Het is niet helemaal eerlijk om te stellen dat een tandarts makkelijk zijn geld verdiend, je bent toch maar twee minuten binnen geweest ? Wat was dat nu voor werk ? Het gaat erom dat de tandarts een gedegen beroepsopleiding gedaan heeft en zijn uurtarief hoog is. Een huisarts doet in principe ook niet veel meer dan ff kijken , receptje schrijven en je staat weer buiten... maar aangezien bijna iedereen voor een kort bezoekje komt valt er niet veel te declareren als ze dat allemaal maar voor niets moeten doen he
Mijn baas ( tandarts ) maakt regelmatig ( eens in de vijf jaar ) fotos om een keer onder de vullingen te kunnen kijken om op die manier gaatjes te kunnen ontdekken die anders verborgen blijven. En als hij ziet dat iemand een paar weken voor hij achttien wordt op controle komt maakt hij die fotos gelijk zodat het nog door de verzekering vergoed wordt. Daar is niets mis mee, dat is geen geldklopperij maar preventief onderzoek.
Het is gewoon onzin om te stellen dat "de" tandarts de boel oplicht. Ze krijgen goed betaald, das waar, dus misschien moeten we onszelf allemaal maar omscholen en tandarts worden ..
@frutsel: die oude vulling van je zal wel vervangen zijn door een witte en die staan erom bekend wat langer gevoeligheid te veroorzaken... gaat na een tijdje vanzelf weg
En wat dit
quote:
Mijn kameraad zei dat het kwam doordat de Tandartsen nu zelf de rekeningen opstellen en er dus van moeten leven. Ik had d'r nog niet eerder bij stil gestaan, maar ga dit nu wel doen
betreft, ik denk dat je bedoeld dat de tandartsbezoeken niet meer onder de reguliere verzekering van het ziekenfonds valt maar dat je je voortaan bij moet verzekeren. Tot jan 2005 vielen de controle en extracties ( tanden trekken ) nog onder de verzekering maar ook daarvoor moet je nu een aanvullende tandartsverzekering afsluiten.
Verder nog ff dit.. ik had tot mijn negentiende nooit een gaatje en daarna in 1 keer wel. Op mijn negentiende ging ik samenwonen en begon ik veel meer te snoepen en slechter op mijn mondhygiene te letten.
Dat was de oorzaak van mijn gaatjes, niet het feit dat mijn tandarts een serre aan zijn huis wilde bouwen of zijn kinderen op de universiteit wilde hebben
“The truth is that parents are not really interested in justice. They just want quiet.”
Amsterdam ... zo slecht nog niet
TACT: The ability to tell a man to go to hell and make him feel happy that he is on his way