Ik had laatst ook een vaag sollicitatiegesprek, en ik twijfel nog steeds, het volgende is het probleem;
Ik zit sinds half februari zonder werk thuis. Nu heb ik flink op mijn geld ingeteerd, omdat ik tot nu toe heb geweigerd een Bijstandsuitkering aan te vragen. Ik heb nu dus eigenlijk best dringend geld nodig, en als geroepen kwam dan ook het e-mailtje van "Merks Marketing B.V." te Den Bosch.
Zij hadden mijn C.V. gezien en daardoor leek ik hen een geschikte kandidaat voor de vacature "vertegenwoordiger van artikelen en producten" (zelf geen opleiding voor iets dergelijks gedaan, heb namelijk gewerkt als ambtenaar bij de sociale dienst, en ik heb dan ook een opleiding op in de bestuurlijke richting).
Maar goed, ik dus bellen, en ik kon meteen maandag terecht, dus ik zoeken naar dat adres, blijken ze in een half leegstaand kantoorpand te zitten. 3 kamertjes hadden ze, en dat was het dan. Volgens de persoon met wie ik sprak was dit de Nederlandse vestiging van één van 's werelds grootste marketingbureau's. Afijn, het marketingbureau zou zgn. het vertegenwoordigers-werk doen voor bijvoorbeeld oa. Casema en Essent. Na écht een heel erg kort sollicitatiegesprek van 10 minuten waarin er niet eens werd ingegaan op de ins en outs, maar alleen even kennismaken zei hij "kom donderdag (vandaag dus) maar proeflopen en als je het wat vindt dan kan je vrijdag meteen beginnen."
Maar omdat het mij allemaal té makkelijk gaat, begin ik toch argwanend te worden, zeker gezien ze in een wel erg kleine vestiging zitten voor "een Nederlandse vestiging van één van 's werelds grootste marketingbureau's". Toen ik wegging stond de volgende sollicitant alweer klaar, ook rond de 23 jaar net als ik, oh ja, en bovendien maakt het feit dat een marketingbedrijf geen eens een eigen website heeft, ook geen goede indruk op me.
Al met al vertrouw ik het niet helemaal en vindt ik het niet zuiver overkomen, wat voor indruk maakt dit verhaal op jullie?
[ Bericht 2% gewijzigd door Tomatenboer op 12-05-2005 01:31:45 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith