Welnee joh. Kennis wordt in Nederland niet belangrijk geacht. Als je maar weet hoe je moet opzoeken wie Toetanchamon of Mengele was, is het goedquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:02 schreef fratsman het volgende:
Is minister Van der Hoeven eigenlijk uberhaupt van plan hier iets aan te doen?
Ik denk dat de jeugd van tegenwoordig te weinig weet om er überhaupt over na te kunnen denken of een herdenking nog zinvol is of niet.quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:05 schreef Tique het volgende:
Ik denk dat de hedendaagse jeugd zoiets heeft van als er zoiets is gebeurd is het vreselijk..maar laat het een keer rusten..
Soit, ik ben de 40 gepasseerd en ik heb op school ook niet echt wat geleerd over Atjeh, de Culturele Revolutie, de Russische revolutie etc etc.quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
De hedendaagse jeugd weet echt NIETS, het wordt niet meer gedetaileerd gegeven.
De hedendaagse Nederlandse jeugd mag wel eens inzien waarom er ieder jaar zo'n herdenking is, en dat ze blij mogen zijn dat ZIJ in vrijheid leven. Daar zouden ze ieder jaar bij stil moeten staan.quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:05 schreef Tique het volgende:
Ik denk dat de hedendaagse jeugd zoiets heeft van als er zoiets is gebeurd is het vreselijk..maar laat het een keer rusten..
Je wilt toch zelf ook niet dat half europa ELK jaar opnieuw 2 minuten stil gaat zijn omdat je oma overleden is..
Van school uit??quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:06 schreef fratsman het volgende:
Hoe zit het met Brechtje d'r vaderlandse geschiedenis Yvonne?
ONZE kinderen dus niet...quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:07 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Soit, ik ben de 40 gepasseerd en ik heb op school ook niet echt wat geleerd over Atjeh, de Culturele Revolutie, de Russische revolutie etc etc.
Over de tweede wereld oorlog wel, net als iedereen.
*mee eens isquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:06 schreef fratsman het volgende:
Nee, ff serieus, waarom besteedt het ministerie van Onderwijs totaal geen aandacht aan (vaderlandse) geschiedenis? Waarom is bijvoorbeeld het husselen met schoolsoorten belangrijker, ipv zich bezig te houden met de stof die een kind leert?
quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:08 schreef yvonne het volgende:
[..]
Van school uit??
Redelijk, ze zit op de Vrije School en ik moet zeggen dat die heel veel aan geschiedenis doen.
Verder krijgt ze van huis uit veel mee
En weet natuurlijk alles van WO1
Omdat je van de geschiedenis iets kan lerenquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:12 schreef Tique het volgende:
Waarom constant naar het verleden kijken als je leeft in het heden en de toekomst.
Dan weet je tenminste óók de antwoorden op vragen bij een puzzelspel op tvquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:12 schreef Tique het volgende:
Waarom constant naar het verleden kijken als je leeft in het heden en de toekomst.
En mensen zoals jij werken het steeds meer in de hand, dat de jeugd geen flauw benul heeft hoe hun land geworden is tot wat het nu is.quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:12 schreef Tique het volgende:
Wat ik bedoel is dat het belangrijk is dat je het leert, het is een belangrijke gebeurtenis in de geschiedenis geweest. Maar dat leren vind ik iets voor op de basisschool.quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:13 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Omdat je van de geschiedenis iets kan lerenAls je nu alweer vergeten bent welke fout je gisteren maakte, maak je hem morgen weer.
Inderdaadquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:18 schreef alwaysthebest het volgende:
Jongeren moeten zich tegenwoordig zelf verdiepen in de geschiedenis, aangezien op de middelbare school liever wordt besproken hoe vroeger katoen gemaakt werd. En dat is voor sommige jongeren behoorlijk lastig. Wie had gedacht dat er meer op internet staat dan msn en cu2.nl!
Moet je weer uit de school lopen klappen dat wij kinderen hebben, dacht dat zou een beetje onder ons blijven. Wat gaan de mensen wel weer niet zeggenquote:
Jij bent niet wijsquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:23 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Moet je weer uit de school lopen klappen dat wij kinderen hebben, dacht dat zou een beetje onder ons blijven. Wat gaan de mensen wel weer niet zeggen
En wanneer was dat dan?quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:09 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Nog eentje: Ik ken een meisje van 17 en ze weet niet van wanneer tot wanneer WO 2 duurde
Mijn vriendin en haar zusje wisten het ook nietquote:
Soit, mijn moeder stoorde zich er aan dat ik voor aardrijkskunde niet de eilanden van indonesie kon afraffelen, of plaatsen in de Nederlandse provincies.quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:18 schreef alwaysthebest het volgende:
Jongeren moeten zich tegenwoordig zelf verdiepen in de geschiedenis, aangezien op de middelbare school liever wordt besproken hoe vroeger katoen gemaakt werd. En dat is voor sommige jongeren behoorlijk lastig. Wie had gedacht dat er meer op internet staat dan msn en cu2.nl!
Je antwoord de vraag niet, van wanneer tot wanneer was de tweede wereldoorlog?quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:28 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Mijn vriendin en haar zusje wisten het ook niet![]()
Nou is mijn vriendin hoogopgeleid en daarom viel me dit enorm tegen.
Van haar zusje viel het me minder tegen....
In de krant stond dat de helft van de jongeren niet wist wanneer de tweede wereldoorlog was.
En sorry hoor, maar dat vind ik dus echt echt heeeeeeeel triest![]()
Tja, Duitsland viel Polen al binnen in 1939 (1 sept), en de bevrijding kwam in 1945....quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:30 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Je antwoord de vraag niet, van wanneer tot wanneer was de tweede wereldoorlog?
De capitulatie van Japan was het einde van de tweede wereld oorlog.quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:32 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Tja, Duitsland viel Polen al binnen in 1939 (1 sept), en de bevrijding kwam in 1945....
5:45 smorgens volgens die snor, maar dat was een leugenquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:33 schreef vdo28 het volgende:
Dus van negen over half acht tot kwart voor acht ongeveer
Hoe zei Adolf dat ook alweer?quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:35 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
5:45 smorgens volgens die snor, maar dat was een leugen
Het staat er idd een beetje vreemd jaquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:23 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Moet je weer uit de school lopen klappen dat wij kinderen hebben, dacht dat zou een beetje onder ons blijven. Wat gaan de mensen wel weer niet zeggen
Weet jij wie van Heutz was?quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:35 schreef Little_Meanie het volgende:
Ik las een tijdje terug dat de helft van de Duitse jeugd niet weet wie Hitler was
Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je interesses liggen. Maar er is een deel wat bij je algemene kennis hoort. Je kunt van iemand verwachten dat hij/zij Afrika weet te liggen, of Indonesie. Maar je kunt natuurlijk ook niet alles weten (hoeveel mensen weten Swaziland nou te liggen).quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:29 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Soit, mijn moeder stoorde zich er aan dat ik voor aardrijkskunde niet de eilanden van indonesie kon afraffelen, of plaatsen in de Nederlandse provincies.
Maar zij kon weer een kaart niet intrepreteren, als zij een kaart van noordafrika zag vond ze dat marokko en Tunesie vlak bij elkaar lagen.
Of Westerlingquote:
Wat wou je nou? Me een antwoord laten geven en dan ff pimpen met je kennis zodat je kunt laten zien dat 1940-1945 niet het juiste antwoord is als je het wereldwijd wilt bekijken?quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:24 schreef LibertarianX het volgende:
En wanneer was dat dan?
Duh dat had ik gelijk door...quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:42 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Wat wou je nou? Me een antwoord laten geven en dan ff pimpen met je kennis zodat je kunt laten zien dat 1940-1945 niet het juiste antwoord is als je het wereldwijd wilt bekijken?
Klopt, maar ik vind de opwinding over wat anderen niet weten een beetje een hypeverhaal. Ook is datgene wat de massawaan vind dat je hoort te weten erg eenzijdig. Zoals ik al zei, de media staan nog altijd bol van de tweede wereld oorlog en de genocide daarbij. Maar de andere genocides in de 20 ste eeuw hoor je nooit wat over eigenlijk. De Koerden, de Armenen, Atjeh, Culturele revolutie, hele ellende onder stalin, de Misdaden tegen de mensheid op Cuba, nee, zelfs al vind er een genocide plaats staan we erbij en kijken ernaar, voormalig Yugoslavie, Ruanda.quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:39 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk ook een beetje aan waar je interesses liggen. Maar er is een deel wat bij je algemene kennis hoort. Je kunt van iemand verwachten dat hij/zij Afrika weet te liggen, of Indonesie. Maar je kunt natuurlijk ook niet alles weten (hoeveel mensen weten Swaziland nou te liggen).
Sja, de bekende vakantieman beelden. En het heeft dus niet echt wat met opleidingsnivo te maken. Ik ken mensen met 2 doctor titels die buiten hun specifieke vakgebied geen knip voor de neus waard zijn.quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:48 schreef vdo28 het volgende:
Ik vind het trouwens ook altijd bizar dat sommige mensen totaal geen topo weten...
Nou ben ik dan wel vrachtauto chauffeur (hobby) en dus weet ik aardig wat van Nederland en daar buiten maar sommige mensen weten nauwelijks hun eigen omgeving te beschrijven.
En dat snap ik dus echt niet....
*Vakantieman flashback krijgtquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:48 schreef vdo28 het volgende:
Ik vind het trouwens ook altijd bizar dat sommige mensen totaal geen topo weten...
Nou ben ik dan wel vrachtauto chauffeur (hobby) en dus weet ik aardig wat van Nederland en daar buiten maar sommige mensen weten nauwelijks hun eigen omgeving te beschrijven.
maar dat is ook een listige vraag.quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:28 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Mijn vriendin en haar zusje wisten het ook niet![]()
Nou is mijn vriendin hoogopgeleid en daarom viel me dit enorm tegen.
Van haar zusje viel het me minder tegen....
In de krant stond dat de helft van de jongeren niet wist wanneer de tweede wereldoorlog was.
En sorry hoor, maar dat vind ik dus echt echt heeeeeeeel triest![]()
Dat ben ik dus. Vraag mij waar Gouda op de kaart ligt en ik kan alleen wat vaag richting Rotterdam wijzen. Ook straatnamen kan ik totaal niet onthouden. (Namen ben ik wel weer goed in.)quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:48 schreef vdo28 het volgende:
of de aanslag van van der lubbe.quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar dat is ook een listige vraag.
je zou het al bij de aanstelling van hitler kunnen beginnen.
of zeggen dat wo1 doorgelopen is met een korte wapenstilstand
of bij de anschlus van oostenrijk en sudetenland.
of de inval van polen
zucht....je hebt helemaal gelijk. Dat staat gewoon te ver van ons af, is te ver weg. WOII gebeurde deels in Nederland, en in Europa.quote:Op donderdag 5 mei 2005 11:46 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
[..] . Maar de andere genocides in de 20 ste eeuw hoor je nooit wat over eigenlijk.
[..]En maar kransen leggen en de koningin maar zeggen in bewogen speeches, dit mag nooit meer gebeuren. It is fucking happening!
Nou zou ik natuurkijk kunnen zeggen dat op 4 Mei alle oorlog-slachtoffers herdacht wordenquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:46 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
Klopt, maar ik vind de opwinding over wat anderen niet weten een beetje een hypeverhaal. Ook is datgene wat de massawaan vind dat je hoort te weten erg eenzijdig. Zoals ik al zei, de media staan nog altijd bol van de tweede wereld oorlog en de genocide daarbij. Maar de andere genocides in de 20 ste eeuw hoor je nooit wat over eigenlijk. De Koerden, de Armenen, Atjeh, Culturele revolutie, hele ellende onder stalin, de Misdaden tegen de mensheid op Cuba, nee, zelfs al vind er een genocide plaats staan we erbij en kijken ernaar, voormalig Yugoslavie, Ruanda.
En maar kransen leggen en de koningin maar zeggen in bewogen speeches, dit mag nooit meer gebeuren. It is fucking happening!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |