Dat laatste klopt helemaal. Dat komt oa door die regelzucht van de overheid.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:19 schreef Tinkerbell het volgende:
Maar jij hebt altijd zon
Het is wel zo in NL geloof ik, dat als je zelf klungelt met electro en er gaat iets mis, dat dat met de verzekering niet handig is
Idd als je de installatie heb aangepast en hij is niet gekeurd dan kan het een probleem zijnquote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:19 schreef Tinkerbell het volgende:
Het is wel zo in NL geloof ik, dat als je zelf klungelt met electro en er gaat iets mis, dat dat met de verzekering niet handig is
Omdat die rare belgen dat niet nodig vinden!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:26 schreef Lucille het volgende:
Waarom hangen die draden gewoon los en liggen ze niet beschermd in een plastic buis?
België, nee, daar woon ik niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:25 schreef LowJoe het volgende:
Mag ik vragen of je mischien in belgie woont,tenminste zo te zien aan die puinhoop van elektradraden die daar gebruikelijk schijnt te zijn.....
En verder is het helemaal niet goedkoper om water te verwarmen met elektra!Gas heeft per kubieke meter veel meer energie dan elektra per kilowatt en is ook effiecienter.Het hoeft niet eerst een draad op te warmen die dan weer een stuk metaal opwarmt die dan weer eindelijk het water opwarmt.....
Kom op zeg. Die draden zijn al gedekt door de dakpannen, die hoeven niet nog eens extra dik ingepakt te worden.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:26 schreef Lucille het volgende:
Waarom hangen die draden gewoon los en liggen ze niet beschermd in een plastic buis?
Ok!Maar waar woon je dan??En gas in flessen is inderdaad veel duurder......quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:29 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
België, nee, daar woon ik niet.
En gas is hier geen gemeen goed. Electra hier heeft in principe een onuitputbare bron, namelijk watercentrales die electra opwekken.
Gas gebruiken we hier enkel om eten mee te koken op het fornuis. Door middel van 30 liter gasflessen. Zal morgen wel een fotootje maken, moet er dadelijk weer vantussen.
quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kom op zeg. Die draden zijn al gedekt door de dakpannen, die hoeven niet nog eens extra dik ingepakt te worden.
Ik hoop dat je nooit een lekage krijgt met je dak. Maar vertel eens, die draden gaan naar zonnecollectoren ? of waar gaan ze heen ? In NL is de draad constructie die jij toont echt verbodenquote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kom op zeg. Die draden zijn al gedekt door de dakpannen, die hoeven niet nog eens extra dik ingepakt te worden.
Idd, VEEL duurder johquote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:30 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Ok!Maar waar woon je dan??En gas in flessen is inderdaad veel duurder......
En jij denkt dat een stel dakpannen genoeg is? Ergens een scheve dakpan en er loopt water binnen. Ik kan het niet een veilige situatie vinden. Om nog naar te zwijgen over de veiligheid voor personen die de ruimte betreden (ook al is het geen ruimte die dagelijks betreden zal worden). In Nederland wordt dit dus gewoon afgekeurd.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat komt doordat men in NL die maffe regelzucht heeft. Iets wat in principe zeer veilig is moet NOG veiliger kunnen. Absurbt in mijn ogen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:33 schreef Lord Dreamer het volgende:
[..]
Ik hoop dat je nooit een lekage krijgt met je dak. Maar vertel eens, die draden gaan naar zonnecollectoren ? of waar gaan ze heen ? In NL is de draad constructie die jij toont echt verboden
Geen probleem hoor. Daarvoor hebben we hier ookdingen die men "stoppen" noemt. Bij overspanning slaan die dingen aan en blokkeren de hele boel. Moet je weer de zolder op om even te kijken of er geen vogel kortsluiting heeft gemaakt, dan is het simpel, stoppenkast!!:)quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:34 schreef Lucille het volgende:
[..]
En jij denkt dat een stel dakpannen genoeg is? Ergens een scheve dakpan en er loopt water binnen. Ik kan het niet een veilige situatie vinden. Om nog naar te zwijgen over de veiligheid voor personen die de ruimte betreden (ook al is het geen ruimte die dagelijks betreden zal worden). In Nederland wordt dit dus gewoon afgekeurd.
Nee natuurlijk niet....Alleen maar als er een stevige storm komt en je moet er vooral niet gaan lopen want dan struikel je over die draden en wordt je geelectrocuteerd......quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat die kans vele malen groter in die situatie bij jou!!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 20:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geen probleem hoor. Daarvoor hebben we hier ookdingen die men "stoppen" noemt. Bij overspanning slaan die dingen aan en blokkeren de hele boel. Moet je weer de zolder op om even te kijken of er geen vogel kortsluiting heeft gemaakt, dan is het simpel, stoppenkast!!:)
Men is hier echt niet dom hoor.
Verder, de kans dat een regen druppel problemen veroorzaakt is zowat 1 op 10000000. Dus dat is gewoon onzin wat je schreef.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |