quote:
Op maandag 9 mei 2005 19:18 schreef bonke het volgende:[..]
\
dat is dus dubbelop he
de punt van een kraspen in namelijk van hetzelfde materiaal als het rolletje van de glassnijder
gewoon ff langs een lineaaltje een streepie trekken met de kraspen is veel makkelijker
alpha?
Kraspen is van (soms hard)staal, om krassen, of eigenlijk meer om af te tekenen op staal, of hout of wat anders.
Dat slijt of spoelt namelijk niet weg door olie / schoonmaakmiddelen.
Een glassnijder is per definitie niet gemaakt om diep te snijden, maar om, zoals op een eerder plaatje, de bovenste rij materiaal weg te halen, waardoor het op die lijn significant zwakker wordt, en daarom dus (als het goed is) breekt.
Je kan er niet 3 mm diep mee raggen, dat kan gewoon niet.
Mijn idee met dit? Je zou evt een dremel kunnen proberen met een schijfje slijtvaster dan glas, en dan doel ik dus op diamant.
Uiteraard is die schijf niet volledig van diamant, maar een soort structuurhars ingezet met diamantdelen.
Dat gebruik ik namelijk om staal te slijpen. En eerlijk gezegd gaat het wel redelijk, maar staal zit veeeeeel meer tegen het kauwgom aan dan glas.
Materiaalkunde: uiteindelijk is alles kauwgom.
Ik geef je met die dremel dus ook niet al te veel succes, maar als je het niet op wil lossen zoals ik eerder postte, of wat duidelijker in de eisen wilt zijn, naast "het moet gewoon weg" boem.
Wat eerder gezegd is, vissen in een emmer, aquarium leeg laten lopen, dat zwarte spul lossnijden, stripje eruit halen, afsnijden op de goede lengte,
inplakken
drogen
vullen
vissen erin
dat lijkt mij het meest praktische ipv zitten kutten met 1 of ander "high-tech" speeltje wat het toch niet haalt, uiteindelijk.