kwestie van doen,
Het enige waar ik me niet aan waag is gas.
Water/elektra/tegelen/laminaat/stuken/schilderen(waar ik een grafhekel aan heb)/gietvloeren/toiletten plaatsen/afvoer draai ik mn hand niet meer voor om. (hoewel je altijd fouten blijf maken)
Gezien de ervaringen die wij hebben met "professionals" kun je net zo goed zelf wat aanrommelen dan heb je net zo goed of slecht resultaat alleen ben je meer tijd kwijt.
Goed gereedschap is de helft van het werk ben ik achter. Een Gamma 18V Boortol of een DeWalt/Makita 9,6V is niet eens een keuze. Laat die Gamma maar liggen (eigen ervaring ja
![]()
)
Goede handzaag is ook goud waard.
Hamer is een kwestie van leren mikken
En gewoon de tijd nemen. Niet haasten. Het meeste is gewoon een kwestie van doen en ja....je gaat fouten maken (heb ik een hele lijst van)
Ondertussen heb ik bij ons de keuken infrastructuur van de achterkant naar de voorkant van het huis gebracht. We hebben een badkamer geplaatst (7 jaar verder ga ik de volgende keer een stuk minder fouten maken hoop ik)
Elektra in het hele huis zo'n beetje vervangen
De bovenverdieping van nieuwe muren voorzien(voor de 2e keer....ik moet wel een masochist zijn
![]()
) inclusief kozijnen en holle wanden met schuifdeuren. Toilet verplaatst, kunsstof vleren in badkamer/toilet en kelder, trap van balkon naar tuin gemaakt. Bezig met stalen hekwerk te lassen voor op balkon en allemaal kleine dingetjes zoals stukadoren, zoldervloer verlengen na plaatsen dakkapel (door een K#$%e-aannemer)
Verlaagd plafond aangelegd.
We zijn ook al dik 2 jaar bezig en nog niet klaar hetgeen ook komt door blunders van aannemers
![]()
(uitbouw constructief verkeerd plaatsen, lekkages veroorzaken door slecht loodgieterswerk, verkeerd plaatsen van deuren en kozijnen en nog veel meer
Vandaar ook dat ik zeg dat een professional er vaak net zo'n puinhoop van maakt als een doe-het-zelver