abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26752698
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:43 schreef Dementor het volgende:
Rust nemen als in: niet de hele dag achter je pc gaan zitten.
Inderdaad . Dat bedoelde ik dus.
Je moet je armen natuurlijk wel bewegen ja.

En ja, ik heb beginnende RSI, want ik heb niet alleen last van me armen, maar ook van me schouders, rug, noem maar op.
Maar ik heb dat knakkende denk ik al jááren, maar omdat het de laatste tijd nogal toenam ben ik er toch niet zeker van of het alleen maar me gewrichten zijn.
pi_26755107
Zoals al gezegd is dan moet je idd veel gaan fok!ken, zinloos discussieren over gestolen auto's enzo...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_26759341
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 10:56 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Ik loop stage . Zo goed dan.

Maar ik kan dus geen rust nemen. Daar ging het om.
Je bedoelt: ik heb nog niet genoeg last van m'n arm om te beseffen dat mijn lijf belangrijker is dan m'n werk.

Maar don't worry, dat komt vanzelf!

- Ga leren hoe je goed zit achter de pc
- Let op dat je niet verkrampt werkt, je polsen niet doorzakken tijdens het typen, gebruik je muis zo min mogelijk
- Installeer zo'n programma dat aangeeft hoe vaak je tussendoor moet stoppen
- Overleg met je werk of je niet tussendoor andere taken kunt doen dan achter de pc zitten
- Hou je lijf goed warm, dat voorkomt klachten (ik heb er zelf armwarmers voor aangeschaft, scheelt echt heel veel)
Sanity is (not) statistical
pi_26759440
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:00 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Oef, die dingen zijn slecht. Als er iets met stip op de RSI-veroorzakers staat is het voor mij dit soort zut wel.
quote:
- Overleg met je werk of je niet tussendoor andere taken kunt doen dan achter de pc zitten
OK. 't is veel beter om niet monomaan door te gaan, maar in plaats om de zoveel tijd even een paar minuutjes rond te lopen.
pi_26759522
ijsmeis, ik denk dat je officiëel een Fok!arm hebt.

Zou dat al bestaan?
pi_26759665
Ik knak in al mijn gewrichten en op school merk ik dat vrijwel iedereen knakt
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_26759818
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:35 schreef Charmian het volgende:
Tegenwoordig heb je geen verwijskaart meer nodig voor de fysio (volgens mijn fysio).
Dat klopt dus niet! Je hebt nog steeds een verwijzing nodig voor de fysio! Ze gaan dit wel veranderen binnekort, zodat het mogelijk is om meteen naar een fysio te stappen, maar dat is nu dus nog niet van toepassing
*spiekt*
pi_26764168
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:00 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Je bedoelt: ik heb nog niet genoeg last van m'n arm om te beseffen dat mijn lijf belangrijker is dan m'n werk.

Maar don't worry, dat komt vanzelf!

- Ga leren hoe je goed zit achter de pc
- Let op dat je niet verkrampt werkt, je polsen niet doorzakken tijdens het typen, gebruik je muis zo min mogelijk
- Hou je lijf goed warm, dat voorkomt klachten (ik heb er zelf armwarmers voor aangeschaft, scheelt echt heel veel)
Ik heb de armwarmers ook en dat helpt idd een beetje.
Van mijn baas moet ik nu verplicht elk uur even naar buiten.
Dat goed zitten moet ik inderdaad nog leren, want ik zak toch steeds om de 5 minuten weer in elkaar.

En van TrenTs heb ik de tip gekregen om mijn toetsenbord en muis soms even anders neer te zetten, zodat ik niet steeds dezelfde bewegingen maak.

Dus ik doe er wel iets aan. Maar ik wil toch écht deze stage goed afronden.
pi_26764179
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 19:07 schreef Toeps het volgende:
ijsmeis, ik denk dat je officiëel een Fok!arm hebt.

Zou dat al bestaan?
Nu dus wel !
pi_26821981
'Knoept' ie nog?
  † In Memoriam † zondag 8 mei 2005 @ 13:07:24 #36
47213 ArmaniMania
pi_26822046
Laat me raden... Kerkrade... Daar knoepen ze nogal veel...
pi_26822049
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:04 schreef daeri het volgende:
'Knoept' ie nog?
.

Ik zie wel wat jij aan het doen bent .
pi_26822057
knoepknoepknoep
pi_26822058
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:07 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

.

Ik zie wel wat jij aan het doen bent .
Ik vraag het alleen maar aardig
pi_26822062
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:07 schreef ArmaniMania het volgende:
Laat me raden... Kerkrade... Daar knoepen ze nogal veel...
Nee. Noord-Limburg .

Me vader komt wel uit Kerkrade . Maar ik vraag me af of hij het eigenlijk zegt.
pi_26822065
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:07 schreef daeri het volgende:

[..]

Ik vraag het alleen maar aardig
JA! Hij knoept nog steeds .
pi_26822068
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:08 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Nee. Noord-Limburg .

Me vader komt wel uit Kerkrade . Maar ik vraag me af of hij het eigenlijk zegt.
Vraag het eens!
pi_26822077
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:08 schreef daeri het volgende:

[..]

Vraag het eens!
Straks .
pi_26822086
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:09 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Straks .
Ok, ga ik wel monopoly doen
pi_26822916
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:08 schreef daeri het volgende:

[..]

Vraag het eens!
Wij zeggen ook knoepen

(omgv. Roermond)

*spiekt*
pi_26832719
Ik zou niet naar de fysio, maar naar een chiropractor gaan. Een fysio behandelt (naar mijn mening) syptomen, terwijl een chiropractor echt goed kijkt of er iets scheef zit in je arm, nek, rug etc, en daar ook wat aan kan doen. Ik heb al jaren RSI klachten, en als ik behandeld word door een chiropractor is het na een paar sessies weer opgelost.
Eva
pi_26833774
een tennisarm is gelijk aan RSI. RSI heeft helemaal niets met knakken te maken, RSI komt voor zover ik weet niet vaak in ellebogen voor, eerder in de pols en hoog in de schouder, nek, rug.
pi_26837759
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:34 schreef kiw het volgende:
een tennisarm is gelijk aan RSI. RSI heeft helemaal niets met knakken te maken, RSI komt voor zover ik weet niet vaak in ellebogen voor, eerder in de pols en hoog in de schouder, nek, rug.
Je zegt "een tennisarm is gelijk aan RSI" en jzegt "RSI komt voor zover ik weet niet vaak in ellebogen voor"

Niet vaak? Of helemaal niet?
Als je dat laatste bedoelde spreek je jezelf tegen, want je zegt het zelf al, een tennisarm is gelijk aan RSI.
Ik heb dus een tennisarm, cq:
quote:
Wat is een tennisarm?
We spreken van een tennisarm als de plek waar de onderarmspieren aan uw elleboog vastzitten, geïrriteerd is.
pi_26837781
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:06 schreef linda856763 het volgende:
Ik zou niet naar de fysio, maar naar een chiropractor gaan. Een fysio behandelt (naar mijn mening) syptomen, terwijl een chiropractor echt goed kijkt of er iets scheef zit in je arm, nek, rug etc, en daar ook wat aan kan doen. Ik heb al jaren RSI klachten, en als ik behandeld word door een chiropractor is het na een paar sessies weer opgelost.
Kan goed zijn dat ze dat ook zei, dat ik daar naar zou worden verwezen als het niet beter zou gaan.
Maar ik weet het dus niet meer .
pi_26853580
Voor een chiropractor heb je geen verwijzing nodig, vraag me ook af of er veel dokters zijn die dat doen. Fysio is namelijk regulier, chiropractor is 'alternatief'. Belachelijk, er is niets alternatiefs aan, het is alleen nog niet zo heel bekend in NL.
Eva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')