Ah, vandaar dat ik dood ben.quote:Op maandag 12 september 2005 16:55 schreef leviathanfd het volgende:
Sperziebonen zijn rauw giftig!!!
quote:Bijzonderheden
Sperziebonen zijn niet geschikt om rauw te eten. In rauwe bonen en peulvruchten komt van nature een giftige stof voor die door het koken van de bonen onwerkzaam wordt. Bonen in pot en blik en uit de diepvries zijn niet meer rauw.
Was de bonen voor gebruik, snijd de puntjes er af en breek ze in stukken.
Verpakt in een open plastic zak zijn de bonen enkele dagen op een koele plaats of de koelkast houdbaar.
Idd, kook ze meestal vooraf even kort anders blijven ze veel te hardquote:Op maandag 12 september 2005 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
das een vak apart, trouwens, goed roerbakken.
Dit kan ook door de rolletjes in de oven te leggen en het spek een beetje te laten uitbakken, hmmmmquote:Op maandag 12 september 2005 23:35 schreef Nembrionic het volgende:
sperziebonen koken en beetje stevig laten.
In bacon rollen of ontbijtspek en dan lekker in de bakboter bakken tot de spek goed is (niet te knapperig). Yummy!
kip, waarom neem je niet weer je blauwe kleurtje terug?quote:Op dinsdag 13 september 2005 11:03 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Dit kan ook door de rolletjes in de oven te leggen en het spek een beetje te laten uitbakken, hmmmm
Sperziebonensalade is trouwens ook lekker.
En volgens mij was hier al een topic over...
-Edit- zie je wel: Sperzieboontjes
Zal de merge aanvragen (Nee, mods zelf kunnen niet mergen dat kunnen alleen FA's)quote:Op dinsdag 13 september 2005 17:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
kan je meurtsjen enzo.
en je bent er regelmatig[er!!!]
Dan maak je een drol nog wel lekkerquote:Op zondag 6 juli 2008 05:40 schreef kraakvandaal het volgende:
Mooie kick. Is er al een topic over snijbonen?![]()
Ow en de sperciebonen na afsnijden van de uiterste puntjes 10 minuten koken en dan bakken met sambal.
Ketchup.quote:Op zondag 6 juli 2008 05:50 schreef Morwen het volgende:
[..]
Dan maak je een drol nog wel lekkerJe kan er ook een fles ketchup overheen gooien, maar ik hou juist van de smaak van sperziebonen, het vet en het zout halen de smaak naar boven. Sambal verdooft je smaakpapillen, maar dat zal de bedoeling wel zijn.
Een puntquote:Op zondag 6 juli 2008 05:54 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Ketchup.Je hebt wel een punt met dat verdoven.
Mijn moeder kon dat ook niet.quote:Op zondag 6 juli 2008 05:59 schreef Morwen het volgende:
. Zo zonde, maarja, haar moeder kon ook niet echt koken
Hmmm,is dat niet als met ui dat dat niet echt iets doet? Dat heb ik dus met hutspot, ik gooi die uien bij die wortels en aardappen en zwaai ze eigenlijk een beetje uit. RIPquote:Op zondag 6 juli 2008 06:00 schreef Maroetje het volgende:
Gewoon knoflook toevoegen aan het kookwater... heerlijk!
Nee joh is echt een smaakverbetering. Gewoon twee uitgeperste of gekneusde teentjes in het water gooien en ruik & proef het verschil.quote:Op zondag 6 juli 2008 06:10 schreef Morwen het volgende:
[..]
Hmmm,is dat niet als met ui dat dat niet echt iets doet? Dat heb ik dus met hutspot, ik gooi die uien bij die wortels en aardappen en zwaai ze eigenlijk een beetje uit. RIP
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |