Inderdaadquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:43 schreef Dementor het volgende:
Rust nemen als in: niet de hele dag achter je pc gaan zitten.
Je bedoelt: ik heb nog niet genoeg last van m'n arm om te beseffen dat mijn lijf belangrijker is dan m'n werk.quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:56 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Ik loop stage. Zo goed dan.
Maar ik kan dus geen rust nemen. Daar ging het om.
Oef, die dingen zijn slecht. Als er iets met stip op de RSI-veroorzakers staat is het voor mij dit soort zut wel.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:00 schreef Maeghan het volgende:
[..]
- Installeer zo'n programma dat aangeeft hoe vaak je tussendoor moet stoppen
OK. 't is veel beter om niet monomaan door te gaan, maar in plaats om de zoveel tijd even een paar minuutjes rond te lopen.quote:- Overleg met je werk of je niet tussendoor andere taken kunt doen dan achter de pc zitten
Dat klopt dus niet! Je hebt nog steeds een verwijzing nodig voor de fysio! Ze gaan dit wel veranderen binnekort, zodat het mogelijk is om meteen naar een fysio te stappen, maar dat is nu dus nog niet van toepassingquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:35 schreef Charmian het volgende:
Tegenwoordig heb je geen verwijskaart meer nodig voor de fysio (volgens mijn fysio).
Ik heb de armwarmers ook en dat helpt idd een beetje.quote:Op donderdag 5 mei 2005 19:00 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Je bedoelt: ik heb nog niet genoeg last van m'n arm om te beseffen dat mijn lijf belangrijker is dan m'n werk.
Maar don't worry, dat komt vanzelf!
- Ga leren hoe je goed zit achter de pc
- Let op dat je niet verkrampt werkt, je polsen niet doorzakken tijdens het typen, gebruik je muis zo min mogelijk
- Installeer zo'n programma dat aangeeft hoe vaak je tussendoor moet stoppen
- Overleg met je werk of je niet tussendoor andere taken kunt doen dan achter de pc zitten
- Hou je lijf goed warm, dat voorkomt klachten (ik heb er zelf armwarmers voor aangeschaft, scheelt echt heel veel)
Nu dus welquote:Op donderdag 5 mei 2005 19:07 schreef Toeps het volgende:
ijsmeis, ik denk dat je officiëel een Fok!arm hebt.
Zou dat al bestaan?
quote:Op zondag 8 mei 2005 13:04 schreef daeri het volgende:
'Knoept' ie nog?
quote:Op zondag 8 mei 2005 13:07 schreef ijsmeis het volgende:
[..].
Ik zie wel wat jij aan het doen bent.
Nee. Noord-Limburgquote:Op zondag 8 mei 2005 13:07 schreef ArmaniMania het volgende:
Laat me raden... Kerkrade... Daar knoepen ze nogal veel...
Vraag het eens!quote:Op zondag 8 mei 2005 13:08 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Nee. Noord-Limburg.
Me vader komt wel uit Kerkrade. Maar ik vraag me af of hij het eigenlijk zegt.
Wij zeggen ook knoepenquote:
Je zegt "een tennisarm is gelijk aan RSI" en jzegt "RSI komt voor zover ik weet niet vaak in ellebogen voor"quote:Op zondag 8 mei 2005 20:34 schreef kiw het volgende:
een tennisarm is gelijk aan RSI. RSI heeft helemaal niets met knakken te maken, RSI komt voor zover ik weet niet vaak in ellebogen voor, eerder in de pols en hoog in de schouder, nek, rug.
quote:Wat is een tennisarm?
We spreken van een tennisarm als de plek waar de onderarmspieren aan uw elleboog vastzitten, geïrriteerd is.
Kan goed zijn dat ze dat ook zei, dat ik daar naar zou worden verwezen als het niet beter zou gaan.quote:Op zondag 8 mei 2005 20:06 schreef linda856763 het volgende:
Ik zou niet naar de fysio, maar naar een chiropractor gaan. Een fysio behandelt (naar mijn mening) syptomen, terwijl een chiropractor echt goed kijkt of er iets scheef zit in je arm, nek, rug etc, en daar ook wat aan kan doen. Ik heb al jaren RSI klachten, en als ik behandeld word door een chiropractor is het na een paar sessies weer opgelost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |