abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juli 2007 @ 16:04:25 #176
167999 Bura
Mijn geluk kennende
pi_51629764
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 14:30 schreef Eveli het volgende:
Deze is ook wel heftig:
http://youtube.com/watch?v=2rK-ctpFBz8
Niet een echte tornado maar een "dust devil"... Toch erg indrukwekkend
pi_51633789
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 19:57 schreef Eveli het volgende:
Ikzelf heb helaas nog nooit een windhoos of tornado gezien, terwijl er in 1998 eentje dwars door mn woonplaats Deventer trok. Heb toen alle krantenberichten enzo bewaard. Was echt de heftigste storm die ik ooit heb meegemaakt. Ziekelijk veel bliksemflitsen en donder, enorme slagregens, een lucht die steeds om zo'n half 6 's avonds pik en pikzwart werd en daarna geel. Was toen echt wel ff bang, maar ja toen was ik ook 10 ofzo. Daken weggewaaid, flink veel bomen om, o.a. in het historische plantsoen, geen gewonden gevallen gelukkig, maar het spookte echt behoorlijk toen.
Daarvan heb ik ook nog een krant bewaard (van de dag er na), met daarin ook schadefoto's. Die waren ook best imposant.
Ik was toen zelf net in Wageningen aan mijn studie begonnen. Tja en dan krijg je dat een windhoos door een gebied dat je goed kent raast.
http://www.deventer.nl/Wo(...)parknadewindhoos.htm

Het plantsoen is er wel mooier op geworden vind ik, met nog meer open ruimte. Wel jammer van de bijzondere boomsoorten die ook geveld werden door de tornado.
  donderdag 19 juli 2007 @ 20:34:18 #178
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51671639
Laten we 't hier wel over Tornado's boven West Europa hebben. Europese tornado's zijn ook stukken zeldzamer dan die uit de VS.
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:29 schreef leviathanfd het volgende:
Dit is meer iets voor een apart topic en niet voor de atmosfeer.
De laatste jaren is er volgens mij een duidelijk toename in het aantal zware onweersbuien (lees: MCS en Supercells). 17 Julie is bij iedereen wel bekend (en berucht). Die dag hadden wij in maastricht een valwind met een tornado (F2?). De schade was groot. Rond 17 juli zijn er ook in de ons omringende landen meldingen geweest van tornado's. 18 Juli was Duitsland aaan de beurt (Duisburg binnenstad oa). Dit was vermoedelijk een F3 (300 km/h!). Ook hier was weer extreme schade.
Ik weet dat veel mensen denken dat tornado's alleen in de VS voorkomen. Maar uit waarnemingen van mensen in de Benelux en Duitsland, blijkt dat het hier in de omgeving best vaak voorkomt!

Doel van het topic:
discussie, meldingen, foto's (het liefst zelfgemaakt), etc.
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
  Moderator vrijdag 20 juli 2007 @ 19:51:45 #180
8781 crew  Frutsel
pi_51672157
voor de VS en zijn stormen/tornado's is ook een apart topic

Weeralarm VS: Tornadoes, Floods and Storms
  vrijdag 20 juli 2007 @ 20:18:55 #181
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_51672984
quote:
Op zondag 7 januari 2007 19:21 schreef Drugshond het volgende:

[..]
Die 2e foto uit dat artikel, die windhoos heb ik zelf gezien toen, wilden gaan varen, maar bij het zien van die windhoos toch maar niet gegaan.
Wist destijds nog niet zoveel over 'windhozen in Nederland en zat echt zo van wtf een tornado.
silence can say more than thousand words
pi_51675322
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 23:15 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad indrukwekkende wolken.

Ik schrok al toen ik de volgende op me af zag komen:
[afbeelding]

Deze foto heb ik op 17-7-2004 genomen.
Dat was een legendarische shelf. Ik heb hem ook 'ondergaan'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')