abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26827807
Hoi, ik hoop dat iemand hier tips heeft om een superkoppig kind het duimen af te leren. Zijn voortanden beginnen er scheef van te staan, vandaar.
Ik heb het geprobeerd met Byte-X (dat hele bittere goedje), maar daar is hij aan gewend inmiddels. Citroensap helpt ook niet (het is ook al zo'n kind dat om kiwi en mandarijn zeurt ;) )
Heeft iemand hier ervaringen en tips om je kind van het duimen af te helpen?

BVD

[ Bericht 4% gewijzigd door Mwanatabu op 25-07-2012 17:07:23 ]
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_26828003
OMFG BYTE-X!!!!! THE HORROR!!!
mijn ma smeerde dat vroeger op me als ik sliep
pi_26828025
pleister!
  zondag 8 mei 2005 @ 17:00:09 #4
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_26828032
zaag zijn duim eraf
Narcist
pi_26828060
Pleisters worden er binnen een halve minuut weer afgepeuterd...

Maar uiteraard bedankt voor het meedenken
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_26828197
nagellak remover is ook niet lekker, dat kreeg ik erop toen bytex niet (meer) hielp
misschien werkt straffen/belonen?

ik kreeg een knuffelbeer... al ging ik later weer duimen
pi_26828251
quote:
Op zondag 8 mei 2005 17:06 schreef Lindaisa het volgende:
nagellak remover is ook niet lekker, dat kreeg ik erop toen bytex niet (meer) hielp
misschien werkt straffen/belonen?

ik kreeg een knuffelbeer... al ging ik later weer duimen
daar zit aceton in, dat is zeg maar een klein beetje dodelijk enzo
pi_26828275
quote:
Op zondag 8 mei 2005 17:08 schreef Da.Rock het volgende:

[..]

daar zit aceton in, dat is zeg maar een klein beetje dodelijk enzo
je hebt ze ook zonder aceton
en ik leef nog
pi_26828327
in belgië krijg je van die paraliser halsbanden die eigenlijk gedacht zijn voor van die honden gevechten... kom je best n end mee denk ik
pi_26828426
Heb ik ook gehad, ik duim als sinds mn geboorte (net als nagelbijten). Om beide af te leren heb ik op mn 14de bite X aangeschaft...ik beet en duimde er doorheen
Wende gewoon aan de smaak. Het ergste was dat dat spul als ik met mn handen aan het eten was (bijvoorbeeld brood) dat spul ook aan het eten ging zitten.

Uiteindelijk niks geholpen, want ik wende eraan.

Ik heb dan het geluk dat ik en stevig goed gebit heb die voor niets scheef gaat staan. Ook nooit een beugel enzo gehad, omdat mn tanden goed staan.

[ Bericht 11% gewijzigd door renz0r op 08-05-2005 18:23:38 (typvauten :X) ]
pi_26829997
quote:
Op zondag 8 mei 2005 17:14 schreef renz0r het volgende:
Heb ik ook gehad, ik duim als sinds mn geboorte (net als nagelbuiten). Om beide af te leren heb ik op mn 14de bite X aangescgaft...ik beet en duimde er doorheen
Wende gewoon aan de smaak. Het ergste was dat dat spul als ik mn handen aan het eten was (bijvoorbeeld brood) ook aan het eten ging.

Uiteindelijk niks geholpen, want je kan eraan wennen.

Ik heb dan het geluk dat ik en stevig goed gebit heb die voor niets scheef gaat staan. Ook nooit een beugel enzo gehad, omdat mn tanden goed staan.
Kijk, en da's nou het probleem hier: mijn hele familie heeft een overbeet en heeft jaren gebeugeld (en we hebben allemaal stevig geduimd). Ik kan dit dus beter vroeg in de kiem smoren dat dat die slechte aanleg nog wordt versterkt dacht ik
  zondag 8 mei 2005 @ 18:51:04 #12
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26830661
Hoe oud is het superkoppige kind in kwestie?
Bij mijn zus hielp het toen m'n ouders met d'r naar de dokter geweest waren en die zei dat het niet meer mocht. Maakte indruk. Bij mij heeft die aanpak overigens niet geholpen. Maar misschien te proberen.
  zondag 8 mei 2005 @ 19:10:51 #13
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26831090
Ik zit te bedenken hoe ik van het duimen af ben gekomen.. Ik weet 't alleen niet meer..

Sterkte!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_26831930
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:10 schreef E.T. het volgende:
Ik zit te bedenken hoe ik van het duimen af ben gekomen.. Ik weet 't alleen niet meer..

Sterkte!
Ik ben er mee opgehouden toen ik 16 was ofzo. Ik duimde met mijn wijsvinger (die is dus ook een beetje misvorm, er zit een botknobbel op), en dan lekker met een stukje van mijn deken langs mijn lip en wang. Heerlijk! Wel alleen maar 's nachts. De deken ligt nu nog steeds in mijn bed, pas sinds mijn 21e ofzo kan ik ook zonder die deken slapen Ik kan me nog herinneren dat ik hem wel meesmokkelde als ik bij een vriendje bleef slapen. Het sliep toch net ff lekkerder met mijn deken op het kussen.

Deken is ook al bijna 50 jaar oud en ik vind regelmatig overal losse draadjes maar ik kan 'm echt nog niet weggooien.

Oja, ik heb er verder een scheve kaak aan overgehouden (weg modellencarriere ) en een beugelbekje van mijn 15e tot mijn 17e (de cruciale vormende jaren ). Behalve dreigen met 'die deken gaat NU de deur uit' hebben mijn ouders niet veel ondernomen om vinger & deken van me af te nemen.

Ik vind alleen de kaak wel zonde, maar dat is meer omdat er van mij geen frontale foto's gemaakt kunnen worden. Tenminste geen foto's die je aan mensen wil laten zien zeg maar In mijn fotoboek staat de enige foto die nog wel te doen was recht van voor.

Geen tips dus, ik ben er na verloop van tijd gewoon mee gestopt.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 8 mei 2005 @ 19:45:10 #15
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_26832024
hier hadden wij ook zo'n duimelotje
Wij hebben haar een tutje laten uitzoeken en haar daar aan laten wennen. een tut kun je afpakken een duim niet
Iedere keer als ze begon te duimen gaven we haar dr tut.
Toen ze goed gewend was aan dr tut zijn we hem langzaam aan gaan afpakken.
Op t laatst had ze hem alleen s avonds nog of als ze echt heeeel moe was.
Nu heeft ze geen tut meer en duimt ze als ze gaat slapen. en dat is nooit lang ze slaapt binnen 5 min
bij ons heeft dit heel goed gewerkt aangezien ze 1 jaar geleden de hele dag liep te duimen.
Succes
  zondag 8 mei 2005 @ 19:50:32 #16
88233 Steve
Still the best.
pi_26832210
Gadverdamme Byte-X is echt heel goor. Maar helpen doet het vaak inderdaad niet.

ik heb ook tot mijn 14e ofzo geduimd, en heb me er zelf toe gezet te stoppen. Dat werkt toch het beste.

En ach, ieder kind krijgt tegenwoordig een beugel.

Maar je kind zal zelf moeten stoppen, zijn duim erafhalen is ook zo lullig en drastisch
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_26832273
Ik heb trouwens altijd alleen maar 's nachts geduimd (eigenlijk gevingerd, maar goed, het is fok...)
Mijn zus niet, die duimde overdag met een klein flanellen doekje (rolly, vraag me niet hoe we bij die naam kwamen). Volgens mij is die ook uit zichzelf gestopt.

Geen scheef gezicht overgehouden, wel een beugel maar dat was omdat ze een spleetje tussen haar voortanden had wat niet dichtgroeide na het wegsnijden van het stukje tandvlees wat ertussen zat.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_26832370
Van die latex dokte handschoenen aandoen ! Works like a charm. Ze smaken namelijk naar orthodontist
pi_26832443
Ik weet nog precies hoe ik van het duimen af ben gekomen

Toen ik in groep vier zat vertelde een meisje uit een klas hoger dat je van de juffrouw die ik in groep 5 zou krijgen niet mocht duimen. En aangezien ze ontzettend streng was (viel uiteindelijk wel mee, maar ze zag er wel zo uit), was het maar beter als ik het alvast af zou leren. En zo geschiedde Ik duimde eik alleen 's nachts en ging dus slapen met mijn hand onder mijn rug, zodat ik niet automatisch kon gaan duimen

Maar ja, om zo'n verhaal nou aan je kind te gaan vertellen is ook weer iets
pi_26832961
Mijn ouders hebben een keer van die vieze troep op mijn nagel gesmeerd wat dus helemaal niet hielp.
Heb tot mijn 15de geduimd tot dat ik bedacht dat het stom staat als je een vriendje krijgt en toen ben ik ermee gestopt.
pi_26833000
Ik kreeg een beugel en mocht niet meer duimen, was ook vrij lastig met een gehemelte in, ben er toen accuut mee gestopt. Ik was 11 volgen mij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Randa_v op 08-05-2005 22:19:56 ]
pi_26833163
Als hij een aktivator krijgt stopt hij vanzelf.
pi_26833206
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:13 schreef Sorella het volgende:
Mijn ouders hebben een keer van die vieze troep op mijn nagel gesmeerd wat dus helemaal niet hielp.
Heb tot mijn 15de geduimd tot dat ik bedacht dat het stom staat als je een vriendje krijgt en toen ben ik ermee gestopt.
Dat had ik ook toen ik 15 was en steeds maar 1x in de week met moeite in bad ging (ja echt ) Ik ben toen ook gestopt met mijn onderhemden stevig in mijn onderbroek te proppen. Ik trok er na verloop van tijd gewoon gaten in, zo strak moest dat zitten. Was ook erg charmant, die stukken hemd die aan de voorkant uit de pijpen van mijn onderbroek kwamen Onderbroek uiteraard ook modelletje zeilboot

Ja, vriendjes die hebben heel wat problemen voor mijn moeder opgelost en ook weer nieuwe gecreeerd trouwens
pi_26833680
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:20 schreef Syrena het volgende:

[..]

Dat had ik ook toen ik 15 was en steeds maar 1x in de week met moeite in bad ging (ja echt ) Ik ben toen ook gestopt met mijn onderhemden stevig in mijn onderbroek te proppen. Ik trok er na verloop van tijd gewoon gaten in, zo strak moest dat zitten. Was ook erg charmant, die stukken hemd die aan de voorkant uit de pijpen van mijn onderbroek kwamen Onderbroek uiteraard ook modelletje zeilboot
LOL, dat deed ik ook! Hield ermee op toen mijn moesje me voor een hele kamer bezoek voor lul zette door een hemd van me te laten zien.
quote:
Op zondag 8 mei 2005 19:45 schreef reni het volgende:
hier hadden wij ook zo'n duimelotje
Wij hebben haar een tutje laten uitzoeken en haar daar aan laten wennen. een tut kun je afpakken een duim niet
Iedere keer als ze begon te duimen gaven we haar dr tut.
Toen ze goed gewend was aan dr tut zijn we hem langzaam aan gaan afpakken.
Op t laatst had ze hem alleen s avonds nog of als ze echt heeeel moe was.
Nu heeft ze geen tut meer en duimt ze als ze gaat slapen. en dat is nooit lang ze slaapt binnen 5 min
bij ons heeft dit heel goed gewerkt aangezien ze 1 jaar geleden de hele dag liep te duimen.
Succes
Ha, een stappenplan, daar houden wij hollanders van
Dit is het proberen waard (ervan uitgaande dat een 'tutje' een speen betekent )
Ik laat efkes weten hoe het afloopt met meneertje hier.
  maandag 9 mei 2005 @ 08:02:36 #25
116937 reni
Mama van Serissa&Fachelle
pi_26844194
Bij ons heeft t goed gewerkt succes ermee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')