abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2005 @ 19:44:53 #1
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_26705980
Vaak onderschat men de mogelijkheden van het gebruik van electra.
Zo kan men electra gebruiken voor verschillende doeleinden.
Zoals het verwarmen van warm water. Daar heb je eigenlijk helemaal geen gas voor nodig, want gas is duur. Dus kan men dat ook goedkoper doen.

Ik weet niet hoe een ieder in elkaar zit, maar electra is, mits men daar verstandig mee omgaat niet gevaarlijk.
Zo bestaat mijn huis uit vele electrische wir war.
Om te beginnen met dit:
Dit is boven ons huis in de tussenruimte gemaakt, deels door mijzelf, deels door een electriciën.

Daarnaast kan en ook de zon gebruiken voor het maken van warm water.
Leg een flexibele buis aan die in de zon staat. Natuurlijke verhitting noemt men dit.
Warm water gaat naar een grote waterbak waarbij electra het water warm houd.

Zoals je ziet is electra niet gevaarlijk. Zolang men daar maar zorgvuldig mee omgaat en met beleid handeld.

En natuurlijk mijn eigengemaakte warm water douche:

[ Bericht 4% gewijzigd door ErwinRommel op 03-05-2005 19:50:34 ]
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_26706315
Haha blijft wel grappig
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:08:30 #3
110987 ErwinRommel
pi_26706645
Voor NL begrippen wellicht grappig om te zien.
Hier is het de gewoonste zaak van de wereld. (net als het illegaal aftappen van electra van de electra palen trouwens)
Op zich is het werken met electra dus rete eenvoudig, maar het is de mens eigen dat electra iets is wat men moet overlaten aan "profesionals" (bullshit in mijn ogen dus).
Gewoon gezond verstand gebruiken, koppie erbij houden en klussen maar met die electra.
pi_26706937
Maar jij hebt altijd zon

Het is wel zo in NL geloof ik, dat als je zelf klungelt met electro en er gaat iets mis, dat dat met de verzekering niet handig is
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:24:22 #5
40584 Bushmaster
Microschoft
pi_26707059
Ik zie een legionella-besmetting aankomen deze zomert
Eigen brokjes eerst.
pi_26707068
Nu snap ik die Rommel achter je naam
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_26707085
Mag ik vragen of je mischien in belgie woont,tenminste zo te zien aan die puinhoop van elektradraden die daar gebruikelijk schijnt te zijn.....
En verder is het helemaal niet goedkoper om water te verwarmen met elektra!Gas heeft per kubieke meter veel meer energie dan elektra per kilowatt en is ook effiecienter.Het hoeft niet eerst een draad op te warmen die dan weer een stuk metaal opwarmt die dan weer eindelijk het water opwarmt.....
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:26:00 #8
110987 ErwinRommel
pi_26707111
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 20:19 schreef Tinkerbell het volgende:
Maar jij hebt altijd zon

Het is wel zo in NL geloof ik, dat als je zelf klungelt met electro en er gaat iets mis, dat dat met de verzekering niet handig is
Dat laatste klopt helemaal. Dat komt oa door die regelzucht van de overheid.
Het eerste, dat hier altijd de zon schijnt is pertinent niet waar. Vaak wel, maar vandaag niet

Op zich zou men die regelzucht voor wat betreft het "knoeien" aan electra wat doorzichtiger moeten maken. Nu heb je in NL een dure electriciën nodig om de simpele klusjes die men best zelf kan fixen. Onnodige geldverspilling dus.
Er zou van overheidswege een campagne moeten komen dat electra niet gevaarlijk is. Goede educatie is natuurlijk een pré.
Maar door zelfs een kapot stopcontact door een dure electriciën te fixen a 100 euro vind ik van de zotte. Door zelf een simpel contactje te vervangen bespaar je al snel 90 euro.
pi_26707123
Waarom hangen die draden gewoon los en liggen ze niet beschermd in een plastic buis?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:27:59 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26707155
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 20:19 schreef Tinkerbell het volgende:
Idd als je de installatie heb aangepast en hij is niet gekeurd dan kan het een probleem zijn
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_26707165
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 20:26 schreef Lucille het volgende:
Waarom hangen die draden gewoon los en liggen ze niet beschermd in een plastic buis?
Omdat die rare belgen dat niet nodig vinden!
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:29:08 #12
110987 ErwinRommel
pi_26707185
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 20:25 schreef LowJoe het volgende:
Mag ik vragen of je mischien in belgie woont,tenminste zo te zien aan die puinhoop van elektradraden die daar gebruikelijk schijnt te zijn.....
En verder is het helemaal niet goedkoper om water te verwarmen met elektra!Gas heeft per kubieke meter veel meer energie dan elektra per kilowatt en is ook effiecienter.Het hoeft niet eerst een draad op te warmen die dan weer een stuk metaal opwarmt die dan weer eindelijk het water opwarmt.....
België, nee, daar woon ik niet.
En gas is hier geen gemeen goed. Electra hier heeft in principe een onuitputbare bron, namelijk watercentrales die electra opwekken.
Gas gebruiken we hier enkel om eten mee te koken op het fornuis. Door middel van 30 liter gasflessen. Zal morgen wel een fotootje maken, moet er dadelijk weer vantussen.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:30:07 #13
110987 ErwinRommel
pi_26707219
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 20:26 schreef Lucille het volgende:
Kom op zeg. Die draden zijn al gedekt door de dakpannen, die hoeven niet nog eens extra dik ingepakt te worden.
pi_26707235
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 20:29 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

België, nee, daar woon ik niet.
En gas is hier geen gemeen goed. Electra hier heeft in principe een onuitputbare bron, namelijk watercentrales die electra opwekken.
Gas gebruiken we hier enkel om eten mee te koken op het fornuis. Door middel van 30 liter gasflessen. Zal morgen wel een fotootje maken, moet er dadelijk weer vantussen.
Ok!Maar waar woon je dan??En gas in flessen is inderdaad veel duurder......
pi_26707303
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 20:30 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Kom op zeg. Die draden zijn al gedekt door de dakpannen, die hoeven niet nog eens extra dik ingepakt te worden.
Ik geef meteen toe dat de regelgeving voor de aanleg van elektra in Nederland een beetje ver gaat, maar wooooow.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:33:30 #16
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_26707315
quote:

[..]

Ik hoop dat je nooit een lekage krijgt met je dak. Maar vertel eens, die draden gaan naar zonnecollectoren ? of waar gaan ze heen ? In NL is de draad constructie die jij toont echt verboden
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:33:42 #17
110987 ErwinRommel
pi_26707317
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 20:30 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Ok!Maar waar woon je dan??En gas in flessen is inderdaad veel duurder......
Idd, VEEL duurder joh
Ik gebruik 1 gasfles in 4 maanden tijd. Ik gebruik deze dagelijks om mee te kunnen koken.
Wat kost mij 30 liter gas? ongeveer 9 euro. Dus 9 euro gas verbruik ik per 4 maanden tijd.

Electra, wat betaal ik? per maand nog geen 10 euro aan electra.
Waar? Brazilie!!
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:34:00 #18
23152 Lucille
Smartass
pi_26707326
quote:

[..]

En jij denkt dat een stel dakpannen genoeg is? Ergens een scheve dakpan en er loopt water binnen. Ik kan het niet een veilige situatie vinden. Om nog naar te zwijgen over de veiligheid voor personen die de ruimte betreden (ook al is het geen ruimte die dagelijks betreden zal worden). In Nederland wordt dit dus gewoon afgekeurd.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:35:27 #19
110987 ErwinRommel
pi_26707351
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 20:33 schreef Lord Dreamer het volgende:

[..]

Ik hoop dat je nooit een lekage krijgt met je dak. Maar vertel eens, die draden gaan naar zonnecollectoren ? of waar gaan ze heen ? In NL is de draad constructie die jij toont echt verboden
Dat komt doordat men in NL die maffe regelzucht heeft. Iets wat in principe zeer veilig is moet NOG veiliger kunnen. Absurbt in mijn ogen.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:38:42 #20
110987 ErwinRommel
pi_26707417
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 20:34 schreef Lucille het volgende:

[..]

En jij denkt dat een stel dakpannen genoeg is? Ergens een scheve dakpan en er loopt water binnen. Ik kan het niet een veilige situatie vinden. Om nog naar te zwijgen over de veiligheid voor personen die de ruimte betreden (ook al is het geen ruimte die dagelijks betreden zal worden). In Nederland wordt dit dus gewoon afgekeurd.
Geen probleem hoor. Daarvoor hebben we hier ookdingen die men "stoppen" noemt. Bij overspanning slaan die dingen aan en blokkeren de hele boel. Moet je weer de zolder op om even te kijken of er geen vogel kortsluiting heeft gemaakt, dan is het simpel, stoppenkast!!:)
Men is hier echt niet dom hoor.

Verder, de kans dat een regen druppel problemen veroorzaakt is zowat 1 op 10000000. Dus dat is gewoon onzin wat je schreef.
pi_26707436
quote:

[..]

Nee natuurlijk niet....Alleen maar als er een stevige storm komt en je moet er vooral niet gaan lopen want dan struikel je over die draden en wordt je geelectrocuteerd......
Dat wij in Nederland alles verpakken in buizen heeft zowel een afschermende functie als wel een praktische functie.Je kan er altijd,zij het vaak met wat moeite en extra draad bij trekken,zodat je schakelaar uitgebreid kan worden met b.v een stopkontakt......De belgen stoppen een draad zo door door de gipswanden en door het metaal van de struds zonder bescherming.O wee als die draad een beetje beweegt,dan staat minimaal die strud onder spanning of er is kortsluiting....En uitbreiden betekent een extra draad door de muur heen trekken wat onbegonnen werk is.....Maar ze gebruiken tenminste nog redelijk dik draad i.t.t de engelsen.....Als je daar ziet wat voor dun draadje naar de stopkontakten door de muur heen gaat slaat de schrik om je hart.......
pi_26707489
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 20:38 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Geen probleem hoor. Daarvoor hebben we hier ookdingen die men "stoppen" noemt. Bij overspanning slaan die dingen aan en blokkeren de hele boel. Moet je weer de zolder op om even te kijken of er geen vogel kortsluiting heeft gemaakt, dan is het simpel, stoppenkast!!:)
Men is hier echt niet dom hoor.

Verder, de kans dat een regen druppel problemen veroorzaakt is zowat 1 op 10000000. Dus dat is gewoon onzin wat je schreef.
Ik weet wel zeker dat die kans vele malen groter in die situatie bij jou!!
pi_26707570
Ja maar wacht eens!Het zijn zonnecollectoren,dat is toch laagspanning en zeker geen 230 V zoals bij ons de normale spanning!
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:56:00 #24
3554 laffer
Ouwe LUL
pi_26707992

ik heb vroeger in de elektra gewerkt, en daarbij heel wat meegemaakt bij de z.g.n. thuisklussers, losse bedradingen hier en daar, alle bedrading door het hele huis in 1 kleur "kabeltje leggen niemand zeggen" noemde we dat maar dit soort prutswerk heb ik nog nooit gezien
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 20:59:59 #25
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26708112
Nou Laffer, het zijn natuurlijk wel hele mooie kleuren allemaal.
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')