Ze ziet je waarschijnlijk ook niet als minder mens, alleen als iemand die God nog moet leren kennenquote:Op maandag 9 mei 2005 12:37 schreef kultivate het volgende:
ik heb niet het idee dat ze mij als minder mens ziet omdat ik niet geloof ofzo. Maar ja de tijd zal het leren he. Zoals het er nu voor staat ben ik super gelukkig met haar![]()
zo nou, je weet wel veel over iemand te vertellen,quote:Op maandag 9 mei 2005 12:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, maar onderschat niet in wat voor compleet andere wereld ze is opgegroeid. Wij zien god als these die dan wel waar, danwel onwaar is, zij heeft nooit zo'n andere kant gezien of serieus overwogen. Haar hele leven totnutoe zal waarschijnlijk in het teken van het bestaan van god gestaan hebben, en dat mensen die naar de regels van god leven moreel de hoogst denkbare mensen zijn. Dat betekent dat onbewust de mensen die hun eigen plan trekken daar niet helemaal bij horen. Jij ziet jezelf wellicht als een heel goed en eerlijk persoon, haar omgeving zal het daar niet zo mee eens zijn zolang god daar niet bij zit.
1) er staat waarschijnlijkquote:Op woensdag 11 mei 2005 01:56 schreef ki_ki het volgende:
zo nou, je weet wel veel over iemand te vertellen,
waar verder niet eens zoveel info over gegeven is...
handig hé, vooroordelen?
1. oke,quote:Op woensdag 11 mei 2005 08:38 schreef speknek het volgende:
[..]
1) er staat waarschijnlijk
2) hij heeft er meer topics over lopen
3) het is allemaal eigen ervaring. Ik ben ook atheïst en heb een gereformeerde vriendin. En die is voor zover ik kan zien losser dan de vriendin van TS.
Ja ik bedoelde ook meer zo opgevoed worden. Ik zou het best begrijpen als mijn schoonfamilie bang was dat ze haar nooit meer zouden zien en ze meegenomen werd in een of ander fundamentalistisch atheistisch gedachtegoed of iets dergelijks, dan zou ik ze daar wel duidelijk van maken dat ze daar niet bang voor hoeven te zijn. Ik ga haar echt nergens toe dwingen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 09:59 schreef flutterbye het volgende:
Tja, ik weet niet of je het bekrompen moet noemen... als je je hele leven bent opgevoed om te geloven dat je op de enige juiste weg zit, dan is het heel moeilijk om zomaar andere opvattigen te accepteren... Niet alleen gelovige mensen hebben dit 'probleem'. Mijn schoonfamilie had het ook wel een beetje - die waren bang dat mijn vriend een (volgens hen) soort sekte-achtige levensstijl zou krijgen, bijvoorbeeld niet meer uitgaan, je familie niet meer zien en alleen maar in de kerk zitten ofzo. Die hadden er dus ook een heel raar beeld bij.
Maar dat is toch waar het bij het trouwen in de kerk (hoofdzakelijk) om gaat?quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:15 schreef speknek het volgende:
De beloftes die je aan elkaar doet lijken me het probleem niet zo. Alleen de beloftes aan god.
Dat lijkt nu ver weg! Maarja, voor je het weet ben je 3 jaar verder...quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:16 schreef kultivate het volgende:
Trouwen dat speelt voorlopig nog ff niet hoor, gelukkig maar.
Ja voor mij hoeft dat gedeelte dus ook niet, maar voor haar is het heel belangrijk (denk ik), en dat wil ik haar niet ontnemen. En ik vind het gemeen als andere mensen dat wel doen omwille van mij.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:32 schreef flutterbye het volgende:
Maar dat is toch waar het bij het trouwen in de kerk (hoofdzakelijk) om gaat?
Ja dat is ook weer zo en het zou toch wel behoorlijk klote zijn als het tegen die tijd daar op stuk zou lopen ofzo. Maar ja om nou na 2 weken al te beginnen over trouwen vind ik ook weer zo wat hequote:Op woensdag 11 mei 2005 11:32 schreef flutterbye het volgende:
Dat lijkt nu ver weg! Maarja, voor je het weet ben je 3 jaar verder...Het is een beetje heftig om daar nu al over na te gaan denken, maar het kan wel belangrijk worden!
quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:40 schreef kultivate het volgende:
Ja dat is ook weer zo en het zou toch wel behoorlijk klote zijn als het tegen die tijd daar op stuk zou lopen ofzo. Maar ja om nou na 2 weken al te beginnen over trouwen vind ik ook weer zo wat he
Ja, ik vond het ook best moeilijk om het erover te hebben in het begin. Die gesprekken van 'stel dat we ooit... zou je dan... blablabla' lopen meestal ook niet zo lekker. lol.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:40 schreef kultivate het volgende:
[..]
Ja dat is ook weer zo en het zou toch wel behoorlijk klote zijn als het tegen die tijd daar op stuk zou lopen ofzo. Maar ja om nou na 2 weken al te beginnen over trouwen vind ik ook weer zo wat he
Liefje toch, is dit een verkapt huwelijksaanzoek?quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:37 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja voor mij hoeft dat gedeelte dus ook niet, maar voor haar is het heel belangrijk (denk ik), en dat wil ik haar niet ontnemen. En ik vind het gemeen als andere mensen dat wel doen omwille van mij.
Romantisch heh, op een anoniem internet forum terwijl de problemen van een gemengde relatie worden doorgelicht?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:45 schreef -Elanor- het volgende:
Liefje toch, is dit een verkapt huwelijksaanzoek?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |