abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26649451
Goedenavond allen

Ik zit er de laatste paar weken serieus over te denken om ergens in de aankomende jaren een aantal maandjes te gaan wonen en werken in New York of LA. Nu las ik dat je een visum kan krijgen voor maximaal 3 maanden, en wil je langer blijven dan heb je een Green Card nodig.

Dat is dan ook het enige wat ik verder weet. Heb al verschillende webpagina's bezocht, maar erg veel nuttige info gaven deze niet. 3 maanden is opzich best ok, maar als ik dan ga, dan ga ik liever voor een half jaartje.

Iemand enig idee hoe ik mijn droompje waar kan maken? Als iemand nuttige links heeft dan hoor ik dat graag!
pi_26649820
Een greencard krijg je niet zomaar
Eerst werk vinden, dan krijg je pas een greencard

Overigens ken ik NY niet, maar LA wel.
Persoonlijk zou ik dan eerder voor San Fransisco kiezen.

Ben je al eens in de USA geweest trouwens ?

[ Bericht 24% gewijzigd door R0ADKILL op 01-05-2005 21:41:04 ]
pi_26650236
Om werk te vinden heb je een werkvergunning nodig, en zonder groene kaart krijg je die niet, of in ieder geval uiterst moeilijk. Misschien kun je het op een studentenvisum of h1b visum doen?

Meer informatie hierover kun je misschien vinden op http://uscis.gov/graphics/index.htm
Leven is perziksgewijs
  zondag 1 mei 2005 @ 21:47:12 #4
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_26650313
http://www.allesamerika.nl/forum/index.php
Hier kan je veel vinden.
Makkelijk word het zeker niet!
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  zondag 1 mei 2005 @ 21:49:20 #5
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_26650386
h1b visum... veel succes die krijg je niet (tenzij je een plus bent voor de Amerikaanse werkbranche) ik heb een greencard dus het enige waar ik me druk om hoef te maken is het vinden van een baan...... en laat dat nu net een probleem zijn in de US.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_26652963
tis jammer dat de search niet werkt nu.
pi_26744841
Ik heb momenteel een studentenvisum en kan een half jaar blivjen. Maar dit krijg je alleen als je ook daadwerkelijk staat ingeschreven bij een universiteitl. Een werkvisum krijg je alleen als je al een baan hebt gevonden. En hoor van veel internationale studenten dat het een ramp is om een baan te vinden in Amerika. Ik woon zelf dicht bij New York en het is een geweldige stad. Echt een aanrader maar hou er rekening mee dat je kamerhuur gigantisch hoog is en dat heen onwijs dure stad is. Een vriendin van mij studeerd aan de westkust en zij is helemaal gek van San Franciso en San Diego. Hoor veel negatieve verhalen over LA dus zou je dat niet aanraden. Maar succes met alles!
pi_26748599
LA is niets mis mee... zollang je er maar wegblijft.... teveel zwervers en paupers daar... gelukkig woon ik wat meer inlands en hier is het goed te doen
Free people own guns! Slaves do not!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')