abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39234959
Maargoed, alsnog, ik ga geen systeem aanschaffen als ik niemand in mn directe omgeving ken die er weldegelijk verstand van heeft.

Zelfde is waarom ik voor een Supra motor kies IPV een RB26DETT voor mijn swap

En bij suprasport liggen er genoeg op voorraad, weer een groot voordeel, en hij heeft een certificaat van AEM, en ik ken geen andere mensen die dat hebben, of een MOTEC systeem kunnen mappen. Dus waarom zou ik dan niet voor AEM kiezen?
pi_39235022
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:36 schreef StefanP het volgende:
Laten we niet over Motec en AEM gaan ruzien? Ze doen allebei hetzelfde en hebben voor- en nadelen. Titan, SP, WOTM en dergelijke rijden allemaal met een AEM en dat zijn echt geen kleine jongens. In de domestics wereld (en zo te horen ook de rally) wordt de motec meer gebruikt.

Chippen is niet te doen. Ik haat dat woord. Het wordt door sjonnies en huisvaders gebruikt die hun golfje sneller willen maken, terwijl de winst misschien 1pk is. Serieuze winst haal je alleen door piggybacks of een standalone.

Trouwens, de AEM maps mag iedereen zelf aanpassen. Tuning is sowieso iets waar je geen garantie op krijgt, ook al geef je 10000 euro uit. Zodra je de tuner uit rijdt, heb je al pech als iets breekt. Er zijn te veel variabelen, de stress op onderdelen is te hoog en het is niet te doen om daar garantie op te geven. Of Arnout de map nou maakt of jijzelf, AEM vergoedt geen cent als er iets stuk gaat. Die beperking van AEM zou ik me dan ook weinig van aantrekken (toch zou ik het niet zelf doen).
Eens, maar met chippen heb ik het dan niet over de standaard chipjes, waar je echt geen donder aan hebt. Na het upgraden van andere zaken is het prima om een custom chip erin te pluggen, zeker als je die andere opties niet nodig hebt. Ik begrijp je afkeer, maar het kan nuttig zijn (heb het zelf nog nooit gebruikt, btw)

De discussie tussen AEM, DTA, MOTEC etc... is inderdaad iets te oud. Blijkbaar hechten we allemaal toch waarde aan het oordeel van de massa, want de verschillende wereldjes hebben allemaal hun eigen voorkeur. Dit terwijl de producten toch vrij vergelijkbaar zijn...

En inderdaad, het map verhaal zuigt Estolan uit zijn lolllie.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39235076
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:37 schreef Estolan het volgende:

Maar ok, Je hebt mij alleen nog niet wijs gemaakt waarom MOTEC dan ineens Zo Veel Beter is dan een AEM systeem. En jij hebt het steeds over Chip bakken, en nu kom je erachter dat we veel meer opties gebruiken, dus zeg je ineens dat ik wel gelijk heb

mmmm en dat al binnen 1 uur, Nice
Ik kwam er precies 31 minuten geleden al mee, je las er overheen. Toen kwam jij namelijk met al je wensen op de proppen en kon ik eindelijk zien wat je echt wilde...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39235081
Btw, als laatste ( aangezien ik ga douchen )

De Eigenaar oftewel Noidea zelf, heeft voor de optie gekozen, en is er tot op heden tevreden met zijn huidige setup, en zover ik weet ook tevreden over de Kennis en Ervaring bij Supras. Want dat is tot op heden nog wel 1 vd bedrijven waar Wel zeer snelle Rides vandaan komen, die toch op elk groot event aanwezig zijn en snelle tijden rijden en dan weer tevens rijdend naar huis gaan.

Dus als de klant tevreden is, wie zijn jullie dan om daar over te oordelen, Eerst informatie vergaren, dan pas concluderen.

i'm off



Ps. ik maak weinig opmerkingen ik leg alleen uit Waarom er bepaalde dingen gedaan zijn en waarom ik / noidea ergens voor gekozen heeft, maar jij praat over het Bakken van Chips, en dat je naar MOTEC moet, en alles zelf moet doen, anders is het lomp etc, dat klinkt nogal Sjonnie achtig.

Ps2. Geen offtopic over andermans Rides, daar is dit topic niet voor bedoeld

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2006 00:52:32 ]
pi_39235279
Ik oordeel nergens over dit project of supras.nl. Ik oordeel over wat gekke opmerkingen van jou en geef wat tips mbt de gordels.

StefanP, draait jouw nieuwe ook op AEM en hoe bevalt dat?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39235447
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:44 schreef Estolan het volgende:
Btw, als laatste ( aangezien ik ga douchen )

De Eigenaar oftewel Noidea zelf, heeft voor de optie gekozen, en is er tot op heden tevreden met zijn huidige setup, en zover ik weet ook tevreden over de Kennis en Ervaring bij Supras. Want dat is tot op heden nog wel 1 vd bedrijven waar Wel zeer snelle Rides vandaan komen, die toch op elk groot event aanwezig zijn en snelle tijden rijden en dan weer tevens rijdend naar huis gaan.

Dus als de klant tevreden is, wie zijn jullie dan om daar over te oordelen, Eerst informatie vergaren, dan pas concluderen.

i'm off

ahum waar ook al de nodige motoren geploft (zowiezo 3x een 2jx) zijn en een nissan met een vrij dikke t88 die maar 14 sec op de 1/4 mijl rijd......
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_39235459
Geen 2JZ gaar gegaan hoor, de 2 MK4's hebben zeer nette tijden gereden

en de Niksan is niet door Arnout gebouwd en was wel de ENIGE aanwezig, van alle praatjesmakers die zeiden dat ze sneller waren. Die waren er niet


EDIT POST HIERBOVEN


OFFTOPIC HOUD NU OP!!

[ Bericht 67% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2006 00:54:14 ]
pi_39235514
Ik dacht dat je weg was. Geef die link naar die site van Schroth over de gordels even, dit wil ik serieus graag even bekijken voor een ander doel...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39235538
Ga lekker maar Googlelen als je zo'n kenner bent, weet je het wel te vinden
pi_39235607
Estolan wordt tegengesproken en meneer is gelijk pissig
pi_39235664
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:54 schreef Estolan het volgende:
Ga lekker maar Googlelen als je zo'n kenner bent, weet je het wel te vinden
Bedankt voor je behulpzaamheid, had je dit ook weer uit je duim gezogen?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  maandag 26 juni 2006 @ 00:58:48 #212
129276 GSi
Sluit af met een hekje.
pi_39235684
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 23:12 schreef noidea het volgende:
Met af en toe sprinten, trackdays en stoplichtsprintjes, DUH
Je hebt niet voor niks RWD. DRIFTEN MET DIE BAK!!!
Ik wil je naast mij op de bank, tegen mij aan. Alsof ik een kat op mijn schoot heb, maar het niet erg vind dat ik op dat moment niet bij de chips kan en je lekker laat liggen.
pi_39235689
Ghehe neuh hoor, ik vermaak me altijd wel in een Vlam topic. mij krijg je niet pissig Maarja het is gewoon niet waar wat ThaFreak zei, en Drive-R wilt erg veel duidelijk maken, maar komt hij beetje laat mee als de auto al klaar is ( aangezien hij het al maanden volgde ), en hij kan ook niet onderbouwen Waarom. Het enige wat hij kan zeggen ( op het laatst )
quote:
De discussie tussen AEM, DTA, MOTEC etc... is inderdaad iets te oud. Blijkbaar hechten we allemaal toch waarde aan het oordeel van de massa, want de verschillende wereldjes hebben allemaal hun eigen voorkeur. Dit terwijl de producten toch vrij vergelijkbaar zijn...
en daar ging het om.
pi_39235703
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:58 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Bedankt voor je behulpzaamheid, had je dit ook weer uit je duim gezogen?
nop, kreeg ik tehoren van degene die ze gemonteerd heeft
pi_39235719
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:58 schreef GSi het volgende:

[..]

Je hebt niet voor niks RWD. DRIFTEN MET DIE BAK!!!
zou heus wel gedaan worden, maar word voornamelijk Daily Driver
pi_39235734
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:59 schreef Estolan het volgende:
Ghehe neuh hoor, ik vermaak me altijd wel in een Vlam topic. mij krijg je niet pissig
Dat merken we

Geef die link nou, of was het echt allemaal poep?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39235757
nop, kreeg ik tehoren van degene die ze gemonteerd heeft

leuk dat je dat merkt, ik heb nergens last van ik blijf gezellig mee kletsen

[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2006 01:02:15 ]
pi_39235884
quote:
Op maandag 26 juni 2006 00:52 schreef Estolan het volgende:
Geen 2JZ gaar gegaan hoor, de 2 MK4's hebben zeer nette tijden gereden

en de Niksan is niet door Arnout gebouwd en was wel de ENIGE aanwezig, van alle praatjesmakers die zeiden dat ze sneller waren. Die waren er niet


EDIT POST HIERBOVEN


OFFTOPIC HOUD NU OP!!
nette tijden zeker, maar tijden wat een crx met turbo evenaart op zandvoort was dat volgens mij

de motor van nick is volgens mij 2x geploft en die van markus ook een keer waardoor die gelijk voor een stroker kit is gegaan! Tis maar dat de topics er niet meer opstaan door een crash van supras.nl anders had ik ze er nog bij gezocht! Op supraforums staat overigens nog wel het een en anders dus kan dat eventueel nog wel quoten als je het nog steeds blijft ontkennen

maar als de mannan van supras.nl zoooooo goed zijn waarom hebben ze de nissan nog niet gefixed dan?? Moet dan toch een makkie zijn he!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_39236001
Waarom? die rijd toch? denk eerder dat het MK2 project meer prio heeft

en beide Rides zijn niet gaar gegaan op het circuit, maar op de weg, door hele andere omstandigheden.

en beide reden snelle tijden, nick snelste vd dag toen, en markus kon sneller, maar die reed op straatbanden en had zn wagen net terug.

Ps. een motor zelf bouwen of er 1 compleet krijgen, is wel erg anders
pi_39236239
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:00 schreef Estolan het volgende:
nop, kreeg ik tehoren van degene die ze gemonteerd heeft

leuk dat je dat merkt, ik heb nergens last van ik blijf gezellig mee kletsen
Ik zou in dat geval zelf even de Schorth site bekijken. Volgens hun installatie regels mogen ze onder maximaal 20 graden naar beneden lopen en moeten ze recht naar achter lopen (zoals iedereen die dit eerder gedaan heeft zou moeten weten). Die van jullie lopen ten eerste te strak naar beneden, dit betekent dat je bij een crash omlaag wordt getrokken. Daarnaast zit het bevestigingspunt naar het midden van de wagen, wat betekent dat je ook naar het midden van de wagen wordt getrokken.

Kijk er alsjeblief naar, je wilt er echt niet na een ongeluk pas achter komen. Ik ken mensen in de rallysport die voor hun leven getekend zijn door het verkeerd gebruik van de gordels... Oh, je mag de gordels ook gewoon over een horizontale bar laten lopen. Kijk op de site voor voorbeelden

http://www.schroth.com/installation-instructions/en/index.html

EDIT: Aangezien Schroth ook gewoon FIA richtlijnen volgt, zou je eigenlijk even het autosport jaarboek erbij moeten pakken. Hier staan alle regels in. Hier hoef je natuurlijk niet aan te voldoen, maar dan weet je wel wat veilig is.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39236412
Zoals ik al zei: de foto is ook schuin genomen, het valt allemaal wel mee

En alsof je met een crash schuin naar achter word getrokken, volgens mij beweeg je toch echt naar voren en houden je riemen je tegen. en alsnog, als je in zo'n harde crash bevind, denk ik niet dat dat het echte probleem zou zijn, eerder je benen en armen

en WTF interesseer jij je of iemand zich te pletter rijd?

Weer een moraalridder aanwezig?

Als je echt veilig wilt zijn? Ga dan geen auto's tunen en koop een Volvo XC90
pi_39236421
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:09 schreef Estolan het volgende:
Waarom? die rijd toch? denk eerder dat het MK2 project meer prio heeft

en beide Rides zijn niet gaar gegaan op het circuit, maar op de weg, door hele andere omstandigheden.

en beide reden snelle tijden, nick snelste vd dag toen, en markus kon sneller, maar die reed op straatbanden en had zn wagen net terug.

Ps. een motor zelf bouwen of er 1 compleet krijgen, is wel erg anders
waarom, omdat een stock GTR nog sneller gaat
aaaaaaah dus toch wel gaar gegaan overigens maakt het niets uit waar ze gaar zijn gegaan

maar verder zijn ze op supras.nl wel goed bezig idd en verstand zit er zeker......hou er alleen van om alle feiten weer te geven
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_39236646
Er bestaan geen voertuigen die niet stuk gaan, DUH, dat zeg ik ook niet, maar ze gaan iig niet kapot op de strip, of voordat ze er naar toe gaan. Ze staan er wel elke keer. Rijdend heen, snelste tijd en rijdend terug.

En die Skyline is een verhaal apart, Rev-limiter stond op 7000RPM ( omdat arnout hem heel wilt laten ) en waarschijnlijk komt het vermogen pas rochting de 10.000RPM. Maar als nog, dat is ook gewoon een auto die rijd, en niet zoals menig Subaru die altijd stil staan en niet op de strip aanwezi zijn

Dat bedoelde ik er meer mee.

Auto's van klanten rijden snel, je eigen ride is minder belangrijk


Ps. op die site staat ( zover ik het 123 kan vinden ) niks over de montage achter, wel van de zijkant etc.

Maar als nog, het zit zga achter de stoel, op de originele montageplek vd oude gordel, en volgens de handleiding moet hij daar ook komen bij een 200SX S13, verder kan je er weinig aan doen

En denk dat die 4Pods Rotora's ook wel helpen een crash te voorkomen
pi_39236676
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:20 schreef Estolan het volgende:
Zoals ik al zei: de foto is ook schuin genomen, het valt allemaal wel mee

En alsof je met een crash schuin naar achter word getrokken, volgens mij beweeg je toch echt naar voren en houden je riemen je tegen. en alsnog, als je in zo'n harde crash bevind, denk ik niet dat dat het echte probleem zou zijn, eerder je benen en armen

en WTF interesseer jij je of iemand zich te pletter rijd?

Weer een moraalridder aanwezig?

Als je echt veilig wilt zijn? Ga dan geen auto's tunen en koop een Volvo XC90
Het lijkt me alleen dat je een goede wagen wilt bouwen. Het is niet zo lastig om gordels veilig te installeren, doe het dan ook gewoon. En doe niet zo stoer over veiligheid, ik weet hoe het is om mensen te zien sterven in de autosport, ik heb het twee keer mogen meemaken. We doen allemaal liever ons best om in ieder geval zo veilig mogelijk te werk te gaan.

Als je even de moeite neemt om mijn link te volgen, kun je zien dat ze heel precies uitleggen waar die 20 graden regel bijvoorbeeld voor bedoeld is. Als je naar voren gelanceerd wordt, komen je schouders gordels strak te staan. Door de grote hoek wordt je naar beneden getrokken en door de schuine plaatsing naar links. Beide zijn gevaarlijk.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_39236739
quote:
Op maandag 26 juni 2006 01:28 schreef Estolan het volgende:


Ps. op die site staat ( zover ik het 123 kan vinden ) niks over de montage achter, wel van de zijkant etc.

Maar als nog, het zit zga achter de stoel, op de originele montageplek vd oude gordel, en volgens de handleiding moet hij daar ook komen bij een 200SX S13, verder kan je er weinig aan doen

En denk dat die 4Pods Rotora's ook wel helpen een crash te voorkomen
Beter lezen, het staat er echt overduidelijk. Maar goed, ook in elke andere handleiding zul je dit terugvinden. Heb je die handleiding wel zelf gezien? Anders zou ik die nog even inkijken. Ik loop je hier niet af te zeiken, maar het lijkt me nogmaals top om je project zo netjes mogelijk te doen.

En dat van je remmen is natuurlijk naief, je hoeft de crash niet zelf te veroorzaken.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')