Ook ja, maar eigenlijk zoals hier:quote:Op zondag 17 januari 2010 21:13 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Je bedoelt die 'pose' op 4.18 in bovenstaande youtube-filmpje?
Helemaal mee eens. En dat maakt het ook zo supermooi en supergoed.quote:Op zondag 17 januari 2010 21:40 schreef qu63 het volgende:
Ze doet zoveel meer met het nummer dan 'alleen maar' zingen!
Ik ookquote:Op zondag 17 januari 2010 22:08 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. En dat maakt het ook zo supermooi en supergoed.
Man, ik kan er uren over doorpraten
Wat gaaaaaaf dat je dan weer gaat. Dat is toch het 'chaos-concert'? Superleuk joh!quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:39 schreef qu63 het volgende:
Kaartje voor mei (deventer) is al binnen
Heeft er iemand trouwens tabs voor Wende's nummers?
Ik heb er tot nu toe maar 2 gevonden..
Hey & Bream my heart...
Woooow, met die van 'hey' ben ik zo blij. Pas sinds kort begonnen met gitaar spelen (man, zo moeilijk!) maar dit ga ik straks toch eens proberen (tegen beter weten in...quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:39 schreef qu63 het volgende:
Ik heb er tot nu toe maar 2 gevonden..
Hey & Bream my heart...
Jup!quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:57 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Wat gaaaaaaf dat je dan weer gaat. Dat is toch het 'chaos-concert'? Superleuk joh!
Van Schouwburg Amstelveenquote:Op woensdag 20 januari 2010 17:35 schreef karoltje het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij die 'chaos' concerten.
quote:Chaos
Wende Snijders
Met haar theatrale chansonprogramma en chanson-cd was Wende de grote verrassing van 2005. Drie bekroonde albums vol ontroerende en temperamentvolle Franse chansons brachten haar in korte tijd aan de top, waar ze zich sindsdien stevig heeft genesteld. Zo won Wende onder meer de volgende prijzen: twee Edisons, de ZONTA award, de BAT-prijs, de Gouden Notenkraker, en de Annie MG Schmidt-prijs voor haar eigen lied 'De wereld beweegt'.
Roel van Dalen gebruikte deze titel als naam voor zijn documentaire over haar creatieve weg naar de tweede theatervoorstelling 'Wende'. Na twee succesvolle theatertournees slaat Wende andere wegen in om haar grenzen te verruimen. Dit zal resulteren in een nieuwe cd 'No 9', met tekst en muziek van haar hand, die in het najaar van 2009 uitkomt.
'Chaos' is een zoektocht naar het mooiste verhaal van de liefde in een mozaïek van muziek, beeld, dans, tekst en zang waarin ook Wende’s verborgen talenten aan bod komen. Het wordt een avond waarop niets is wat het lijkt. Ontwikkelt orde zich uit chaos? Of is orde enkel een andere chaos?
'Wende zingt zoals Karel Appel schildert: impulsief, naief, kleurrijk en met enorme zeggingskracht' (Volkskrant).
'Als geen ander trekt deze twintiger het repertoire naar zich toe en laat het klinken alsof ze het pas een paar uur eerder heeft ontdekt. Met strakgespannen stiltes die die indruk alleen nog maar versterken. Belangrijk is daarbij ook de intens met haar mee pulserende begeleiding door pianist Bart Wolvekamp, bassist Guus Bakker en drummer Arthur Lijten' (NRC Handelsblad).
'Leven tot het gaatje volgens haar eigen interpretatie, eigen toonzetting, eigen geregisseerde stiltes. Wende heeft geen moeite om - samen met haar ijzersterke combo - het publiek in één klap te vangen, te leiden naar haar sferen' (Trouw).
Ik doe ook een stiekeme pogingquote:Op woensdag 20 januari 2010 13:59 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Woooow, met die van 'hey' ben ik zo blij. Pas sinds kort begonnen met gitaar spelen (man, zo moeilijk!) maar dit ga ik straks toch eens proberen (tegen beter weten in...)
Leuk! Laat je even weten wat je er van vindt?quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:23 schreef Miam het volgende:
Ik heb de CD besteld No9, krijg ik vandaag binnen![]()
Jazekerquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:57 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Leuk! Laat je even weten wat je er van vindt?
Hey lukt bij mij al aardig! Alleen meespelen gaat nog iets te snel...quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:59 schreef sunmoonstar het volgende:
[..]
Woooow, met die van 'hey' ben ik zo blij. Pas sinds kort begonnen met gitaar spelen (man, zo moeilijk!) maar dit ga ik straks toch eens proberen (tegen beter weten in...)
Bij mij gaat het stukje voor stukje ook steeds een beetje beter, maar om nou te zeggen dat ik 'm onder de knie heb... nee, da nog lang niet. Ik heb het liedje wel ook vertraagd gemaakt, met Audacity, gratis te downloaden via deze linkquote:Op donderdag 21 januari 2010 17:34 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hey lukt bij mij al aardig! Alleen meespelen gaat nog iets te snel...
En voor sukkels zoals ik die nooit verder gekomen zijn dan "ja suis" etc.quote:Déshabillez-moi, déshabillez-moi
Oui, mais pas tout de suite, pas trop vite
Sachez me convoiter, me désirer,
me captiver
Déshabillez-moi, déshabillez-moi
Mais ne soyez pas comme tous les hommes,
trop pressés.
Et d'abord, le regard
Tout le temps du prélude
Ne doit pas être rude, ni hagard
Dévorez-moi des yeux
Mais avec retenue
Pour que je m'habitue, peu à peu...