quote:Die is idd om te huilen ja!
Op woensdag 10 oktober 2001 13:04 schreef Herald het volgende:
Armageddon
maar ff ontopic: gauw ontroerd ben ik niet maar Leon was mooi, forest gump ook, watership down, I know my real name is Steven, The green mile...
-Au Revoir Les Enfants. Zo'n zielig einde, niet zo'n bekende film maar wel heel sterk.
-Man on the Moon. Eerste keer dat ik hem keek vond ik het wel erg moeilijk. Die gast heeft zo'n kort leven gehad, en niemand snapte hem, terwijl ie echt geniale humor had. Na zijn dood is ie pas echt begrepen. Man on the Moon van R.E.M. is sindsdien ook een ander nummer...
-Requiem for a Dream. Tsja ondertussen een enorme hit onder filmliefhebbers, dat hoef ik niet meer uit te leggen denk ik.
leeuwenkoning! zo wanneer die vader wordt gedood
quote:Ja
Op woensdag 10 oktober 2001 13:39 schreef YPPY het volgende:
The Green Mile
Maar nog véél en véél meer...
Ik jank zo ongeveer bij elke film waar een zielig tintje in zit.
Zie trouwens ook: Jankmomenten
quote:Van films als La Vita è Bella en Schindler's List moet ik nou niet janken, ik wordt er juist ontiegelijk pissig van...
Op donderdag 11 oktober 2001 21:08 schreef Arcee het volgende:
- Fucking Åmål
- My Girl
- La Vita è Bella
- Schindler's List
- Higher LearningZie trouwens ook: Jankmomenten
quote:Verklaar je nader...
Op donderdag 11 oktober 2001 21:28 schreef qube808 het volgende:
Van films als La Vita è Bella en Schindler's List moet ik nou niet janken, ik wordt er juist ontiegelijk pissig van...
quote:Nog wat oude topics doorgespit, en nog wat meer brok-in-de-keel-films gezien...
Op woensdag 10 oktober 2001 15:26 schreef MadScientist het volgende:
3 Films eigenlijk dat ik me kan herinneren:
-American History X - Het einde natuurlijk, zo tragisch
-Fight Club - De eerste keer dat ik hem zag, op het eind, met Where is my mind? van The Pixies op de achtergrond... toch wel ff een mooi moment
-Once upon a time in the west - Als ie zijn broer op zijn schouders heeft en met die galg, en dan die muziek van Ennio Morricone eronder...
-Midnight Cowboy - dat nummertje van Nilsson is ook zo mooi he?
-American Beauty - niet echt brok-in-de-keel, maar wel een ontroerend stukkie als die Ricky gaat praten over alle beauty in de wereld
-Todo Sobre Mi Madre - als die zoon doodgaat...
-Stand by me - lang geleden dat ik hem zag, maar volgens mij op het eind als ie nagaat wat zijn vrienden allemaal zijn gaan doen met hun leven
-Dead poets society - als die leerling zelfmoord pleegt
quote:Die film liet me echt ijskoud... jammer dat die Best Foreign Movie heeft gewonnen. Er zijn zo veel betere gemaakt...
Op donderdag 11 oktober 2001 23:47 schreef MadScientist het volgende:
-Todo Sobre Mi Madre - als die zoon doodgaat...
quote:Volgens de IMDb top 250 zijn er maar 134 films beter...
Op vrijdag 12 oktober 2001 01:25 schreef Arcee het volgende:[..]
Die film liet me echt ijskoud... jammer dat die Best Foreign Movie heeft gewonnen. Er zijn zo veel betere gemaakt...
Tsja ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen hem niets aan vinden anderen weer wel (ik dus o.a.)
quote:De spánning op het eind....
Op donderdag 11 oktober 2001 14:43 schreef ForrestX het volgende:
Bridges of Madison County
Verder Terms of endearment en Sophie's choice.
Return of the Jedi. Het einde met Luke en pappie.
Midnight Cowboy inderdaad, met Ratso Rizzo in de bus op het eind. Muziek is zeker een topper!
Il Postino. Ahhhhhhh. Mooie film.
Man in the moon inderdaad!
The Truman Show. Die mensen die zo met Truman meeleven als hij ontsnapt.
Unforgiven. "Killing people is a hell of a thing to do, kid. You take away everything he has and everything he's ever gonna have."
Fearless! Met Jeff Bridges. Ook Starman met hem is er eentje.
The Straight story van David Lynch, iemand die nog meer gezien?
Hmm en The Deer Hunter natuurlijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Capetown op 12-10-2001 10:38]
Die scene waarin de vader die hond dood moet schieten.. *snif* *snif*
bij the Color Purple hield ik het ook niet droog.
quote:Meldt! Heel erg gejankt om de dood van Old Yeller!
Op vrijdag 12 oktober 2001 13:49 schreef Mr.stardust het volgende:
Ik weet niet of iemand em nog kent maar "Old Yeller" vond ik dus echt een tearjerker...Die scene waarin de vader die hond dood moet schieten.. *snif* *snif*
Verder nog nooit zo gejankt als bij "In the name of the father". Twee keer in de bios gezien; de eerste keer moest ik zo huilen dat ik de helft van het beeld niet meer goed zag. Vandaar dat ik hem nog een keer ben gaan kijken.
Na afloop van de film zag je zelfs het mannelijk publiek met waterige rode oogjes die ze probeerden te verbergen...
Aangezien ik een nogal lage jankdrempel heb zal ik jullie de verdere waslijst maar besparen..
quote:Haha ja die was ik nog vergeten. Op het moment dat ze al die brandende stukjes papier (?) naar beneden gingen gooien kon je mij opvegen.
Op vrijdag 12 oktober 2001 14:01 schreef Noayla het volgende:[..]
Verder nog nooit zo gejankt als bij "In the name of the father". Twee keer in de bios gezien; de eerste keer moest ik zo huilen dat ik de helft van het beeld niet meer goed zag. Vandaar dat ik hem nog een keer ben gaan kijken.Na afloop van de film zag je zelfs het mannelijk publiek met waterige rode oogjes die ze probeerden te verbergen...
[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 12-10-2001 17:38]
En n wat minder bekende, Le Huitieme Jour. n Belgische film, maar echt prachtig
quote:Toen kon ik niet janken, we zaten er met de complete school.
Op vrijdag 12 oktober 2001 17:38 schreef Doc het volgende:
"Boyz N the Hood"
Het einde van AHX is ook
quote:Ultiem.
Op donderdag 11 oktober 2001 21:48 schreef Theeboon het volgende:
Terms of Endearment
En verder bij : An Officer and a gentlemen.
Midnight cowboy.
My left foot.
Dances with wolves.
ET.
Dik Trom.
Children of a lesser god.
Unbearable lightness of being.
En nog een zooi.
quote:Ik had een keer op een middagje niets te doen en besloot een film te gaan kijken, dat werd dus American History X. Ik was absoluut niet voorbereid op wat ik te zien kreeg. Bioscoopzaal was bijna leeg en ik moest, wat ik eigenlijk nooit meemaak bij films, erg huilen.
Op vrijdag 12 oktober 2001 15:22 schreef Mike het volgende:American History X Dead poets society
quote:Ik had hetzelfde... 's middags, bijna lege bioscoop. Ik heb het gevoel dat veel mensen 'm ook niet egzien hebben in de bioscoop, maar op video.
Op vrijdag 12 oktober 2001 18:43 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik had een keer op een middagje niets te doen en besloot een film te gaan kijken, dat werd dus American History X. Ik was absoluut niet voorbereid op wat ik te zien kreeg. Bioscoopzaal was bijna leeg en ik moest, wat ik eigenlijk nooit meemaak bij films, erg huilen.
Edward Norton.
quote:Die heb ik gezien ja, met George, een mongooltje, die dan vrienden wordt met Harry zo'n zakenman...
Op vrijdag 12 oktober 2001 17:40 schreef DaBeetle het volgende:
En n wat minder bekende, Le Huitieme Jour. n Belgische film, maar echt prachtig
Mooie film!
quote:Inderdaad. Om te janken.
Op vrijdag 12 oktober 2001 01:17 schreef Dreyfuss het volgende:
A.I. was voor mij (vent van 39!!!) dik
Verder sluit ik me aan bij Watership Down.
quote:Dat was voor mij ook hét instortmoment: "Guiseppe is dead man!" roept die Jamaicaan dan en om hem te eren gaan al die stukjes brandend papier het raam uit.
Op vrijdag 12 oktober 2001 14:51 schreef Capetown het volgende:[..]
Haha ja die was ik nog vergeten. Op het moment dat ze al die brandende stukjes papier (?) naar beneden gingen gooien kon je mij opvegen.
quote:Hoezeer ik die lijst ook waardeer, met Todo Sobre Mi Madre kon ik echt helemaal niks.
Op vrijdag 12 oktober 2001 07:30 schreef MadScientist het volgende:
Volgens de IMDb top 250 zijn er maar 134 films beter...
quote:Ja
Op vrijdag 12 oktober 2001 18:05 schreef tong80 het volgende:
My left foot.
Natuurlijk dankzij de magistrale rol van Daniel Day Lewis. Wat mij betreft de beste rol aller tijden.
Als op het laatst al die auto's bij het huis komen. Sentimenteel maar effectief.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |