Oh, dan is het goed...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:29 schreef thatsme het volgende:
[..]
jah dan wel, maar in dit geval gaat het niet opwe lijken allebei precies op de andere tak van de familie.
Hoewel menging van genen goed is voor een ras, zie ik niet in wat er "tegen de natuur in" aan is. Wij zijn onderdeel van de natuur en daardoor kunnen wij hier niet tegenin druisen. Wij bepalen zelf wat natuurlijk is. Dat is voor iedereen anders en vaak per cultuur verschillend.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:21 schreef Aventura het volgende:
Ik zou er niet aan moeten denken het met een neef van me te doen. Ik heb bv. een neef, en die lijkt EXACT op mijn vader (zoon van mijn vaders'zuster). Dat druist toch tegen je natuur in??
Volgens mij moeten ze daar eerst officiëel toestemming voor vragen en die kan dus geweigerd worden.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 18:45 schreef Lienekien het volgende:
In Nederland mogen neef en nicht met elkaar trouwen.
Dat is broer en zus. Voor neef en nicht geldt dit niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:57 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Volgens mij moeten ze daar eerst officiëel toestemming voor vragen en die kan dus geweigerd worden.
Volgens mij wel, want ik ken een geval van een achternicht en een achterneef die met elkaar wilden trouwen en daarvoor toestemming moesten vragen. Dan praat ik trouwens wel over 65 jaar geleden, zou kunnen dat die wetgeving in de tussentijd aangepast is.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:58 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Dat is broer en zus. Voor neef en nicht geldt dit niet.
bron: http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=51586quote:Aan welke voorwaarden moet een huwelijk voldoen?
Een huwelijk moet voldoen aan de volgende voorwaarden:
* Het huwelijk moet gesloten worden door een ambtenaar van de burgerlijke stand.
* Beide partijen moeten bij het huwelijk aanwezig zijn. (Soms kan een van beiden zich laten vertegenwoordigen: trouwen met de handschoen).
* Beide partners moeten minimaal 18 jaar oud zijn.
Verder geldt dat u maar met één persoon tegelijk getrouwd kunt zijn. En u mag niet trouwen met een nauwe bloedverwant (broer of zus, ouder of kind). Trouwen met een neef, nicht, stiefouder of stiefkind mag wel.
"Het is bij Jerry Springer geweest, dus het heeft iets achterlijks."quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:39 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Jerry springer wel is gezien?
Need i say more?
Zou je het raar vinden als je elkaar tegen komt waar dan ook en het is liefde p het eerste gezicht ?quote:Op woensdag 11 mei 2005 05:05 schreef Ole het volgende:
Lijkt me toch wel raar om het met de zoon van de zus van mijn moeder te doen hoor
als je maar dronken genoeg bent ; )quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:46 schreef kelso1 het volgende:
Ik vind niet dat het er om gaat of het sociaal geaccepteerd is of niet, maar ik snap niet dat je zulke gevoelens kunt hebben voor een familielid. zoals aventura al zei, dat kan toch gewoon niet?
Het kan dus wel.quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:46 schreef kelso1 het volgende:
Ik vind niet dat het er om gaat of het sociaal geaccepteerd is of niet, maar ik snap niet dat je zulke gevoelens kunt hebben voor een familielid. zoals aventura al zei, dat kan toch gewoon niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |