het is al een beetje roestig voor mij, maar heb zelf ook een heleboel problemen gehad met het versturen van MIME mails met attachments via PHP. Misschien heb je hier iets aan: http://www.theukwebdesign(...)file-attachments.phpquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:42 schreef ikke_ook het volgende:
Ik gebruik onderstaand script om een mail met een attachment te versturen.
$content bevat een string. Maar nu is t probleem dat hij een file verstuurt die de eerste 57 tekens van de string niet bevat, en aan het einde voegt hij nog een beetje bras toe...
En hij zet vierkantjes op de plaats waar een newline staat..
help!
[ code verwijderd ]
hehe nee ook dat nog niet, maar ik ben op dit moment aan 2 dingen aan het werken...quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je nou je delete probleem al opgelost
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 | <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <link rel="stylesheet" type="text/css" href = "file:///C|/test/stylesheet.css" /> </head> <body> <table width="80%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td width="16%"><b> Datum/Tijd</b></td> <td width="15%"><b>Berichttitel</b></td> <td width="59%"><b>Hoofdtekst</b></td> <td width="10%"><b>Opties</b></td> </tr> </table> <b> <?php $db = mysql_connect("localhost", "", "") or die ("Verbinding is gay"); mysql_select_db("borner", $db); $news_SQL = "SELECT * FROM news ORDER BY news_datetime DESC"; $news_result = mysql_query($news_SQL); while($news = mysql_fetch_array($news_result)) { if (strlen($news['news_main']) >220){ $news['news_main'] = substr($news['news_main'], 0, 180) . " ... <a href=nieuws/news.php?news_ID=".$news['news_ID'] . ">meer</ a>"; } if($action == "delete"){ $news_SQL_del = "DELETE FROM news WHERE news_ID=$news_ID"; $bool = mysql_query($news_SQL_del); if($bool == 1) echo "<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>window.alert('Het bericht is verwijderd.')</SCRIPT>"; if ($bool <> 1) echo "<SCRIPT LANGUAGE=JavaScript>window.alert('het is een beetje fout gegaan')</SCRIPT>"; } ?> </b> <table width="80%" border="1" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td width="16%"><?php echo$news['news_datetime']?></td> <td width="15%"><?php echo $news['news_header']?></td> <td width="59%"><?php echo $news['news_main']?></td> <td width="10%"> <a href=news_list.php?news_ID=""&action=delete>Verwijderen</a></td> </tr> </table> <?php } mysql_close(); ?> </body> </html> |
quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:54 schreef TheSeeker_NL het volgende:
(Verwijderen probleem!)
Dit is de code die ik nu heb Swetsenegger....
Waar moet ik die code plaatsen die jij mij gaf een paar reacties hierboven?
please help me
(of iemand anders mag natuurlijk ook helpen haha, shit kon ik maar kopjes koffie donaten aan elke user die met een goede reply aankomt zetten)
[ code verwijderd ]
1 2 3 4 5 6 7 8 | <table width="80%" border="1" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr> <td width="16%"><?php echo$news['news_datetime']?></td> <td width="15%"><?php echo $news['news_header']?></td> <td width="59%"><?php echo $news['news_main']?></td> <td width="10%"> <? print"<a href=\"news_list.php?news_ID=$news['id']&action=delete\">Verwijderen</a>"; ?></td> </tr> </table> |
PLaats line 46 dan evenquote:Op woensdag 11 mei 2005 15:18 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Parse error: parse error in d:\phpdev\www\borner\news_list.php on line 46
ik ga even zoeken of er syntax foutjes inzitten, alvast bedankt iig...
1 | <? print"<a href=\"news_list.php?news_ID=$news['id']&action=delete\">Verwijderen</a>"; ?> |
1 | <?php print"<a href="news_list.php?news_ID=$news['news_ID']&action=delete\">Verwijderen</a>"; ?> |
<? print"<a href=\"news_list.php?news_ID={$news['news_ID']}&action=delete\">Verwijderen</a>"; ?>quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:29 schreef TheSeeker_NL het volgende:
<?php print"<a href="news_list.php?news_ID=$news['news_ID']&action=delete\">Verwijderen</a>"; ?>
Niet die slashes weghalenquote:Op woensdag 11 mei 2005 15:29 schreef TheSeeker_NL het volgende:
oude:
[ code verwijderd ]
wat ik tot nu toe heb verbeterd:
[ code verwijderd ]
Daarom escapen print"<a href=\" is wel degelijk de juiste syntaxquote:Op woensdag 11 mei 2005 15:31 schreef DionysuZ het volgende:
<a href=\" ipv <a href=" dit geeft uiteraard een foutmelding omdat " het einde van een string betekent.
edit: je had je post al aangepastquote:
1 | if ($_REQUEST["action"] == "delete") |
Welke fout geeft ie dan?quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:49 schreef TheSeeker_NL het volgende:
geprobeerd Dio, hij geeft nu die popups dat het fout gegaan is
maar we zitten dus wel warm
1 | $news_SQL_del = "DELETE FROM news WHERE news_ID=$news_ID"; |
1 | $news_SQL_del = "DELETE FROM news WHERE news_ID=".$_REQUEST["news_ID"]; |
Ik vind de code nu ook niet echt uitblinken in duidelijkheid.quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:00 schreef TheSeeker_NL het volgende:
haha het werkt dio!
u gaat door voor Het Senseo apperaat
even nieuwe nieuwsberichtjes invoeren en even testen ... maar belangrijker, ik moet even bestuderen wat jullie mij net allemaal verteld hebben... want als ik er nooit wat van ga begrijpen blijf ik zo bezig
hehe, je hebt gelijk...quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik vind de code nu ook niet echt uitblinken in duidelijkheid.
Och, ik ben zelf nog geen jaar geleden begonnen met 'php voor het wereld wijde web' en dat was enorm duidelijkquote:Op woensdag 11 mei 2005 16:10 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ik zit aan de hand van een boek dit te oefenen, zoals in wel meer boeken, staat er altijd een hoop overbodige code in, maar zolang ik niet beter weet doe ik maar zoals het er staat...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |