Hoe kan jij nou weer aan de buitenkant zien of het een nieuwe of oude 757 is??quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:11 schreef JMS00 het volgende:
oude Boeing 757
Hier heb je helemaal gelijk in, echter huurt Onur -zonder dat dit bekend is bij de reisorganisaties - extra vliegtuigen in bij andere luchtvaartmaatschappijen. Deze vliegtuigen zijn niet van Onur, maar vliegen wel onder die naam. Het is naar mijn idee nog altijd de schuld van de reisorganisaties die blijkbaar niet controleren bij de luchtvaartmaatschappijen of zij wel de beloofde hoeveelheid en kwaliteit kunnen bieden. Dit is nalatigheid van de reisorganisatie enerzijds en uiteraard ook het nemen van de ruimte door de luchtvaartmaatschappij anderzijds.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:16 schreef Douwe het volgende:
Wat een gezeur om niks allemaal, mijn god. Wat er vandaag met Onur Air is gebeurd kan elke maatschappij overkomen, KLM vliegtuigen breken ook de start wel eens af, hoor. En dat daarbij door hitte en wrijving banden kapot gaan, so be it. Er is toch niets ergs gebeurt?
Onur Air bestaat al sinds 1992, en heeft tot op heden geen incidenten gehad met slachtoffers, of zelfs gewonden. Hun vliegtuigen zijn verre van nieuw, maar dat maakt niets uit, elke zoveel tijd wordt een vliegtuig volledig gereviseerd, en is dan weer als nieuw.
Kom op zeg. Moet er eerst wat gebeuren? Gezien de kleinschaligheid waarmee Onur Air opereert, zijn het veel te veel incidenten. Als je dat door zou trekken naar KLM, dan zou die elke dag wel een incident hebben.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:16 schreef Douwe het volgende:
Wat een gezeur om niks allemaal, mijn god. Wat er vandaag met Onur Air is gebeurd kan elke maatschappij overkomen, KLM vliegtuigen breken ook de start wel eens af, hoor. En dat daarbij door hitte en wrijving banden kapot gaan, so be it. Er is toch niets ergs gebeurt?
Twee birdstrikers (kun je weinig aan doen) en rare mededelingen van een boordcomputer... Is dat nou een rede om Onur Air te ontwijken? Een birdstrike is eerder de schuld van de luchthaven waar het vliegtuig opstijgt, en een falende boordcomputer kan ook ten alle tijden overkomen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:29 schreef Gert het volgende:
[..]
Kom op zeg. Moet er eerst wat gebeuren? Gezien de kleinschaligheid waarmee Onur Air opereert, zijn het veel te veel incidenten. Als je dat door zou trekken naar KLM, dan zou die elke dag wel een incident hebben.
Ik denk dat het een complot is en dat de gerenommeerde maatschappijen erachter zitten. Die willen de prijsvechters weg hebben!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:37 schreef Douwe het volgende:
[..]
Twee birdstrikers (kun je weinig aan doen) en rare mededelingen van een boordcomputer... Is dat nou een rede om Onur Air te ontwijken? Een birdstrike is eerder de schuld van de luchthaven waar het vliegtuig opstijgt, en een falende boordcomputer kan ook ten alle tijden overkomen.
Het is gewoon ranzig hoe de media hier op spring, elk nieuws opblaast tot enorme proporties terwijl er in feit niets aan de hand is.
bron luchtvaartnieuwsquote:BEEK - Een vliegtuig van Onur Air liep dinsdagochtend (10 mei) op Maastricht Aachen Airport vertraging op door een probleem aan een van beide motoren. “Er moest een klep aan de motor worden bijgesteld”, zo meldde luchthavendirecteur Jan Tindemans aan Luchtvaartnieuws. “De captain wilde na de landing op Maastricht Aachen Airport de motor laten controleren.” Volgens Tindemans was het een relatief klein technisch probleem.
Het toestel, een Airbus A300, maakte dinsdagochtend met een uur vertraging om 10.00 uur een harde landing op de Limburgse luchthaven. Door Onur Air ingeschakelde technici hebben het probleem ter plekke verholpen. Uiteindelijk is het toestel om 12.18 uur met ruim twee uur vertraging weer vertrokken vanaf de Zuid-Limburgse luchthaven.
Bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) was het incident op MAA dinsdagmiddag nog niet bekend. Maar volgens woordvoerder Fred van Zeijl van de IVW wordt er niet zo maar een vliegverbod ingesteld. Dus ook niet vanwege het voorval van afgelopen zondag op de luchthaven van Antalya, toen een A300 van de Onur Air de start moest afbreken.
Echt waar?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:46 schreef Jaguarized het volgende:
Onur Air was vandaag nog op SBS6 zo rond 19.20 waarin werd verteld over dat ze op scherp stonden en bij nog 1 incident mogen ze hier niet meer landen. Tevens lieten ze ook zien hoe Corendon veel mensen overboekte van Onur Air naar Transavia, Martinair of een andere maatschappij.![]()
Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? Een maatschappij die dergelijke woekerprijzen hanteert kan het zich simpelweg niet permitteren om een vliegtuig te leasen van een KLM of Lufthansa, of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:43 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik denk dat het een complot is en dat de gerenommeerde maatschappijen erachter zitten. Die willen de prijsvechters weg hebben!
Ben het wel met je eens dat het momenteel een hype is in de media, maar zo gaat dat altijd met nieuws. Ebt vanzelf weer weg. Tot er eentje neerstort.
Ik denk dat je de problemen rond Onur Air trouwens wel iéts bagatelliseert. Er is een hele historie van incidenten, ook al eerder dan de afgelopen week (Groningen bijv). Een béétje fatsoenlijke maatschappij gaat geen stokoude Tristars uit Sierra Leone inzetten..
Nieuwswaarde? Er moest iets worden bijgesteld aan de motor. KOM OP, dat gebeurt honderden keren per dag? Waar gááááát dit over.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:49 schreef esnaider het volgende:
en weer wat aan de hand..
[..]
bron luchtvaartnieuws
Idd en dan de mensen die zo'n maatschappij zwart maken willen we @#$(*&@#($ voor ¤100 10dagen all inclusive naar turkijequote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:01 schreef Douwe het volgende:Over een maatschappij zwart maken gesproken
Mee eens! Birdstrikes and RTO's (rejected take off's = remmen terwijl je aan de take off bent begonnen) komen zeer regelmatig voor. Alleen komt dit niet in het nieuws. Alleen nu bij onur brengen ze deze kleine dingetjes nu groots naar voren!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:37 schreef Douwe het volgende:
[..]
Twee birdstrikers (kun je weinig aan doen) en rare mededelingen van een boordcomputer... Is dat nou een rede om Onur Air te ontwijken? Een birdstrike is eerder de schuld van de luchthaven waar het vliegtuig opstijgt, en een falende boordcomputer kan ook ten alle tijden overkomen.
Het is gewoon ranzig hoe de media hier op spring, elk nieuws opblaast tot enorme proporties terwijl er in feit niets aan de hand is.
Ik neem als voorbeeld het KLM vliegtuig dat (naar ik meen) in Februari in Barcelona van de baan af reed. Is KLM gelijk onveilig. Of de British Airways vlucht die vloog op 3 motoren in plaats van 4. Allemaal incidenten, maar is het erg? Nee, dat is het niet. Waarom werd het desbetreffende nieuws zo klein gemeld, en krijgt Onur Air ineens alle aandacht?
Het is heel simpel: ik geloof niet in het verhaaltje dat dergelijke maatschappijen zo goedkoop kunnen vliegen omdat hun stoelen wat meer versleten zijn. Ik vertrouw hele oude vliegtuigen die uit Afrika geleased worden inderdáád wat minder dan een 737 van Transavia. En terecht, want zelfs met hun relatief kleine vloot weet Onur Air het ene na het andere incident te veroorzaken. En het is onzin dat "de media" alleen op hun letten. Als een vliegtuig van KLM terug moet keren met een fikkende motor, haalt dat echt de krant ook wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:59 schreef Douwe het volgende:
[..]
Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? Een maatschappij die dergelijke woekerprijzen hanteert kan het zich simpelweg niet permitteren om een vliegtuig te leasen van een KLM of Lufthansa, of iets dergelijks.
En wat zou er mis zijn met vliegtuigen uit Sierra Leone? Oke, het land is niet echt vooruitstrevend, maar wat heeft dat te maken met de staat van dienst van vliegtuigen die er vliegen? Een land als Kenya heeft een luchtvaartmaatschappij die met hypermoderne en goed onderhouden vliegtuigen vliegt.
Vind ik onzin, en zaken door elkaar halen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:06 schreef Flyingdutchman het volgende:
[..]
Idd en dan de mensen die zo'n maatschappij zwart maken willen we @#$(*&@#($ voor ¤100 10dagen all inclusive naar turkije![]()
![]()
Ga dan met KLM vliegen en betaal ¤500 voor de ticket naar Ankara en dan lekker met een huurauto naar Antalya
Uiteraard, natuurlijk gebeurt dat. Maar dan staat het niet schreeuwerig voorop de krant, met de term 'horrorvlucht' erbij. Het is allemaal zo vreselijk overtrokken, vreselijk overhyped... Wat is het doel van de media? Behalve pagina's vullen?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:22 schreef Gert het volgende:
[..]
Het is heel simpel: ik geloof niet in het verhaaltje dat dergelijke maatschappijen zo goedkoop kunnen vliegen omdat hun stoelen wat meer versleten zijn. Ik vertrouw hele oude vliegtuigen die uit Afrika geleased worden inderdáád wat minder dan een 737 van Transavia. En terecht, want zelfs met hun relatief kleine vloot weet Onur Air het ene na het andere incident te veroorzaken. En het is onzin dat "de media" alleen op hun letten. Als een vliegtuig van KLM terug moet keren met een fikkende motor, haalt dat echt de krant ook wel.
Het vliegtuig was veilig. Nadat je een vogel door een op volle toeren draaiende motor zuigt kun je niet verwachten dat de motor het simpelweg maar blijft doen. De motor begon te branden, en het vliegtuig is veilig terug gekeerd op Nederlandse bodem. Ik zie het probleem niet?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:26 schreef Gert het volgende:
[..]
Vind ik onzin, en zaken door elkaar halen.
Je kunt het toeristen moeilijk kwalijk nemen dat ze op zoek zijn naar goedkope reisjes.
Een veilig vliegtuig is een vereiste. Daar moet je op kunnen rekenen, ook al betaal je maar 5 euro.
Al het andere, drankjes, stoelen etc, daar moet je inderdaad niet over miepen als je voor een spotprijs naar Zuid-Europa vliegt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |