuwelijk. Ik wil gewoon mijn ding doen. Communiceren doe ik het liefst per e-mail of in mindere mate de telefoon. Iets overleggen het liefste op afspraak in een aparte kamer.
Als ik dit zo bekijk zou ik eigenlijk gewoon full-time thuis moeten zitten of een eigen toko beginnen...En ik ben nog maar 27 en net 3 jaar full-time aan het werk.
pi_27267304
quote:
Op maandag 23 mei 2005 10:27 schreef Aventura het volgende:
Herkenbaar, ik verbaas me over hoe andere mensen het volhouden in een kippenhok (zo noem ik de meeste kantoren). Mensen praten niet, maar schreeuwen - tenminste zo ervaar ik het. Heb ook een gruwelijke hekel aan mensen die opeens aan je bureau opdoemen. En veel mensen horen zichzelf ook zeer graag praten. Moeten overal echt even hun mening over geven.
Nee, afschuwelijk. Ik wil gewoon mijn ding doen. Communiceren doe ik het liefst per e-mail of in mindere mate de telefoon. Iets overleggen het liefste op afspraak in een aparte kamer.
Als ik dit zo bekijk zou ik eigenlijk gewoon full-time thuis moeten zitten of een eigen toko beginnen...En ik ben nog maar 27 en net 3 jaar full-time aan het werk.
Heb zelf een jaar of drie fulltime gewerkt en ik kon het op een gegeven moment gewoon niet meer.
Vind het erg jammer dat de meeste Nederlandse kantoren nog zo huiverig tegenover thuiswerk staan. Misschien bang dat we niets uitspoken, terwijl het werken in een vertrouwde en rustige thuissituatie juist een goede uitwerking op de productiviteit heeft.

Wat me ook irriteert op de werkvloer van veel kantoren is dat je amper de kans krijgt om nog te ontspannen. Zo vind ik het prettig om soms eventjes lekker te surfen. Gewoon even mijn gedachten verzetten omdat het werk even een sleur werd. Maar oh wee, dat wordt afgekeurd. Werken moet je. Met als gevolg dat ik dus tegen een uur of 2 geen puf meer had om ook maar 1 formulier te verwerken.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 23 mei 2005 @ 10:46:42 #38
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27267532
quote:
Op maandag 23 mei 2005 10:38 schreef Natalie het volgende:

[..]

Heb zelf een jaar of drie fulltime gewerkt en ik kon het op een gegeven moment gewoon niet meer.
Vind het erg jammer dat de meeste Nederlandse kantoren nog zo huiverig tegenover thuiswerk staan. Misschien bang dat we niets uitspoken, terwijl het werken in een vertrouwde en rustige thuissituatie juist een goede uitwerking op de productiviteit heeft.

Wat me ook irriteert op de werkvloer van veel kantoren is dat je amper de kans krijgt om nog te ontspannen. Zo vind ik het prettig om soms eventjes lekker te surfen. Gewoon even mijn gedachten verzetten omdat het werk even een sleur werd. Maar oh wee, dat wordt afgekeurd. Werken moet je. Met als gevolg dat ik dus tegen een uur of 2 geen puf meer had om ook maar 1 formulier te verwerken.
Herkenbaar, hoor. Ik weet heel zeker dat ik productiever zal zijn thuis.
En ja, daar zal ik tussendoor misschien wat prive-telefoontjes plegen of wat rondsurfen op het net, maar daar staat tegenover dat de stekker er niet per se om 5 uur uit hoeft. In de tijd die je normaliter kwijt zou zijn geweest met reizen haal je die verloren minuten echt wel weer in.
Ech onbegrijpelijk dat het nog niet meer ingeburgerd is, het zou tevens bijdragen om de files drastisch te verminderen.
pi_27268111
quote:
Op maandag 23 mei 2005 10:46 schreef Aventura het volgende:

Herkenbaar, hoor. Ik weet heel zeker dat ik productiever zal zijn thuis.
En ja, daar zal ik tussendoor misschien wat prive-telefoontjes plegen of wat rondsurfen op het net, maar daar staat tegenover dat de stekker er niet per se om 5 uur uit hoeft. In de tijd die je normaliter kwijt zou zijn geweest met reizen haal je die verloren minuten echt wel weer in.
Ech onbegrijpelijk dat het nog niet meer ingeburgerd is, het zou tevens bijdragen om de files drastisch te verminderen.
Absoluut! En behalve files zou het de werkgever ook een flink bedrag aan reiskostenvergoeding schelen. Daarnaast is het inrichten van een goede werkplek ook niet goedkoop. Geloof dat het een paar duizend Euro kost om zoiets te realiseren. Tel dat bij elkaar op en je komt toch op een flink bedrag uit.

Zelf lijkt het me erg relax, zo thuis (in mijn badjas desnoods) voor de pc ploffen met en ontbijtje en lekker aan de arbeid gaan.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_27281221
Ik ben ondertussen nog niks tegengekomen.
  maandag 23 mei 2005 @ 20:52:54 #41
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_27287750
Ingrid het is ook heel erg moeilijk ik heb naar 2 jaar ook nog steeds niks gevonden
en met die 0900 nummers bellen doe ik ook niet dat vertrouw ik allemaal niet...
veel succes met verder zoeken .
ik heb de hoop opgegeven
pi_27352711
babyfeet: 2 jaar? auch.....
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:06:39 #43
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27352769
Tja, ongeschoold werk is er niet zoveel, dus die trend zet zich voort in thuiswerk. Misschien kun je je tijd beter investeren in een vakgerichte opleiding, en dan vandaar verder kijken?
pi_27352983
kijk eens op www.cynny.jouwpagina.nl, rijk word je er niet van maar het is een leuk centje erbij
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
pi_27621269
Wat een wijven weer hier allemaal.
"Ja ik wil even lekker surfen", ja nogal wiedes dat het niet mag.
"Het is nogal druk op kantoor", omfg/.
"ik ben nogal gevoelig voor stress" .
Dat je op de centen van de staat of je vent teert is tot daaraan toe, maar trek je ajb ook terug uit het publieke leven.
.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_27622272
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 21:55 schreef Overlast het volgende:
Wat een wijven weer hier allemaal.
"Ja ik wil even lekker surfen", ja nogal wiedes dat het niet mag.
"Het is nogal druk op kantoor", omfg/.
"ik ben nogal gevoelig voor stress" .
Dat je op de centen van de staat of je vent teert is tot daaraan toe, maar trek je ajb ook terug uit het publieke leven.
.
Amen to that!
pi_27622816
quote:
Op maandag 23 mei 2005 17:35 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik ben ondertussen nog niks tegengekomen.
Dat zal ook wel niet gaan gebeuren. Zoek maar gewoon een echte baan.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  vrijdag 3 juni 2005 @ 23:44:50 #48
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_27624450
Mmm thuiswerk, vroeger veel mee gedaan voordat m'n ma ziek werd (die zette het uit)

Op de 0900 advertenties moet je niet reageren, dan krijg je een halve printout van de gouden gids thuisgestuurd of iets dergelijks; Troep, snel geld verdienen ja, voor de eigenaar van het nummer.

Wij kregen vaak mensen die het via via hadden gehoord van mensen die het ook deden en het zelf ook wilden gaan doen, zo rolden de meesten erin. Hang eens een advertentie op bij de supermakt op zo'n bord 'gezocht: thuiswerk (inpakken, sorteren etc...)' Ook zetten we zelf advertenties in lokale krantjes 'serieuze thuiswerkers gezocht' maar dan sta je wel tussen de 0900 #rs ... mond op mond reclame is gewoon het beste dan toch ~:-)

Betaling is meestal per 1000 bij inpakwerk, controle, of andere zut, let wel, het verdient geen reet! We praten over een a twee euro per duizend envelopjes dichtplakken bijv. We hadden echter ook wel eens klusjes van meer dan 30 euro de duizend ... soms moeilijke dingen, soms ook echt idioot simpel. Het ligt maar aan de aanbieder van het werk. Maar die meer betalende 'jobs' zet je dan uit onder de mensen die ook niet voor het mindere de hand om draaien etc... ,je moet het zien puur als bijverdienste rijk zul je er zeker niet van worden, er van kunnen eten en leven ook niet trouwens ~:-P
Dum de dum
pi_27625212
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 23:44 schreef Fe2O3 het volgende:

een hel verhaal over thuiswerk
Krijgen de legale thuiswerkcentrales geen problemen met het minimumloon?
Ik kan me niet indenken dat je voor 1000 enveloppen dichtmaken 1 a 2 euro krijgt.
Het minimumloon is 1264.80 per maand, bij 2 euro per 1000 enveloppen zou je dus 632 duizend enveloppen moeten plakken per maand.
Dat zou 30 duizend per dag van 8 uur zijn, ik weet niet of jij het voor elkaar krijgt om ongeveer 1 per seconde dicht te plakken

En dan zit je dus bij 2 euro nog maar aan het minimumloon, ik vraag me dus af hoe ze dat klaar krijgen
  zaterdag 4 juni 2005 @ 00:50:36 #50
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_27625736
Bijverdienste

Het is geen echt werk werk, geen arbeidsvoorwaarden etc...
Dum de dum
pi_27625801
Je ken altijd achter de raam gaan zitten,wiet knippen is ook behoorlijk serieus.
pi_27625998
Natalie en aventura, misschien een leuk idee om zo'n bedrijf op te zetten?
Iemand moet toch de eerste zijn!
pi_27628087
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 00:50 schreef Fe2O3 het volgende:
Bijverdienste

Het is geen echt werk werk, geen arbeidsvoorwaarden etc...
Ben ik het niet mee eens.
volgens http://www.arbeidsrechter.nl/h/h112.htm#11214 kan thuiswerk zowel op basis van arbeidscontract zijn, als zonder arbeidscontract (voor de dan geldende regels die te vinden is op http://www.arbeidsrechter.nl/h/h113.htm, vanuit de eerste link die ik gaf wordt er ook verwezen naar de tweede). Ook indien er geen arbeidscontract is bestaat er recht op het minimumloon (laatste zin onder de alinea met de kop "Wat geldt er naast de specifieke wettelijke regeling")
Dan bestaat alleen nog de vraag of het minimum bij en bepaald aantal uren pas van toepassing is, op http://www.arbeidsrechter.nl/h/h416.htm#416 staan regels over het minimumloon, en daar blijkt dat voor thuiswerkers zonder arbeidscontract het minimumloon ook van toepassing is indien er meer dan 5 uur per week gewerkt wordt, voor een periode van minimaal 3 maand.

Kortom, ook al ben je 1 uurtje per werkdag aan het bijverdienen thuis, wanneer je dat 3 maanden achter elkaar doet heb je gewoon recht op het minimumloon. Misschien ook dat daarom veel van dat werk naar lage lonen landen gaat?
pi_27628217
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 21:55 schreef Overlast het volgende:
Wat een wijven weer hier allemaal.
"Ja ik wil even lekker surfen", ja nogal wiedes dat het niet mag.
"Het is nogal druk op kantoor", omfg/.
"ik ben nogal gevoelig voor stress" .
Dat je op de centen van de staat of je vent teert is tot daaraan toe, maar trek je ajb ook terug uit het publieke leven.
.
Spreekt iemand van amper 21
Oeh, dit ga ik ècht serieus nemen

Nee, serieus nu. Oordelen over een situatie waar je de (persoonlijke) achtergronden niet van kent, vormt geen heldere en goed onderbouwde opinie. Dat zou jij met jouw studie toch wel weten, niet?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zaterdag 4 juni 2005 @ 09:42:36 #55
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_27628503
Allemaal leuk en aardig

Maar er is _geen_ arbeids conctact, dus met minimumloon afspraken en de hele mik heb je geen reet te maken. Over dat als er geen contract is toch min loon moet worden betaald gaat volgens mij over gewoon werk per uur ergens.

Er wordt bij thuiswerk gewerkt op provisie basis; jij doet zoveel werk jij krijgt zoveel betaald. Er staat geen tijds eenheid voor, als jij 5 uur lang over 1000x iets doet of 20 minuten, daar bepaal je zelf dan mee hoeveel hoe snel je verdient. Het is net als met een krantenwijk of folderwijk, je krijgt betaald per in de bus gegooide krant/folder en niet per uur. Het intresseert PCM niets of je je krantenwijk nu in 30 min of 3 uur doet ~:-)
Dum de dum
pi_27628520
Frederik: Er is geen arbeidscontract, het zijn opting-inn contracten. Dus je hebt geen recht op het minimumloon. Het is gewoon loon naar werken. Je kan de hele dag uit je neus vreten, maar dan krijg je ook niets.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_27628586
ook voor stuksbasis is het minimumloon geldig (indien je de laatste link volgt die ik gaf en onder het kopje "Minimumloon voor medewerkers van 23 t/m 64 jaar." kijkt staat het er ook.
Voor het minimumloon is er bij stuksbetaling van belang hoeveel men redelijkerwijze per uur kan doen. En dan is 1 envelop per seconde (even ervanuitgaande dat het handwerk is) wel een heel hoge snelheid
  maandag 13 juni 2005 @ 10:32:52 #58
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_27879163
www.annie.nl callcenter-werk van thuis uit
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_31457190
Ik geloof niet dat er echt serieus thuiswerk bestaat. Van al die reacties die ik hier lees, is er nauwelijks iemand te vinden die echt iets heeft gevonden. Voor 99,99 % van de mensen die graag thuiswerk willen zal het een droom blijven. Slechts 0,01% zal wel iets vinden, maar dan meer door puur geluk of via kennissen en niet via kranten-advertenties of via het internet.
Echt thuiswerk zal in ieder geval iets moeten zijn in je woonplaats, anders ben je teveel geld en tijd kwijt aan de reiskosten. Hou er ook rekening mee dat als je leeft van een uitkering, je het geld dat je ermee verdient, moet afstaan aan sociale zaken of het UWV. In dat geval schiet je er niks mee op.

Bij de site van Werk.nl zijn de links naar thuiswerk verwijdert vanwege de vele dubieuse links.
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 10:50:08 #60
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31457227
Handelen op eBay is misschien ook een idee. Of een anderssoortige webshop.
Moet je wel weten waar je mee bezig bent, goed vooronderzoek doen, kijken of het de investering waard is etc.
pi_31458958
Ik denk dat een telefonische enquette door een marketingsbureau onbetaalbaar is voor een werkloze met een uitkering. En hoe betrouwbaar is zo een vooronderzoek?
pi_31458997
Dat hangt van jezelf al. Je bepaalt immers zelf de kwaliteit van je vooronderzoek.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31459084
quote:
Op zaterdag 4 juni 2005 09:09 schreef Natalie het volgende:

[..]

Spreekt iemand van amper 21
Dat mag je nooit als argument gebruiken, wil je nog serieus genomen worden.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_31459291
Thuiswerk komt niet van de grond, precies om de reden die hier worden genoemd om aan de slag te gaan als thuiswerker. Mensen willen het rustig aan doen, lekker kunnen surfen onder werktijd en het vooral niet druk hebben....
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31459408
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:31 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Dat mag je nooit als argument gebruiken, wil je nog serieus genomen worden.
Dat was geen argument, dat was een observatie
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_31459426
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Thuiswerk komt niet van de grond, precies om de reden die hier worden genoemd om aan de slag te gaan als thuiswerker. Mensen willen het rustig aan doen, lekker kunnen surfen onder werktijd en het vooral niet druk hebben....
Als het zo makkelijk was, dan was er wel veel meer aanbod mbt huiswerk.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_31459534
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:45 schreef Natalie het volgende:

[..]

Als het zo makkelijk was, dan was er wel veel meer aanbod mbt huiswerk.
Er is dus weinig thuiswerkaanbod. Er is veel vraag naar thuiswerk, weinig aanbod van thuiswerkjobs. Daar maken mensen misbruik van en dat lukt heel handig. Dat er weinig aanbod is, komt precies om de redenen die ik heb genoemd.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31459716
Die redenen kan je als werkgever allemaal voorkomen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31459773
Daar moet je wel maatregelen voor treffen. Dan kun je iemand net zo goed op kantoor neerzetten. In elk geval zul je dan bestaande werknemers thuis laten werken en ga je niet mensen die het lekker rustig aan willen doen, het niet druk willen hebben en lekker willen surfen op jouw kosten thuis laten werken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31459961
Het verdient iig helemaal niks bijna. Ja misschien een euro of 50 in de week. Maar ja, dan kan je wel alle soaps zien en ondertussen lekker bijkletsen. Denk dat dat ook het sterke aan thuiswerk is, dat je al je vrijheid behoud, maar daardoor krijg je wel een stuk minder betaald. Zie ze hier soms ook wel fietsen. Hele tassen met kleine spulletjes aan het ophalen en dan een week later brengen ze het weer bij diegene langs. Heb wel eens zo thuiswerkertje aangsproken maar het verdient niet erg goed. Weet het preciese bedrag niet eens meer. Ik was iig meteen niet meer geinteresseerd.
pi_31460076
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Er is dus weinig thuiswerkaanbod. Er is veel vraag naar thuiswerk, weinig aanbod van thuiswerkjobs. Daar maken mensen misbruik van en dat lukt heel handig. Dat er weinig aanbod is, komt precies om de redenen die ik heb genoemd.
Ik denk niet dat mensen zo nodig willen surfen, hoor.
Maar ik kan me bijv. wel voorstellen dat het voor mensen met kinderen handig is om thuis te werken. Gelukkig bieden bepaalde werkgevers wel aan hun medewerkers. Het scheelt hen immers ook weer een dure werkplek. Zelfs al is het maar tijdelijk.

Ook kan ik me voorstellen dat het een prettige manier van werken is voor mensen die slecht te been zijn of aan een andere kwaal lijden waardoor ze het huis niet makkelijk uit komen.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_31460136
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 12:59 schreef fernando_redondo het volgende:
Die redenen kan je als werkgever allemaal voorkomen
Ja, misschien wel. Maar krijg maar eens werkgever zover dat ie de werkdruk verminderd voor je. 't Gaat allemaal om geld verdienen. En wil je niet de stress in werken voor je baas, dan zoeken ze iemand die het wél kan.
Nothing more then a number.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_31460252
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:12 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik denk niet dat mensen zo nodig willen surfen, hoor.
Maar ik kan me bijv. wel voorstellen dat het voor mensen met kinderen handig is om thuis te werken. Gelukkig bieden bepaalde werkgevers wel aan hun medewerkers. Het scheelt hen immers ook weer een dure werkplek. Zelfs al is het maar tijdelijk.

Ook kan ik me voorstellen dat het een prettige manier van werken is voor mensen die slecht te been zijn of aan een andere kwaal lijden waardoor ze het huis niet makkelijk uit komen.
Het is zeker wel makkelijk voor mensen, maar iemand wordt betaald om te werken, niet om met kinderen in de weer te zijn. Vandaar dat werkgevers die thuiswerk aanbieden ook betalen naar gelang de productie en niet naar gelang de tijd die er ingestoken is.

Het is in Nederland nog helemaal niet van de grond gekomen en dat is niet voor niets. Het scheelt werkgevers immers een werkplek en een parkeerplek. Toch komt het niet van de grond. Dat heeft zo z'n redenen.

Mensen kunnen vaak ook niet echt de voordelen aan geven. Voordelen voor zichzelf wel, maar voordelen voor de werkgever niet. Als voordelen worden vaak genoemd: tijd voor de kinderen, lekker m'n favoriete soap volgen, minder werkdruk, vrijheid blijheid, etc...

Heel veel mensen hebben er ook totaal de discipline niet voor.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31460287
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:14 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ja, misschien wel. Maar krijg maar eens werkgever zover dat ie de werkdruk verminderd voor je. 't Gaat allemaal om geld verdienen. En wil je niet de stress in werken voor je baas, dan zoeken ze iemand die het wél kan.
Nothing more then a number.
Logisch toch? Als werknemer-X niet in staat is een bepaalde productie af te leveren en werknemer-Y wel, dan kies je voor werknemer-Y.

Al moet ik zeggen dat het in de praktijk meevalt. Bij ons op kantoor worden chronisch zieken en mensen die een burnout hebben gehad er ook niet uitgeknikkerd, terwijl het werk wat ze leveren kwantitatief en kwalitatief stukken minder is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31460498
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Het is zeker wel makkelijk voor mensen, maar iemand wordt betaald om te werken, niet om met kinderen in de weer te zijn. Vandaar dat werkgevers die thuiswerk aanbieden ook betalen naar gelang de productie en niet naar gelang de tijd die er ingestoken is.

Het is in Nederland nog helemaal niet van de grond gekomen en dat is niet voor niets. Het scheelt werkgevers immers een werkplek en een parkeerplek. Toch komt het niet van de grond. Dat heeft zo z'n redenen.
Heb je gelijk in. Mensen worden betaald om te werken. En als ze tijdens werkuren meer bezig zijn met andere dingen en daardoor niet genoeg geproduceerd hebben, dan is het niet eerlijk als ze daarvoor evenveel betaald zouden krijgen als mensen die wél hard aan de slag zijn. Dat zou ook niemand pikken.
quote:
Mensen kunnen vaak ook niet echt de voordelen aan geven. Voordelen voor zichzelf wel, maar voordelen voor de werkgever niet. Als voordelen worden vaak genoemd: tijd voor de kinderen, lekker m'n favoriete soap volgen, minder werkdruk, vrijheid blijheid, etc...
Geen werkplek, geen parkeerplaats, geen file op de heen- en terugweg. Daarnaast werken sommige mensen beter in hun thuisomgeving, bijv. om een kantoor te druk voor ze is. Zeker voordelen, ook voor de werkgever. Maar denk dat je gelijk heb met de volgende opmerking:
quote:
Heel veel mensen hebben er ook totaal de discipline niet voor.
Denk dat je daar heel goed een punt mee aangeeft. Want discipline om te werken in je thuisomgeving, dat kan moeilijk zijn. Immers, je bent in je eigen huis. Waarom niet tussendoor even de aardappels schillen voor die avond, of de was buiten hangen? Voor je 't weet ben je half in huis bezig en half met je werk. Daar wordt je niet voor betaald. Werken is werken, en niet het huishouden doen of boodschappen kopen,

Nu ìs het wel mogelijk, maar zorg dan wel dat er een bepaalde productie per dag gehaald wordt, zodat ook de baas kan zien dat je wel degelijk werkt.
En daarmee heb je ook meteen het volgende punt: wantrouwen van de werkgever. Vertrouw je je medewerker/thuiswerker in die mate dat 'controle' niet nodig meer is?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_31460604
quote:
Vertrouw je je medewerker/thuiswerker in die mate dat 'controle' niet nodig meer is?
Als je failliet wil gaan wel.

Verder is het niet het probleem van de werkgever dat de werknemer in de file staat, dat wordt het pas als dat tijdens werktijd gebeurt
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31460615
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[q]Logisch toch? Als werknemer-X niet in staat is een bepaalde productie af te leveren en werknemer-Y wel, dan kies je voor werknemer-Y.
Dat zeg ik: nothing but a number.
quote:
Al moet ik zeggen dat het in de praktijk meevalt. Bij ons op kantoor worden chronisch zieken en mensen die een burnout hebben gehad er ook niet uitgeknikkerd, terwijl het werk wat ze leveren kwantitatief en kwalitatief stukken minder is.
Zelf kom ik ook uit een burn-out. Die mede veroorzaakt is omdat ik perfectionisch als de tering ben.
Tuurlijk zijn er ook ook mensen die uit een burn-out komen en kwalitatief niet erg sterk zijn, maar dan kan je je afvragen: komt dit omdat ze net weer aan 't werk zijn na die burn-out of omdat ze daarvoor kwalitatief ook al niet zo sterk waren?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_31460630
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:32 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Als je failliet wil gaan wel.

Verder is het niet het probleem van de werkgever dat de werknemer in de file staat, dat wordt het pas als dat tijdens werktijd gebeurt
Genoeg mensen die tijdens werktijd in de file staan
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_31460703
Maar dat is geen argument voor thuiswerken.

Werknemer zijn is op tijd komen, einde discussie
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31461061
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:36 schreef fernando_redondo het volgende:
Maar dat is geen argument voor thuiswerken.

Werknemer zijn is op tijd komen, einde discussie
Wie heeft het over files voorafgaand aan het werk?
Je hebt ook genoeg mensen die reizen omdat dit bij hun functie hoort. Vertegenwoordigers e.d.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_31461185
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:32 schreef fernando_redondo het volgende:

[..]

Als je failliet wil gaan wel.

Verder is het niet het probleem van de werkgever dat de werknemer in de file staat, dat wordt het pas als dat tijdens werktijd gebeurt
Vertegenwoordigers dienen ook gewoon op tijd te komen, ik denk dat er weinig vertegenwoordigers zijn die hun baan houden als ze om 10 uur bij hun eerste klant komen aankakken en om 4 uur de laatste bezoeken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31461585
Volgens mij begrijpen wij elkaar verkeerd
Maar da's oke.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_31464399
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:28 schreef Natalie het volgende:

[..]

Heb je gelijk in. Mensen worden betaald om te werken. En als ze tijdens werkuren meer bezig zijn met andere dingen en daardoor niet genoeg geproduceerd hebben, dan is het niet eerlijk als ze daarvoor evenveel betaald zouden krijgen als mensen die wél hard aan de slag zijn. Dat zou ook niemand pikken.
[..]
Precies, er moet gewoon kwantitatieve en kwalitatieve productie worden geleverd. Men wordt per uur betaald, maar inzake thuiswerk gaat het meestal per stuk in plaats van per gewerkt uur. Da's niet voor niets.
quote:
Geen werkplek, geen parkeerplaats, geen file op de heen- en terugweg. Daarnaast werken sommige mensen beter in hun thuisomgeving, bijv. om een kantoor te druk voor ze is. Zeker voordelen, ook voor de werkgever. Maar denk dat je gelijk heb met de volgende opmerking:
[..]
Dat zijn de voordelen, dat staat echt buiten kijf. Kennelijk wegen ze niet op tegen de nadelen, anders hadden veel bedrijven het thuiswerken allang doorgevoerd.
quote:
Denk dat je daar heel goed een punt mee aangeeft. Want discipline om te werken in je thuisomgeving, dat kan moeilijk zijn. Immers, je bent in je eigen huis. Waarom niet tussendoor even de aardappels schillen voor die avond, of de was buiten hangen? Voor je 't weet ben je half in huis bezig en half met je werk. Daar wordt je niet voor betaald. Werken is werken, en niet het huishouden doen of boodschappen kopen,

Nu ìs het wel mogelijk, maar zorg dan wel dat er een bepaalde productie per dag gehaald wordt, zodat ook de baas kan zien dat je wel degelijk werkt.
En daarmee heb je ook meteen het volgende punt: wantrouwen van de werkgever. Vertrouw je je medewerker/thuiswerker in die mate dat 'controle' niet nodig meer is?
Bij veel bedrijven is het lastig om per productie te betalen. Dat gaat makkelijk bij papieren vouwen, inpakwerk en sms-jes verzenden, maar het wordt lastiger als het gaat om dossiers doornemen, administratieve handelingen of het bijhouden van het grootboek.

Vaak is direct contact met collega's essentieel, maar vaak wegen de voordelen van thuiswerken ook totaal niet op tegen de overige nadelen. Dat de werkgever de werknemer wantrouwt kan ik mee inkomen. Zeker als ik zie hoeveel mensen er als ze onder "toezicht" werken al bezig zijn met internetten, de aandelen bijhouden of mailen met vrienden en bekenden. Voor de werkgever biedt het echt te weinig voordelen. Daarnaast komen werknemers nooit met goede argumenten voor thuiswerken. Bij mij op het werk leeft de discussie echt wel, maar dan komen mensen vooral aanzetten met zaken als lekker in m'n pyama werken, vrijheid blijheid, tv kijken tijdens het werk en roken tijdens het werk. Allemaal dingen waar een werkgever weinig mee opschiet.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31464469
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:33 schreef Natalie het volgende:

[..]

Dat zeg ik: nothing but a number.
[..]
Logisch. Je neemt iemand in dienst om productie te leveren.
quote:
Zelf kom ik ook uit een burn-out. Die mede veroorzaakt is omdat ik perfectionisch als de tering ben.
Tuurlijk zijn er ook ook mensen die uit een burn-out komen en kwalitatief niet erg sterk zijn, maar dan kan je je afvragen: komt dit omdat ze net weer aan 't werk zijn na die burn-out of omdat ze daarvoor kwalitatief ook al niet zo sterk waren?
Een collega van mij heeft een burnout gehad omdat ze veel te gejaagd was. Dat lag niet aan een leidinggevenden of aan de collega's, maar puur aan haar zelf. Nu is ze weer terug en wederom gejaagd, plus dat ze daardoor heel wat steken laat vallen. Toch wordt ze er niet uitgeknikkerd dus met dat nothing but a number valt het best mee.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31464655


[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 15-10-2005 22:53:51 (Voegt niks toe aan topic...) ]
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_31464677
quote:
Op zaterdag 15 oktober 2005 13:50 schreef Natalie het volgende:

[..]

Wie heeft het over files voorafgaand aan het werk?
Je hebt ook genoeg mensen die reizen omdat dit bij hun functie hoort. Vertegenwoordigers e.d.
Dat voorkom je dus niet met thuiswerken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31481564
Ik heb er hele slechte ervaringen mee. Ik had eerst gereageerd via een advertentie in de krant omdat er een 070 nummer bijstond. Ik bellen...werd ik natuurlijk doorverwezen naar een 0900 numme. Hoe kan het ook anders. Ik toch maar even gebeld, en na 6 miinuten werd had ik iemand aan de lijn...ik denk..kassa!!! NIET DUS. Eerst moest ik al mijn gegevens doorgeven en daarna kreeg ik te horen dat ik gebeld zou worden als er een vacature vrij was...wat ik heel vreemd vond aangezien er in de advertentie stond dat ze dringend naar mensen zochten..bullshit dus. Ze laten je gewoon iig 5 aan de lijn wachten zodat ze geld kunnen verdienen.

Uiteraard ben ik natuurlijk niet gebeld.
pi_31481689
quote:
Dat voorkom je dus niet met thuiswerken.
Stel je bent vertegenwoordiger je woont in Utrcht, je werkt in Den Haag, je moet een uur per dag je dag voorbereiden en je eerste afspraak is in Zeist

Je werkt op kantoor

7.45: Rijdt weg vanuit huis
8.30: begint met werken in Den Haag
9.30: vertrekt naar Zeist
10.15: Je hebt je eerste afspraak

Of

8.00: Je begint met werken thuis
9.00: Je vertrekt vanuit huis
9.15: Eerste afspraak in Zeist

Tel uit je winst als werkgever
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31483067
Dat is dus niet thuiswerken zoals dat hier in dit topic wordt bedoeld.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31483072
Vanaf hier ben ik trouwens ook niet in een kwartiertje in Zeist.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 16 oktober 2005 @ 09:50:30 #91
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_31483188
Pondres direct mail in Tilburg heeft betrouwbaar thuiswerk. Data-entry.

Zoek sws es (google) op direct mail solutions. Dit is het thuis invoeren van kaartjes met NAW-gegevens ten behoeve van lidmaatschapskaartjes. Het verdient, als je doorwerkt, zo'n ¤6,50 per uur. Geen vetpot, maar lekker extraatje. Het bedrijf waar ik voor gewerkt heb verwachtte echter dat ik er wel zo'n 6 uur per dag mee bezig zou zijn, en zo veel tijd had ik niet eens. Maar ze zijn wel erg betrouwbaar gebleken met uitbetalingen en dergelijke. Ook geen 0900-nummer of wat dan ook.
power to the people
pi_31489378
quote:
Dat is dus niet thuiswerken zoals dat hier in dit topic wordt bedoeld.
Het is wel thuiswerk Maar je hebt gelijk dat het geen thuiswerk is zoals in het voorbeeld van Beestjuh.

Ik denk wel dat het in sommige gevallen wel kan maar dan alleen met hoogopgeleid, zelfstandig personeel met een goede controle mogelijkheid(inloggen op het werk)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31493705
Thuiswerk kan prima. De faciliteiten kun je er best voor creeeren. Alleen zijn er ook nadelen, anders was het echt allang standaard geworden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31502852
Je doet mee aan de open deur competitie?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_31505712
Zijn er überhaupt landen waar thuiswerken wél goed op gang is gekomen?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  maandag 17 oktober 2005 @ 15:47:59 #96
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_31512742
Je kan bijvoorbeeld ook gaan verkopen, huis-aan-huis, bijvoorbeeld oxxio oid. Verdient 25 per contract, doe je er 2 uur met een beetje mazzel verdien je echt goed. Moet je wel willen en kunnen natuurlijk.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_31515261
PC: Er bestaat alvast een groot verschil tussen Europa en de Verenigde Staten. In Europa is Nederland koploper met 26,4% telewerkers als men alle vormen van mobiel telewerk meerekent. Na Nederland volgen Finland en Zwitserland met 21,8%, Denemarken met 21,5%, en Zweden met 18,7%. In België staan we op 10,6%, Italië op 9,5%, Frankrijk op 6,3%, Luxemburg op 5,6%, Spanje op 4,9% en Portugal als laatste op 3,4%. In Europa zijn er gemiddeld 13% telewerkers. In 2002 waren er volgens SIBIS 21 miljoen telewerkers. Maar dat is nog altijd veel minder dan in de Verenigde Staten. Volgens SIBIS zijn er daar 24,6% telewerkers. Dus bijna één vierde van de werkende bevolking. We hebben in Vlaanderen en België dus nog een grote achterstand in te halen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31544266
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 21:51 schreef Coconut het volgende:
TNS Nipo idd.
Als je voor TNS Nipo wilt werken kan je beter even naar Cati.nipo.nl gaan. Dat is de hoofdpagina voor sollicitanten en werknemers.
Buurman, ik hier?
pi_33984961
http://www.lvow.nl/ Iemand hier ervaring mee? Zo ja, kan je er wat meer over vertellen
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
  donderdag 12 januari 2006 @ 20:12:50 #100
76312 sh4dow
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_33986503
quote:
Na goedkeuring gaat onze samenwerking direct van start. Het enige wat wij van u vragen is een maandelijkse eigen bijdrage van ¤ 8,95 en eenmalig ¤ 3,55 adminstratiekosten.
Waarom moet je een eigen bijdrage betalen? Lijkt me niet helemaal vertrouwd.
  donderdag 12 januari 2006 @ 20:15:01 #101
38039 Katana
Snoekduiker
pi_33986609
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 20:12 schreef sh4dow het volgende:

[..]

Waarom moet je een eigen bijdrage betalen? Lijkt me niet helemaal vertrouwd.
Nee dat vond ik ook al raar idd. Maar ze gebruiken van die termen ala '' Professioneel bla bla' en 'Het Landelijk Vacatureforum Ongeschoold Werk' dus vandaar mijn vraag. Alleen die betaling is idd raar, betalen om te mogen werken
-Wij zijn PSV , Wij zijn de beste!
-Landskampioen 2005-2008
pi_33987001
Ik werk bij een grafisch nabewerkings bedrijf en wij hebben 3 adressen in de buurt waar we het simpele en saaie werk naartoe brengen...

Folders vouwen die niet op de vouwmachine kunnen, lijmen, vergaren, enz enz.

Ik zou zeggen... bel eens naar drukkerijen, nabewerkingsbedrijven, dat soort bedrijven hebben vaak wel interesse in thuiswerkers.

Het gaat alleen wel zwart...
pi_33992952
waarom wil je in godsnaam thuis werken, al die collega's bij je over de vloer.
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')