trouwens, volgens mij WEL titraties hoor, op examen! Alleen gaat 't dan alleen maar om sterke zuren, aangezien het hele evenwichtgedoe niet in 't examen zit en zwakke zuren dus afvallenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:51 schreef DaDude1987 het volgende:
Maar op examen geen:
titraties
zuur-base berekeningen
Ja dat dacht ik dus ook. Wel gewoon zuur base reacties enz, maar geen evenwichten, dan hou je dus alleen de sterke en zwakke zuren en basen over om mee te rekenen edquote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:02 schreef --Roos-- het volgende:
[..]
trouwens, volgens mij WEL titraties hoor, op examen! Alleen gaat 't dan alleen maar om sterke zuren, aangezien het hele evenwichtgedoe niet in 't examen zit en zwakke zuren dus afvallen
ja dat is ook zoquote:Op dinsdag 10 mei 2005 20:54 schreef Sterke_Yerke het volgende:
zonet even 2 oefen examens gedaan en het valt reuze mee vind ik, had er een 7 en een 6,2 op, maar dan had ik het heel snel gedaan, die 7 een uur en die 6,2 drie kwartier
En als die zwakke zuren weg vallen zou wel tof zijn.
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:02 schreef tha_mad_man het volgende:
je krijgt geen berekeningen aan zwakke zuren/basen en buffers dacht ik. Zoals slindeneu al zei Evenwichten hoeft niet en bij zwakke zuren/basen werk je met evenwicht constanten die hoef je dus niet te kennen. Das toch een van de moeilijkere dingen denk ik dus das wel een meevaller!
Titraties, zuur-base, 1 pot natquote:Op zaterdag 14 mei 2005 17:51 schreef slindenau het volgende:
Waar halen jullie trouwens vandaan dat titraties niet tot de stof behoren?
Volgens deze site: http://examen.kennisnet.nl/vwo/examenonderwerpen
En de Eindexamentermen: http://www.eindexamen.nl/(...)uogyq/f=/bestand.doc
Moeten SK1,2 leerlingen titraties gewoon kunnen toepassen (SK1 niet).
Domein F, Subdomein Analysetechnieken (142-145).
Toch?
nerdquote:Op zondag 15 mei 2005 00:37 schreef elgervanderwel het volgende:
Geen ecenwichten :-S, wat een domper. Geen buffermengels dus, nog een grotere domper.
Zou er wel een uitdaging in het examen zitten?
Steijn heeft op dit moment een nostalgisch gevoel.quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:58 schreef Steijn het volgende:
ScheikundeSucces allemaal met een van de leukste examens die er zijn.
![]()
Ik ook zoiets, maar dan ook voor wiskunde.quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:57 schreef peejdorie het volgende:
ik heb helemaal geen zin in het sk examen![]()
heb al 2 jaar geen fuck gedaan tijdens de les (oa. onder invloed van onze leraar die totaal niet kan uitleggen)
Ja.quote:Op woensdag 18 mei 2005 00:59 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Steijn heeft op dit moment een nostalgisch gevoel.
ik heb een betere strategie; gewoon proberen een hoog genoeg punt binnen te slepen en als het niet lukt gaan leren voor de herkansingquote:Op woensdag 18 mei 2005 01:01 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik ook zoiets, maar dan ook voor wiskunde.Daarom laat ik beiden gewoon vallen, scheikunde gaat voor de herkansing en wiskunde voor een 4. Kijk, dan blijft alleen natuurkunde over en dan wordt het examen wel erg makkelijk
(nederlands en engels buiten beschouwing gelaten, maar daar doe je toch niets specifieks voor.
)
Moet je ook eens proberen
Ik meen me vaag te herinneren dat het er bij ons ook niet in zat.quote:Op woensdag 18 mei 2005 20:44 schreef KneiterS het volgende:
Ik heb ook begrepen dat die reactiesnelheden en daar mede de reactiemechanismen ook niet hoeven te leren. Klopt dat? Dat vind ik namelijk echt klote!
Reductors staan electronen af, te zien aan de electronen links. Reductor...reduceren...electronen worden minder. Zo denk ik altijd.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:48 schreef P8 het volgende:
2e- + Cu 2+ --> Cu
Cu is hier de reductor, maar houdt dit nou in dat Cu de electronen opneemt of afstaat?
en Cu2+?
ik heb geen zin in maandag![]()
![]()
Oxidater neemt elektronenquote:Op donderdag 19 mei 2005 23:46 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Reductors staan electronen af, te zien aan de electronen links. Reductor...reduceren...electronen worden minder. Zo denk ik altijd.
Cu2+ neemt de electronen op, en is dus oxidator.
Ohja, kan ook nog, maar hé, waarom makkelijk doen?quote:
Dit is ook zo'n beetje mijn planning.quote:Op woensdag 18 mei 2005 01:01 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ik ook zoiets, maar dan ook voor wiskunde.Daarom laat ik beiden gewoon vallen, scheikunde gaat voor de herkansing en wiskunde voor een 4. Kijk, dan blijft alleen natuurkunde over en dan wordt het examen wel erg makkelijk
(nederlands en engels buiten beschouwing gelaten, maar daar doe je toch niets specifieks voor.
)
Moet je ook eens proberen
Als je 't niet weet kun je gewoon in BINAS T48 kijken, daar staan een heleboel RedOx-vergelijkingen en zie je dus zo wat de reducter dan wel oxidater is. Sowieso handig hoor, want daar staan heel veel 'standaard' vergelijkingen in, een stuk makkelijker dan zelf verzinnen.quote:
Ik heb gewoon alles geleerd, better safe than sorry.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 11:12 schreef fokaapje het volgende:
Beetje irri dat evenwichten eruit is , het komt overal terug waardoor je het toch eigenlijk gewoon leert. Ben elke keer zo bang dat ik te weinig (of te veel) leer...maar ja...teveel is nooit verkeerd neem ik aan.
Dus je hebt echt alle boeken door zitten nemen enzo?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:29 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik heb gewoon alles geleerd, better safe than sorry.![]()
Jep, maar ik wilde dan ook minstens een 9 halen, wat op een paar tienden na niet gelukt is.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:33 schreef clumsy_clown het volgende:
Dus je hebt echt alle boeken door zitten nemen enzo?.
Oh ok, ik ben al tevreden met een 5.8quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:44 schreef Steijn het volgende:
[..]
Jep, maar ik wilde dan ook minstens een 9 halen, wat op een paar tienden na niet gelukt is.![]()
Examens oefenen vind ik maar wat zinloos, als je de stof gewoon kent gaat dat examen ook wel goed.
Tabel 67 C1, bij de aminozuren natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:43 schreef evil-me het volgende:
een vraagje voor de mensen met de binas uit 1998. Waar kan ik vinden hoe je arginine glycine tekent?
ik vond die samenvatting een beetje karig, ik zit sinds vanochtend heel het samengevat boekje uit mijn kop te leren. Pfff....wat moet jij halen voor scheikunde ?quote:Op zondag 22 mei 2005 13:36 schreef Woutey het volgende:
okee dames en heren
morgen is het zo ver
zijn er al mensen begonnen met leren?
Ik begin zo als ik gedouched heb en peuken gehaald.
Heb trouwens een samenvatting gevonden:
http://www.collegenet.nl/(...)wo/sk_sam01_4vwo.doc
Is deze goed om te leren voor examen? Of kan ik beter 23 hoofdstukken (700 paginas) door gaan werken?
ik heb dat boekje niet :Squote:Op zondag 22 mei 2005 13:39 schreef fokaapje het volgende:
[..]
ik vond die samenvatting een beetje karig, ik zit sinds vanochtend heel het samengevat boekje uit mijn kop te leren. Pfff....wat moet jij halen voor scheikunde ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |