Zo he, die hele camping op z'n kop... Straf windjequote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:29 schreef leviathanfd het volgende:
Zeer berucht: 11 augustus 1972 Ameland 4 doden en honderden gewonden. In 1992 was er op Ameland weer een tornado.
http://www.duinoord.net/indexnl.html
[afbeelding]
Dat is toch een stofduivel?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:46 schreef Logician het volgende:
Ik stond zo'n 9jr terug met een vriend te liften aan de ring van Zwolle, het was enorm warm en drukkend weer en in de verte hoorden en zagen wij het onweer op ons af komen, opeens begon op het gras schuin achter ons een klein cirkeltje te ontstaan door de wind (gras en zand waaide in rondjes) ik heb dit wel vaker gezien en het is niets bijzonders alleen begon deze zomaar ineens te groeien en kwam onze richting op, die vriend van me trok me naar de grond (anders had ik waarschijnlijk op de autobaan gelegen) het "ding" was zo'n 2,5 meter hoog en ondanks dat het dus best klein was in vergelijking tot "echte tornado’s" had het toch nog een enorme kracht, we waaiden letterlijk om!
Geen idee waar je het over hebt. Maareuh, het waait hard vandaag, so what?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:29 schreef leviathanfd het volgende:
De laatste jaren is er volgens mij een duidelijk toename in het aantal zware onweersbuien (lees: MCS en Supercells). 17 Julie is bij iedereen wel bekend (en berucht).
Er zit een verschil tussen hard waaren en een Supercell... Je moet je er maar eens in verdiepen. TIs best interessantquote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:53 schreef FicoF het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt. Maareuh, het waait hard vandaag, so what?![]()
Windhozen en tornado's zijn nog altijd het zelfde hoor.. Is ook eens ter sprake gekomen op weerwoordquote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:57 schreef Weerman het volgende:
Hier valt het nog wel mee. Als het warm is in Nederland zo'n 30C kun je een week erna wel onweersbuien verwachten. Het enige wat Nederland kan krijgen zijn windhoosjes. Grote broertjes zoals Tornado's zijn niet in Nederland.
In Engeland is vorige week geloof ik een kleine tornado waargenomen.
Die laatste is toch niet echt hequote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:01 schreef drelletje het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen hard waaren en een Supercell... Je moet je er maar eens in verdiepen. TIs best interessant [afbeelding]
Shelfcloud
[afbeelding]
En wat je wat vaker ziet en ook leuk is de whalesmouth:
[afbeelding]
En bij een goede onweerswolk hoort ook mammatus (overdreven amerikaans voorbeeld):
[afbeelding]
Dat soort wolken komt voor aan de rand van een zware onweersbui.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:07 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Die laatste is toch niet echt he?
ik bedoel al hangt er zoiets boven je zou ik me niet echt op me gemak meer voelen.
Wel echtquote:Op vrijdag 6 mei 2005 13:07 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Die laatste is toch niet echt he?
ik bedoel al hangt er zoiets boven je zou ik me niet echt op me gemak meer voelen.
Wauw! Dat is toch wel iets wat ik ook wel mee had willen maken.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:46 schreef Logician het volgende:
Ik stond zo'n 9jr terug met een vriend te liften aan de ring van Zwolle, het was enorm warm en drukkend weer en in de verte hoorden en zagen wij het onweer op ons af komen, opeens begon op het gras schuin achter ons een klein cirkeltje te ontstaan door de wind (gras en zand waaide in rondjes) ik heb dit wel vaker gezien en het is niets bijzonders alleen begon deze zomaar ineens te groeien en kwam onze richting op, die vriend van me trok me naar de grond (anders had ik waarschijnlijk op de autobaan gelegen) het "ding" was zo'n 2,5 meter hoog en ondanks dat het dus best klein was in vergelijking tot "echte tornado’s" had het toch nog een enorme kracht, we waaiden letterlijk om!
Ik ben sindsdien echt helemaal in de ban van alle soorten stormquote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:03 schreef Natalie het volgende:
[..]
Wauw! Dat is toch wel iets wat ik ook wel mee had willen maken.
Ben al jaren geboeid door tornado's (wervelstormen, alles in die strekking) maar heb er nog nooit eentje gezien. Zelfs niet een klein hoosje ergens. Wel is er in Beilen (als ik het me goed herinner) nog niet zo lang geleden een wervelwind gesignaleerd. Nu woon ik daar maar 10 minuten vanaf. Baal dus echt dat ie niet een paar kilometertjes dichterbij heeft plaatsgevonden.
Of was het nu Borger?
Je kan ook gaan chasen in nederland. Dit jaar al 2 supercells... (of meer?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 14:08 schreef Logician het volgende:
[..]
Ik ben sindsdien echt helemaal in de ban van alle soorten stormIk ben ook zeker van plan ooit nog eens naar tornado valley af te reizen
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |