abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 mei 2005 @ 02:18:10 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26770456
Ik heb hier een DVD waarvan ik de menustructuur, chapters en de afzonderlijke content wil rippen.

De DVD is opgebouwd uit een samenraapsel van verschillende clipjes (mpeg2-files) (*.VOB-files) met een menustructuur. Bestaat er geen software op de markt die slim genoeg is om een alle *.VOB files om te zetten naar 1 of meerdere mpeg2 files (m2v en mpa) files rekening houdend met de lengte van iedere clip. (WinMPG DVD ripper is een mogelijkheid maar is in mijn optiek net niet slim genoeg).
Omdat je zelf moet gaan cutten en joinen om de afzonderlijke fragmenten terug te recoveren. Maar elke conversieslag gaat natuurlijk ten koste van de kwaliteit. (wat zonde is).

Bestaat er eigenlijk een stukje software om via reverse authoring de oorspronkelijke mpeg2 bestanden terug te halen (liefst met zo min mogelijk conversieslagen).

Commercieel of freeware oplossingen zijn welkom.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 14:09:11 #2
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26777366
*kick*
Ik geef toe het is niet de gemakkelijkste vraag, maar een beetje die-hard video editor zou wellicht het antwoord moeten weten.

Deze vraag is vergelijkbaar met het programma "musiccutter". Die kan zonder hercompilatie 1 grote muziekfile uiteen halen naar losse nummers door middel van een snijplan (*.cue file).

Maar betrekking tot de vraagstelling zijn ook de video gegevens bekend omdat op de DVD de navigatieparameters zijn weggebrand (waar een clip begint en waar deze eindgt) en nu wil ik eigenlijk het zelfde doen zonder hercompilatie.

[ Bericht 61% gewijzigd door Drugshond op 06-05-2005 14:50:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')