abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26726940
ja idd, stinkt verschrikkelijk vind ik.

maar goed om in huis te hebben; komt er een puistje, even deppen met tea tree olie meerdere keren per dag en puistje verdwijnt (als het goed is)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26726982
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26727627
Tea Trea spul is idd geweldig. Ik heb zelf altijd wat van Kruidvat. Werkt prima en niet echt duur.
Dat met die olijfolie en ei als conditioner gebruiken heb ik vandaag geprobeerd omdat ik gisteren niet kon slapen van de jeuk (droge hoofdhuid). Mijn haar werd er viezig van dus ik heb het wat nagespoeld met gewone cremespoeling. Maar het werkt goed, geen jeuk meer
  woensdag 4 mei 2005 @ 18:14:01 #29
109826 Waywardian
Dat zeg ik!
pi_26733154
Goed tegen acne: eiwit op je gezicht smeren, als het droog is even warm (niet heet!) water er tegenaan plenzen, dan met lauw water afspoelen. Eindig met een vochtinbrengende creme. Als je behalve acne ook een droge huid hebt kun je het eiwit vervangen door eigeel.
Gebruik dit masker maximaal 1 x per week, anders is het minder werkzaam.

Tegen droog en/of pluizig haar: splits een ei of 4, smeer eerst het eiwit in je haar. Het zit boordevol proteinen, die helpen het vocht in je haar te "binden". Spoel het na een half uur goed uit met lauwwarm water (je haar voelt nu als touw, da's normaal na een proteine-behandeling). Smeer nu het eigeel (= vochtinbrengend) in je haar, goed inmasseren. Laat het minimaal een uur intrekken, langer = beter. Je kunt eventueel wat jojobaolie aan het eigeel toevoegen, maar gebruik geen babyolie! Daar zit minerale olie in die de porieen van je (hoofd-)huid verstopt namelijk.
Na de inwerktijd uitspoelen met lauwarm water en dan royaal een vochtinbrengende conditioner inmasseren (ik gebruik daar Schwarzkopf Hydra Care voor, blauw/witte fles). Laat die zeker 15 minuten inwerken voor je het uitspoelt. Succes verzekerd!
Pride is tasteless, colorless and sizeless. Yet it is the hardest thing to swallow.
pi_51203612
Tomatenmasker
Dit is een samentrekkende masker dat ideaal is om de vette huid in balans te brengen.

Ingredienten:

1 rijpe tomaat
1 eetlepel yoghurt

Zo maak je het:

Pureer de tomaat en meng die met de yoghurt.
Breng het mengesel aan op de huid en laat het 10 minuten zitten.
Gebruik geen tomatenmasker bij een gevoelige huid, want dat gaat irriteren!

Antiwallen
Als je dan toch gaat liggen met een masker, neem dan gelijk de walletjes onder je ogen mee. Gemaakt van verse rozenblaadjes, het wordt nog bijna romantisch, niet?

Recept:
1 kopje (verse) rozenblaadjes
water

Bereidingswijze:
Kook het water en zet de rozenblaadjes helemaal onder. Laat een minuut of 10 trekken en afkoelen. Zeven.
Doop 2 wattenbolletjes in het rozenwater, druk ovetollig water eruit en leg ze op je ogen.

Handmasker

Ook de handen mogen niet worden vergeten. Heb je ruwe, droge handen, probeer dan eens dit masker:

Recept:
1 rijpe avocado
sap van een halve citroen
klein kopje yoghurt
1 theelepel honing.

Bereidingswijze en gebruik:
pureer of prak de avocado en meng de overige ingrediënten erdoor. Wrijf dit goed over je handen, lekker dik en laat het voor een minuut of 10 intrekken. Hierna afspoelen en je handen met een goede handcreme insmeren.
*Gebruik dit masker niet vaker dan 2x per week. Door het citroenzuur kunnen eventuele wondjes aan je handen gaan prikken.

Honing-Ei-Appel gezichtsmasker
Dit makkelijk te maken recept helpt de poriën van je huid te sluiten en houd je gezicht en nek zacht en soepel. Wanneer je een vette huidtype hebt, scheidt dan het ei en gebruik alleen het eiwit. Andersom wanneer je een droge huid hebt, gebruik dan alleen het eigeel. Het gehele ei is voor alle huidtypes te gebruiken.

Recept:
1 half ei, (of 1 ei naar behoefte scheiden en eigeel of eiwit gebruiken)
1 theelepel honing
kwart theelepel apelazijn (natuurwinkel, AH)
1 druppel lemon etherische olie
1druppel geranium óf lavendel etherische olie

Bereidingswijze:
Klop in een kleine schaal het ei, of deel van het ei, met een vork op. Voeg de honing en de azijn toe en roer het geheel goed door.
Voeg de essentiele oliën toe en mix het geheel. Wanneer je alleen het eiwit hebt gebruikt, roer dan extra goed, want de olie laat zich moeilijk door het eiwit opnemen.

Gebruik:
Was je gezicht en droog het af. Breng het Masker aan op je gezicht en ontspan je voor een minuut of 20. Afwassen met warm water en droog je gezicht voorzichtig af. Afnemen met een cleansinglotion en breng daarna je dagcreme aan. Geniet van je zachte huidje!

Waarvoor: voeding voor een droge huid
Boodschappen: 1 eierdooier, vers wortelsap, een paar druppels olijfolie
Bereiding: roer alles tot een gladde massa
Inwerktijd: 30 minuten
Verwijderen: met warm water

Waarvoor: verkleint je poriën
Boodschappen: 4 eetlepels cacao poeder, 4 eetlepels volle melk
Bereiding: mix de cacaopoeder en de melk door elkaar tot je een dikke massa hebt
Inwerktijd: voor een normale huid 10 min, voor een vette huid 20 min
Verwijderen: dep met een natte handdoek, en haal de restjes er met koud water af
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')