| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 | <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <link rel="stylesheet" type="text/css" href = "file:///C|/test/stylesheet.css" /> </head> <body> <table width="80%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td width="16%"><b> Datum/Tijd</b></td> <td width="15%"><b>Berichttitel</b></td> <td width="59%"><b>Hoofdtekst</b></td> <td width="10%"><b>Opties</b></td> </tr> </table> <?php $db = mysql_connect("localhost", "", "") or die ("Verbinding is gay"); mysql_select_db("borner", $db); $news_SQL = "SELECT * FROM news ORDER BY news_datetime DESC"; $news_result = mysql_query($news_SQL); while($news = mysql_fetch_array($news_result)) { if (strlen($news['news_main']) >220) {$news['news_main'] = substr($news['news_main'], 0, 180) . " ... <a href=nieuws/news.php?news_ID=".$news['news_ID'] . ">meer</a>";} if ($_REQUEST["action"] == "delete") {$news_SQL_del = "DELETE FROM news WHERE news_ID=".$_REQUEST["news_ID"]; $bool = mysql_query($news_SQL_del);} ?> <table width="80%" border="1" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td width="16%"><?php echo$news['news_datetime']?></td> <td width="15%"><?php echo $news['news_header']?></td> <td width="59%"><?php echo $news['news_main']?></td> <td width="10%"><?php print"<a href=\"news_list.php?news_ID={$news['news_ID']}&action=delete\">Verwijderen</a>"; ?></td> </tr> </table> <?php } mysql_close(); ?> </body> </html> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 | <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <link rel="stylesheet" type="text/css" href = "file:///C|/test/stylesheet.css" /> </head> <body> <table width="80%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td width="16%"><b> Datum/Tijd</b></td> <td width="15%"><b>Berichttitel</b></td> <td width="59%"><b>Hoofdtekst</b></td> <td width="10%"><b>Opties</b></td> </tr> </table> <?php $db = mysql_connect("localhost", "", "") or die ("Verbinding is gay"); mysql_select_db("borner", $db); if ($_REQUEST["action"] == "delete") { $news_SQL_del = "DELETE FROM news WHERE news_ID=".$_REQUEST["news_ID"]; $bool = mysql_query($news_SQL_del); } $news_SQL = "SELECT * FROM news ORDER BY news_datetime DESC"; $news_result = mysql_query($news_SQL); while($news = mysql_fetch_array($news_result)) { if (strlen($news['news_main']) >220) { $news['news_main'] = substr($news['news_main'], 0, 180) . " ... <a href=nieuws/news.php?news_ID=".$news['news_ID'] . ">meer</a>"; } ?> <table width="80%" border="1" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td width="16%"><?php echo$news['news_datetime']?></td> <td width="15%"><?php echo $news['news_header']?></td> <td width="59%"><?php echo $news['news_main']?></td> <td width="10%"><?php print"<a href=\"news_list.php?news_ID={$news['news_ID']}&action=delete\">Verwijderen</a>"; ?></td> </tr> </table> <?php } mysql_close(); ?> </body> </html> |
Staat er ook een hoofdstuk over netjes coden en over dubuggen in?quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:10 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
Ik zit aan de hand van een boek dit te oefenen
goeie site! Staat alles duidelijk uitgelegdquote:Op woensdag 11 mei 2005 14:10 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
het is al een beetje roestig voor mij, maar heb zelf ook een heleboel problemen gehad met het versturen van MIME mails met attachments via PHP. Misschien heb je hier iets aan: http://www.theukwebdesign(...)file-attachments.php
| 1 2 | $content = "Hallo dit is een test.\nMet een break, hier en daar een komma, \nsoms wat tekst en verder veel bla."; |
| 1 | mma,soms wat tekst en verder veel bla.ÓÆÞÝÇxsn|quæßóovÓ§wmÎ |
| 1 | mysql_close($rDbConn); |
| 1 | @mysql_close($rDbConn); |
Dat maakt eigenlijk wel uit, je moet rekening houden met het feit dat mysql_close() een geldige link nodig heeft. Als ie dat niet krijgt, betekent dat er óf geen verbinding kon worden gemaakt met de MySQL-server óf dat de verbinding ergens werd verbroken (door een andere mysql_close() wellicht?). In beide gevallen zou je dit moeten kunnen afvangen met een bericht naar de gebruikerquote:Op woensdag 11 mei 2005 18:08 schreef BaggerUser het volgende:
simpele vraag:
op die regel krijg ik soms een foutmelding en dat maakt verder niet uit
ik krijg het als er een verkeerde loginnaam of verkeerde wachtwoord wordt opgegeven het is de 1e close die er in zit en er wordt wel een verbinding opgebouwt anders kan die ook niet weten dat de gebruikersnam niet kloptquote:Op woensdag 11 mei 2005 19:04 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat maakt eigenlijk wel uit, je moet rekening houden met het feit dat mysql_close() een geldige link nodig heeft. Als ie dat niet krijgt, betekent dat er óf geen verbinding kon worden gemaakt met de MySQL-server óf dat de verbinding ergens werd verbroken (door een andere mysql_close() wellicht?). In beide gevallen zou je dit moeten kunnen afvangen met een bericht naar de gebruiker
MySQL verbreekt de verbinding als de naam of het wachtwoord niet klopt.quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:35 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
ik krijg het als er een verkeerde loginnaam of verkeerde wachtwoord wordt opgegeven het is de 1e close die er in zit en er wordt wel een verbinding opgebouwt anders kan die ook niet weten dat de gebruikersnam niet klopthm shit nu begin i kme er toch aan te irriteren
Hiermee krijg ik dus de laatste 8 reacties wel onderelkaar, maar niet zoals ik het helemaal wil.quote:$SQL = "SELECT id, ber_id, tijd, soort FROM `reacties` GROUP BY ber_id ORDER BY tijd DESC LIMIT 0, 8";
$query = mysql_query($SQL);
while ( $result = mysql_fetch_array ( $query ) ) {
$ber_id = $result['ber_id'];
$soort = $result['soort'];
if ($soort == "nieuws") {
$titel = "onderwerp";
}
if ($soort == "evenementen") {
$titel = "evenement";
}
if ($soort == "recepten") {
$titel = "recept";
}
$SQL2 = "SELECT id, $titel, reacties FROM `$soort` WHERE id = '$ber_id'";
$query2 = mysql_query($SQL2);
while ( $result2 = mysql_fetch_array ( $query2 ) ) {
$id = $result2['id'];
$titel2 = $result2[$titel];
$reacties = $result2['reacties'];
echo "<a href=\"?page=$soort&action=lees&id=$id\">" . "$titel2" . "</a>" . " ($reacties)" . "<br>";
}
}
Als ik hem niet group dan kan ik 4 keer dezelfde reactie onderelkaar krijgen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:23 schreef ikke_ook het volgende:
waarom doe je die group by ber_id in de bovenste querie?
Ik zou t geloof ik allemaal in een array gooien en dan dat array sorteren.
ah ok, klopt.quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:27 schreef saban het volgende:
[..]
Als ik hem niet group dan kan ik 4 keer dezelfde reactie onderelkaar krijgen.
Dus stel ik heb 4 keer op ber_id 2 gereageerd, dan zie je 4 keer onder elkaar ber_id 2, terwijl ik alleen de nieuwste wil zien.
Leg uit ?quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:26 schreef ikke_ook het volgende:
Ik zou er volgens mij 1 tabel van maken...
Ik zie het nut nog niet van 4 tabellen.
Ah ok, maar is bericht in de reactie tabel hetzelfde als bericht in recepten (als het id overeenkomt?)quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:31 schreef saban het volgende:
[..]
Leg uit ?
Ieder tabel heeft meerdere velden, ik laat alleen zien welke ik nodig heb voor de reacties.
Nieuws bevat bijv ook bron & bronlink, daarin tegendeel recepten en evenementen weer niet.
Nee, tuurlijk is het niet hetzelfde, met bericht bij nieuws en bericht bij reactie bedoelde ik:quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:34 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Ah ok, maar is bericht in de reactie tabel hetzelfde als bericht in recepten (als het id overeenkomt?)
Dat zou namelijk dubbele, en nutteloze informatie zijn.
Ik zou het persoonlijk zo maken.
De reacties tabel bevat alle berichten, met als een veld ID, en dat ID wijst naar het id uit de andere tabel(Hierdoor weet je bij welk recept/nieuwsitem het bericht hoort), en dan nog een evenement_id die aangeeft bij welk evenement hij hoort.
Helaas ben ik nog niet zover om te kunnen werken met join's.quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:39 schreef ikke_ook het volgende:
ah dat verklaart een hoop, ik zie nu ook dat de tabbellen andere kolomnamen hebben dan wat je hierboven zegt, hij heet reacties ipv berichten, das ook een stuk duidelijker
Heb je al gedacht aan een join ofzo?dan kun je het met 1 query oplossen volgens mij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |