1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 | <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> <link rel="stylesheet" type="text/css" href = "file:///C|/test/stylesheet.css" /> </head> <body> <?php $db = mysql_connect("localhost", "", "") or die ("Verbinding is gay"); mysql_select_db("borner", $db); $news_SQL = "SELECT * FROM news ORDER BY news_datetime DESC"; $news_result = mysql_query($news_SQL); while($news = mysql_fetch_array($news_result)) { if (strlen($news['news_main']) >220){ $news['news_main'] = substr($news['news_main'], 0, 180) . " ... <a href=nieuws/news.php?news_ID=". $news['news_ID'] . ">meer</a>"; } ?> <table width="400" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center"> <tr><td><span class="kleiner"><?php echo $news['news_datetime'] ?></span><br><b><?php echo $news['news_header']?></b> </td> </tr> <tr><td><span class="kleiner"><?php echo $news['news_main'] ?></span> </td> </tr> <tr><td><hr width="400" size="1" noshade></td></tr> </table> <?php } mysql_close(); ?> </body> </html> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | <body> <?php $db = mysql_connect("localhost", "", "") or die ("Verbinding is gay"); mysql_select_db("borner", $db); $news_SQL = "SELECT * FROM news WHERE news_ID=$news_ID"; $news_result = mysql_query($news_SQL); $news = mysql_fetch_array($news_result); mysql_close(); ?> <table width="400" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" align="center"> <tr><td><span class="kleiner"><?php echo $news['news_datetime'] ?></span><br><b><?php echo $news['news_header']?></b> </td> </tr> <tr><td><span class="kleiner"><?php echo $news['news_main'] ?></span> </td> </tr> <tr><td><hr width="400" size="1" noshade></td></tr> </table> </body> </html> |
en dus niet gewoon lief het nieuwsbericht weergeven en klaar....quote:Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in d:\phpdev\www\borner\nieuws\news.php on line 17
1 | $news_SQL = "SELECT * FROM news WHERE news_ID=$news_ID"; |
1 2 3 4 | $news_ID = -1; if(isset($_REQUEST['news_ID'])) $news_ID = intval($_REQUEST['news_ID']); $news_SQL = "SELECT * FROM news WHERE news_ID="'.$news_ID; |
1 | $news_SQL = "SELECT * FROM news WHERE news_ID=$news_ID"; |
1 | $news_SQL = "SELECT * FROM news WHERE news_ID=".$_GET['news_ID']; |
1 2 | <a href=nieuws/news.php?news_ID=". $news['news_ID'] . ">meer</ a>" |
1 | <a href="url">link</a> |
1 2 3 4 | <?php echo "<a href=\"url\">link</a>"; echo '<a href="url">link</a>'; ?> |
uhhh, je bedoelt niet mij maar een andere user neem ik aanquote:Op maandag 9 mei 2005 18:03 schreef JeRa het volgende:
ikke_ook, zet eens quotes om het URL gedeelte van je link.
[ code verwijderd ]
En in PHP:
[ code verwijderd ]
Voor het gemak aannemen dat je zonder die quotes kan schiet niet echt op als je ooit met URLs te maken krijgt waar spaties in voorkomen...
Fixed!quote:Op maandag 9 mei 2005 19:27 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
uhhh, je bedoelt niet mij maar een andere user neem ik aan
1 2 3 | <input type="text" name="bla" value="<? echo"". $_POST['bla']."";?>"> etc. etc. |
1 2 3 4 5 6 7 | $fields['bla'] = ''; $fields['bla2'] = ''; if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST') { if(isset($_REQUEST['bla'])) $fields['bla'] = $_REQUEST['bla']; } |
1 | <?=htmlspecialchars($fields['bla']);?> |
1 | <?php echo htmlspecialchars($fields['bla']);?> |
Hmm ja daar zit idd wat in ja. Daar ga ik morgen eens mee kijkenquote:Op maandag 9 mei 2005 23:00 schreef Roönaän het volgende:
Gewoon een associatieve array aanmaken met default values. Als je $_SERVER['REQUEST_METHOD'] gelijk is aan POST kan je de default values vervangen door de werkelijke values:
Ah, dat handigheidje van <?= had ik ooit eens vlug gelezen ergens, maar verder niet op gelet. Kan idd wel tijd en typwerk sparen. Bedanktquote:Sowieso is het makkelijker om ipv <? echo te kiezen tussen een van de volgende:
1 <?=htmlspecialchars($fields['bla']);?>
Interessante vraag, daar zou ik het antwoord ook wel op willen wetenquote:Op maandag 9 mei 2005 14:03 schreef ikke_ook het volgende:
Ik wil graag dat er iedere maand een backupfile wordt gemaakt van mijn database die dan naar mijn emailadres wordt gestuurd.
Hoe krijg ik zoiets "gepland"?Lukt dat op een of andere manier met php of moet ik dan meer dingen regelen op de server? En zo ja, wat dan?
dat vergeet je en daarmee heb je niet met een aantal controlpanels alleen de database gebackupd maar de hele site en nog wel op zo'n manier dat je het niet kan openen op je computerquote:Op dinsdag 10 mei 2005 02:02 schreef DionysuZ het volgende:
cronjobs?
of anders iedere keer als je de site bezoekt checken of de laatste backup < maand geleden was, en dan backuppen en mailenmaar das fucked up.
Je kan op je windows bak ook gewoon de taakbeheer gebruiken in combinatie met wget.quote:Op maandag 9 mei 2005 23:36 schreef ikke_ook het volgende:
[..]
Interessante vraag, daar zou ik het antwoord ook wel op willen weten
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | <?php ob_start(); system("mysqldump -h localhost -u username --password=my_password database_name"); $dump = ob_get_contents(); ob_end_clean(); De database dump staat nu in $dump. $fp = fopen("dump.sql", "w"); fputs($fp, $dump); fclose($fp). ?> |
Heb je de rechten om programma's uit te voeren? Staat PHP misschien in de safe mode?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:17 schreef ikke_ook het volgende:
dat ziet er wel erg simpel uit![]()
Ik krijg m alleen niet aan de praat... $dump is leeg...
1 2 3 | <?php echo system("mysqldump -h localhost -u username --password=my_password database_name"); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 | $boundary = md5(uniqid(time(),1)); $fp = fopen("plaatje.jpg","rb"); $inhoud .= "--".$boundary."\r\n"; $inhoud .= "Content-Type: image/jpeg;\r\n" ."Content-Transfer-Encoding: base64\r\n" ."Content-ID: ni-img\r\n\r\n" .chunk_split(base64_encode(fread($fp,filesize("plaatje.jpg"))))."\r\n"; |
Volgens mij dit:quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:34 schreef ikke_ook het volgende:
Wat moet mijn content-type zijn als ik een zipfile verstuur?
1 | Content-Type: application/zip |
1 2 3 4 5 | config_name | config_value =========================== allow_html | 0 allow_bbcode | 1 enz... | enz... |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | <?php php include ("config.inc.php"); $query="SELECT titel FROM pagina_content WHERE id = '".$_GET['id']."'"; $result = mysql_query($query) or die (mysql_error()); if(!empty($_POST['submit'])) { $query="DELETE FROM pagina_content WHERE id = '".$_POST['id']."'"; mysql_query($query) or die (mysql_error()); header("location: ../../pagina_beheer.php"); exit; } WHILE ($obj = mysql_fetch_object($result)) { echo "Weet u zeker dat u <b>$obj->titel</b> wilt verwijderen?"; } <form method="post" action="cms/pagina/verwijderen.php"> <input type="submit" value="Ja, verwijder" name="submit"> <input type=button value="Nee" onClick="history.go(-1)"> </form> ?> |
Je moet een query uitvoeren om de gegevens te achterhalen. Dit kun je als volgt doen:quote:Op dinsdag 10 mei 2005 20:12 schreef R-Mon het volgende:
Ik heb deze tabel:
[ code verwijderd ]
Weet iemand hoe je dat netjes in variabelen krijgt, zoiets als $allow_html = 0 of $config['allow_html'] = 0? Ik had ooit een scriptje gevonden dat zoiets deed, maar zoals altijd kan ik dat nergens meer vinden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | <?php $link = mysql_connect('servernaam', 'gebruikersnaam', 'wachtwoord'); mysql_select_db('databasenaam', $link); $result = mysql_query('SELECT config_name, config_value FROM config'); $config = array(); while ($data = mysql_fetch_assoc($result)) { $config[$data['config_name']] = $data['config_value']; } mysql_close($link); ?> |
Jaaa, dankjewelquote:Op dinsdag 10 mei 2005 20:54 schreef JeRa het volgende:
[..]
Je moet een query uitvoeren om de gegevens te achterhalen. Dit kun je als volgt doen:
[ code verwijderd ]
1 2 | header("HTTP/1.0 403 Forbidden"); die(); |
1 | header("Status: 403 Forbidden"); |
Het is heel simpel: als je 'vriendelijke' HTTP error messages hebt uitstaan, zul je iets moeten outputten om aan te geven dat het forbidden is. Apache moet dat ook doen om de client te informeren dat er iets is wat hij niet mag bereiken.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[ code verwijderd ]
De header wordt verstuurd, script stop, maar ik zie een blanco pagina zonder de '403 forbidden' melding.
ook
[ code verwijderd ]
Geeft niet het gewenste resultaat.
Iemand de oplossing?
Op de CLIENT?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:27 schreef JeRa het volgende:
[..]
Het is heel simpel: als je 'vriendelijke' HTTP error messages hebt uitstaan, zul je iets moeten outputten om aan te geven dat het forbidden is. Apache moet dat ook doen om de client te informeren dat er iets is wat hij niet mag bereiken.
Als die 'vriendelijke' HTTP error messages bij de client wél aanstaan werkt het gewoon op jouw manier.
In IE staat 'Show friendly HTTP error messages' standaard aan, in Firefox krijg je normaal message boxes (ook uit te schakelen via about:config) maar toevallig is die er niet voor een 403 Forbiddenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Op de CLIENT?
Waar stel ik dat dan in op m'n browser?
Anyway, plotseling werkt het
Inderdaad, gevonden onder IE.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:32 schreef JeRa het volgende:
[..]
In IE staat 'Show friendly HTTP error messages' standaard aan, in Firefox krijg je normaal message boxes (ook uit te schakelen via about:config) maar toevallig is die er niet voor een 403 Forbidden
Dat klopt. Installeer die livehttpheaders maar eens, en bekijk het verschil met pagina's waarbij Apache een 403 levert en eentje waarbij je dat zelf genereert met PHP, het is exact hetzelfde (behalve de visuele inhoud).quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In FF krijg je dus standaard 'niets' bij een 403 correct?
Een server waar php en mysql op draait.quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:16 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Ik onderhoud een site voor een zwemvereniging. Voornamelijk in simpel html. Werkt nog steeds het makkelijkst voor mij. Behalve wanneer het op Persoonlijke records en Clubrecords aankomt. (Nu in pdf en excel-html) Da's dus een drama.
PHP lijkt mij een geschikte mogelijkheid om dit probleem op te lossen. Nou heb ik totaal geen idee hoe ik dit aanpak en wat ik zoal nodig heb.![]()
Wie kan mij (stap-voor-stap) op weg helpen?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |