abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26864040
Even offtopic,

Ik zou trouwens voor een groot LCD scherm gaan plasma is niet echt top.
pi_26864896
Gadverdamme wat lijkt mij dat een snol zeg
ik zou echt naar een andere kamer opzoek gaan.
zoiets doms heb ik nog nooit gehoord.
kamer niet op slot kan, en dat voor dat bedrag
ik vind jou ook niet de slimste dat je daar blijft.
pi_26865404
Ik zou sowieso eens vragen waar de verhuurder zich op beroept wanneer hij bepaalt dat je kamer niet afgesloten mag worden. Ze kan overigens wel gelijk hebben: Volgens de huidige brandweervoorschriften mogen slaapkamers in woonhuizen namelijk niet afsluitbaar zijn.
Is het huis dus pas gerenoveerd (en moet het dus aan die voorwaarden voldoen) en staat een verhuurde kamer te boek als slaapkamer, dan kan dit best kloppen.

Wat betreft het plasma-scherm: Bullshit. Je betaalt een huur in- of exclusief GWL. Bij een exclusieve huur is het probleem sowieso niet aan de orde omdat de GWL rekening apart voldaan dient te worden. Bij een inclusive huur zou ze na overlegging van de eindafrekening, kunnen beargumenteren dat een extra huursverhoging te rechtvaardigen is.
Maar zolang jij spullen koopt die gewoon in Nederland verkocht mogen mogen worden heeft zij er als verhuurder niets over te zeggen wat jij in je kamer neerzet.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_26865947
quote:
Op maandag 9 mei 2005 21:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Volgens de huidige brandweervoorschriften mogen slaapkamers in woonhuizen namelijk niet afsluitbaar zijn.
Is het huis dus pas gerenoveerd (en moet het dus aan die voorwaarden voldoen) en staat een verhuurde kamer te boek als slaapkamer, dan kan dit best kloppen.
Volgens die logica kun je alle studentencomplexen ook wel sluiten.
pi_26866188
quote:
Op maandag 9 mei 2005 21:38 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Probleem is dat de regelmakers vaak alleen hun eigen regels kennen (de brandweer dus de regel dat er geen slot mag, de huurman de regel dat er een slot moet).
In dit laatste voorbeeld kun je nog zeggen dat de regels elkaar niet in de weg staan, dat je alleen minder verhuurmogelijkheden hebt. Maar die onwetendheid bij de regelmakers kan nog erger, zo mag je van de ene organisatie geen water in de brandslangen hebben (tegengaan van legionella besmetting), en van de andere organisatie moet je zoveel waterslangen hebben per m2, die allen onmiddelijk te gebruiken zijn (vol dus). Die regels gaan dus letterlijk tegen elkaar in.
pi_26868685
'Welke stad woont de TS nou?
pi_26868687
Een hospitacontract wijkt niet af van het normale huurrecht opna een verschil. Gedurende de eerste negen maanden van het huurcontract kan de hospita zonder opgaaf van reden je de huur opzeggen.

En ik zou toch eens naar de huurcommissie gaan.
En kijk even bij steunpunt wonen voor het rekenprogramma onzelfstandige kamer
Dan kun je je maximale huur berekenen.
Dat is eens wat anders...
pi_26875257
heb je wel een inboedelverzekering voor je eigen kamer ?
Dir krijg je namelijk niet als je geen slot op je kamer hebt
Dus volgens mij betaald de verzekering ook niets uit als je aangifte doet ooit van inbraak.
Ik zou haar daar ook maar op wijzen !
En nee.. alleen de voordeur telt niet in deze
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:55:57 #59
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_26875407
interessant topic, maar waar is TS gebleven? In z'n slaap gewurgd door gestoorde hospita?
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_26875867
quote:
Op maandag 9 mei 2005 21:38 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Nee, want die staan te boek als een gebouw met de bestemming 'kamerverhuur', niet als 'woonhuis'.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_26877213
quote:
Op maandag 9 mei 2005 13:51 schreef sonoferic het volgende:

Daar verwacht ik dan weer de nodige problemen mee, er wordt naar mijn weten niet per kamer gemeten wat het stroomverbruik is, bovendien heb ik maar 1 230v aansluiting die nog gedeeld wordt met mijn 'buurman' ook.
Wat gaat dan de bewijslast worden dat ik inderdaad meer verbruikt heb dan wat ik betaal?
Of toch maar voor de zekerheid een verbruiksmetertje kopen om die elende tegen het einde van de jaar te kunnen voorkomen? (heb namelijk zoiets al eens meegemaakt dat ik moest bijbetalen voor iets wat ik echt niet verbruikt had kunnen hebben)
Het word nooit per kamer gemeten het totaal verbruik word gewoon daar aantal bewoners gedeeld soms nog met verdeel sleutel waarbij grotere kamers iets meer betalen als de kleine.

En wat betreft dat slot en brandweer voorschriften zo gauw als zij een huis als losse kamers verhuurt moeten de kamers op slot kunnen en eigen vluchtweg hebben. Meer info over je rechten en plichten vind je trouwens op www.vrom.nl kijk hier onder huren en dan kamers huren of verhuren daarin staat onder andere beschreven hoe het met service kosten werkt en wat je rechten en plichten zijn.
Succes ermee en laat de bitch je niet klein krijgen
pi_26877257
Dank je dat je me er weer even aan herinnerd hoeveel geluk ik heb gehad met een compleet zelfstandige 1-kamer woning van 33 m2 voor 375 incl.

133 huursubsidie eraf en betaal dus maar 242 euro per maand.

Dus tenzij je idd in een stad als Amsterdam woont, ga opzoek naar iets beters dan dit gare hol, want het is mogelijk, ik heb ook 2 maandenlang op kamernet.nl zitten kijken en was idd meestal 15m2 voor 350 euro ofzo, maar soms zitten er buitenkansjes bij. Dus zolang je daar nog zit zou ik alvast druk zoeken naar iets beters. Want je zit ook, als je dure spulletjes gejat worden of afbranden, dat je nog kans hebt dat je er niet voor verzekerd ben ook doordat die deur niet op slot kan.
pi_31178051
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:55 schreef horney_dorney het volgende:
interessant topic, maar waar is TS gebleven? In z'n slaap gewurgd door gestoorde hospita?
Maanden zijn er (relatief) probleemloos verder gegaan, maar nu begint het lekker uit de hand te lopen. Zie Gestoorde huurbaas(in), wat tegen te doen??
Dit topic kan dus gesloten worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')