abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27032500
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 22:18 schreef je-roen het volgende:

Dit jaar gaan we met transavia.. wel wat duurder, maar dan weet je wel zeker dat je aan 1 stuk over komt..
Wat een onzin, dat weet je nooit zeker. Net zo min als dat je zeker weet dat het bij Onur of Fly air mis gaat.

Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat het charterpassagiers zijn die zeuren. Lekker boeiend dat stewardessen geen engels spreken, of dat een start wordt afgebroken. Liever dat, dan neerstorten.

Zelf heb ik vaak met dubieuze maatschappijtjes gevlogen en nooit problemen gehad. Wel een keer een afgebroken start, klapband en voorzorgslanding bij gerenommeerde maatschappijen die zich daarna qua service overigens niet van hun beste kant lieten zien.

Kortom: je kunt pech hebben, of geluk, maar niets is gegarandeerd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Wakey op 15-05-2005 19:10:17 ]
Ik zoek niet, ik vind.
  maandag 16 mei 2005 @ 14:22:06 #252
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_27052897
Wat D reizen ons nu meedeelt over onze reis van 23 juli:

Evenementsreizen/ D-tours:
U kunt kosteloos omboeken naar een andere luchtvaartmaatschappij (indien beschikbaar) of bestemming. Ook bij Evenementsreizen/D-tours gelden de ANVR voorwaarden bij annuleren.

Omboeken naar ander vliegtuig zal lastig gaan aangezien het voor het verbod al niet meer mogelijk was. Andere bestemming bij d tours hebben we al bekeken maar er is niet echt veel (lees; geen) keus meer.

Lastig alemaal
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_27052906
Ik had volgens mij een vlucht eerder dan die van Onur Air en vloog met Inter Airlines, ging prima en was vergelijkbaar met Transavia. Ben blij dat ik niet in die Onur vlucht terecht ben gekomen
pi_27053371
Ik zag vannacht op de BRT1 het nieuws en wat ik daar zag deed mijn bloed koken.

Een nederlandse vrouw die in Belgie staat, geland net met Onur Air. Verslaggever vertelt dat Onur Air niet mag landen in Nederland, Duitsland, Frankrijk en volgens mij Zwitserland. Zegt dat mens
gewoon: ik zie het problleem niet als het in belgie mag is het toch veilig, ach de nederlanders zullen het wel weer eens beter weten. Ik vind dat Onur Air wel wat meer hun best mag doen om goed materiaal te gebruiken, en niet alleen je stinkende best doen als je de vergunning wilt krijgen ook als je hem wilt behouden!!
Hell To The Liars
  maandag 16 mei 2005 @ 20:10:04 #255
99001 Griffintje
The Pinguin
pi_27062226
Euhm, als ik die site van Onur Air moet geloven hebben ze: 5 MD-88, 5 A-321 en 2 A-300.
Als ik vervolgens de registraties check op airliners.net dan kom ik tot de vaststelling dat er maar 2 A321 's bij zitten en de rest A300's zijn.

Kennen ze het verschil niet ofzo?

Trouwens op de site zelf staat:

TC-ONJ A-321 09-07-1996
TC-ONK A-300B4 09-09-1996
TC-ONL A-300B4 09-09-1996
TC-ONM MD-88 07-05-1997
TC-ONN MD-88 07-05-1997
TC-ONO MD-88 09-05-1997
TC-ONP MD-88 03-06-1997
TC-ONR MD-88 27-06-1997
TC-ONS A-321 01-07-1998
TC-ONT A-300B4 27-11-2000
TC-ONU A-300B4 28-03-2000
TC-ONY A-300B4 11-12-2001
TC-OAA A-300/600 25-06-2002
TC-OAB A-300/600 23-06-2002

En deze info klopt weer wel.
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
  maandag 16 mei 2005 @ 20:59:41 #256
779 WaStEd
Hellaluha
pi_27064033
Ze zijn boos weggelopen uit het overleg...
too much is not enough....
  dinsdag 17 mei 2005 @ 11:54:31 #257
99001 Griffintje
The Pinguin
pi_27078650
quote:
Op maandag 16 mei 2005 20:59 schreef WaStEd het volgende:
Ze zijn boos weggelopen uit het overleg...
Hmmz, ik hoorde ook al dat op zijn minst twee toestellen die naar Charleroi vlogen ook al af te rekenen hadden met technische problemen... Toeval ;-)
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 11:56:25 #258
94688 EagleJ
United will stand!
pi_27078706
quote:
Op maandag 16 mei 2005 20:10 schreef Griffintje het volgende:
Euhm, als ik die site van Onur Air moet geloven hebben ze: 5 MD-88, 5 A-321 en 2 A-300.
Als ik vervolgens de registraties check op airliners.net dan kom ik tot de vaststelling dat er maar 2 A321 's bij zitten en de rest A300's zijn.

Kennen ze het verschil niet ofzo?

Trouwens op de site zelf staat:

TC-ONJ A-321 09-07-1996
TC-ONK A-300B4 09-09-1996
TC-ONL A-300B4 09-09-1996
TC-ONM MD-88 07-05-1997
TC-ONN MD-88 07-05-1997
TC-ONO MD-88 09-05-1997
TC-ONP MD-88 03-06-1997
TC-ONR MD-88 27-06-1997
TC-ONS A-321 01-07-1998
TC-ONT A-300B4 27-11-2000
TC-ONU A-300B4 28-03-2000
TC-ONY A-300B4 11-12-2001
TC-OAA A-300/600 25-06-2002
TC-OAB A-300/600 23-06-2002

En deze info klopt weer wel.
www.airfleets.net
De oudste A300 in de vloot is uit 1976, de jongste is onlangs overgenomen van Lufthansa en komt uit 1996. Totaal 10 A300's. De data die hierboven staan zijn de data van toevoeging aan de Onur Air-vloot, niet de data van de eerste vlucht van de toestellen.
Verder hebben ze 2 A320's, 8 A321's, en 5 MD-80/90's.

Zie deze link en deze link voor alle toestellen.
"If you're a thought, you would want me to think you, and I do"
  dinsdag 17 mei 2005 @ 11:57:53 #259
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27078745
Als er nu een vliegtuig in Belgie neer zou storten van Onur dan neemt het Belgische volk dat de eigen overheid wel kwalijk...
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_27078750
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 11:54 schreef Griffintje het volgende:

[..]

Hmmz, ik hoorde ook al dat op zijn minst twee toestellen die naar Charleroi vlogen ook al af te rekenen hadden met technische problemen... Toeval ;-)
haha, en dan word dat vliegverbod misschien verkort, wat een grap zeg.
pi_27079428
Ze moeten gewoon de A321's snel afgeleverd krijgen van Airbus dan is al het gezeur over.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 12:32:36 #262
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27079665
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 12:22 schreef Flyingdutchman het volgende:
Ze moeten gewoon de A321's snel afgeleverd krijgen van Airbus dan is al het gezeur over.
Die hebben immers geen onderhoud nodig
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_27079848
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 12:32 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Die hebben immers geen onderhoud nodig
Dag slimpie

Die A320's daar hebben ze nooit problemen mee. En ze hebben van Airbus niet voor niets een Award gekregen m.b.t. maintenaince
Iedereen denkt/weet dat die A300's vaak een euvel hebben. Zet ze niet in, dan krijg je dat gezeur ook niet.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 12:41:17 #264
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27079901
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 12:39 schreef Flyingdutchman het volgende:
Dag slimpie
Ale Gertje
quote:
Die A320's daar hebben ze nooit problemen mee. En ze hebben van Airbus niet voor niets een Award gekregen m.b.t. maintenaince
Ja en ik ga morgen naar Mars
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_27080107
quote:
12-05-2005

SCHIPHOL - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air, die de afgelopen weken fel is bekritiseerd vanwege meerdere incidenten, is door vliegtuigbouwer Airbus onderscheiden met een Award of Excellence als gebruiker van de Airbus A321. Dit meldt een verslaggever van dagblad De Telegraaf vandaag (12 mei).

De onderscheiding komt op een bijzonder moment. De Nederlandse overheidsorganisatie Inspectie Verkeer en Waterstaat maakte deze week bekend dat Onur Air een vliegverbod wordt opgelegd als er nog één serieuze tekortkoming wordt vastgesteld.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 12:51:14 #266
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_27080179
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 12:39 schreef Flyingdutchman het volgende:
Iedereen denkt/weet dat die A300's vaak een euvel hebben.
Bull. Ligt aan de maatschappij.
quote:
Zet ze niet in, dan krijg je dat gezeur ook niet.
Alle 300's grounden. Good thinking.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
  dinsdag 17 mei 2005 @ 12:57:25 #267
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_27080381
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 12:48 schreef Flyingdutchman het volgende:

[..]
Is al eerder gepost.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  dinsdag 17 mei 2005 @ 14:49:32 #268
99001 Griffintje
The Pinguin
pi_27084015
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 11:56 schreef EagleJ het volgende:

[..]

www.airfleets.net
De oudste A300 in de vloot is uit 1976, de jongste is onlangs overgenomen van Lufthansa en komt uit 1996. Totaal 10 A300's. De data die hierboven staan zijn de data van toevoeging aan de Onur Air-vloot, niet de data van de eerste vlucht van de toestellen.
Verder hebben ze 2 A320's, 8 A321's, en 5 MD-80/90's.

Zie deze link en deze link voor alle toestellen.
Hmm dan mis ik wat data op hun eigen site...
Artificial Intelligence is no match for Natural Stupidity.
pi_27091448
Dit topic zocht ik. *Met Onur Air vliegt
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_27096034
Vorig jaar was er niks mis mee behalve dan dat de crew een veiligheidspraatje voorlas in het Engels terwijl ze zelf geen idee hadden wat ze voorlazen. De passagiers ook niet trouwens.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
  dinsdag 17 mei 2005 @ 22:16:37 #271
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_27099372
10 mei met OHY gevlogen vanaf Enschede naar Dalaman. Prima vliegtuig, geen problemen gehad en goede service. Hadden een half uurtje vertraging bij vertrek maar kwamen op tijd op Dalaman Airport aan. Terug vanochtend met Transavia (werden omgeboekt door Oad van OHY naar HV) naar Amsterdam. Meteen 70 minuten vertraging. Verder wel prima vlucht gehad maar mensen die vanaf Enscheden en/of Groningen waren vertrokken werder daar met bussen weer naar vervoerd vanaf Schiphol.

Vorig jaar heb ik ook met Onur Air gevlogen, ook geen problemen gehad. ca. 5 jaar geleden met Air Anatolia gevlogen. Dat doe ik nooit meer. Slecht vliegtuig en luchtdruk in cabine was op zowel de heen als de terugreis niet goed waardoor je de hele vlucht en nog een tijd erna last van oorpijn had.
pi_27099802
quote:
Op maandag 16 mei 2005 14:22 schreef Gerard-Joling het volgende:
Wat D reizen ons nu meedeelt over onze reis van 23 juli:

Evenementsreizen/ D-tours:
U kunt kosteloos omboeken naar een andere luchtvaartmaatschappij (indien beschikbaar) of bestemming. Ook bij Evenementsreizen/D-tours gelden de ANVR voorwaarden bij annuleren.

Omboeken naar ander vliegtuig zal lastig gaan aangezien het voor het verbod al niet meer mogelijk was. Andere bestemming bij d tours hebben we al bekeken maar er is niet echt veel (lees; geen) keus meer.

Lastig alemaal
wanneer en hoe heb je dit ontvangen?
Wij hebben ook geboekt bij D-Reizen, en de reis wordt verzorgd door Oad. We vliegen 22 juni al namelijk, en wij hebben niets gehoord?
pi_27099848
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 22:16 schreef dutchdevil het volgende:
ca. 5 jaar geleden met Air Anatolia gevlogen. Dat doe ik nooit meer. Slecht vliegtuig en luchtdruk in cabine was op zowel de heen als de terugreis niet goed waardoor je de hele vlucht en nog een tijd erna last van oorpijn had.
Oh idd! Mijn voorhoofd knalde er bijna uit. Dat deed echt pijn!
  dinsdag 17 mei 2005 @ 22:46:22 #274
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_27100567
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 22:26 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

wanneer en hoe heb je dit ontvangen?
Wij hebben ook geboekt bij D-Reizen, en de reis wordt verzorgd door Oad. We vliegen 22 juni al namelijk, en wij hebben niets gehoord?
Staat op www.dreizen.nl onder het kopje "informatie over Onur air" Hier vind je hoe elke touroperator (ook OAD) met dit probleem omgaat.
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  dinsdag 17 mei 2005 @ 22:51:47 #275
108357 Xenomaniac
Radical outlet
pi_27100776
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 22:46 schreef Gerard-Joling het volgende:
Staat op www.dreizen.nl onder het kopje "informatie over Onur air"
Zerg Geeeeer, het zal toch niet zo zijn dat je dit soort reisjes afwijst hè Geeeeeer?

Getuige je vlieggedrag.
"Socialism only works in two places: Heaven, where they don't need it and Hell, where they already have it." - Ronald Reagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')