abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26749016
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:02 schreef fratsman het volgende:

Is minister Van der Hoeven eigenlijk uberhaupt van plan hier iets aan te doen?
Welnee joh. Kennis wordt in Nederland niet belangrijk geacht. Als je maar weet hoe je moet opzoeken wie Toetanchamon of Mengele was, is het goed

Overigens was de eerste keer dat ik van Mengele hoorde ook pas toen ik het boek 'Boys from Brazil' las. Dat zal in de vierde zijn geweest
pi_26749022
Stalingrad, wat is Stalingrad
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  donderdag 5 mei 2005 @ 11:05:44 #103
101860 Tique
strictly seated concert
pi_26749026
Ik denk dat de hedendaagse jeugd zoiets heeft van als er zoiets is gebeurd is het vreselijk..maar laat het een keer rusten..
Je wilt toch zelf ook niet dat half europa ELK jaar opnieuw 2 minuten stil gaat zijn omdat je oma overleden is..
- Fulltime FreeRunner - jij wilt die steen in de muur niet zijn
|
Laat 11 september uw sporttas staan !
Fun Lovin' Terrorist / Toeps addict
pi_26749045
Hoe zit het met Brechtje d'r vaderlandse geschiedenis Yvonne?

Nee, ff serieus, waarom besteedt het ministerie van Onderwijs totaal geen aandacht aan (vaderlandse) geschiedenis? Waarom is bijvoorbeeld het husselen met schoolsoorten belangrijker, ipv zich bezig te houden met de stof die een kind leert?
pi_26749058
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:05 schreef Tique het volgende:
Ik denk dat de hedendaagse jeugd zoiets heeft van als er zoiets is gebeurd is het vreselijk..maar laat het een keer rusten..
Ik denk dat de jeugd van tegenwoordig te weinig weet om er überhaupt over na te kunnen denken of een herdenking nog zinvol is of niet.
pi_26749059
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:03 schreef yvonne het volgende:

[..]

De hedendaagse jeugd weet echt NIETS, het wordt niet meer gedetaileerd gegeven.
Soit, ik ben de 40 gepasseerd en ik heb op school ook niet echt wat geleerd over Atjeh, de Culturele Revolutie, de Russische revolutie etc etc.
Over de tweede wereld oorlog wel, net als iedereen.
pi_26749084
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:05 schreef Tique het volgende:
Je wilt toch zelf ook niet dat half europa ELK jaar opnieuw 2 minuten stil gaat zijn omdat je oma overleden is..
De hedendaagse Nederlandse jeugd mag wel eens inzien waarom er ieder jaar zo'n herdenking is, en dat ze blij mogen zijn dat ZIJ in vrijheid leven. Daar zouden ze ieder jaar bij stil moeten staan.
  Admin donderdag 5 mei 2005 @ 11:08:50 #108
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_26749086
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:06 schreef fratsman het volgende:
Hoe zit het met Brechtje d'r vaderlandse geschiedenis Yvonne?
Van school uit??
Redelijk, ze zit op de Vrije School en ik moet zeggen dat die heel veel aan geschiedenis doen.
Verder krijgt ze van huis uit veel mee
En weet natuurlijk alles van WO1
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 5 mei 2005 @ 11:09:51 #109
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_26749096
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:07 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

Soit, ik ben de 40 gepasseerd en ik heb op school ook niet echt wat geleerd over Atjeh, de Culturele Revolutie, de Russische revolutie etc etc.
Over de tweede wereld oorlog wel, net als iedereen.
ONZE kinderen dus niet...
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_26749100
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:06 schreef fratsman het volgende:
Nee, ff serieus, waarom besteedt het ministerie van Onderwijs totaal geen aandacht aan (vaderlandse) geschiedenis? Waarom is bijvoorbeeld het husselen met schoolsoorten belangrijker, ipv zich bezig te houden met de stof die een kind leert?
*mee eens is

Ik heb die hele pokkeboel in het Midden-Oosten moeten leren (zesdaagse oorlog, driedaagse oorlog, yom kippoer oorlog, doen ze daar wat anders?), maar hoe het ook alweer zat met Willem van Oranje? Wanneer de Gouden Eeuw was? Waarom weet ik alleen wie Michiel de Ruyter was door boeken te hebben gelezen? Er zijn ontzettend veel kinderen die niet zoveel lezen, zij moeten hun kennis van school halen. Maar als het daar niet aangeboden wordt...

Nog eentje: Ik ken een meisje van 17 en ze weet niet van wanneer tot wanneer WO 2 duurde
pi_26749137
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:08 schreef yvonne het volgende:

[..]

Van school uit??
Redelijk, ze zit op de Vrije School en ik moet zeggen dat die heel veel aan geschiedenis doen.
Verder krijgt ze van huis uit veel mee
En weet natuurlijk alles van WO1

Zou het ook voor een gedeelte aan de prikkeling die ouders geven, kunnen liggen? Ouders die zelf een interesse hebben in geschiedenis brengen dit makkelijker over op hun kinderen? Het is maar een ballonnetje wat ik oplaat....
pi_26749149
Even een nuancering: ik heb op zich best wat geschiedenis gehad. Maar voorzover ik me kan herinneren had deze voornamelijk betrekking op het buitenland. Indonesië (nou ja, half binnenland ), ontdekking van Amerika, WO1 en WO2 (en dan voornamelijk de Duitse aangelegenheden), Israël.

Van Nederland zelf heb ik bitter weinig geleerd. Het is dat mijn examenonderwerp Nederland rond de eeuwwisseling was
  donderdag 5 mei 2005 @ 11:12:24 #113
101860 Tique
strictly seated concert
pi_26749153
Waarom constant naar het verleden kijken als je leeft in het heden en de toekomst.
|
pi_26749182
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:12 schreef Tique het volgende:
Waarom constant naar het verleden kijken als je leeft in het heden en de toekomst.
Omdat je van de geschiedenis iets kan leren Als je nu alweer vergeten bent welke fout je gisteren maakte, maak je hem morgen weer.
pi_26749214
quote:
Dan weet je tenminste óók de antwoorden op vragen bij een puzzelspel op tv .
pi_26749235
quote:
En mensen zoals jij werken het steeds meer in de hand, dat de jeugd geen flauw benul heeft hoe hun land geworden is tot wat het nu is.

Wat geweest is, is geweest. Mijn vriendin zegt dat ook wel eens, en ik kan me daar soms gigantisch kwaad om maken. "Jij hebt je vrijheid te danken aan de afspraken die na de 2e wereldoorlog gemaakt zijn". is dan een reden die ik vaak aandraag.
  donderdag 5 mei 2005 @ 11:18:56 #117
88233 Steve
Still the best.
pi_26749284
Jongeren moeten zich tegenwoordig zelf verdiepen in de geschiedenis, aangezien op de middelbare school liever wordt besproken hoe vroeger katoen gemaakt werd. En dat is voor sommige jongeren behoorlijk lastig. Wie had gedacht dat er meer op internet staat dan msn en cu2.nl!
"Atb is lief, groetjes Peri."
  donderdag 5 mei 2005 @ 11:19:11 #118
101860 Tique
strictly seated concert
pi_26749287
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:13 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Omdat je van de geschiedenis iets kan leren Als je nu alweer vergeten bent welke fout je gisteren maakte, maak je hem morgen weer.
Wat ik bedoel is dat het belangrijk is dat je het leert, het is een belangrijke gebeurtenis in de geschiedenis geweest. Maar dat leren vind ik iets voor op de basisschool.
Ik vind het alleen niet zinnig om ieder jaar zoveel geld uit te geven voor herdenkingen.
Dat betekend dat je blijft hangen in de geschiedenis en iets niet kan verwerken.
|
pi_26749360
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:18 schreef alwaysthebest het volgende:
Jongeren moeten zich tegenwoordig zelf verdiepen in de geschiedenis, aangezien op de middelbare school liever wordt besproken hoe vroeger katoen gemaakt werd. En dat is voor sommige jongeren behoorlijk lastig. Wie had gedacht dat er meer op internet staat dan msn en cu2.nl!
Inderdaad .
pi_26749372
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:09 schreef yvonne het volgende:

[..]

ONZE kinderen dus niet...
Moet je weer uit de school lopen klappen dat wij kinderen hebben, dacht dat zou een beetje onder ons blijven. Wat gaan de mensen wel weer niet zeggen
pi_26749395
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:23 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

Moet je weer uit de school lopen klappen dat wij kinderen hebben, dacht dat zou een beetje onder ons blijven. Wat gaan de mensen wel weer niet zeggen
Jij bent niet wijs .
pi_26749403
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:09 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Nog eentje: Ik ken een meisje van 17 en ze weet niet van wanneer tot wanneer WO 2 duurde
En wanneer was dat dan?
pi_26749414
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:24 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Jij bent niet wijs .
Nee, ik ben gevat
pi_26749438
Het belangrijke om te leren van WOII (Dat betekent tweede wereldoorlog dus <voor de laaggeschoolden>) is dat oorlog een hoop angst betekent....
De meeste mensen beseffen dat totaal niet, en dat is een reden waarom oorlogen soms toch weer aangegaan worden...

Nooit meer oorlog....
pi_26749468
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:24 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

En wanneer was dat dan?
Mijn vriendin en haar zusje wisten het ook niet
Nou is mijn vriendin hoogopgeleid en daarom viel me dit enorm tegen.
Van haar zusje viel het me minder tegen....

In de krant stond dat de helft van de jongeren niet wist wanneer de tweede wereldoorlog was.

En sorry hoor, maar dat vind ik dus echt echt heeeeeeeel triest
pi_26749483
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:18 schreef alwaysthebest het volgende:
Soit, mijn moeder stoorde zich er aan dat ik voor aardrijkskunde niet de eilanden van indonesie kon afraffelen, of plaatsen in de Nederlandse provincies.
Maar zij kon weer een kaart niet intrepreteren, als zij een kaart van noordafrika zag vond ze dat marokko en Tunesie vlak bij elkaar lagen.
pi_26749496
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:28 schreef vdo28 het volgende:

[..]

In de krant stond dat de helft van de jongeren niet wist wanneer de tweede wereldoorlog was.

Je antwoord de vraag niet, van wanneer tot wanneer was de tweede wereldoorlog?
pi_26749533
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:30 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

Je antwoord de vraag niet, van wanneer tot wanneer was de tweede wereldoorlog?
Tja, Duitsland viel Polen al binnen in 1939 (1 sept), en de bevrijding kwam in 1945....
pi_26749552
Dus van negen over half acht tot kwart voor acht ongeveer
pi_26749574
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:32 schreef vdo28 het volgende:

[..]

Tja, Duitsland viel Polen al binnen in 1939 (1 sept), en de bevrijding kwam in 1945....
De capitulatie van Japan was het einde van de tweede wereld oorlog.
Maar goed, de meesten mensen denken dat de tweede wereld oorlog begon met de Duitse inval in Nederland..
pi_26749592
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:33 schreef vdo28 het volgende:
Dus van negen over half acht tot kwart voor acht ongeveer
5:45 smorgens volgens die snor, maar dat was een leugen
  donderdag 5 mei 2005 @ 11:35:50 #132
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_26749602
Ik las een tijdje terug dat de helft van de Duitse jeugd niet weet wie Hitler was
pi_26749619
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:35 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

5:45 smorgens volgens die snor, maar dat was een leugen
Hoe zei Adolf dat ook alweer?

Ab 5.45 heutemorgen wird zuruck geschossen!!

Admin donderdag 5 mei 2005 @ 11:38:03 #134
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_26749649
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:23 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

Het staat er idd een beetje vreemd ja

pi_26749667
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:35 schreef Little_Meanie het volgende:
Ik las een tijdje terug dat de helft van de Duitse jeugd niet weet wie Hitler was
Weet jij wie van Heutz was?
  donderdag 5 mei 2005 @ 11:39:46 #136
88233 Steve
Still the best.
pi_26749685
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:29 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

Soit, mijn moeder stoorde zich er aan dat ik voor aardrijkskunde niet de eilanden van indonesie kon afraffelen, of plaatsen in de Nederlandse provincies.
Maar zij kon weer een kaart niet intrepreteren, als zij een kaart van noordafrika zag vond ze dat marokko en Tunesie vlak bij elkaar lagen.
Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je interesses liggen. Maar er is een deel wat bij je algemene kennis hoort. Je kunt van iemand verwachten dat hij/zij Afrika weet te liggen, of Indonesie. Maar je kunt natuurlijk ook niet alles weten (hoeveel mensen weten Swaziland nou te liggen).
  Admin donderdag 5 mei 2005 @ 11:40:18 #137
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_26749699
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:38 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

Of Westerling

pi_26749724
quote:

[..]

Neerlands hoop in bange dagen in Atjeh. Eerder bange dagen voor de Atjehers.
pi_26749740
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:24 schreef LibertarianX het volgende:
En wanneer was dat dan?
Wat wou je nou? Me een antwoord laten geven en dan ff pimpen met je kennis zodat je kunt laten zien dat 1940-1945 niet het juiste antwoord is als je het wereldwijd wilt bekijken?
pi_26749778
quote:

Dat is toch die hipperd die een stapel inheemse Indonesiërs afgeslacht heeft?
pi_26749807
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:42 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Wat wou je nou? Me een antwoord laten geven en dan ff pimpen met je kennis zodat je kunt laten zien dat 1940-1945 niet het juiste antwoord is als je het wereldwijd wilt bekijken?
Duh dat had ik gelijk door...
pi_26749831
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:39 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je interesses liggen. Maar er is een deel wat bij je algemene kennis hoort. Je kunt van iemand verwachten dat hij/zij Afrika weet te liggen, of Indonesie. Maar je kunt natuurlijk ook niet alles weten (hoeveel mensen weten Swaziland nou te liggen).
Klopt, maar ik vind de opwinding over wat anderen niet weten een beetje een hypeverhaal. Ook is datgene wat de massawaan vind dat je hoort te weten erg eenzijdig. Zoals ik al zei, de media staan nog altijd bol van de tweede wereld oorlog en de genocide daarbij. Maar de andere genocides in de 20 ste eeuw hoor je nooit wat over eigenlijk. De Koerden, de Armenen, Atjeh, Culturele revolutie, hele ellende onder stalin, de Misdaden tegen de mensheid op Cuba, nee, zelfs al vind er een genocide plaats staan we erbij en kijken ernaar, voormalig Yugoslavie, Ruanda.
En maar kransen leggen en de koningin maar zeggen in bewogen speeches, dit mag nooit meer gebeuren. It is fucking happening!
pi_26749890
Ik vind het trouwens ook altijd bizar dat sommige mensen totaal geen topo weten...
Nou ben ik dan wel vrachtauto chauffeur (hobby) en dus weet ik aardig wat van Nederland en daar buiten maar sommige mensen weten nauwelijks hun eigen omgeving te beschrijven.
En dat snap ik dus echt niet....
pi_26749950
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:48 schreef vdo28 het volgende:
Ik vind het trouwens ook altijd bizar dat sommige mensen totaal geen topo weten...
Nou ben ik dan wel vrachtauto chauffeur (hobby) en dus weet ik aardig wat van Nederland en daar buiten maar sommige mensen weten nauwelijks hun eigen omgeving te beschrijven.
Sja, de bekende vakantieman beelden. En het heeft dus niet echt wat met opleidingsnivo te maken. Ik ken mensen met 2 doctor titels die buiten hun specifieke vakgebied geen knip voor de neus waard zijn.
pi_26749957
quote:
*Vakantieman flashback krijgt

Voor de onwetenden: Jaren geleden werden mensen op wintersport gevraagd of ze op een blinde kaart zo konden aanwijzen waar ze ongeveer zaten. Eén vrouw had Enschede te pakken terwijl ze in Tirol zat
  donderdag 5 mei 2005 @ 11:52:05 #146
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_26749991
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:28 schreef vdo28 het volgende:

[..]

maar dat is ook een listige vraag.

je zou het al bij de aanstelling van hitler kunnen beginnen.
of zeggen dat wo1 doorgelopen is met een korte wapenstilstand
of bij de anschlus van oostenrijk en sudetenland.
of de inval van polen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_26750029
quote:
Dat ben ik dus. Vraag mij waar Gouda op de kaart ligt en ik kan alleen wat vaag richting Rotterdam wijzen. Ook straatnamen kan ik totaal niet onthouden. (Namen ben ik wel weer goed in.)

Misschien dat sommigen dat met geschiedenis hebben.
  donderdag 5 mei 2005 @ 11:53:38 #148
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26750033
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maar dat is ook een listige vraag.

je zou het al bij de aanstelling van hitler kunnen beginnen.
of zeggen dat wo1 doorgelopen is met een korte wapenstilstand
of bij de anschlus van oostenrijk en sudetenland.
of de inval van polen
of de aanslag van van der lubbe.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 5 mei 2005 @ 11:54:04 #149
88233 Steve
Still the best.
pi_26750038
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:46 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

[..] . Maar de andere genocides in de 20 ste eeuw hoor je nooit wat over eigenlijk.
[..]En maar kransen leggen en de koningin maar zeggen in bewogen speeches, dit mag nooit meer gebeuren. It is fucking happening!
zucht....je hebt helemaal gelijk. Dat staat gewoon te ver van ons af, is te ver weg. WOII gebeurde deels in Nederland, en in Europa.
Maar idd, ver is te weinig aandacht voor de andere genocides e.d.
pi_26750059
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 11:46 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

Klopt, maar ik vind de opwinding over wat anderen niet weten een beetje een hypeverhaal. Ook is datgene wat de massawaan vind dat je hoort te weten erg eenzijdig. Zoals ik al zei, de media staan nog altijd bol van de tweede wereld oorlog en de genocide daarbij. Maar de andere genocides in de 20 ste eeuw hoor je nooit wat over eigenlijk. De Koerden, de Armenen, Atjeh, Culturele revolutie, hele ellende onder stalin, de Misdaden tegen de mensheid op Cuba, nee, zelfs al vind er een genocide plaats staan we erbij en kijken ernaar, voormalig Yugoslavie, Ruanda.
En maar kransen leggen en de koningin maar zeggen in bewogen speeches, dit mag nooit meer gebeuren. It is fucking happening!
Nou zou ik natuurkijk kunnen zeggen dat op 4 Mei alle oorlog-slachtoffers herdacht worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')