Eens, maar met chippen heb ik het dan niet over de standaard chipjes, waar je echt geen donder aan hebt. Na het upgraden van andere zaken is het prima om een custom chip erin te pluggen, zeker als je die andere opties niet nodig hebt. Ik begrijp je afkeer, maar het kan nuttig zijn (heb het zelf nog nooit gebruikt, btw)quote:Op maandag 26 juni 2006 00:36 schreef StefanP het volgende:
Laten we niet over Motec en AEM gaan ruzien? Ze doen allebei hetzelfde en hebben voor- en nadelen. Titan, SP, WOTM en dergelijke rijden allemaal met een AEM en dat zijn echt geen kleine jongens. In de domestics wereld (en zo te horen ook de rally) wordt de motec meer gebruikt.
Chippen is niet te doen. Ik haat dat woord. Het wordt door sjonnies en huisvaders gebruikt die hun golfje sneller willen maken, terwijl de winst misschien 1pk is. Serieuze winst haal je alleen door piggybacks of een standalone.
Trouwens, de AEM maps mag iedereen zelf aanpassen. Tuning is sowieso iets waar je geen garantie op krijgt, ook al geef je 10000 euro uit. Zodra je de tuner uit rijdt, heb je al pech als iets breekt. Er zijn te veel variabelen, de stress op onderdelen is te hoog en het is niet te doen om daar garantie op te geven. Of Arnout de map nou maakt of jijzelf, AEM vergoedt geen cent als er iets stuk gaat. Die beperking van AEM zou ik me dan ook weinig van aantrekken (toch zou ik het niet zelf doen).
Ik kwam er precies 31 minuten geleden al mee, je las er overheen. Toen kwam jij namelijk met al je wensen op de proppen en kon ik eindelijk zien wat je echt wilde...quote:Op maandag 26 juni 2006 00:37 schreef Estolan het volgende:
Maar ok, Je hebt mij alleen nog niet wijs gemaakt waarom MOTEC dan ineens Zo Veel Beter is dan een AEM systeem. En jij hebt het steeds over Chip bakken, en nu kom je erachter dat we veel meer opties gebruiken, dus zeg je ineens dat ik wel gelijk heb
mmmm en dat al binnen 1 uur, Nice
ahum waar ook al de nodige motoren geploft (zowiezo 3x een 2jx) zijn en een nissan met een vrij dikke t88 die maar 14 sec op de 1/4 mijl rijd......quote:Op maandag 26 juni 2006 00:44 schreef Estolan het volgende:
Btw, als laatste ( aangezien ik ga douchen)
De Eigenaar oftewel Noidea zelf, heeft voor de optie gekozen, en is er tot op heden tevreden met zijn huidige setup, en zover ik weet ook tevreden over de Kennis en Ervaring bij Supras. Want dat is tot op heden nog wel 1 vd bedrijven waar Wel zeer snelle Rides vandaan komen, die toch op elk groot event aanwezig zijn en snelle tijden rijden en dan weer tevens rijdend naar huis gaan.
Dus als de klant tevreden is, wie zijn jullie dan om daar over te oordelen, Eerst informatie vergaren, dan pas concluderen.
i'm off
Bedankt voor je behulpzaamheid, had je dit ook weer uit je duim gezogen?quote:Op maandag 26 juni 2006 00:54 schreef Estolan het volgende:
Ga lekker maar Googlelen als je zo'n kenner bent, weet je het wel te vinden
Je hebt niet voor niks RWD. DRIFTEN MET DIE BAK!!!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:12 schreef noidea het volgende:
Met af en toe sprinten, trackdays en stoplichtsprintjes, DUH
en daar ging het om.quote:De discussie tussen AEM, DTA, MOTEC etc... is inderdaad iets te oud. Blijkbaar hechten we allemaal toch waarde aan het oordeel van de massa, want de verschillende wereldjes hebben allemaal hun eigen voorkeur. Dit terwijl de producten toch vrij vergelijkbaar zijn...
nop, kreeg ik tehoren van degene die ze gemonteerd heeftquote:Op maandag 26 juni 2006 00:58 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Bedankt voor je behulpzaamheid, had je dit ook weer uit je duim gezogen?![]()
zou heus wel gedaan worden, maar word voornamelijk Daily Driverquote:Op maandag 26 juni 2006 00:58 schreef GSi het volgende:
[..]
Je hebt niet voor niks RWD. DRIFTEN MET DIE BAK!!!
Dat merken wequote:Op maandag 26 juni 2006 00:59 schreef Estolan het volgende:
Ghehe neuh hoor, ik vermaak me altijd wel in een Vlam topic. mij krijg je niet pissig![]()
nette tijden zeker, maar tijden wat een crx met turbo evenaartquote:Op maandag 26 juni 2006 00:52 schreef Estolan het volgende:
Geen 2JZ gaar gegaan hoor, de 2 MK4's hebben zeer nette tijden gereden
en de Niksan is niet door Arnout gebouwd en was wel de ENIGE aanwezig, van alle praatjesmakers die zeiden dat ze sneller waren. Die waren er niet
EDIT POST HIERBOVEN
OFFTOPIC HOUD NU OP!!
Ik zou in dat geval zelf even de Schorth site bekijken. Volgens hun installatie regels mogen ze onder maximaal 20 graden naar beneden lopen en moeten ze recht naar achter lopen (zoals iedereen die dit eerder gedaan heeft zou moeten weten). Die van jullie lopen ten eerste te strak naar beneden, dit betekent dat je bij een crash omlaag wordt getrokken. Daarnaast zit het bevestigingspunt naar het midden van de wagen, wat betekent dat je ook naar het midden van de wagen wordt getrokken.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:00 schreef Estolan het volgende:
nop, kreeg ik tehoren van degene die ze gemonteerd heeft
leuk dat je dat merkt, ik heb nergens last vanik blijf gezellig mee kletsen
waarom, omdat een stock GTR nog sneller gaatquote:Op maandag 26 juni 2006 01:09 schreef Estolan het volgende:
Waarom? die rijd toch? denk eerder dat het MK2 project meer prio heeft
en beide Rides zijn niet gaar gegaan op het circuit, maar op de weg, door hele andere omstandigheden.
en beide reden snelle tijden, nick snelste vd dag toen, en markus kon sneller, maar die reed op straatbanden en had zn wagen net terug.
Ps. een motor zelf bouwen of er 1 compleet krijgen, is wel erg anders
Het lijkt me alleen dat je een goede wagen wilt bouwen. Het is niet zo lastig om gordels veilig te installeren, doe het dan ook gewoon. En doe niet zo stoer over veiligheid, ik weet hoe het is om mensen te zien sterven in de autosport, ik heb het twee keer mogen meemaken. We doen allemaal liever ons best om in ieder geval zo veilig mogelijk te werk te gaan.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:20 schreef Estolan het volgende:
Zoals ik al zei: de foto is ook schuin genomen, het valt allemaal wel mee
En alsof je met een crash schuin naar achter word getrokken, volgens mij beweeg je toch echt naar voren en houden je riemen je tegen. en alsnog, als je in zo'n harde crash bevind, denk ik niet dat dat het echte probleem zou zijn, eerder je benen en armen
en WTF interesseer jij je of iemand zich te pletter rijd?
Weer een moraalridder aanwezig?
Als je echt veilig wilt zijn? Ga dan geen auto's tunen en koop een Volvo XC90
Beter lezen, het staat er echt overduidelijk. Maar goed, ook in elke andere handleiding zul je dit terugvinden. Heb je die handleiding wel zelf gezien? Anders zou ik die nog even inkijken. Ik loop je hier niet af te zeiken, maar het lijkt me nogmaals top om je project zo netjes mogelijk te doen.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:28 schreef Estolan het volgende:
Ps. op die site staat ( zover ik het 123 kan vinden ) niks over de montage achter, wel van de zijkant etc.
Maar als nog, het zit zga achter de stoel, op de originele montageplek vd oude gordel, en volgens de handleiding moet hij daar ook komen bij een 200SX S13, verder kan je er weinig aan doen
En denk dat die 4Pods Rotora's ook wel helpen een crash te voorkomen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |