abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 2 mei 2005 @ 09:28:22 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_26658797
Een grote hoeveelheid mensen klust kennelijk zelf. Waarom? Waarom zou je niet een mannetje inschakelen die dat even voor je opknapt? Waarom zou je zelf al die moeite doen met de kans dat je het nog fout doet ook? Om dan nog maar te zwijgen van klusgerelateerde blessures. En dan heb je nog mensen die hun vakantiedagen opnemen om thuis te kunnen klussen! Onbegrijpelijk vind ik dat.

Het zal jullie dus niet verbazen dat ik een groot voorstander ben van laten klussen.

Niet langer wil ik op de televisie overladen worden door zogenaamde 'Doe het zelf'-programma's. Zeker niet als deze ook nog eens gepresenteerd worden door debiele figuren die ook nog eens de producten van de hoofdsponsor aan de man moeten brengen. En daar loopt dan meestal ook nog zo'n 'o wat hebben we het gezellig en o wat is het knus'-presentatrice bij rond.
Maar dat terzijde.

Kan iemand mij dus uitleggen waarom je zelf zou moeten klussen?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_26658886
Omdat je maar moet hopen dat je 'mannetje' oké is. Het komt vaak genoeg voor dat 'mannetjes' niet al te nauwkeurig zijn. Of ze roken in je huis terwijl dat niet mag, of ze beuken je deurpost in omdat ze niet voorzichtig zijn... Als je het zelf doet weet je zeker dat het netjes en voorzichtig gebeurt.
pi_26658892
omdat je geld bespaart, omdat je het leuk vind je eigen klussen uit te voeren en zo een persoonlijk tintje aan je woning/tuin/kamer oid te geven, omdat je het gewoon leuk vind om te klussen
pi_26658970
Geldbesparing, klussen leuk vinden, de voldoening om in je eigen huis iets tot stand te brengen zijn redenen om te klussen, denk. (Ja UIO, er zijn mensen die klussen leuk vinden )
  Moderator maandag 2 mei 2005 @ 09:42:19 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_26659058
quote:
Op maandag 2 mei 2005 09:33 schreef Toeps het volgende:
Omdat je maar moet hopen dat je 'mannetje' oké is. Het komt vaak genoeg voor dat 'mannetjes' niet al te nauwkeurig zijn. Of ze roken in je huis terwijl dat niet mag, of ze beuken je deurpost in omdat ze niet voorzichtig zijn... Als je het zelf doet weet je zeker dat het netjes en voorzichtig gebeurt.
Als je veel gebruik maakt van mannetjes, weet je wel welke oké zijn en welke niet. Roken in huis is niet zo'n probleem voor mij. En anders kun je daar met een mannetje wel afspraken over maken. En ik weet zeker dat zo'n mannetje het een stuk netter en sneller kan doen dan ik.
quote:
Op maandag 2 mei 2005 09:33 schreef Gurb het volgende:
omdat je geld bespaart, omdat je het leuk vind je eigen klussen uit te voeren en zo een persoonlijk tintje aan je woning/tuin/kamer oid te geven,
Geld besparen is een relatief begrip. De tijd die je kwijt bent aan het klussen is ook wat waard. En een persoonlijk tintje geven aan de woning / tuin / kamer? Ach, je kunt toch wel aangeven wat je ongeveer wilt hebben.
quote:
omdat je het gewoon leuk vind om te klussen
Dat zie ik dus nog niet. Ik zie wel veel stelletjes ruzie krijgen over klussen. Wat is er dan zo leuk aan?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_26659249
Ik vind klussen echt leuk, achteraf ben ik dan ook supertrots op mezelf.
  maandag 2 mei 2005 @ 09:59:10 #7
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_26659346
Ik ben een enorm pietje precies en klusjesmannen werken echt niet allemaal netter dan je het zelf kan. Ik heb mijn huis laten renoveren aan de buitenkant en had na de oplevering echt nog een waslijst aan 'puntjes'. En geen zeur-puntjes, maar dingen als: de schilder van de voordeur heeft het slot dichtgeschilderd

Soms laat ik wat doen, bijvoorbeeld als ik even helemaal geen tijd of zin heb. Na een lekkage in de hal heb ik een 'mannetje' de boel laten stucen en een wand weer goud laten schilderen. Hij heeft dat op zich wel prima gedaan. Maar toch dacht ik, van een afstand, en met die lichtval op dat ene moment op de dag, wanneer je bukt en tegelijkertijd achterom kijkt mét je zonnebril op, dat er wat oneffenheden zaten.

Ik heb het een week later zelf weer over gedaan
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 2 mei 2005 @ 10:05:36 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26659435
Ik vind klussen echt leuk...
Kan er niks aan doen. Maar ik vermaak me dan prima.
Het enige dat ik nooit meer doe is de muur met structuurverf bewerken. Wat een kl*teklus is dat zeg!
pi_26659452
Ik doe het altijd eerst zelf en moet het daarna door vakmannen op laten lossen. Vaak is men dan volgens mij nog langer bezig dan als ik me er niet mee bemoeid had.

Maar ik wil het altijd eerst zelf proberen.

Ik pak het dit keer anders aan: ik moet boven op zolder een waterleiding + afvoer aftakken en doe het dit keer niet zelf, maar heb een mannetje voor a.s. zaterdag ingehuurd. Staat de zolder in iedergeval niet onder water het komende weekeinde.

Ik schakel trouwens alleen "mannetjes" in om mijn schade te herstellen en als ik het niet kan (bijv. electra aanleggen of metselen). Al die mannetjes zitten wel in mijn vriendenkring en willen als beloning altijd een x aantal keer bij mij eten (ik kan goed koken).

Ik heb trouwens ook een schilder weten te ritselen, ik heb zijn pc opgeknapt en hij gaat nu mijn zolderplafond (schuin dak van 4 meter hoog) schilderen.
pi_26659471
Sodetiet, omdat bijna 50% van de rekening van dat mannetje loonkosen betreft, hij zelf goedkope bouwmaterialen zoekt en deze duur aan jou verkoopt (probeer dat maar te controleren). Je dagen lang vreemde mensen over de vloer hebt, die ook af en toe jouw potje onder schijten. Je constant moet controleren of alles perfect en strak wordt opgeknapt (er zitten zoveel prutsers bij). Een voorbeeld, wil je zekerheid kan je beter een klusserd nemen die aangesloten is bij bouwgarant (als je dat niet doet en het bedrijf gaat failliet, dan kan jij fluiten naar je poen) en die zijn schofterig duur. Zelf klussen verruimt je geest en je wordt er een vent van (hoeveel piepen en janken er wel niet als ze is een splintertje hier en daar hebben)
Het kost alleen een hoop tijd en die moet je maken
Juus
  maandag 2 mei 2005 @ 10:09:56 #11
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_26659522
Zelfdoen is leuk

Toch ben ik zelf niet een echte voorstander van zelf-frobelen. Voor je het weet maak je er een enorme puinhoop van en moet het alsnog gedaan worden door een ander. In ons huidige huis hebben we zo ongeveer alles láten doen. En dat betekende 3,5 maand lang, dag in dag uit, van 's morgens 7:30 tot 's avonds 20:30 volk over de vloer; het kost wat, maar dan hebbie ook wat. Zelf hebben we alleen wat randverschijnselen opgepakt: afgeplakt voordat de spuiter kwam, stukkie muur uitgehakt, vloer schoongeschuurd voor het siergrind kwam, etc. En nu zijn we zelf aan het schilderen geslagen (dat was er vorig jaar niet van gekomen).
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 2 mei 2005 @ 10:10:22 #12
90400 longinus
Hollander
pi_26659530
Als je het zelf kan doen bespaart het vaak enorme hopen geld en het kan nog leuk zijn om het te doen.
Bij gehuurde hulp weet je nooit wat je te wachten staat, het enige dat bij die gasten telt is om zo snel mogenlijk de klus te klaren. Ik huur dan ook alleen mensen in als ik het echt zelf niet kan doen, zoals een nieuwe dakgoot. Je redenering dat er vaak ruzie is bij stelletjes komt alleen voor als de ene tegen de andere verteld hoe hij/zij moet werken, dat doe je immers ook niet bij gehuurde hulp
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Moderator maandag 2 mei 2005 @ 10:10:44 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_26659540
quote:
Op maandag 2 mei 2005 09:59 schreef Duderinnetje het volgende:
Hij heeft dat op zich wel prima gedaan. Maar toch dacht ik, van een afstand, en met die lichtval op dat ene moment op de dag, wanneer je bukt en tegelijkertijd achterom kijkt mét je zonnebril op, dat er wat oneffenheden zaten.

Ik heb het een week later zelf weer over gedaan
Dat noem ik wel redelijk gestoord. Wat zei je vriend/man/familie er van? Wilden ze je al laten opnemen?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 2 mei 2005 @ 10:13:09 #14
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26659599
Zelf doen is altijd leuk maar lang niet altijd echt goedkoper. En soms zit je met tijdnood waardoor het achteraf gezien gewoon veel verstandiger zou zijn geweest om het door Teun op te laten knappen.

Wijs geworden van deze ervaringen probeer ik voortaan dus vooraf te zien of Teuntje inschakelen slim zou zijn.
Vampire Romance O+
  maandag 2 mei 2005 @ 10:16:30 #15
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_26659649
quote:
Op maandag 2 mei 2005 10:10 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Dat noem ik wel redelijk gestoord. Wat zei je vriend/man/familie er van? Wilden ze je al laten opnemen?
LE-ZEN. Ik zeg ook nergens dat ik géén neuroot ben

Man/familie/vrienden zitten allemaal in de acceptatiefase en weten inmiddels dat praten, lichte dwang, redelijke argumenten, nee zelfs zinvol geweld niet helpen. "Laat haar maar", is een veelgehoorde uitspraak in mijn omgeving.

En ach, mondschilderen in je dwangbuis is best een leuke uitdaging hoor
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 2 mei 2005 @ 10:18:56 #16
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_26659701
quote:
Op maandag 2 mei 2005 10:10 schreef longinus het volgende:
Bij gehuurde hulp weet je nooit wat je te wachten staat, het enige dat bij die gasten telt is om zo snel mogenlijk de klus te klaren.
Dat is echt niet bij iedereen zo hoor. Onze hoofdklusser heeft echt álles geregeld en tot in de puntjes ook nog eens een keer! We hebben zelf alleen maar hoeven betalen en hij zorgde voor de rest. Nu kan je denken dat dat bakken geld heeft gekost (en dat was op zich ook zo), maar hij heeft ook nog eens al zijn kosten verantwoordt. Het enige dat ik niet heb kunnen controleren is of ie niet teveel uren heeft geschreven. Maar mocht dat al zo zijn geweest, dan was dat in het werk niet terug te zien; hij had steeds méér gedaan dan ik had gedacht.

Wie nog een betrouwbare klusser zoekt in west Brabant, die kan ik de mijne van harte aanbevelen
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  Moderator maandag 2 mei 2005 @ 10:19:42 #17
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_26659719
quote:
Op maandag 2 mei 2005 10:07 schreef CryptosP het volgende:
Sodetiet, omdat bijna 50% van de rekening van dat mannetje loonkosen betreft, hij zelf goedkope bouwmaterialen zoekt en deze duur aan jou verkoopt (probeer dat maar te controleren).
Ik koop zelf de materialen of geef aan wat ik wil hebben. En tijd is voor mij ook geld.
quote:
Je dagen lang vreemde mensen over de vloer hebt, die ook af en toe jouw potje onder schijten.
Vreselijk
quote:
Je constant moet controleren of alles perfect en strak wordt opgeknapt (er zitten zoveel prutsers bij).
Zoals ik al eerder zei, ik weet wel wat ik in huis haal.
quote:
Zelf klussen verruimt je geest en je wordt er een vent van (hoeveel piepen en janken er wel niet als ze is een splintertje hier en daar hebben)
Geestverruiming? Waar heb jij het over? Een muurtje moet geschilderd. Een kastje in elkaar gezet. Oké, de verfdampen en lijm kunnen aardig geestverruimend zijn, maar dan houdt het ook wel op.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_26659739
Als je het zelf doet is het stukken goedkoper maar duurt het langer. Veel bouwvakkers en klusjesmannen zijn op zijn zachtst gezegd ongemotiveerd. Dat zie je vaak pas aan het einde van de klus.
  maandag 2 mei 2005 @ 10:20:58 #19
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26659746
Omdat het goedkoper is klus ik zelf. En heb gelukkig geen twee linkerhanden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_26659755
Mijn man heeft gelukkig 2 rechterhandjes dus die doet alles zelf, het enige waar hij niet zo goed in is is stucen maar daar heeft hij zijn broer voor
Het scheelt veel geld, houdt hem bezig in de vakantie en hij doet het netter als menig klusjesbedrijf, de voorpret van het uitknobbelen hoe stevig het moet, hoe het in mekaar gezet of uit mekaar gehaald moet wordern, hoe groot de kast/bed etc. moet worden enz. gun ik hem van harte
Ruzie krijgen wij nooit want ik zorg alleen voor de inwendige mens en draag wat ideeen aan (ik heb 2 linkerhandjes)
  maandag 2 mei 2005 @ 10:23:29 #21
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26659789
ik probeer het eerst zelf (kapot) te maken, als het dan echt niet meer te repareren valt dan bel ik de vakman. maar dat zijn echt kleine dingen, vloeren leggen enzo dat mogen anderen doen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_26659820
Dingen die ik niet kan of durf (gasleiding verleggen oid) laat ik doen, maar dat kost zo schofterig veel (100 euro om 1 gaspijpje in te korten??) dat ik verder zo veel mogelijk zelf doe. Als ik zelf in mijn vrije tijd de vloer kan schuren en lakken waarom zou ik daar dan een of andere pipo voor inhuren?
  maandag 2 mei 2005 @ 10:25:19 #23
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26659824
quote:
Op maandag 2 mei 2005 10:16 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

LE-ZEN. Ik zeg ook nergens dat ik géén neuroot ben

Man/familie/vrienden zitten allemaal in de acceptatiefase en weten inmiddels dat praten, lichte dwang, redelijke argumenten, nee zelfs zinvol geweld niet helpen. "Laat haar maar", is een veelgehoorde uitspraak in mijn omgeving.

En ach, mondschilderen in je dwangbuis is best een leuke uitdaging hoor
En ben je er nu echt tevreden mee, of is er nog steeds "dat ene hoekje daaronder"
Vampire Romance O+
  Moderator maandag 2 mei 2005 @ 10:26:28 #24
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_26659853
quote:
Op maandag 2 mei 2005 10:23 schreef Klonk het volgende:
ik probeer het eerst zelf (kapot) te maken, als het dan echt niet meer te repareren valt dan bel ik de vakman. maar dat zijn echt kleine dingen, vloeren leggen enzo dat mogen anderen doen.
Eindelijk iemand die ook een beetje op mijn lijn zit. Ik heb het natuurlijk ook niet over een schilderijtje ophangen. Maar een vloer leggen begin ik al niet eens aan. Daar heb je mensen voor.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 2 mei 2005 @ 10:27:48 #25
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_26659883
quote:
Op maandag 2 mei 2005 10:25 schreef anneja het volgende:
Dingen die ik niet kan of durf (gasleiding verleggen oid) laat ik doen, maar dat kost zo schofterig veel (100 euro om 1 gaspijpje in te korten??) dat ik verder zo veel mogelijk zelf doe. Als ik zelf in mijn vrije tijd de vloer kan schuren en lakken waarom zou ik daar dan een of andere pipo voor inhuren?
Omdat je je vrije tijd ook anders kan besteden.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')