abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27319218
hmm. dat moet ooit hoop ik gaan lukken . geduld is een schone zaak, ben normaal te ongeduldig om het zo netjes te doen denk ik
  dinsdag 24 mei 2005 @ 23:40:33 #52
7675 Boekel
Dussss....
pi_27325095
Ik wil binnenkort eindelijk mijn trap aflakken:

Wat voor verf zouden jullie aanraden, ik ontkom er denk ik niet aan om van die 'halve maantjes' vloerbedekking te leggen ivm slijten, maar de schopborden zullen ook slijten vrees ik.

Wat voor soor verf, en wat voor kleuren zijn het handigst? (of zal een sterke blanke lak de oplossing zijn?) Er zit nu 'Sigma s2u slijtvaste primer' op.
pi_27329755
volgens mij zijn er twee goede mogelijkheden:

slijtvaste verf in kleur erop smeren

gewone verf erop smeren, en dan aflakken met transparante trappenlak (glitsa heeft dat bijvoorbeeld)
  woensdag 25 mei 2005 @ 16:23:19 #54
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_27344125
quote:
Op dinsdag 24 mei 2005 23:40 schreef Boekel het volgende:
Ik wil binnenkort eindelijk mijn trap aflakken:

[afbeelding]

Wat voor verf zouden jullie aanraden, ik ontkom er denk ik niet aan om van die 'halve maantjes' vloerbedekking te leggen ivm slijten, maar de schopborden zullen ook slijten vrees ik.

Wat voor soor verf, en wat voor kleuren zijn het handigst? (of zal een sterke blanke lak de oplossing zijn?) Er zit nu 'Sigma s2u slijtvaste primer' op.
Zou altijd in hetzelfde systeem blijven werken.
Er zit nu een pur op (Polyurethaan ) zou ik niet in een alkyd verdergaan.
Je zou nog kunnen informeren of ze een transparante topcoat hebben om het krassen en vuil tegen te gaan (Sikkens heeft deze namelijk ook in een pursysteem.)
Tevens zou ik een rapportje maken van de gebruikte materialen ,weet je later wat je erop gesmeerd hebt (Kleurnummer) en bij garantie heb je wat om op terug te vallen.
Weet niet wanneer je gaat schilderen maar hou je de luchtvochtigheid in de gaten de komende dagen.
veel succes en vergeet het plintenleertje niet
Klaar?
Ik niet!
  woensdag 25 mei 2005 @ 18:38:29 #55
7675 Boekel
Dussss....
pi_27347991
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 16:23 schreef Foo_niks het volgende:

[..]

Zou altijd in hetzelfde systeem blijven werken.
Er zit nu een pur op (Polyurethaan ) zou ik niet in een alkyd verdergaan.
Je zou nog kunnen informeren of ze een transparante topcoat hebben om het krassen en vuil tegen te gaan (Sikkens heeft deze namelijk ook in een pursysteem.)
Tevens zou ik een rapportje maken van de gebruikte materialen ,weet je later wat je erop gesmeerd hebt (Kleurnummer) en bij garantie heb je wat om op terug te vallen.
Weet niet wanneer je gaat schilderen maar hou je de luchtvochtigheid in de gaten de komende dagen.
veel succes en vergeet het plintenleertje niet
De komende dagen heb ik lekker geen tijd om te schilderen...mooi weer-->varen
Ik zal m'n plintenladder ook een laagje geven als ik ga schilderen.
pi_27351672
Silverstar, als er nicotine op de muur zit, eerst afnemen met water met ammonia.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_27363895
quote:
eerst afnemen met water met ammonia.
Waarom gebruiken mensen nog ammonia om vet en vuil te verwijderen? Ammonia is adembenemend, stinkt, is slecht voor het milieu en zo geweldig maakt het nou ook weer niet schoon. Ga toch naar de gamma en koop een pak denneharszeep. Daar doe je ook nog eens jaren mee. Is bovendien uiterst bruikbaar bij het schoonmaken van 'verwaarloosde' keukens.
  zondag 5 juni 2005 @ 15:05:25 #58
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27645499
Welke verf is het beste voor de buitenboel eigenlijk?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_27648701
quote:
Op zondag 5 juni 2005 15:05 schreef Martijn_77 het volgende:
Welke verf is het beste voor de buitenboel eigenlijk?
Ik zweer bij Sikkens Rubbol SB Met als grondverf Onol HS

Wat je niet moet doen: besparen op verf. Je denkt dat het dan goedkoop is, maar je staat 2 jaar later weer op de ladder.

[ Bericht 1% gewijzigd door Marsepein op 05-06-2005 17:02:41 (Meeste edits van een post, meer dan 10 edits) ]
  zondag 5 juni 2005 @ 22:32:06 #60
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27658897
quote:
Op zondag 5 juni 2005 16:57 schreef Marsepein het volgende:
Wat je niet moet doen: besparen op verf. Je denkt dat het dan goedkoop is, maar je staat 2 jaar later weer op de ladder.
Nee, dat ben ik ook niet van plan vandaar dat ik zeker wil weten dat ik goed spul heb.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_27665890
rubbol is inderdaad een hele goede, duurt geloof ik wel 48 uur voordat het helemaal uitgedroogd is, maar dat weet Marsepein misschien wel?
pi_27686882
Mmm, die 48 uur zeggen mij zo niets, ik heb 2 weekenden geschilderd, en er zat dus ruim 48 uur tussen. Maar in deze pdf staat dat het overschilderbaar is na 16 uur. Dus zaterdagochtend 1e keer schilderen, en dan zondagmiddag nog een keer moet net gaan.
pi_27698633
quote:
Op maandag 6 juni 2005 20:10 schreef Marsepein het volgende:
Mmm, die 48 uur zeggen mij zo niets, ik heb 2 weekenden geschilderd, en er zat dus ruim 48 uur tussen. Maar in deze pdf staat dat het overschilderbaar is na 16 uur. Dus zaterdagochtend 1e keer schilderen, en dan zondagmiddag nog een keer moet net gaan.
Het is inderdaad al wel overschilderbaar, maar bij rubbol duurt het een hele tijd voordat het volledig uitgehard en belastbaar is. Je kan het vergelijken met beton, dat heeft ook pas zijn volledige hardheid na 28 dagen.

Maar idd, wat marsepein zegt, niet besparen op verf (en trouwens ook niet op kwasten en rollers ed)
pi_27710459
Hoe haal je de verfresten in de hoeken van de trap er nu het beste af. met een schuurmachine kom je er niet snel tussen.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 15:41:04 #65
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_27711009
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 15:26 schreef off_topic het volgende:
Hoe haal je de verfresten in de hoeken van de trap er nu het beste af. met een schuurmachine kom je er niet snel tussen.
Deltaschuurmachine of afbijt.

Al ben ik van de laatste geen fan,het gaat tuusen je houtverbindingen zitten/schopbord en dergelijke,en je bent lang bezig o het goed schoon te krijgen.
Klaar?
Ik niet!
pi_27712395
In deze hele thread is er een tip / waarschuwing die ik nog helemaal niet gezien heb (of ik heb er per ongeluk overheen gelezen).

Acrylverf of Terpentineverf is allemaal leuk en aardig, maar let er even op dat als je een bestaand geverfde ondergrond opnieuw van een kleurtje wilt voorzien je geen terpentineverf over een acrylverf heen aanbrengt. Andersom gaat prima, maar als je per se terpentineverf wilt gebruiken, moet je heel zorgvuldig de oude laag acrylverf weg zien te halen!
Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_27712736
das een goede, wist het zelf al wel, maar staat er idd niet tussen
pi_27713721
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 16:19 schreef Vloris het volgende:
In deze hele thread is er een tip / waarschuwing die ik nog helemaal niet gezien heb (of ik heb er per ongeluk overheen gelezen).

Acrylverf of Terpentineverf is allemaal leuk en aardig, maar let er even op dat als je een bestaand geverfde ondergrond opnieuw van een kleurtje wilt voorzien je geen terpentineverf over een acrylverf heen aanbrengt. Andersom gaat prima, maar als je per se terpentineverf wilt gebruiken, moet je heel zorgvuldig de oude laag acrylverf weg zien te halen!
Een hele goede reden om waterverdunbare verf NIET te gebruiken. Paar jaar terug was het iig nog rotzooi en heb ik er spijt van dat ik het ooit gebruikt heb.

Oliebasis is volgens mij ook nu nog beter.
  dinsdag 7 juni 2005 @ 17:17:50 #69
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_27714559
quote:
Op zondag 5 juni 2005 16:57 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Ik zweer bij Sikkens Rubbol SB Met als grondverf Onol HS

GMTA

Gruwelijk duur en gruwelijk goed
  dinsdag 7 juni 2005 @ 18:57:53 #70
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27717233
quote:
Op dinsdag 7 juni 2005 17:17 schreef bankrupcy het volgende:

[..]

GMTA

Gruwelijk duur en gruwelijk goed
Vooral met buitenverf wil ik niet bezuinigen op de kwaliteit!

Binnen kun je veel makelijker nog een keer schilderen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_27860621
Grrrrr.... ben aan het schilderen en merk dat er heel veel 'belletjes' in de verf blijven zitten. Iemand een idee wat er mis is?
  zondag 12 juni 2005 @ 22:40:13 #72
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27870856
quote:
Op zondag 12 juni 2005 17:03 schreef joshus_cat het volgende:
Grrrrr.... ben aan het schilderen en merk dat er heel veel 'belletjes' in de verf blijven zitten. Iemand een idee wat er mis is?
Verkeerde verf er op gezet?

Zat er verf op waterbasis op en probeer je er nu met olie basis overheen te gaan of anders om?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_27871997
quote:
Op zondag 12 juni 2005 22:40 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Verkeerde verf er op gezet?

Zat er verf op waterbasis op en probeer je er nu met olie basis overheen te gaan of anders om?
Geen van beiden. Gewoon histor verf op oliebasis op een andere laag histor (zelfde pot). Gelukkig verdwenen de meeste belletjes na een dik kwartiert, maar 't is wel even schrikken als je lekker denkt te schilderen en je krijgt dan dit.
  zondag 12 juni 2005 @ 23:15:38 #74
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_27872149
quote:
Op zondag 12 juni 2005 23:11 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Geen van beiden. Gewoon histor verf op oliebasis op een andere laag histor (zelfde pot). Gelukkig verdwenen de meeste belletjes na een dik kwartiert, maar 't is wel even schrikken als je lekker denkt te schilderen en je krijgt dan dit.
Neem aan dat je met een schuimrolletje verft /of een vachtrolletje om op te zetten en een schuimrolletje om uit te rollen?

Afhankelijk van de warmte na 10 a 20 minuten nog een keer licht narollen met je schuimroller . .
Luchtbelletjes ontstaan door de structuur in je schuimroller.
Klaar?
Ik niet!
pi_28000250
Hi,

ik wil een soortgelijke trap schilderen en ook voorzien van halve maantjes. Ik denk aan een speciaal effect met twee kleuren, zodat het er een beetje creatief uitziet. Heeft iemand suggesties?
Plompy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')