abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26811827
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 22:06 schreef hey_jude het volgende:

[..]

Dat is echt zo.
Als ik het fijn zou vinden om vreemd te gaan zou ik me niet zo'n zorgen hoeven maken over uitmaken, toch? Uberhaupt de titel van hele topic, zegt dat niet genoeg? Van mijn kant bekeken: ik vind het erg confronterend erachter te komen dat ik uiteindelijk wél in staat ben vreemd te gaan.
Van zijn kant bekeken: ik wil hem niet kwetsen, en ik denk dat ik hem al genoeg kwets door het uit te maken in de eerste plaats. Als het me allemaal geen reet meer kon schelen zou ik hem toch meteen gesmst hebben: "sorry schat, ik lig nu met een ander in bed dus het is uit"

Maar:
- dat is niet de reden dat ik het uit wil maken
- ik hou er niet zo van om het in een sms uit te maken (over understatements gesproken)
- ik wil hem niet kwetsen!
Had je eerder moeten bedenken. Het is nou eenmaal zo dat je gekwetst wordt als je partner vreemdgaat.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 22:21:57 #127
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26812010
Spreek binnenkort met hem af, en heb een goed gesprek. Je kwetst hem hoe dan ook...
pi_26813266
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 22:21 schreef Christine het volgende:
Spreek binnenkort met hem af, en heb een goed gesprek. Je kwetst hem hoe dan ook...
Ja idd! Wat je gaat vertellen is je eigen keuze, maar stel het uitmaken niet te lang uit!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_26814626
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 22:14 schreef Sabrina1981 het volgende:

Het is nou eenmaal zo dat je gekwetst wordt als je partner vreemdgaat.
Alleen als je het weet. Vandaar dat ze het beter niet kan vertellen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_26814877
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 22:14 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Had je eerder moeten bedenken. Het is nou eenmaal zo dat je gekwetst wordt als je partner vreemdgaat.
Ik krijg het idee dat jij (onlangs) op deze manier zelf flink gekwetst bent.
Dat spijt me oprecht voor jou, maar het helpt mij niet verder, integendeel.
I can't do this, you can't do that
They feed us lines but I won't act
pi_26817119
Het leugentje komt toch wel uit. De enige manier om de schade te kunnen beperken is door NU eerlijk te zijn. Alle andere opties helpen je alleen op de korte termijn even uit de shit.
pi_26817120
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:34 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Vollgens mij heb jij flink wat frustraties!?!
Enkel verbitterde, passieloze mensen kunnen intensiteit niet onderscheiden van frustratie.
pi_26817166
gewoon van de ene op de andere contact breken en nooit meer iets van je laten horen
pi_26817788
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 22:06 schreef hey_jude het volgende:

[..]

Dat is echt zo.
Als ik het fijn zou vinden om vreemd te gaan zou ik me niet zo'n zorgen hoeven maken over uitmaken, toch? Uberhaupt de titel van hele topic, zegt dat niet genoeg? Van mijn kant bekeken: ik vind het erg confronterend erachter te komen dat ik uiteindelijk wél in staat ben vreemd te gaan.
Van zijn kant bekeken: ik wil hem niet kwetsen, en ik denk dat ik hem al genoeg kwets door het uit te maken in de eerste plaats. Als het me allemaal geen reet meer kon schelen zou ik hem toch meteen gesmst hebben: "sorry schat, ik lig nu met een ander in bed dus het is uit"

Maar:
- dat is niet de reden dat ik het uit wil maken
- ik hou er niet zo van om het in een sms uit te maken (over understatements gesproken)
- ik wil hem niet kwetsen!
Je verwoord het leuk, maar ik weet bijna zeker dat als die jongen geen onderdeel was van je eigen vriendengroep, het je een stuk minder erg had gevonden om hem te kwetsen. Nu ben je op zoek naar een manier om het op zo'n manier te regelen dat én je vriendengroep niet uit elkaar valt én je door kan blijven gaan met degene met wie je je huidige vriend hebt bedrogen.

Nou helaas, fat chance dat je dat gaat lukken. Mocht het je wel lukken zou ik nog niet al te trots zijn, want ga er maar niet vanuit het lang gaat duren met je nieuwe vlam..
Big dick.
  zondag 8 mei 2005 @ 09:02:34 #135
116745 rocca
dammit
pi_26818310
Je zou het nooit doen, maar je deed het wel.

Neem verantwoordelijkheid voor je fouten. Mensen die vreemdgaan, als de partner erachter komt, bewaart hij of zij afstand en gaat op den duur toch fout.

Ik vind dat je egoistisch bezig bent, jij bent vreemdgegaan. Jij wilt vrienden blijven. En je wilt het nog voor hem geheim houden. In elke relatie of er nou liefde om de hoek komt kijken, hoort eerlijkheid. En dat ben je zelf niet en je houdt je zelf nagenoeg ook voor de gek.

Als je zegt: 'ik heb de verantwoordelijkheid wel genomen', wees dan ook zo flink om het hem te vertellen. Vroeg of laat komt hij of zij erachter. Ook al denk je van niet, al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt zich wel.
niet zo vervelend doen, ja?
pi_26819345
Waarom kan men hier geen verschil zien tussen echt vreemdgaan: dus naast je relatie met een ander het bed induiken en daarna rustig verder gaan met de relatie en deze situatie, te weten: relatie is in het hart al verbroken, je gaat met een ander naar bed, hetgeen teken is dat je niet langer kan wachten met het vertellen dat de relatie voorbij is.

De fout ligt i.c. dus niet bij het feit dat de TS met die man het bed in is gedoken, nee, ze heeft te lang gewacht met vertellen dat de relatie voorbij is (hetgeen ze nu wel heel snel moet doen, want ik zou zeggen dat zoiets in beginsel binnen 24 uur dient te geschieden).

In die zin speelt e.e.a. dan ook niet meer binnen de relatie, die is al voorbij (helaas weet die jongen dat nog niet, maar dat maakt het niet minder voorbij), waarmee de verplichting om te vertellen wat er is gebeurd ook komt te vervallen. Ik bedoel, als ik het nu uitmaak met mijn vriendin en ik neem vannacht de buurvrouw (puur hypothetisch, mijn buurvrouw is bah) dan hoef ik de volgende dag niet meer op te bellen om dat te melden. Wat niet wegneemt dat als mijn vriendin daar achter zou komen ze misschien wel gekwetst is dat ik niet lag te rouwen, maar te neuken...

Verder komt echt niet alles uit wat gebeurd. Onzin. Er zijn ik weet niet hoeveel vrijpartijen buiten de deur die geheim blijven. Dat is maar goed ook, want anders is straks vrijwel heel NL single.
  zondag 8 mei 2005 @ 11:05:13 #137
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_26819434
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:07 schreef hey_jude het volgende:
Omdat ik dit niet dagelijks doe, zeg maar..

De vraag was hóe je het fatsoenlijk uitmaakt en toch vrienden kunt blijven?
(als dat al kan)
Daar heb jij helemaal geen macht over. Als mijn vriendin mij dumpt voor een kerel die 11 jaar ouder is en een zoontje heeft, dan is ze mijns inziens ziek in d'r bol en heeft een vriendschap derhalve ook geen enkele toegevoegde waarde.

Ik volg dat nooit, waarom willen mensen toch zovaak uit alle macht "vriendjes blijven" als de relatie uitgegaan is? Dat is toch iets waarvan je later pas kan zeggen of het al dan niet gaat werken?
pi_26819560
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:05 schreef KingCold het volgende:

Als mijn vriendin mij dumpt voor een kerel die 11 jaar ouder is en een zoontje heeft, dan is ze mijns inziens ziek in d'r bol
Leg dat eens uit...
pi_26821400
quote:
Op zondag 8 mei 2005 10:58 schreef DS4 het volgende:
Waarom kan men hier geen verschil zien tussen echt vreemdgaan: dus naast je relatie met een ander het bed induiken en daarna rustig verder gaan met de relatie en deze situatie, te weten: relatie is in het hart al verbroken, je gaat met een ander naar bed, hetgeen teken is dat je niet langer kan wachten met het vertellen dat de relatie voorbij is.
Haha.
Straks kom je nog aan met dat je alleen écht vreemdgaat wanneer je tijdens de seks geen condoom gebruikt. Maar je houdt de humor erin. Da's braaf.

Dus als ik op mijn werk een computertje meeneem, en in mijn hart al ontslag heb genomen, dan kom ik er mee weg, zeker? Zolang ik daarna maar snel genoeg écht ontslag neem, voordat ik ontslagen wórd?

In feite is je geschetste situatie óók diefstal, want je neemt door je bespottelijke actie wel een stuk vertrouwen mee van die persoon (en reken er maar op dat iemand er uiteindelijk toch wel achterkomt). Je steelt vertrouwen, dat die ander eerst weer zelf moet zien te krijgen voordat die persoon weer een succesvolle nieuwe relatie begint. Erger dan bij een dief die materiële zaken steelt, kan de vreemdganger het vertrouwen niet meer zelf teruggeven.
quote:
In die zin speelt e.e.a. dan ook niet meer binnen de relatie, die is al voorbij (helaas weet die jongen dat nog niet, maar dat maakt het niet minder voorbij), waarmee de verplichting om te vertellen wat er is gebeurd ook komt te vervallen. Ik bedoel, als ik het nu uitmaak met mijn vriendin en ik neem vannacht de buurvrouw (puur hypothetisch, mijn buurvrouw is bah) dan hoef ik de volgende dag niet meer op te bellen om dat te melden.
En jij bent dan dus weer niet in staat om het verschil (dat wél echt een verschil is) te zien, tussen neuken terwijl je vriend/vriendin nog veronderstelt een relatie met je te hebben en daar ook naar handelt, of een ander neuken net nadat je het hebt uitgemaakt. Dit is een klassiek geval van 'een kromme situatie recht proberen te lullen'. Jammer alleen dat je het puur en alleen voor jezelf rechtlult, en dat het voor anderen geen zak betekent.

Bovendien maakt het dan ook helemaal niet meer uit of je de relatie gelijk verbreekt of helemaal niet (want de gestelde 'opzegtermijn' is als volledig objectief te beschouwen). Zolang het maar 'voor je gevoel voorbij is', heb je geen verplichtingen meer binnen de relatie die je bent aangegaan, en kun je doen wat je wilt. Ergo: je kunt veilig iemand achter de hand houden voor de makkelijke momenten, terwijl je je een slag in de rondte neukt met anderen. Nogmaals: de 'opzegtermijn' is in jouw voorbeeld een subjectieve benadering van wat jij terecht vindt.

Het is een beetje te gemakzuchtig: je kunt in je relatie zogenaamd doen wat je wilt, en dan snel de relatie alsnog verbreken wanneer het te heet onder je voeten wordt, om je er snel tussenuit te maken.

Als relaties niet waren gebaseerd op vertrouwen, werden de voorwaarden wel contractueel vastgelegd. Moeten we dáár soms naartoe? Of moeten we soms naar Arabische toestanden? Misschien is het beter om angst voor consequenties te kweken, dan iedereen maar zonder gevolgen te laten liegen en bedriegen. Er is zéker wat voor te zeggen.
Laat ik het zo zeggen: het ís een oplossing, en een effectieve. Dáárvan zijn de gevolgen dan weer wél strafbaar. Wat dat betreft worden de slechten beschermd en de mensen die voor zichzelf opkomen veroordeeld.
quote:
Verder komt echt niet alles uit wat gebeurd. Onzin. Er zijn ik weet niet hoeveel vrijpartijen buiten de deur die geheim blijven. Dat is maar goed ook, want anders is straks vrijwel heel NL single.
En ook daarom moeten we misschien wat beter naar onze Arabische broeders en hun eerwraak kijken. Misschien moet iedereen voor zichzelf mogen uitmaken of dát dan misschien hun eigen oplossing is voor vreemdgangers. Ik vind er wel wat voor te zeggen, zo onderhand. Veel mensen moeten de gevolgen van hun onbetrouwbaarheid maar eens zelf gaan voelen.

Uiteraard moet iedereen zelf wat meer mensenkennis opdoen, want een onbetrouwbare hond herken je vaak al in de kleine dingetjes (zoals sommige ogenschijnlijk onbetekenende opvattingen), alleen zijn sommigen gewoon te laf om daarop hun keuzes te baseren en een relatie al in een vroegtijdig stadium te verbreken.
pi_26821536
Lang verhaal, maar als jij niet kan inzien dat er een verschil is tussen vreemdgaan en de relatie voortzetten alsof er niets is gebeurd en vreemdgaan en dan dus een einde maken aan de relatie, dan houdt het al snel op.

Soms kom je nu eenmaal in een situatie die niet ideaal is. Je kan dan gaan janken over het feit dat dat gebeurd is, of je kan conclusies trekken en er naar handelen. Dat doet de TS. Alleen doet ze het niet met de (voor velen hier kennelijk noodzakelijke) knieval en mea culpa.

O ja, en dat eerwraak verhaal... ben jij eigenlijk wel goed bij je hoofd?
  zondag 8 mei 2005 @ 12:51:10 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_26821642
quote:
Op zondag 8 mei 2005 12:39 schreef Bombie het volgende:
En ook daarom moeten we misschien wat beter naar onze Arabische broeders en hun eerwraak kijken. Misschien moet iedereen voor zichzelf mogen uitmaken of dát dan misschien hun eigen oplossing is voor vreemdgangers. Ik vind er wel wat voor te zeggen, zo onderhand. Veel mensen moeten de gevolgen van hun onbetrouwbaarheid maar eens zelf gaan voelen.
Toch jammer dat dit topic gesloten is...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 8 mei 2005 @ 12:54:01 #142
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_26821721
quote:
Op zondag 8 mei 2005 10:58 schreef DS4 het volgende:

...
Mooi verhaal om aan het andere hart in de relatie (vriendje) te vertellen.

"Nee hoor, ik ging niet echt vreemd, want ik had de relatie al eerder in mijn hart verbroken."

Mooi excuus. Dat zal zijn begrip inderdaad wel vergroten ja.
twee violen en een trommel en een fluit
  zondag 8 mei 2005 @ 12:59:30 #143
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_26821855
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:13 schreef DS4 het volgende:
Ik zou niet vertellen dat je vreemd bent gegaan. Het is info die onnodig pijnlijk is voor jouw huidige vriend. No pros, just cons.

Ik zou wel snel vertellen dat het over is. Des te sneller kun je ook de nieuwe tevoorschijn toveren. Men zal best wel iets vermoeden, maar heftig ontkennen kan altijd. Het is niemand anders zijn/haar zaak met wie jij het bed induikt.

Succes!
Wat hij zegt !
pi_26822025
quote:
Op zondag 8 mei 2005 12:45 schreef DS4 het volgende:
Lang verhaal, maar als jij niet kan inzien dat er een verschil is tussen vreemdgaan en de relatie voortzetten alsof er niets is gebeurd en vreemdgaan en dan dus een einde maken aan de relatie, dan houdt het al snel op.
'Lang verhaal'. Lees je wel eens een boek, of niet?
Vast niet. ("Neuj.. doas n'n loang verhoal... veul te zwoar veur mien...").

Sommige dingen kunnen soms zó overduidelijk zijn dat alles op zijn plaats valt.
quote:
Soms kom je nu eenmaal in een situatie die niet ideaal is. Je kan dan gaan janken over het feit dat dat gebeurd is, of je kan conclusies trekken en er naar handelen. Dat doet de TS. Alleen doet ze het niet met de (voor velen hier kennelijk noodzakelijke) knieval en mea culpa.
Er wordt helemaal niet 'gehandelt'. Er wordt voornamelijk veel gewikt en gewogen. En gelogen.
En gejankt; door de TS.

Hier beweer je overigens dat men in staat is om keuzes te maken op basis van een gegeven.
Die vriend heeft nog helemaal niet de beschikking over dat gegeven.
Vergeten?
quote:
O ja, en dat eerwraak verhaal... ben jij eigenlijk wel goed bij je hoofd?
Ja, en des te meer ik erover nadenk des te meer het klopt. Ook: des te meer tegenstand, des te meer het klopt. Want laten we eerlijk wezen: zónder verregaande consequenties heb je niet zoveel mogelijkheden meer om er een zootje van te maken, hè? Dan moet je gaan nadenken, en dan ook nog eens twee keer, voordat je iets stompzinnigs doet.

Het is een prachtige oplossing, werkelijk. Eén die alleen maar tegengehouden wordt door de prutsers die bij voorbaat vrij willen zijn om alles te kunnen doen wat we willen. Daarin zijn we veel te ver doorgeschoten in het hedonistische Nederland waar vrijwel iedereen op één of andere manier wel een losgeslagen 'gebruiker' is. Ik moet zeggen dat het soms kiezen tussen twee kwaden zal zijn (want eerwraak lijkt ook vaak het gevolg van pure onderdrukking te zijn - wat weer het andere uiterste is). Mmaar eerwraak bij iemand die moedwillig de boel loopt te besodemieteren en er zelf ongeschonden onderuit probeert te komen? Prima!
Maak ze maar kapot! Ze verdienen het!

Werkelijke vrijheid betekent ook dát. Júíst dat.
Dat hedonistische types als jij moeten sneuvelen voor die vrijheid is meer dan prima.
pi_26822284
Het is jammer dat eerwraak nu zo geassocieerd wordt met foute Marokkanen e.d. die een vrouw onderdrukken en waarbij meteen alle stoppen doorslaan wanneer er iets gebeurt dat niet naar hun zin is. Dat ís ook belachelijk.

Maar waarom geen eerwraak (of crime passionel, hoe je wilt) wanneer je erachter komt dat je vertrouwen in een eerlijke relatie lomp is geschonden door een overspelige slet die je de indruk gaf iemand anders te zijn dan ze werkelijk was? Ik kan er wel begrip voor opbrengen, hoor.

Vooral voor types die er ook nog eens heel lichtzinnig over doen is het een prima antwoord.
  zondag 8 mei 2005 @ 13:21:13 #146
71306 Modwire
Ik rijd
pi_26822355
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:06 schreef Bombie het volgende:

[..]

Ja, en des te meer ik erover nadenk des te meer het klopt. Ook: des te meer tegenstand, des te meer het klopt. Want laten we eerlijk wezen: zónder verregaande consequenties heb je niet zoveel mogelijkheden meer om er een zootje van te maken, hè? Dan moet je gaan nadenken, en dan ook nog eens twee keer, voordat je iets stompzinnigs doet.

Het is een prachtige oplossing, werkelijk. Eén die alleen maar tegengehouden wordt door de prutsers die bij voorbaat vrij willen zijn om alles te kunnen doen wat we willen. Daarin zijn we veel te ver doorgeschoten in het hedonistische Nederland waar vrijwel iedereen op één of andere manier wel een losgeslagen 'gebruiker' is. Ik moet zeggen dat het soms kiezen tussen twee kwaden zal zijn (want eerwraak lijkt ook vaak het gevolg van pure onderdrukking te zijn - wat weer het andere uiterste is). Mmaar eerwraak bij iemand die moedwillig de boel loopt te besodemieteren en er zelf ongeschonden onderuit probeert te komen? Prima!
Maak ze maar kapot! Ze verdienen het!

Werkelijke vrijheid betekent ook dát. Júíst dat.
Dat hedonistische types als jij moeten sneuvelen voor die vrijheid is meer dan prima.
Jij wilt niet dat je partner daadwerkelijk trouw en loyaal aan je is, maar liever dat ze niet vreemd zal gaan omdat ze bang is dat je haar daarna zal vermoorden? Wat voor relatie heb je dan vraag ik me af...
Power perceived is power achieved.
  zondag 8 mei 2005 @ 13:21:50 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_26822372
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:17 schreef Bombie het volgende:
Ik kan er wel begrip voor opbrengen, hoor.
Ik kan wel begrip opbrengen voor mensen die eens een keer minder naar jouw normen handelen.
Het leven en daarmee ook relaties zijn niet zo zwart/wit te regelen als jij zou willen Bombie.
In theorie zal niemand zijn partner willen kwetsen en toch gebeurt dat soms, al dan niet door vreemdgaan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_26822606
quote:
Op zondag 8 mei 2005 00:22 schreef hey_jude het volgende:

[..]

Ik krijg het idee dat jij (onlangs) op deze manier zelf flink gekwetst bent.
Dat spijt me oprecht voor jou, maar het helpt mij niet verder, integendeel.
Kijk eens in mijn postgeschiedenis en misschien word het eea je dan duidelijk.
Ik ben gelukkig nog nooit gekwetst en vooral niet op zo manier. Hoop het ook nooit mee te maken.
Ik hoop alleen dat ik als in zo situatie kom dat mijn partner wel eerlijk is.
pi_26822619
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:21 schreef Modwire het volgende:

[..]

Jij wilt niet dat je partner daadwerkelijk trouw en loyaal aan je is, maar liever dat ze niet vreemd zal gaan omdat ze bang is dat je haar daarna zal vermoorden? Wat voor relatie heb je dan vraag ik me af...
Nee hoor... dát is nou juist het probleem met de associatie. Onderdrukking leidt tot angst. Het gaat er niet om dat je angst kweekt om iets in je relatie te voorkomen. Het gaat erom dat je gepaste actie onderneemt nadát het is gebeurd, en nadát de ander géén gepaste actie heeft ondernomen (namelijk de relatie verbreken wanneer het gevoel er niet meer is - iets dat bij foute Marokkanen e.d. ook niet echt bespreekbaar is en waar ik dus een tegenstander van ben). Misschien dat mensen in het algemeen (de algemene maatschappelijke opvatting - die steeds losser wordt) gaan inzien dat het allemaal niet even consequentieloos is als ze denken, en dat men leert om in bepaalde zaken aan de minimale vereisten te voldoen (minimale vereisten die met de tijd steeds meer verdwijnen - alles in naam van de eeuwige vrijheid).

Als je vrij bent om te doen wat je wilt (vreemdgaan), waarom is de ander dan niet vrij om daar op een, voor hem, gepaste manier te reageren?
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:21 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik kan wel begrip opbrengen voor mensen die eens een keer minder naar jouw normen handelen.
Het leven en daarmee ook relaties zijn niet zo zwart/wit te regelen als jij zou willen Bombie.

In theorie zal niemand zijn partner willen kwetsen en toch gebeurt dat soms, al dan niet door vreemdgaan.
Net zo goed zal iemand zijn overspelige ex echt geen fysieke pijn willen doen, en toch gebeurt dat soms. Het is niet zo zwart/wit te regelen, Moonah.
  zondag 8 mei 2005 @ 13:36:10 #150
1405 addicted_to_jellybeans
Nieuwsgierig Aagje
pi_26822721
Weet je wat mijn stelling is het kan gebeuren dat iemand vreemd gaat , maar ik denk dat het beste is ook daar eerlijk over te zijn. Ik heb zelf in de situatie gezeten dat een ander vreemd ging en ben ik er via via achter gekomen, ik had liever gehad dat degene eerlijk tegen me was geweest ook al was het voor die ander moeilijk . Juist door eerlijk te zijn maak je de situatie toch beter , omdat je weet dat je fout ben geweest en daar ook voor uit durft te komen.
We are the weirdo's mr - The Craft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')