Had je eerder moeten bedenken. Het is nou eenmaal zo dat je gekwetst wordt als je partner vreemdgaat.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:06 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Dat is echt zo.
Als ik het fijn zou vinden om vreemd te gaan zou ik me niet zo'n zorgen hoeven maken over uitmaken, toch? Uberhaupt de titel van hele topic, zegt dat niet genoeg? Van mijn kant bekeken: ik vind het erg confronterend erachter te komen dat ik uiteindelijk wél in staat ben vreemd te gaan.
Van zijn kant bekeken: ik wil hem niet kwetsen, en ik denk dat ik hem al genoeg kwets door het uit te maken in de eerste plaats. Als het me allemaal geen reet meer kon schelen zou ik hem toch meteen gesmst hebben: "sorry schat, ik lig nu met een ander in bed dus het is uit"
Maar:
- dat is niet de reden dat ik het uit wil maken
- ik hou er niet zo van om het in een sms uit te maken (over understatements gesproken)
- ik wil hem niet kwetsen!
Ja idd! Wat je gaat vertellen is je eigen keuze, maar stel het uitmaken niet te lang uit!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:21 schreef Christine het volgende:
Spreek binnenkort met hem af, en heb een goed gesprek. Je kwetst hem hoe dan ook...
Alleen als je het weet. Vandaar dat ze het beter niet kan vertellen...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:14 schreef Sabrina1981 het volgende:
Het is nou eenmaal zo dat je gekwetst wordt als je partner vreemdgaat.
Ik krijg het idee dat jij (onlangs) op deze manier zelf flink gekwetst bent.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:14 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Had je eerder moeten bedenken. Het is nou eenmaal zo dat je gekwetst wordt als je partner vreemdgaat.
Enkel verbitterde, passieloze mensen kunnen intensiteit niet onderscheiden van frustratie.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:34 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Vollgens mij heb jij flink wat frustraties!?!
Je verwoord het leuk, maar ik weet bijna zeker dat als die jongen geen onderdeel was van je eigen vriendengroep, het je een stuk minder erg had gevonden om hem te kwetsen. Nu ben je op zoek naar een manier om het op zo'n manier te regelen dat én je vriendengroep niet uit elkaar valt én je door kan blijven gaan met degene met wie je je huidige vriend hebt bedrogen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:06 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Dat is echt zo.
Als ik het fijn zou vinden om vreemd te gaan zou ik me niet zo'n zorgen hoeven maken over uitmaken, toch? Uberhaupt de titel van hele topic, zegt dat niet genoeg? Van mijn kant bekeken: ik vind het erg confronterend erachter te komen dat ik uiteindelijk wél in staat ben vreemd te gaan.
Van zijn kant bekeken: ik wil hem niet kwetsen, en ik denk dat ik hem al genoeg kwets door het uit te maken in de eerste plaats. Als het me allemaal geen reet meer kon schelen zou ik hem toch meteen gesmst hebben: "sorry schat, ik lig nu met een ander in bed dus het is uit"
Maar:
- dat is niet de reden dat ik het uit wil maken
- ik hou er niet zo van om het in een sms uit te maken (over understatements gesproken)
- ik wil hem niet kwetsen!
Daar heb jij helemaal geen macht over. Als mijn vriendin mij dumpt voor een kerel die 11 jaar ouder is en een zoontje heeft, dan is ze mijns inziens ziek in d'r bol en heeft een vriendschap derhalve ook geen enkele toegevoegde waarde.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:07 schreef hey_jude het volgende:
Omdat ik dit niet dagelijks doe, zeg maar..
De vraag was hóe je het fatsoenlijk uitmaakt en toch vrienden kunt blijven?
(als dat al kan)
Leg dat eens uit...quote:Op zondag 8 mei 2005 11:05 schreef KingCold het volgende:
Als mijn vriendin mij dumpt voor een kerel die 11 jaar ouder is en een zoontje heeft, dan is ze mijns inziens ziek in d'r bol
Haha.quote:Op zondag 8 mei 2005 10:58 schreef DS4 het volgende:
Waarom kan men hier geen verschil zien tussen echt vreemdgaan: dus naast je relatie met een ander het bed induiken en daarna rustig verder gaan met de relatie en deze situatie, te weten: relatie is in het hart al verbroken, je gaat met een ander naar bed, hetgeen teken is dat je niet langer kan wachten met het vertellen dat de relatie voorbij is.
En jij bent dan dus weer niet in staat om het verschil (dat wél echt een verschil is) te zien, tussen neuken terwijl je vriend/vriendin nog veronderstelt een relatie met je te hebben en daar ook naar handelt, of een ander neuken net nadat je het hebt uitgemaakt. Dit is een klassiek geval van 'een kromme situatie recht proberen te lullen'. Jammer alleen dat je het puur en alleen voor jezelf rechtlult, en dat het voor anderen geen zak betekent.quote:In die zin speelt e.e.a. dan ook niet meer binnen de relatie, die is al voorbij (helaas weet die jongen dat nog niet, maar dat maakt het niet minder voorbij), waarmee de verplichting om te vertellen wat er is gebeurd ook komt te vervallen. Ik bedoel, als ik het nu uitmaak met mijn vriendin en ik neem vannacht de buurvrouw (puur hypothetisch, mijn buurvrouw is bah) dan hoef ik de volgende dag niet meer op te bellen om dat te melden.
En ook daarom moeten we misschien wat beter naar onze Arabische broeders en hun eerwraak kijken. Misschien moet iedereen voor zichzelf mogen uitmaken of dát dan misschien hun eigen oplossing is voor vreemdgangers. Ik vind er wel wat voor te zeggen, zo onderhand. Veel mensen moeten de gevolgen van hun onbetrouwbaarheid maar eens zelf gaan voelen.quote:Verder komt echt niet alles uit wat gebeurd. Onzin. Er zijn ik weet niet hoeveel vrijpartijen buiten de deur die geheim blijven. Dat is maar goed ook, want anders is straks vrijwel heel NL single.
Toch jammer dat dit topic gesloten is...quote:Op zondag 8 mei 2005 12:39 schreef Bombie het volgende:
En ook daarom moeten we misschien wat beter naar onze Arabische broeders en hun eerwraak kijken. Misschien moet iedereen voor zichzelf mogen uitmaken of dát dan misschien hun eigen oplossing is voor vreemdgangers. Ik vind er wel wat voor te zeggen, zo onderhand. Veel mensen moeten de gevolgen van hun onbetrouwbaarheid maar eens zelf gaan voelen.
Mooi verhaal om aan het andere hart in de relatie (vriendje) te vertellen.quote:Op zondag 8 mei 2005 10:58 schreef DS4 het volgende:
Waarom kan men hier geen verschil zien tussen echt vreemdgaan: dus naast je relatie met een ander het bed induiken en daarna rustig verder gaan met de relatie en deze situatie, te weten: relatie is in het hart al verbroken, je gaat met een ander naar bed, hetgeen teken is dat je niet langer kan wachten met het vertellen dat de relatie voorbij is.
...
Wat hij zegt !quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:13 schreef DS4 het volgende:
Ik zou niet vertellen dat je vreemd bent gegaan. Het is info die onnodig pijnlijk is voor jouw huidige vriend. No pros, just cons.
Ik zou wel snel vertellen dat het over is. Des te sneller kun je ook de nieuwe tevoorschijn toveren. Men zal best wel iets vermoeden, maar heftig ontkennen kan altijd. Het is niemand anders zijn/haar zaak met wie jij het bed induikt.
Succes!
'Lang verhaal'.quote:Op zondag 8 mei 2005 12:45 schreef DS4 het volgende:
Lang verhaal, maar als jij niet kan inzien dat er een verschil is tussen vreemdgaan en de relatie voortzetten alsof er niets is gebeurd en vreemdgaan en dan dus een einde maken aan de relatie, dan houdt het al snel op.
Er wordt helemaal niet 'gehandelt'. Er wordt voornamelijk veel gewikt en gewogen. En gelogen.quote:Soms kom je nu eenmaal in een situatie die niet ideaal is. Je kan dan gaan janken over het feit dat dat gebeurd is, of je kan conclusies trekken en er naar handelen. Dat doet de TS. Alleen doet ze het niet met de (voor velen hier kennelijk noodzakelijke) knieval en mea culpa.
Ja, en des te meer ik erover nadenk des te meer het klopt. Ook: des te meer tegenstand, des te meer het klopt. Want laten we eerlijk wezen: zónder verregaande consequenties heb je niet zoveel mogelijkheden meer om er een zootje van te maken, hè? Dan moet je gaan nadenken, en dan ook nog eens twee keer, voordat je iets stompzinnigs doet.quote:O ja, en dat eerwraak verhaal... ben jij eigenlijk wel goed bij je hoofd?
Jij wilt niet dat je partner daadwerkelijk trouw en loyaal aan je is, maar liever dat ze niet vreemd zal gaan omdat ze bang is dat je haar daarna zal vermoorden? Wat voor relatie heb je dan vraag ik me af...quote:Op zondag 8 mei 2005 13:06 schreef Bombie het volgende:
[..]
Ja, en des te meer ik erover nadenk des te meer het klopt. Ook: des te meer tegenstand, des te meer het klopt. Want laten we eerlijk wezen: zónder verregaande consequenties heb je niet zoveel mogelijkheden meer om er een zootje van te maken, hè? Dan moet je gaan nadenken, en dan ook nog eens twee keer, voordat je iets stompzinnigs doet.
Het is een prachtige oplossing, werkelijk. Eén die alleen maar tegengehouden wordt door de prutsers die bij voorbaat vrij willen zijn om alles te kunnen doen wat we willen. Daarin zijn we veel te ver doorgeschoten in het hedonistische Nederland waar vrijwel iedereen op één of andere manier wel een losgeslagen 'gebruiker' is. Ik moet zeggen dat het soms kiezen tussen twee kwaden zal zijn (want eerwraak lijkt ook vaak het gevolg van pure onderdrukking te zijn - wat weer het andere uiterste is). Mmaar eerwraak bij iemand die moedwillig de boel loopt te besodemieteren en er zelf ongeschonden onderuit probeert te komen? Prima!
Maak ze maar kapot! Ze verdienen het!
Werkelijke vrijheid betekent ook dát. Júíst dat.
Dat hedonistische types als jij moeten sneuvelen voor die vrijheid is meer dan prima.
Ik kan wel begrip opbrengen voor mensen die eens een keer minder naar jouw normen handelen.quote:
Kijk eens in mijn postgeschiedenis en misschien word het eea je dan duidelijk.quote:Op zondag 8 mei 2005 00:22 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat jij (onlangs) op deze manier zelf flink gekwetst bent.
Dat spijt me oprecht voor jou, maar het helpt mij niet verder, integendeel.
Nee hoor... dát is nou juist het probleem met de associatie. Onderdrukking leidt tot angst. Het gaat er niet om dat je angst kweekt om iets in je relatie te voorkomen. Het gaat erom dat je gepaste actie onderneemt nadát het is gebeurd, en nadát de ander géén gepaste actie heeft ondernomen (namelijk de relatie verbreken wanneer het gevoel er niet meer is - iets dat bij foute Marokkanen e.d. ook niet echt bespreekbaar is en waar ik dus een tegenstander van ben). Misschien dat mensen in het algemeen (de algemene maatschappelijke opvatting - die steeds losser wordt) gaan inzien dat het allemaal niet even consequentieloos is als ze denken, en dat men leert om in bepaalde zaken aan de minimale vereisten te voldoen (minimale vereisten die met de tijd steeds meer verdwijnen - alles in naam van de eeuwige vrijheid).quote:Op zondag 8 mei 2005 13:21 schreef Modwire het volgende:
[..]
Jij wilt niet dat je partner daadwerkelijk trouw en loyaal aan je is, maar liever dat ze niet vreemd zal gaan omdat ze bang is dat je haar daarna zal vermoorden? Wat voor relatie heb je dan vraag ik me af...
Net zo goed zal iemand zijn overspelige ex echt geen fysieke pijn willen doen, en toch gebeurt dat soms. Het is niet zo zwart/wit te regelen, Moonah.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:21 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik kan wel begrip opbrengen voor mensen die eens een keer minder naar jouw normen handelen.
Het leven en daarmee ook relaties zijn niet zo zwart/wit te regelen als jij zou willen Bombie.
In theorie zal niemand zijn partner willen kwetsen en toch gebeurt dat soms, al dan niet door vreemdgaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |