Geen flauw idee of het alleen een Twenste traditie is of gewoon iets landelijks, maar hier houden we er er van om getrouwde stelletjes het leven zo zuur mogelijk te maken.
Dat gaat in eerste instantie door ze een opdracht in te laten vullen voordat ze het geldbedrag van de vriendengroep krijgen en in tweede instantie door hun trouwdag alsnog even bij thuiskomst te verpesten.
Zo'n opdracht is bijvoorbeeld het kopen van 400 bloemkolen die het stelletje vervolgens in 1 middag op de markt moest zien te verkopen; iets wat uiteraard behoorlijk kut is voor het stelletje, maar ook uitermate lachwekkend voor de vriendengroep.
En 1 van de leukste kutstreken die ik gehoord heb, was het plaatsen van een auto midden in de woonkamer van het stelletje.
Altijd handig als je een aantal schilders/bouwvakkers in je vriendengroep hebt; het stelletje gaat even weg voor de fotoreportage, dus je gaat naar hun huisje, haalt het raam eruit, verhuist alles een beetje en je tilt vervolgens met een man of 20 de auto naar binnen heen en zet het raam er weer in.
Priceless, de blik van het stelletje als ze dan thuiskomen :').
Naja, een stelletje uit onze vriendengroep gaat dus ook trouwen deze zomer en aangezien ik het vrijgezellenfeest e.d. moet regelen, heb ik dus ook inspiratie nodig.
Het plan tot nu toe is:
Alle meubels e.d. uit de woonkamer nemen we mee, vrachtwagen is nog wel makkelijk te regelen.
Vervolgens halen we álles uit het huis waar ze ook maar enigszins op zouden kunnen slapen.
Dat alles zal uiteraard gefilmd worden en zodra ze dan onwijs pissed naar de slaapkamer lopen, zullen ze daar een videorecorder + tv aantreffen met een videoband ernaast waarop staat "Play me !"
Uiteraard zullen overal op strategische wijze microfoons verstopt zijn, zodat we buiten ook nog even kunnen meeluisteren hoe en dan met name wie helemaal de tyfus ingescholden wordt door het stelletje in kwestie
![]()
.
Anyweg, dat is dus de videoband met de beelden van de verhuizing die middag en aan het einde van het filmpje verwijzen we ze naar hun tuinhuisje.
Daar eenmaal aangekomen treffen ze een 2 persoonsbed, sfeerverlichting, een leuk muziekje op de achtergrond en om het geheel compleet te maken; een champagnekoeler met inhoud aan, zodat ze toch nog een romantische huwelijksnacht zullen hebben
![]()
.
"Ieeeeuw, wat klef
."Duh, dat hadden we zelf ook wel door, dus om hun nacht toch nog enigszins te verpesten zullen we overal in het tuinhuisje wekkers verstoppen/begraven waarvan er ieder half uur eentje af zal gaan.
Ik was daarnaast zelf nog van plan een paar camera's neer te hangen, een groot scherm en een aantal tuinstoelen voor hun huis neer te zetten en onder het genot van een paar kratjes bier de hele boel een beetje aan te moedigen, maar dat vond men dan weer net iets te ver gaan
![]()
.
Goh ja, leuk topic enzo Kasta, maar wat nu?
Nou, persoonlijk vonden we dit dus wel een leuk idee terwijl we het in de kroeg bespraken, maar misschien vinden alle nuchtere mensen het wel een gigantisch kutplan.
Vandaar dat men hier tips, op- en aanmerkingen en eventueel een compleet ander plan mag bedenken.
Ook hebben we dus nog zo'n opdracht als het bloemkolen verkopen nodig, want daar hebben we dus nog niets voor bedacht
![]()
.