ik neem aan dat 't de login / connectie is waar het probleem ligt...quote:Warning: Access denied for user: 'gebruikersnaam@127.0.0.1' (Using password: YES) in d:\phpdev\www\num_rows.php on line 5
Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'gebruikersnaam@127.0.0.1' (Using password: YES) in d:\phpdev\www\num_rows.php on line 5
Verbinding mislukt
dit staat in mijn num_rows.php:quote:$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'config'; // Authentication method (config, http or cookie based)?
$cfg['Servers'][$i]['user'] = 'gebruikersnaam'; // MySQL user
$cfg['Servers'][$i]['password'] = 'wachtwoord'; // MySQL password (only needed
ziet iemand de fout?quote:$db = mysql_connect("localhost", "gebruikersnaam", "wachtwoord") or die ("Verbinding mislukt");
mysql_select_db("borner", $db);
Het lijkt erop dat de combinatie van gebruikersnaam en wachtwoord niet geldig is.quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:06 schreef TheSeeker_NL het volgende:
ok ik heb het opnieuw geinstalleerd.
het ziet er allemaal goed uit, php info doet 't, phpmyadmin doet 't..... ik heb de phpdev/www map gevonden...
maar als ik nu num_row.php wil runnen..
[..]
ik neem aan dat 't de login / connectie is waar het probleem ligt...
dit staat in mijn config.inc.php:
[..]
dit staat in mijn num_rows.php:
[..]
ziet iemand de fout?
1 2 | $db = mysql_connect("localhost", "gebruikersnaam", "wachtwoord") or die ("Verbinding mislukt"); mysql_select_db("borner", $db); |
Dat heeft niet direct wat met php te maken. Het kan door aan een link target="_blank" toe te voegen. Je kan ook window.open(...) in javascript gebruiken.quote:Op woensdag 4 mei 2005 21:39 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
weet iemand hoe je in php een link/pagina in een nieuw raampje kan openen?![]()
Je kan niet na een request nog bepalen waar de output naar toe moet. Dat moet vooraf bekend zijn.quote:Op woensdag 4 mei 2005 22:12 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Ik heb nu het volgende... de pagina index.php in de map tpt wil ik dus in een nieuw window geopend hebben, of zit ik helemaal fout te kijken
Nieuw plaatje maken met de nieuwe afmeting.quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:17 schreef Darkomen het volgende:
GD Een foto onder een andere foto plakken?
Ik weet dat je met gd, een foto op een ander kan plakken, maar is het ook mogenlijk om een foto onder een ander foto te plakken? dus 2 fotos van 50x50px die dan 1 van 100x50 pixels word?
En heeft iemand dan een voorbleedje?
alvast bedankt
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | <?php include ("config.inc.php"); $query="SELECT pagina_id, titel FROM pagina_content"; $result = mysql_query($query) or die (mysql_error()); if(!empty($_POST['submit'])) { header("location: edit.php?pagina_id=".$_POST['pagina_id'].""); exit; } ?> <form method="post" action="test.php"> <input type="hidden" name="submit" value="set"> <input type="hidden" name="pagina_id" value="<?php echo($pagina_id); ?>"> <select name="select"> <?php WHILE (list($pagina_id, $titel) = mysql_fetch_row($result)) { echo "<option value='$pagina_id'> $titel </option>"; } ?> </select> <input type="submit" value="GO!"> </form> |
1 2 3 4 5 | if(!empty($_POST['submit'])) { header("location: edit.php?pagina_id=".$_POST['select'].""); exit; } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | <form method="post" action="test.php"> <input type="hidden" name="submit" value="set"> <select name="select"> <?php WHILE (list($pagina_id, $titel) = mysql_fetch_row($result)) { echo "<option value='$pagina_id'> $titel </option>"; } ?> </select> |
Debuggen is een kunstquote:Op donderdag 5 mei 2005 00:03 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Dank u![]()
Zo simpel, en ik kijk er totaal overheen![]()
Waarom niet?quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:02 schreef SuperRembo het volgende:
Als je het wel op deze maniet wil doen is het niet zo handig om eerst de query te doen en daarna pas te checken of je wil redirecten.
Als je redirect maak je dat menu niet. Dan is het een overbodige query.quote:Op donderdag 5 mei 2005 00:06 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
[..]
Waarom niet?
De waarden die in het select menu komen moet toch eerst uit de database gehaald worden?
Hmmz daar heb je helemaal gelijk inquote:Op donderdag 5 mei 2005 01:27 schreef the_disheaver het volgende:
Maar wat wanneer iemand meer games wil invoeren, bv 1 vergeten, of zich verteld.
Gebruik een sessie! Zo moeilijk is dat niet.quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:37 schreef H4ze het volgende:
[..]
Hmmz daar heb je helemaal gelijk in![]()
Volgens mij kan ik in dit projectje sessies gewoon niet vermijden, dus ik ga eerst nog ff goed doornemen in m'n e-book hoe die precies werken :p De boel in een txtbestandje opslaan klinkt ook wel interessant....ik zal es kijken. Bedankt iig voor je reactie!
ja, daar zat ik ook net aan het denken...een sessie is ook niet meer dan een bestandje aanmaken....quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:54 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Gebruik een sessie! Zo moeilijk is dat niet.
Als je het zelf in een tekstbestandje op gaat slaan, dan ben je eigenlijk zelf een sessie-systeem aan 't bouwen.
De query werkt dus nu wel, zal echt wle aan het tijdstip hebben gelegen :|quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:17 schreef Darkomen het volgende:
GD Een foto onder een andere foto plakken?
Ik weet dat je met gd, een foto op een ander kan plakken, maar is het ook mogenlijk om een foto onder een ander foto te plakken? dus 2 fotos van 50x50px die dan 1 van 100x50 pixels word?
En heeft iemand dan een voorbleedje?
alvast bedankt
Ook wil de ze query ff niet helpen, kbs wil niet geupdate worden
Zal wel aan het tijdstip liggen (ga mn nest in, den heb ik morgen vast wel een antwoord)
$query = "UPDATE `top_thumbs` SET views = views + 1, kbs = kbs + $filesize WHERE referer='".$_SERVER['HTTP_REFERER']."' AND thumb_id='".$string[0]."' LIMIT 1";
$result = mysql_query($query)or die(mysql_error());
Het voordeel van een sessie is dat die automatisch uniek is en gekoppeld aan de huidige gebruiker. Sessies worden ook automatisch opgeruimd als hij verlopen is (standaard 180 minuten).quote:Op donderdag 5 mei 2005 12:01 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
ja, daar zat ik ook net aan het denken...een sessie is ook niet meer dan een bestandje aanmaken....
Ik heb een 106je waar ik best tevreden over ben. En met een kans van 1:22 komt deze langsquote:Op donderdag 5 mei 2005 12:08 schreef Darkomen het volgende:
[..]
PS Superrembo peugeot fan?
Dan moet je over 9 dagen maar eens kijken op peugeotheaven.com
als ik dit doe is het gevolg dat het plaatje zelf ook niet meer in de pagina wordt geladen. Dat is ook niet echt de bedoelingquote:
Ja duh, wat denk je danquote:Op zondag 8 mei 2005 00:59 schreef jagermaster het volgende:
[..]
als ik dit doe is het gevolg dat het plaatje zelf ook niet meer in de pagina wordt geladen. Dat is ook niet echt de bedoeling
tegen deeplinken is het al beveiligd via htaccess. Maar wil als er een url is naar een plaatje bijvoorbeeld http://domein.tld/map/plaatje.png en daar op wordt geklikt dat de bezoeker terecht komt op het php bestand van het plaatje. De naam geving van plaatjes en php bestanden is het zelfde op de extensie na. Is er dus ergens op een site een link naar http://domein.tld/map/plaatje.png en iemand drukt daar op moet de pagina http://domein.tld/map/plaatje.php geladen worden.quote:Op zondag 8 mei 2005 01:31 schreef curry684 het volgende:
[..]
Ja duh, wat denk je danHet tonen van een plaatje is voor Apache gewoon eenzelfde soort request, dus zal ie ook rewriten ja. Als het je puur gaat om dat mensen niet mogen deeplinken kun je een RewriteCond erbij plaatsen die externe referrers alleen redirect.
weet dta ik moeilijk doe, maar is ter bescherming van vele tientallen uren werk. Ga ik niet zomaar weg geven aan 1 van die 10.000 andere (flut)bedrijven waarvan een deel niet eens respect heeft voor andermans werk.quote:Op zondag 8 mei 2005 14:37 schreef curry684 het volgende:
Kun je echt alleen via referrers oplossen, en dan hopen dat men de browser die laat meesturen (mag je in principe nooit op rekenen). Aka, je doet veel te moeilijk volgens mij
Een of andere oetlul heeft dat vroeger verzonnen dat bestanden die geinclude worden, de extensie .inc krijgen. Sindsdien zie je dat overal terug, tot en met in handleidingen en handboeken.quote:Op zondag 8 mei 2005 16:41 schreef noepsoep het volgende:
Wat ik nou nog steeds niet vat bij kant en klare scripts is waarom ze bij config enzo altijd .inc in de bestandsnaam zetten![]()
whyy? of is het maar gewoon zomaar
![]()
1 2 3 4 | Id artikel omschrijving artikel groep artikel prijs 1 Splitter Mouse/Keyboard PS/2AK5345 HP Kabel splitter 3,2725 2 Splitter VGA 3xVGA aansl. AK3182 Kabel splitter 5,8905 3 Splitter Voeding Groot-Klein AK3195 Kabel splitter 2,618 |
Als je zelf even de tabel met de juiste velden aanmaakt met phpMyAdmin, dan kun je vervolgens je .csv bestandje importeren. Selecteer de tabel en klik op "Invoegen tekstbestanden in tabel" in phpMyAdminquote:Op zondag 8 mei 2005 20:52 schreef BaggerUser het volgende:
ik heb een .csv file en daar staat dit in :
[ code verwijderd ]
alleen dan staat er veel mer in maar het gaat om het v.b.
hoe kan ik in mysql een tabel aanmaken met al dezse info erin zonder dit allemala handmatig te doen?
kan dit met phpmyadmin ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | <?php $db = mysql_connect("localhost", "", "") or die ("Verbinding is gay"); mysql_select_db("borner", $db); $news_SQL = "SELECT * FROM news WHERE news_ID=$news_ID"; $news_result = mysql_query($news_SQL); $news = mysql_fetch_array($news_result); mysql_close(); ?> |
quote:Op maandag 9 mei 2005 13:28 schreef TheSeeker_NL het volgende:
erm... hoe doe ik dat precies?
* TheSeeker_NL is nubje
1 | echo $new_SQL; |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | <?php $db = mysql_connect("localhost", "", "") or die ("Verbinding is gay"); mysql_select_db("borner", $db); $news_SQL = "SELECT * FROM news ORDER BY news_datetime DESC"; $news_result = mysql_query($news_SQL); while($news = mysql_fetch_array($news_result)) { if (strlen($news['news_main']) >220){ $news['news_main'] = substr($news['news_main'], 0, 180) . "... <a href=nieuws/news.php?news_ID=" . $news['news_ID'] . ">meer</a>"; } ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |