halen bij het gemeentehuisquote:Nu heb ik een paspoort nodig die door de computer gescand kan worden, volgens de reisorganisatie.
En dat zou ik maar snel doen, want paspoorten worden tegenwoordig niet meer op het gemeentehuis zelf gemaakt, dus het kan wel twee weken duren voordat je hem krijgt.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:11 schreef pooier het volgende:
halen bij het gemeentehuis
Bel de reisorganisatie!quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:04 schreef Xlarge het volgende:
Eind van de maand vlieg ik naar Amerika. Nu heb ik een paspoort nodig die door de computer gescand kan worden, volgens de reisorganisatie.
En: Hoe weet ik of mijn paspoort door de computer gescand kan worden?
Ik had een paspoort uit juni 2000 en die was al wel 'machine-readable', althans ik ben er zonder problemen mee in de VS geweest in 2000, 2002 en 2003. Waaarbij ik weet dat het ook op m'n ticket stond dat m'n paspoort machine readable moest zijn.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:04 schreef Xlarge het volgende:
Eind van de maand vlieg ik naar Amerika. Nu heb ik een paspoort nodig die door de computer gescand kan worden, volgens de reisorganisatie.
Wat ik na even googlen vind is dat alle Nederlandse paspoorten van na 1 januari 1995 aan deze eis voldoen.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:04 schreef Xlarge het volgende:
Mijn huidige paspoort is van juli 2001, maar nu heb ik gelezen dat de paspoorten zijn gewijzigd per 1 oktober 2001. Kan ik dan nog met dit paspoort naar Amerika reizen?
bedankt voor alle reacties, maar ik vraag het toch ff na bij mijn gemeente,quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:25 schreef Kresj het volgende:
Ik zou inderdaad maar een nieuw paspoort halen, want het is zo lullig als je na de vlucht weer terug gestuurd wordt. En je bent binennkort toch weer aan vervanging toe. Aangezien paspoorten altijd 5 jaar geldig zijn.
Waar ga je eigenlijk heen? Ik vlieg einde van de maand naar New York.
Gek, bij onze gemeente duurt het altijd hooguit een week.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:14 schreef chibibo het volgende:
[..]
En dat zou ik maar snel doen, want paspoorten worden tegenwoordig niet meer op het gemeentehuis zelf gemaakt, dus het kan wel twee weken duren voordat je hem krijgt.
Bij iedere gemeente trouwens, tenzij je een spoedaanvraag doetquote:Op maandag 9 mei 2005 22:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Gek, bij onze gemeente duurt het altijd hooguit een week.
je kan eventueel een nood-aanvraag doen zodat je hem de volgende dag kan afhalen. Dit kost alleen wel het dubbelequote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Een paspoort maken kost inderdaad 5 werkdagen vanaf het moment dat je 'm aanvraagt.
Zou kunnen; ik dacht dat het twee weken was, maar het is alweer bijna een jaar geleden dat ik mijn paspoort heb vernieuwd.quote:Op maandag 9 mei 2005 22:35 schreef Nembrionic het volgende:
Gek, bij onze gemeente duurt het altijd hooguit een week.
Vorig jaar in Guatemala of all places, douwt die medewerkster (de onderkant van) mjn paspoort in een soort scanner, en zie ik al mijn persoonlijke gegevens op een scherm oplichten. Dat had ik nog nergens anders gezien, Niet in amsterdam; niet in Mexico.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:04 schreef Xlarge het volgende:
...
Dat hebben ze in Amsterdam al heel lang. Alleen zie jij dat niet op het scherm oplichten omdat ze hier iets slimmer zijn en de monitor zo hebben staan dat jij die niet kunt zienquote:Op maandag 9 mei 2005 22:50 schreef sooty het volgende:
[..]
Vorig jaar in Guatemala of all places, douwt die medewerkster (de onderkant van) mjn paspoort in een soort scanner, en zie ik al mijn persoonlijke gegevens op een scherm oplichten. Dat had ik nog nergens anders gezien, Niet in amsterdam; niet in Mexico.![]()
Daar was ik dus snel doorheen. De technologie bestaat.
Tsjek even of je geen visum nodig hebt voor de usa.
Als Nederlandse toerist heb je geen visum nodig. In het vliegtuig moet je wat gegevens invullen op een groen kaartje, wat vervolgens bij aankomst in je paspoort wordt geniet. Dat is dan je 'verblijfsvergunning'. Wanneer je de USA verlaat wordt het kaartje uit je paspoort verwijderd.quote:Op maandag 9 mei 2005 22:50 schreef sooty het volgende:
Tsjek even of je geen visum nodig hebt voor de usa.
Wat vreemd dat het reisbureau die eist nog noemt dan, aangezien paspoorten van voor 1995 al lang en breed ongeldig zijn...quote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:25 schreef mbn het volgende:
Wat ik na even googlen vind is dat alle Nederlandse paspoorten van na 1 januari 1995 aan deze eis voldoen.
sooty , zou je voor mij kunnen kijken van wanneer je paspoort is , als hij van voor juli 2001 is ( toen was mijn paspoort uitgegeven) dan moet de mijne goed zijnquote:Op maandag 9 mei 2005 22:50 schreef sooty het volgende:
[..]
Vorig jaar in Guatemala of all places, douwt die medewerkster (de onderkant van) mjn paspoort in een soort scanner, en zie ik al mijn persoonlijke gegevens op een scherm oplichten. Dat had ik nog nergens anders gezien, Niet in amsterdam; niet in Mexico.![]()
Daar was ik dus snel doorheen. De technologie bestaat.
Wordt dat er bij jou ingeniet? Lekker vreemd dan he? Voor zover bekend mag je namelijk helemaal niks nieten in een officieel document. Wij zijn nu al 3 keer naar de VS geweest en er wordt helemaal niks in je paspoort geniet. Je vult een groene en een witte kaart in. Van de groen krijg je 1 deel terug nadat je alle douane en immigratiemeuk hebt doorlopen. Deze moet je kunnen tonen bij je vertrek uit de VS.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 08:48 schreef chibibo het volgende:
[..]
Als Nederlandse toerist heb je geen visum nodig. In het vliegtuig moet je wat gegevens invullen op een groen kaartje, wat vervolgens bij aankomst in je paspoort wordt geniet. Dat is dan je 'verblijfsvergunning'. Wanneer je de USA verlaat wordt het kaartje uit je paspoort verwijderd.
Wij zijn in oktober naar de VS geweest, en er zit echt wel een groen strookje in mijn paspoort geniet. Nu is het alleen nog een strookje, als je de VS binnengaat zit er nog een groter strookje aan vast. Dit wordt bij vertrek eruit gehaald, het randje blijft zitten.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 12:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Wordt dat er bij jou ingeniet? Lekker vreemd dan he? Voor zover bekend mag je namelijk helemaal niks nieten in een officieel document. Wij zijn nu al 3 keer naar de VS geweest en er wordt helemaal niks in je paspoort geniet. Je vult een groene en een witte kaart in. Van de groen krijg je 1 deel terug nadat je alle douane en immigratiemeuk hebt doorlopen. Deze moet je kunnen tonen bij je vertrek uit de VS.
Inderdaad, ik vraag me sterk af of het wel is toegestaan om iets vast te nieten in een rechtsgeldig document.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:09 schreef kepler het volgende:
bij mij is het groene strookje er ook niet aan vastgeniet. Wel kreeg ik een stempel en moest ik het groene strookje goed bewaren, anders kwam ik de US niet meer uit (opzich niet zo erg)
denk je dat het die gasten boeit?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:17 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vraag me sterk af of het wel is toegestaan om iets vast te nieten in een rechtsgeldig document.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |