abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26776708
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 13:38 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Heb je een screenshot van de DMZ-instellingen?
DMZ staat gewoon op enabled en mijn IP 82.nog.wat.ofzo wordt netjes doorgestuurd naar 192.168.2.101.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 13:41:49 #27
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_26776758
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 13:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

DMZ staat gewoon op enabled en mijn IP 82.nog.wat.ofzo wordt netjes doorgestuurd naar 192.168.2.101.
Dan zou ik het toch ergens anders gaan zoeken, de instellingen van het spel misschien? licenties misschien? Geen idee, maar ik weet dat met DMZ gewoon alles wordt doorgestuurd naar een bepaald intern IP...
pi_26776839
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 13:41 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Dan zou ik het toch ergens anders gaan zoeken, de instellingen van het spel misschien? licenties misschien? Geen idee, maar ik weet dat met DMZ gewoon alles wordt doorgestuurd naar een bepaald intern IP...
Andere spellen kan ik wel hosten, zoals Fracas, maar dan valt de verbinding ook soms gewoon weg. Ik denk dat het of aan de router ligt, of dat mijn internetverbinding gewoon verietst is.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 13:46:41 #29
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_26776876
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 16:49 schreef Monidique het volgende:
Incoming packets
* Source port: 5121-5300
* Destination port: 5120-5129
Je hoeft alleen de poorten 5120 t/m 5129 in je router te forwarden. De 'virtual server' optie kijkt namelijk niet welke poort het verkeer vandaan komt, alleen waarop het binnen probeert te komen. Dus in plaats van bijna 200 poorten, hoef je er maar 10 open te zetten.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 13:47:42 #30
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_26776897
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 13:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Andere spellen kan ik wel hosten, zoals Fracas, maar dan valt de verbinding ook soms gewoon weg. Ik denk dat het of aan de router ligt, of dat mijn internetverbinding gewoon verietst is.
Zit er een computerwinkel in de buurt waarbij je iets terug kan brengen als het niet bevalt? Dan kan je 't gewoon met een andere router proberen, om het uit te sluiten.
pi_26778060
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 13:47 schreef QuietGuy het volgende:

[..]

Zit er een computerwinkel in de buurt waarbij je iets terug kan brengen als het niet bevalt? Dan kan je 't gewoon met een andere router proberen, om het uit te sluiten.
Ja, dat kan ik wel eens proberen.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 15:20:19 #32
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_26779048
Ik zou eerst gericht gaan troubleshooten, voordat je meteen de hardware gaat vervangen.

Start een Neverwinter Nights host op je server, en open vervolgens vanaf een PC op je lokale netwerk een telnet sessie naar poorten 1520 t/m 1529. Als dat werkt weet je dat de nodige poorten op de server zelf in ieder geval open staan.

Start vervolgens vanaf een PC op het lokale netwerk NWN op, en kijk of je daarmee een connectie met server kunt maken. Werkt dat ook, dan is je server in orde en zit het probleem waarschijnlijk in de router.

Maak op je router een port forward rule aan voor poort 1520 naar je server toe, en probeer op een PC via Internet (die dus niet op je lokale netwerk zit aangesloten) een telnet sessie naar je server te openen, via dezelfde poort natuurlijk.
Herhaal deze stappen voor poort 1521 t/m 1529. Als dit werkt zijn de instellingen zowel op je server als op je router in orde, en zou het hosten ook goed moeten gaan.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 15:21:40 #33
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_26779080
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 15:20 schreef chibibo het volgende:
Ik zou eerst gericht gaan troubleshooten, voordat je meteen de hardware gaat vervangen.
Vervangen is in dit geval een vorm van trouble shooten, uitsluiten dat het in een stuk hardware zit
  vrijdag 6 mei 2005 @ 15:24:34 #34
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_26779175
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 15:21 schreef QuietGuy het volgende:
Vervangen is in dit geval een vorm van trouble shooten, uitsluiten dat het in een stuk hardware zit
Zo kun je het natuurlijk ook bekijken.
Echter, als mijn auto niet start, dan ga ik niet direct het complete motorblok vervangen om uit te sluiten dat daar de fout zit.
pi_26780861
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 15:20 schreef chibibo het volgende:
Start een Neverwinter Nights host op je server, en open vervolgens vanaf een PC op je lokale netwerk een telnet sessie naar poorten 1520 t/m 1529. Als dat werkt weet je dat de nodige poorten op de server zelf in ieder geval open staan.

Start vervolgens vanaf een PC op het lokale netwerk NWN op, en kijk of je daarmee een connectie met server kunt maken. Werkt dat ook, dan is je server in orde en zit het probleem waarschijnlijk in de router.

Maak op je router een port forward rule aan voor poort 1520 naar je server toe, en probeer op een PC via Internet (die dus niet op je lokale netwerk zit aangesloten) een telnet sessie naar je server te openen, via dezelfde poort natuurlijk.
Herhaal deze stappen voor poort 1521 t/m 1529. Als dit werkt zijn de instellingen zowel op je server als op je router in orde, en zou het hosten ook goed moeten gaan.
Dat kan ik wel eens een keer proberen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')