Sorry maar deze opmerking slaat echt als een tang op een varken. Niet persoonlijk tegen jou bedoeld Troel, maar deze vergelijking is echt zo krom als wat.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Laat ik het proberen simpel uit te leggen. Stel je voor, je hebt een afschuwelijke hekel aan Ferrari's. Dat weet heel Fok. Toch wens ik jou in een topic een wonder toe: een knalrode Ferrari met de handtekening van Michael Schoemacher.
Zou je dan ook lief en aardig reageren, of zou je ook bot reageren?
Nee, jij wilt het niet snappen doosch.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:15 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, maar ze heeft wel een hekel aan die betuttelingen. Jeetje, je WILT het gewoon niet snappen of wel?
mind the smiley..quote:Op maandag 4 juli 2005 21:13 schreef Troel het volgende:
[..]
Precies! Dat is wat ik dus probeer te zeggen!
Edit: En aangezien er dus toch mensen zijn die het snappen hou ik er verder mijn mond over.
Nou, hier in die buurt betekent die uitdrukking dus wat anders. Ligt daar dus het probleem.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, jij wilt het niet snappen doosch.
Je zegt dat Lois' opmerking als een tang op een varken sloeg.
Die uitdrukking betekent dat de opmerking NIETS met 'het onderwerp' te maken heeft.
In dit geval was 'de opmerking' "Ik hoop dat alle kinderlozen net zo'n wonder (spontane zwangerschap) mogen ervaren". Het 'onderwerp' heeft in dit geval een kinderwens waar ze concreet niets mee kan.
Dus tang, varken gaat hier niet op. Of de opmerking GEWENST was is wat anders en daar heb ik me OOK al over uitgesproken (dat ik me kan voorstellen dat je soms geen behoefte aan kusje kroel
Right...quote:Op maandag 4 juli 2005 21:20 schreef Troel het volgende:
Nou, hier in die buurt betekent die uitdrukking dus wat anders. Ligt daar dus het probleem.
Ach, Lois is altijd de persoon van ken je users, dus juist Lois zou moeten weten dat haar opmerking niet gewild was, hoe goed ze het ook bedoelde.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:22 schreef Belana het volgende:
goh Lois, je wenst nog eens iemand iets... je hebt het wel weer afgeleerd nu.
En Troel, als iedereen Spindizzy blijkbaar KENT en MOET weten dat je bepaalde dingen niet mag zeggen, dan zou IEDEREEN ook moeten weten dat Lois het heel goed bedoeld!
Ga toch heen zeg, wat een geouwehoer! Ik maak me niet snel boos, maar nu wel! Spindizzy schijnt altijd en eeuwig op iedereen volkomen k*t te mogen reageren, want ja, "dat is spin he" en als Lois dan iets oprechts meelevends zegt "had ze dat niet moeten doen"
rot toch op.
Laat ik jouw uitleg even corrigerenquote:Op maandag 4 juli 2005 21:12 schreef Troel het volgende:
[..]
Laat ik het proberen simpel uit te leggen. Stel je voor, je hebt een afschuwelijke hekel aan Ferrari's. Dat weet heel Fok. Toch wens ik jou in een topic een wonder toe: een knalrode Ferrari met de handtekening van Michael Schoemacher.
quote:Op maandag 4 juli 2005 21:22 schreef Belana het volgende:
En Troel, als iedereen Spindizzy blijkbaar KENT en MOET weten dat je bepaalde dingen niet mag zeggen, dan zou IEDEREEN ook moeten weten dat Lois het heel goed bedoeld!
Ga toch heen zeg, wat een geouwehoer! Ik maak me niet snel boos, maar nu wel! Spindizzy schijnt altijd en eeuwig op iedereen volkomen k*t te mogen reageren, want ja, "dat is spin he" en als Lois dan iets oprechts meelevends zegt "had ze dat niet moeten doen"
rot toch op.
Nu is het wel zo dat iedereen met een kinderwens je kan vertellen dat je die opmerkingen (als vrouw) heel vaak krijgt (Als man krijg je de vettig lachende collegae met de 'Zal ik 'r ff bezwangeruh' opmerking).quote:Op maandag 4 juli 2005 21:22 schreef Belana het volgende:
rot toch op.
Misschien handig om een sticky topic te maken met per user de opmerkingen die je niet wilt horen? Dan kun je, voordat je een post doet, eerst even kijken wat je niet mag zeggenquote:Op maandag 4 juli 2005 21:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Ach, Lois is altijd de persoon van ken je users, dus juist Lois zou moeten weten dat haar opmerking niet gewild was, hoe goed ze het ook bedoelde.
Mooi gezegd Spuuglokjequote:Op maandag 4 juli 2005 21:25 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Laat ik jouw uitleg even corrigeren
Stel je voor, je wilt dólgraag een Ferrari. Maar je bent straatarm en je kan het je dus nooit veroorloven. Dat weet heel Fok. Toch wens ik jou in een topic een wonder toe: de hoofdprijs in de staatsloterij, zodat je eindelijk die felbegeerde Ferrari kan kopen.
Ja tuurlijk, dat kan ik me ook wel voorstellen. Maar ze gooit er een oneliner in en peert um daarna. Negeer het dan.quote:Op maandag 4 juli 2005 21:32 schreef Belana het volgende:
En dat alle dooddoenerige goed bedoelde opmerkingen je neus wel eens uitkomen kan ik me heus wel voorstellen, maar wat je zelf al zegt dus: dat is makkelijk te negeren lijkt me.
quote:Op maandag 4 juli 2005 21:31 schreef easy-going het volgende:
Waar is het lijdend voorwerp eigenlijk? de hond uitlaten?
quote:Op maandag 4 juli 2005 14:56 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Ach, ik ga het niet eens uitleggen. Dan ben ik maar onaardig.
Helemaal mee eensquote:Op maandag 4 juli 2005 21:22 schreef Belana het volgende:
rot toch op.
Als je iemand niet hoeft te verdedigen omdat ze 'zooo zielug' is, is het Spin wel. Die kan haar zegje echt wel doen.quote:Op maandag 4 juli 2005 20:36 schreef easy-going het volgende:
[..]
En dus komt iedereen maar snel hier posten om haar te verdedigen, want ze is zooooooo zielug![]()
En weer eentje die komt verdedigenquote:Op maandag 4 juli 2005 23:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je iemand niet hoeft te verdedigen omdat ze 'zooo zielug' is, is het Spin wel. Die kan haar zegje echt wel doen.
ik begrijp echter wel wat ze bedoelt. Het zal best wel heel lief bedoeld zijn, maar als dat nou niet zo overkomt op iemand, moet diegene dan maar gewoon zijn/haar mond houden?
Als je niet zinnig inhoudelijk kunt reageren, doe het dan gewoon helemaal niet.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |