Als je veel gebruik maakt van mannetjes, weet je wel welke oké zijn en welke niet. Roken in huis is niet zo'n probleem voor mij. En anders kun je daar met een mannetje wel afspraken over maken. En ik weet zeker dat zo'n mannetje het een stuk netter en sneller kan doen dan ik.quote:Op maandag 2 mei 2005 09:33 schreef Toeps het volgende:
Omdat je maar moet hopen dat je 'mannetje' oké is. Het komt vaak genoeg voor dat 'mannetjes' niet al te nauwkeurig zijn. Of ze roken in je huis terwijl dat niet mag, of ze beuken je deurpost in omdat ze niet voorzichtig zijn... Als je het zelf doet weet je zeker dat het netjes en voorzichtig gebeurt.
Geld besparen is een relatief begrip. De tijd die je kwijt bent aan het klussen is ook wat waard. En een persoonlijk tintje geven aan de woning / tuin / kamer? Ach, je kunt toch wel aangeven wat je ongeveer wilt hebben.quote:Op maandag 2 mei 2005 09:33 schreef Gurb het volgende:
omdat je geld bespaart, omdat je het leuk vind je eigen klussen uit te voeren en zo een persoonlijk tintje aan je woning/tuin/kamer oid te geven,
Dat zie ik dus nog niet. Ik zie wel veel stelletjes ruzie krijgen over klussen. Wat is er dan zo leuk aan?quote:omdat je het gewoon leuk vind om te klussen
Dat noem ik wel redelijk gestoord. Wat zei je vriend/man/familie er van? Wilden ze je al laten opnemen?quote:Op maandag 2 mei 2005 09:59 schreef Duderinnetje het volgende:
Hij heeft dat op zich wel prima gedaan. Maar toch dacht ik, van een afstand, en met die lichtval op dat ene moment op de dag, wanneer je bukt en tegelijkertijd achterom kijkt mét je zonnebril op, dat er wat oneffenheden zaten.
Ik heb het een week later zelf weer over gedaan
LE-ZEN. Ik zeg ook nergens dat ik géén neuroot benquote:Op maandag 2 mei 2005 10:10 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dat noem ik wel redelijk gestoord. Wat zei je vriend/man/familie er van? Wilden ze je al laten opnemen?
Dat is echt niet bij iedereen zo hoor. Onze hoofdklusser heeft echt álles geregeld en tot in de puntjes ook nog eens een keer! We hebben zelf alleen maar hoeven betalen en hij zorgde voor de rest. Nu kan je denken dat dat bakken geld heeft gekost (en dat was op zich ook zo), maar hij heeft ook nog eens al zijn kosten verantwoordt. Het enige dat ik niet heb kunnen controleren is of ie niet teveel uren heeft geschreven. Maar mocht dat al zo zijn geweest, dan was dat in het werk niet terug te zien; hij had steeds méér gedaan dan ik had gedacht.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:10 schreef longinus het volgende:
Bij gehuurde hulp weet je nooit wat je te wachten staat, het enige dat bij die gasten telt is om zo snel mogenlijk de klus te klaren.
Ik koop zelf de materialen of geef aan wat ik wil hebben. En tijd is voor mij ook geld.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:07 schreef CryptosP het volgende:
Sodetiet, omdat bijna 50% van de rekening van dat mannetje loonkosen betreft, hij zelf goedkope bouwmaterialen zoekt en deze duur aan jou verkoopt (probeer dat maar te controleren).
Vreselijkquote:Je dagen lang vreemde mensen over de vloer hebt, die ook af en toe jouw potje onder schijten.
Zoals ik al eerder zei, ik weet wel wat ik in huis haal.quote:Je constant moet controleren of alles perfect en strak wordt opgeknapt (er zitten zoveel prutsers bij).
Geestverruiming? Waar heb jij het over? Een muurtje moet geschilderd. Een kastje in elkaar gezet. Oké, de verfdampen en lijm kunnen aardig geestverruimend zijn, maar dan houdt het ook wel op.quote:Zelf klussen verruimt je geest en je wordt er een vent van (hoeveel piepen en janken er wel niet als ze is een splintertje hier en daar hebben)
En ben je er nu echt tevreden mee, of is er nog steeds "dat ene hoekje daaronder"quote:Op maandag 2 mei 2005 10:16 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
LE-ZEN. Ik zeg ook nergens dat ik géén neuroot ben
![]()
Man/familie/vrienden zitten allemaal in de acceptatiefase en weten inmiddels dat praten, lichte dwang, redelijke argumenten, nee zelfs zinvol geweld niet helpen. "Laat haar maar", is een veelgehoorde uitspraak in mijn omgeving.
En ach, mondschilderen in je dwangbuis is best een leuke uitdaging hoor
Eindelijk iemand die ook een beetje op mijn lijn zit. Ik heb het natuurlijk ook niet over een schilderijtje ophangen. Maar een vloer leggen begin ik al niet eens aan. Daar heb je mensen voor.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:23 schreef Klonk het volgende:
ik probeer het eerst zelf (kapot) te maken, als het dan echt niet meer te repareren valt dan bel ik de vakman. maar dat zijn echt kleine dingen, vloeren leggen enzo dat mogen anderen doen.
Omdat je je vrije tijd ook anders kan besteden.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:25 schreef anneja het volgende:
Dingen die ik niet kan of durf (gasleiding verleggen oid) laat ik doen, maar dat kost zo schofterig veel (100 euro om 1 gaspijpje in te korten??) dat ik verder zo veel mogelijk zelf doe. Als ik zelf in mijn vrije tijd de vloer kan schuren en lakken waarom zou ik daar dan een of andere pipo voor inhuren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |