Lol OMGquote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:56 schreef PolarStars het volgende:
[..]
21 jaar is denk ik een goede leeftijd daarvoor voor vrouwen. Dan is het wel de hoogste tijd om wat van je leven te gaan maken![]()
Of alleen die jongen denkt dat ze al 6 zes jaar samen zijn en dat het goed gaat.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 11:12 schreef MouseOver het volgende:
Als die jongen in kwestie er zo traditioneel over denkt dan geloof ik niet dat ze al 6 jaar samen zouden kunnen zijn als dat meisje een stuk moderner is.
Dus: ze is gewoon een kreng dat niet normaal kan reageren.
Ja ze zijn 6 jaar samen, en hebben al heel veel dingen meegemaakt. Ze kennen elkaar dus wel goed. Of we zijn blijven steken in de jaren 50 betwijfel ik, het zijn gewoon andere opvattingen. Eigenlijk zeg je nu ook dat moslims die hun vrouw thuishouden en niets mogen ook zijn blijven steken, terwijl we dat niet meer mogen zeggen omdat we dan discriminerenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:51 schreef Isabeau het volgende:
PolarStars, kent die vriend van je zijn vriendin wel goed genoeg? Misschien is zij hier allemaal helemaal niet aan toe joh, misschien denkt zij wel heel anders over dingen zoals trouwen en nu al kinderen krijgen. Je bent zelf een beetje blijven steken in de jaren 50 en dat is op zich niet erg, maar dan moet je ook een partner hebben die is blijven steken in de jaren 50. Een moderne meid kan behoorlijk beledigd zijn van een dergelijk aanzoek. Dan nog is het geen stijl om er boos over te worden en er ruzie over te maken, maar goed.
Ooit gehoord van een open deur intrappen...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:02 schreef PolarStars het volgende:
Eigenlijk zeg je nu ook dat moslims die hun vrouw thuishouden en niets mogen ook zijn blijven steken,
You gotta be kidding mequote:Op zaterdag 7 mei 2005 10:19 schreef PolarStars het volgende:
[..]
Trouwen is ook een gebeurtenis die voorkomt als je van elkaar houdt. Anders had hij haar niet gevraagd. 21 is, en daar blijf ik bij, absoluut een leeftijd dat je keuzes moet gaan maken. Dan is het gefeest vier voorbij en dien je je zaakjes thuis op orde te hebben. De man gaat het geld verdienen, en de vrouw zorgt voor de kinderen, net zoals het vroeger was en zolals het nog steeds hoort volgens de traditie. Dat mensen daar in veschillen is prima, maar als je als vrouw 21 bent dien je je eigenlijk niet meer te vertonen in poelen des verderfs maar dien je je netjes te gedragen.
Maar goed, iedereen is verschillend![]()
Inderdaad andere opvattingen, opvattingen die in de jaren 50 volstrekt normaal waren. Vandaar de opmerking dat ze zijn blijven hangen, alhoewel dat natuurlijk helemaal niet kan, omdat ze toen nog niet geboren warenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:02 schreef PolarStars het volgende:
[..]
Ja ze zijn 6 jaar samen, en hebben al heel veel dingen meegemaakt. Ze kennen elkaar dus wel goed. Of we zijn blijven steken in de jaren 50 betwijfel ik, het zijn gewoon andere opvattingen.
Dan discrimineren we niet, dan generaliseren we. En aangezien 95% van de moslims echt zo is, mag dat ook gewoon.quote:Eigenlijk zeg je nu ook dat moslims die hun vrouw thuishouden en niets mogen ook zijn blijven steken, terwijl we dat niet meer mogen zeggen omdat we dan discrimineren![]()
Ja zeggen op een huwelijksaanzoek puur en alleen omdat die jongen zn best heeft gedaan, dat lijkt mij persoonlijk getuigen van een gebrek aan hersencellen. Boos worden is dan weer een tweede, maar waarschijnlijk heeft ze daar zo haar redenen voor. Vraag het haar zou ik zeggen, of is dat ook not done in een relatie, communicatie?quote:Ik denk dat we op ons eigen manier allemaal wel modern zijn, dus ook zij zijn modern.![]()
Maar ze hebben het vaak gehad over met elkaar verder gaan, dus het kan niet zo zijn dat dit onverwachts is gekomen.
Nee, ik ben het met je eens dat het absoluut geen stijl is om er kwaad over te worden, de jongen heeft zijn best gedaan.![]()
Ze had ook zeker niet zomaar ja hoeven zeggen. Maar boos worden is dermate tactloos dat ze daar best op afgefakkeld mag worden.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:44 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Inderdaad andere opvattingen, opvattingen die in de jaren 50 volstrekt normaal waren. Vandaar de opmerking dat ze zijn blijven hangen, alhoewel dat natuurlijk helemaal niet kan, omdat ze toen nog niet geboren waren
[..]
Dan discrimineren we niet, dan generaliseren we. En aangezien 95% van de moslims echt zo is, mag dat ook gewoon.
[..]
Ja zeggen op een huwelijksaanzoek puur en alleen omdat die jongen zn best heeft gedaan, dat lijkt mij persoonlijk getuigen van een gebrek aan hersencellen. Boos worden is dan weer een tweede, maar waarschijnlijk heeft ze daar zo haar redenen voor. Vraag het haar zou ik zeggen, of is dat ook not done in een relatie, communicatie?
Ik bedoelde dan ook dat je opvattingen overeenkomen met opvattingen zoals die golden in de jaren 50. Daar is helemaal niets mis mee zolang beide partijen hetzelfde over dingen denken. Ik denk soms ook wel dat in onze huidige maatschappij neergekeken wordt op vrouwen die geen carriere willen maken, maar gewoon heel normaal een gezin willen stichten en al hun tijd en energie in dat gezin willen steken terwijl manlief de kost verdient. Daar is heel veel voor te zeggen, maar wordt niet als modern gezien. (Ik ken zelfs iemand die daarvoor speciaal een vrouw uit Polen heeft gehaald omdat hij in Nederland geen vriendin kon vinden die huisvrouw/moeder wilde zijn in een huwelijk)quote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:02 schreef PolarStars het volgende:
Of we zijn blijven steken in de jaren 50 betwijfel ik, het zijn gewoon andere opvattingen.
Helaas is de kans om kinderen te krijgen op die leeftijd erg kleinquote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:22 schreef Droopie het volgende:
de havenzangers (een soort Normaal uit de randstad) zingt ook he:
TROUW NIET VOOR JE VEERTIG BENT EN ALLE GEHEIMEN VAN HET LEVEN KENT!!.
Haar reden om boos te worden was dat ze het geen romantisch iets vond.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik bedoelde dan ook dat je opvattingen overeenkomen met opvattingen zoals die golden in de jaren 50. Daar is helemaal niets mis mee zolang beide partijen hetzelfde over dingen denken. Ik denk soms ook wel dat in onze huidige maatschappij neergekeken wordt op vrouwen die geen carriere willen maken, maar gewoon heel normaal een gezin willen stichten en al hun tijd en energie in dat gezin willen steken terwijl manlief de kost verdient. Daar is heel veel voor te zeggen, maar wordt niet als modern gezien. (Ik ken zelfs iemand die daarvoor speciaal een vrouw uit Polen heeft gehaald omdat hij in Nederland geen vriendin kon vinden die huisvrouw/moeder wilde zijn in een huwelijk)
Maar ik ben wel benieuwd waarom dat meisje nu boos werd. Ik zie geen reden om boos te worden. Zeggen dat je nog niet aan een huwelijk toe bent: prima. Boos worden?![]()
Ehm... Hij vroeg haar in een hooischuur ....quote:Op zaterdag 7 mei 2005 13:59 schreef S1nn3rz het volgende:
Sokjes
21 en keuzes maken
21 en trouwen
Was Ts niet die dikke boer?![]()
Omdat het ouderwets is. Tegenwoordig geldt voor mannen en vrouwen precies hetzelfde: carriere als je daarvoor kiest: ok thuiszitten met de kids indien je daarvoor kiest: ook ok.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:36 schreef PolarStars het volgende:
Waarom wordt het als zijnde ouderwets gezien als de man werkt en de vrouw thuisblijft?
Divamentaliteitquote:Op zaterdag 7 mei 2005 14:36 schreef PolarStars het volgende:
[..]
Haar reden om boos te worden was dat ze het geen romantisch iets vond.![]()
En dat snap ik dus niet, hij heeft er echt van alles aan gedaan om het zo mooi mogelijk te maken.
Waarom wordt het als zijnde ouderwets gezien als de man werkt en de vrouw thuisblijft?
Waarom zou een vrouw moeten werken???
Het is iets wat de maatschappij ons oplegt, en tsja wat de maatschappij ons verteld dat is "in" en daar moeten we dan allemaal maar naar gaan leven.
Deze maatschappij wordt verziekt door gore yuppen die denken dat ze het gemaakt hebben en elke ochtend beide de deur uitgaan met hun iets te dure lease wagen en nep lederen koffer![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |