Volgens die logica kun je alle studentencomplexen ook wel sluiten.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:22 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Volgens de huidige brandweervoorschriften mogen slaapkamers in woonhuizen namelijk niet afsluitbaar zijn.
Is het huis dus pas gerenoveerd (en moet het dus aan die voorwaarden voldoen) en staat een verhuurde kamer te boek als slaapkamer, dan kan dit best kloppen.
Probleem is dat de regelmakers vaak alleen hun eigen regels kennen (de brandweer dus de regel dat er geen slot mag, de huurman de regel dat er een slot moet).quote:Op maandag 9 mei 2005 21:38 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Volgens die logica kun je alle studentencomplexen ook wel sluiten.
Nee, want die staan te boek als een gebouw met de bestemming 'kamerverhuur', niet als 'woonhuis'.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:38 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Volgens die logica kun je alle studentencomplexen ook wel sluiten.
Het word nooit per kamer gemeten het totaal verbruik word gewoon daar aantal bewoners gedeeld soms nog met verdeel sleutel waarbij grotere kamers iets meer betalen als de kleine.quote:Op maandag 9 mei 2005 13:51 schreef sonoferic het volgende:
Daar verwacht ik dan weer de nodige problemen mee, er wordt naar mijn weten niet per kamer gemeten wat het stroomverbruik is, bovendien heb ik maar 1 230v aansluiting die nog gedeeld wordt met mijn 'buurman' ook.
Wat gaat dan de bewijslast worden dat ik inderdaad meer verbruikt heb dan wat ik betaal?
Of toch maar voor de zekerheid een verbruiksmetertje kopen om die elende tegen het einde van de jaar te kunnen voorkomen? (heb namelijk zoiets al eens meegemaakt dat ik moest bijbetalen voor iets wat ik echt niet verbruikt had kunnen hebben)
Maanden zijn er (relatief) probleemloos verder gegaan, maar nu begint het lekker uit de hand te lopen. Zie Gestoorde huurbaas(in), wat tegen te doen??quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:55 schreef horney_dorney het volgende:
interessant topic, maar waar is TS gebleven? In z'n slaap gewurgd door gestoorde hospita?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |