Onze badkamer is er door iemand als ik ingeklust, en derhalve lek. Dit geldt onder andere voor de rand om het bad heen. Ik heb daar gister het grootste deel van de oude kit uit zitten peuteren en snap nu waarom er zo'n rare brede (en lekke) voeg omheenzat: er zit een spleet van bijna een cm tussen badrand en tegels. De vorige klusser heeft daar stukjes plastic ingepropt voordat ie er kit in deed. Nou, dat werkt dus blijkbaar niet. Is er een handige(re) manier om zo'n brede voeg te kitten? Of kunnen we beter doen wat vriendlief al de hele tijd wil, nl. die hele vervloekte bende (want ook nog eens onhandig ingericht en onze smaak niet) er uit slopen en opnieuw aan (laten) leggen? Dit uiteraard niet alleen om die voeg, maar ook vanwege loskomende tegels, schandalig veel loze ruimte (waarom laat iemand een spleet van 20 cm over tussen badrand en muur??), en mogelijk nog ergens een lek wat we over het hoofd zien. Het is al beter dan het was- de eerste keer dat we er douchten liep het water beneden langs de muur en dat heb ik inmiddels verholpen- maar ik durf nog steeds het laminaat op de overloop niet te leggen.
My username for over a decade
optie 1:
- afbreken
- verbaasd staan
- zelf opbouwen
- genieten van resultaat
optie 2:
dikke gleuf voldouwen met kit en bidden dat t werkt...
- afbreken
- verbaasd staan
- zelf opbouwen
- genieten van resultaat
optie 2:
dikke gleuf voldouwen met kit en bidden dat t werkt...
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
Conflict
Eerst vullen met purwschuim, dan kitten met gekleurde kit. Om kosten te besparen zou je er ook iets van glaswol in kunnen dowen.
Maar goed, lijkt me wel prutswerk. Ik zou het opnieuw bouwen. Misschien kan je zolang ook een douchegordijn aan de kant van de muur hangen
Maar goed, lijkt me wel prutswerk. Ik zou het opnieuw bouwen. Misschien kan je zolang ook een douchegordijn aan de kant van de muur hangen

quote:een spleet van 20 cm Dat is wel erg veel. Dat zou je beter kunnen dichtmaken met een stuk aluminium of RVS zetwerk, en dan de randen van dat zetwerk met een gewone kitvoeg dichtmaken.Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream. quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:20 schreef julekes het volgende:
[..]
Dat is wel erg veel. Dat zou je beter kunnen dichtmaken met een stuk aluminium of RVS zetwerk, en dan de randen van dat zetwerk met een gewone kitvoeg dichtmaken. Hee, da's ook wel een goed idee! En voor die 1-cm-voeg zal ik inderdaad eens eerst purschuim proberen, dat klinkt in elk geval beter dan boterhamzakjes. De kit gladstrijken wordt ook nog leuk want mijn vingers zijn vrees ik niet breed genoeg
(ik zou het het liefst allemaal opnieuw doen, maar badkamers doehetzelven durf ik nog niet en het laten doen trekt ons budget niet momenteel) Tja, je zou de rand op kunnen vullen met schuimrubberen slangen, die zijn daar speciaal voor. Het lijkt op die slangen die je gebruikt voor het isoleren van verwarmingsbuizen, maar dan met een kleinere diameter, en dan verder afkitten.
Maar als ik zo hoor:
- Niet jullie smaak
- Losse tegeltjes
- Loze ruimte (al zou je daar plankjes in kunnen maken)
- En niet te vergeten een rot gevoel wat je hebt bij de badkamer
Ik zou de hamer pakken en flink aan het slopen gaan. 't Kost weer een paar centen, maar dan heb je het wel weer zoals je het hebben wil en weer met plezier de badkamer ingaat. quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:27 schreef anneja het volgende:
[..]
Hee, da's ook wel een goed idee! En voor die 1-cm-voeg zal ik inderdaad eens eerst purschuim proberen, dat klinkt in elk geval beter dan boterhamzakjes. De kit gladstrijken wordt ook nog leuk want mijn vingers zijn vrees ik niet breed genoeg
(ik zou het het liefst allemaal opnieuw doen, maar badkamers doehetzelven durf ik nog niet en het laten doen trekt ons budget niet momenteel) Ik weet trouwens niet waar je dat zetwerk kan laten maken. Maar misschien kan je het bij een betere doe-het-zelf zaak laten doen. En anders een strook alum. of RVS kopen van 1 a 2 mm dik en op zoek gaan naar iemand met een zetbank.Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream. † In Memoriam †kortafligt aan je budget
oplappen kan natuurlijk wel, maar je blijft je ergeren aan het geklungel en de loze ruimtes.
pak het dan in een keer goed aan: kost een paar centen, maar dan heb je wel wat![]()
keihard de lekkersteeen L profiel kopen bij je lokale hobby zaak...
dat op de hoek zetten, netjes verven evt. en dan netjes afkitten, de kit houd de strook op de plaats, werkt prima! Zorg alleen dat de strook evenlang is als je bad...
Da's de el cheapo oplossing...
Ik zou als je 't toch al niks vind 't gewoon eruit halen...As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
Als je het niet kan/wilt weghalen zou ik die 20cm opvullen met gelakt vurenhout balkje met lijm oid bevestigen en dan eroveroverheen kitten (ook geen gezicht maar een optie)
Maar zoals iedereen al zegt, eruit slopen.Profiel opgeheven.
Je klusgereedschap sneller en voordeliger bij Toolstation.nlJe klusgereedschap sneller en voordeliger bij Toolstation.nlJe klusgereedschap sneller en voordeliger bij Toolstation.nl It was a good yearquote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:17 schreef dribbel79 het volgende:
optie 1:
- afbreken
- verbaasd staan
- zelf opbouwen
- genieten van resultaat
optie 2:
dikke gleuf voldouwen met kit en bidden dat t werkt... Zou voor optie een gaan maar als je voor optie twee gaat. Zou ik het opzullen met wit plastic en dan afkitten.Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search uit eiegen ervaring:
de rand eerst helemaal kitvrij maken (speciale reiniger)
Rugvulling er in proppen(soort rond schuim-te koop bij de bouwmarkt)
Kit primer aanbrengen
en rustig kitten (met een kit die geschikt is voor zulke brede voegen
(let op als je bad van acryl is! daar heb je speciale kit voor nodig)
Met heel wat geduld ziet het er best mooi uit 'Weg weezze ! 'quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:27 schreef anneja het volgende:
[..]
. De kit gladstrijken wordt ook nog leuk want mijn vingers zijn vrees ik niet breed genoegLinks en rechts een baan schilderstape plakken.
Qua hoogte er iets boven kitten desnoods stapelen met droogtijden voor de onderliggende lagen.
Met een stopmesje of smal plamuurmes het teveel aan kit eraf steken als het nog nat is.
Het bad en de tegels fugeren als geleiding voor de hoogte.
Als laatste met een kwastje met afwas nastrijken niet tussendoor anders hechten de volgende lagen er niet op.
Probeer zo min mogelijk holling te hebben anders heb je een goede voedingsbodem voor schimmels.
Gebruik om dit ook tegen te gaan een speciale sanitairkit waar antischimmelwerende middelen inzit.
Siliconenkit vinden ze heerlijk en is dus niet aan te bevelen.
Bericht 43% gewijzigd door Foo_niks op 09-05-2005 09:20:35Klaar?
Ik niet! Snel verveeldStripje zou een goed idee zijn, maar een 20 cm dikke spleet is geen vakwerk. Hoogst waarschijnlijk dat het dan rustig weer begint met lekken. Tsja beetje kut... Sea por favor apacible con mí.Klinkt wel heel onprofessioneel, waarom niet gewoon het bad iets laten zakken?Kan niet altijd natuurlijk maar meestal staan baden op staanders met stelschroeven.
Gewoon iets laten zakken. (en ja dat duurt even en het hele bad moet er uit dus niet gaan rukken aan dat ding zonder de afvoer even los te schroeven
)
Ruimte tussen bad en muur heb ik bij onszelf voor het aftegelen opgevuld met gasbetonblokken en dat is mi ook de makkelijkste optie. (die dingen kan je gewoon met een normale zaag zagen en zijn makkelijk te betegelen cq af te werken.) Zo ontstaat trouwens ook een mooie "rand" om dingen op zetten die je vaak gebruikt bij het badderen.![]()
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
Snel verveeldquote:Op maandag 9 mei 2005 11:14 schreef hollander172 het volgende:
Klinkt wel heel onprofessioneel, waarom niet gewoon het bad iets laten zakken?Kan niet altijd natuurlijk maar meestal staan baden op staanders met stelschroeven.
Gewoon iets laten zakken. (en ja dat duurt even en het hele bad moet er uit dus niet gaan rukken aan dat ding zonder de afvoer even los te schroeven
) Als het goed is heb je je bad aan de bovenkant tegen de muur ook gekit. Dan moet je dat gaan lossnijden en opnieuw kitten. En ik denk dat je een kleurverschil gaat krijgen op je tegels als je je bad laat zakken. Ook de leidingen zijn op maat gemaakt zoals het bad nu staat. Dat moet je ook gaan aanpassen en dat is een teringwerk.
Sea por favor apacible con mí.quote:Op maandag 9 mei 2005 11:19 schreef Brilaap het volgende:
Als het goed is heb je je bad aan de bovenkant tegen de muur ook gekit. Dan moet je dat gaan lossnijden en opnieuw kitten. Tsja als je toch bezig bent?![]()
Kitten is ook niet zo moeilijk en ben je niet lang mee bezig. Bad er uit tillen zou ik wel even met zijn tweeen doen.
quote:En ik denk dat je een kleurverschil gaat krijgen op je tegels als je je bad laat zakken. Ook de leidingen zijn op maat gemaakt zoals het bad nu staat. Dat moet je ook gaan aanpassen en dat is een teringwerk. In de afvoerleiding zit wel wat rek, die cm moet te overbruggen zijn en anders stukje afzagen en weer aansluiten.![]()
Kraan is over het algemeen niet op het bad zelf gemonteerd. (waterleidingen ben je wel even mee bezig)Kleurverschil snap ik even niet, tussen wat krijg je verschil? Ik heb het alleen over het bad wat laten zakken, de kit komt op dezelfde plaats alleen het bad ligt dan iets lager.![]()
Edit: ik lees het nog eens en snap hem nu wel.Bad er uit, rand even "oppoetsen" met commandant/ciff oid en je ziet het bijna niet. (tenzij je last hebt van veel kalkaanslag
)
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
Nou, de nieuwe kitrand zit er, met van die opvulslurf er onder. Ik geloof dat het goed gegaan is, maar we moeten het nog uitproberen. Bedankt voor het meedenken allemaal![]()
Snel verveeldHopen dat het gelukt is![]()