abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2005 @ 23:54:32 #1
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_26653964
Een kleine review van de op 26 april j.l. uitgekomen cd van Bruce Springsteen, namelijk Devils & Dust met de volgende tracklist:

1. Devils & Dust
2. All The Way Home
3. Reno
4. Long Time Comin'
5. Black Cowboys
6. Maria's Bed
7. Silver Palomino
8. Jesus Was an Only Son
9. Leah
10. The Hitter
11. All I'm Thinkin' About
12. Matamoras Banks

Deze CD is een verzameling levensverhalen met een sublieme afstemming van stem en instrumentarium.

De levensverhalen gaan over geluk, liefde maar vooral dat het leven niet altijd gaat zoals gepland. Ik persoonlijk vind deze CD misschien wel een van 'The Boss' beste CDs tot nu toe - althans op hetzelfde niveau als de cd Ghost of Tom Joad -. Het is rustgevend en muzikaal.

Voor de kenners van 'The Boss', deze cd grijpt een beetje terug naar zijn album 23 jaar geleden, deze droeg de titel Nebraska.

Voor iedereen, die uit het leven gegrepen teksten vertolkt door een prachtige stem en goede muzikanten die de voor de benodigde begeleiding zorgen, interessant vindt, is deze cd een must buy!

Een vergelijking met o.a. Bob Dylan en Neil Young wil ik niet maken, maar voor diegene die totaal onbekend zijn met Bruce Springsteen is dit een aanknopingspunt

Dit is natuurlijk niet zo gek, want volgens een andere review (wat ik tot dusver niet wist) blijkt Brendan O'Brien een belangrijke bijdrage hebben geleverd.

Ik quote "Na het succes van The Rising heeft Bruce Springsteen weer een album opgenomen zonder de E Street Band. Op het samen met Brendan O'Brien (Pearl Jam, Neil Young, Bob Dylan, R.E.M.) geproduceerde en semi-akoestische Devils & Dust houdt The Boss zich qua aanpak en songmateriaal ergens op tussen The Ghost Of Tom Joad en The River.

Onder de twaalf tracks bevinden zich fraaie nummers als The Hitter en het spirituele Jesus Was An Only Son. De hoesfoto van cd werd geschoten door Anton Corbijn."

[ Bericht 8% gewijzigd door CrazyTaxi op 02-05-2005 14:08:50 ]
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_26666065
Album is inderdaad . Teksten zijn vooral heel puur. Alleen het nummer All I'm thinking about moest bij mij echt even groeien door het gebruik van de kopstem (falsetto). Maar ik denk dat hoe vaker je het album draait, hoe beter hij wordt.
Bananenyoghurt...
  maandag 2 mei 2005 @ 14:17:20 #3
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_26666759
Heb hem nog niet geluisterd, wel een zeer matige recensie in de volkskrant...
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_26666793
mooi, rustig, ingetogen album
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_26667832
quote:
Op maandag 2 mei 2005 14:17 schreef Prep2Fight het volgende:
Heb hem nog niet geluisterd, wel een zeer matige recensie in de volkskrant...
Ik laat me over het algemeen niet zo leiden door recensies. Het is bij Devils & Dust trouwens volgens mij wel zo dat het een "you'll either love it or hate it" album is. Als ik de recensies op internet eens bekijk is het vaak of lovend, of uitermate slecht.
Bananenyoghurt...
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:03:46 #6
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27180314
Gewaagd, dat Reno.

"She wet her finger and slipped it inside her"
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:06:57 #7
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_27180428
Heb het album al een tijdje, en vind het best mooi

Alleen soms slikt ie veel woorden in en is hij HEEL slecht te verstaan en dat is heel vervelend al zeg ik het zelf
Tim's LastFM Charts
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:08:24 #8
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_27180468
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:06 schreef Prep2Fight het volgende:
Heb het album al een tijdje, en vind het best mooi

Alleen soms slikt ie veel woorden in en is hij HEEL slecht te verstaan en dat is heel vervelend al zeg ik het zelf
Ik had het boekje er ook bij nodig. Ik dacht dat het aan mij lag.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 12:20:47 #9
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_27180831
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:08 schreef -DailaLama- het volgende:

[..]

Ik had het boekje er ook bij nodig. Ik dacht dat het aan mij lag.
precies, de teksten zijn trouwens als je het leest wel goed, maar dan moet je het echt lezen
Tim's LastFM Charts
  vrijdag 3 juni 2005 @ 16:56:33 #10
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_27612887
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 12:20 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

precies, de teksten zijn trouwens als je het leest wel goed, maar dan moet je het echt lezen
Zag vanochtend heel toevallig de clip van Dust & Devils langs komen, ja in grote uitzondering werd een keer goede muziek uit gezonden op MTV. En ik was meteen verkocht. Heb dus meteen heel het album, maar beluisterd. En het is in één woord: Fantastisch. Het doet mij heel erg denken aan de laatste cd van Johhny Cash. Dat heeft ook zo'n ouderwets man met gitaar en geweldige teksten-gevoel
  dinsdag 7 juni 2005 @ 11:27:43 #11
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_27702964
quote:
Op vrijdag 3 juni 2005 16:56 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Zag vanochtend heel toevallig de clip van Dust & Devils langs komen, ja in grote uitzondering werd een keer goede muziek uit gezonden op MTV. En ik was meteen verkocht. Heb dus meteen heel het album, maar beluisterd. En het is in één woord: Fantastisch. Het doet mij heel erg denken aan de laatste cd van Johhny Cash. Dat heeft ook zo'n ouderwets man met gitaar en geweldige teksten-gevoel
ja, bij de cd zat inderdaad een prachtige DVD! Kippevel!
Tim's LastFM Charts
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:38:57 #12
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_27804091
Devils & Dust is idd een geweldige song!

* Begint fan te worden van Bruce Springsteen muziek
pi_27804206
Hoe is dit album nou, in vergelijking met Nebraska? (mijn favoriete Springsteen album)
  vrijdag 10 juni 2005 @ 13:44:43 #14
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_27804257
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 13:42 schreef cafca het volgende:
Hoe is dit album nou, in vergelijking met Nebraska? (mijn favoriete Springsteen album)
Moeilijk te vergelijken vind ik.. Hij is wel goed. Elke luisterbeurt wordt hij beter!
Tim's LastFM Charts
pi_27804359
Eingenlijk heeft springsteen na Nebraska een beetje mijn aandacht verloren, wat hij daarna heeft gemaakt vond ik allemaal niet zo spannend meer. Maar ik zal deze toch eens gaan luisteren.
pi_27865716
Absolute aanrader

Toen ik hoorde (nog voor de release) dat het in de richting van The Ghost of Tom Joad en Nebraska ging, hield ik m'n hart vast. Ik ben geen fan van deze 2 albums, uitgezonderd de nummers Across the Boarder en Reason to believe. Misschien ben ik ook nog wel gewoon te jong om de diepere betekenissen achter de teksten te snappen en waarderen
Maar ik was bij de eerste luisterbeurt van D&D helemaal verkocht! Waar The Ghost of Tom Joad soms 1 lang nummer lijkt (imo), heeft D&D wél gewoon afwisseling tussen langzame en uptemponummers. Geweldige stem (JUIST in All I'm Thinking About), mooie teksten, superdvd, en de foto op de tweede pagina van het boekje is misschien wel de mooiste die ik ooit van Springsteen heb gezien. Hulde aan Corbijn! (Was hij ook niet verantwoordelijk voor de foto's van Johnny Cash in het boekje van Solitary Man?? Correct me if I'm wrong)

Ik vind het ZO jammer dat ik geen kaartje heb kunnen krijgen voor het concert volgende week zondag En m'n ouders wel
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 12 juni 2005 @ 20:54:26 #17
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_27867130
quote:
Op zondag 12 juni 2005 20:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Absolute aanrader

Toen ik hoorde (nog voor de release) dat het in de richting van The Ghost of Tom Joad en Nebraska ging, hield ik m'n hart vast. Ik ben geen fan van deze 2 albums, uitgezonderd de nummers Across the Boarder en Reason to believe. Misschien ben ik ook nog wel gewoon te jong om de diepere betekenissen achter de teksten te snappen en waarderen
Maar ik was bij de eerste luisterbeurt van D&D helemaal verkocht! Waar The Ghost of Tom Joad soms 1 lang nummer lijkt (imo), heeft D&D wél gewoon afwisseling tussen langzame en uptemponummers. Geweldige stem (JUIST in All I'm Thinking About), mooie teksten, superdvd, en de foto op de tweede pagina van het boekje is misschien wel de mooiste die ik ooit van Springsteen heb gezien. Hulde aan Corbijn! (Was hij ook niet verantwoordelijk voor de foto's van Johnny Cash in het boekje van Solitary Man?? Correct me if I'm wrong)

Ik vind het ZO jammer dat ik geen kaartje heb kunnen krijgen voor het concert volgende week zondag En m'n ouders wel
Te jong? Nee toch? Niemand is daar te jong voor

En tja, kaartjes zijn nog wel te krijgen alleen moet je daar veel geld voor neerleggen
Tim's LastFM Charts
pi_27867203
quote:
Op zondag 12 juni 2005 20:54 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

En tja, kaartjes zijn nog wel te krijgen alleen moet je daar veel geld voor neerleggen
En dat heeft deze studente nou dan weer net niet
  zondag 12 juni 2005 @ 20:58:34 #19
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_27867257
quote:
Op zondag 12 juni 2005 20:56 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

En dat heeft deze studente nou dan weer net niet
En deze puber ook niet

Trouwens, die DVD die erbij zit is echt heel cool!
Tim's LastFM Charts
pi_27867401
Absoluut ja!

Het is zeker niet toegestaan om dit over te laten lopen in een "Wat is je favoriete Bruce nummer" he?

[ Bericht 89% gewijzigd door DevilsAndDust op 12-06-2005 21:08:29 ]
pi_27868006
Prachtig album
  zondag 12 juni 2005 @ 21:22:49 #22
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_27868058
quote:
Op zondag 12 juni 2005 21:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
Absoluut ja!

Het is zeker niet toegestaan om dit over te laten lopen in een "Wat is je favoriete Bruce nummer" he?
Nee, maar zeg het maar hoor

Ik heb er meerdere.. zit nu weer Waiting on a sunny day te luisteren
Tim's LastFM Charts
pi_27868189
quote:
Op zondag 12 juni 2005 21:22 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

Nee, maar zeg het maar hoor

Ik heb er meerdere.. zit nu weer Waiting on a sunny day te luisteren
Hehe, dat was het openingsnummer op de trouwerij van mn zus Mn hele familie is vrij Springsteenfan.

Ik vind het veel te moeilijk om 1 nummer uit te kiezen Dan liever 1 van elk album
  zondag 12 juni 2005 @ 21:31:58 #24
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_27868368
quote:
Op zondag 12 juni 2005 21:27 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Hehe, dat was het openingsnummer op de trouwerij van mn zus Mn hele familie is vrij Springsteenfan.

Ik vind het veel te moeilijk om 1 nummer uit te kiezen Dan liever 1 van elk album
precies.. mja zelfs dan vind ik het moeilijk!

Heerlijk nummertje he? Ook om te spelen overigens
Tim's LastFM Charts
pi_27868807
Devils and dust - All i'm thinking about
The rising - Waiting on a sunny day
18 Tracks - (From small things) Big things one day come
(Missing) Tracks - The Way
Ghost of Tom Joad - Across the boarder
Greatest Hits - ja zeg!
Born to Run - Born to run
Plugged - Red headed woman (hehe)
Lucky Town - slecht album
Human Touch - Pony boy
Tunnel of Love - Thougher than the rest
Born in the USA - Dancing in the dark/ Glory days
Nebraska - Reason to believe
River - (mijn favoriete album) You can look but you better not touch
Darkness on the Edge of Town - Candy's room

Erg moeilijk....

[ Bericht 1% gewijzigd door DevilsAndDust op 12-06-2005 21:51:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')