abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26635932
Hoe denken mensen over hun identiteit? Is die hetzelfde als een nationaal gevoel, of toch persoonlijker?
  zondag 1 mei 2005 @ 10:41:02 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_26635943
Leg uit?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 1 mei 2005 @ 10:46:36 #3
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26636029
Idd.
TS, geef eens een uitleg van wat je hier precies mee bedoelt.
En ook: hoe denk je er zelf over?
(Un)masking for the greater good.
pi_26637410
Ik denk dat het allebei wel het geval is. Ongemerkt heb je zogenaamde 'nationale' dingen zoals bijvoorbeeld Koninginnedag in je geheugen wel gekoppeld aan persoonlijke herinneringen, zoals familie en vrienden. Herinneringen zijn denk ik vooral belangrijk in hoe je jezelf identificeert.
  zondag 1 mei 2005 @ 12:04:17 #5
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26637572
Je identiteit is je persoon, je 'ik', denk dat daar ook idd wel een stukje nationaliteit aan gekoppeld is
pi_26637792
Denk ik ook, het is de 'ik' die je jezelf toebedeeld, maar ik denk wel dat het nationale gedeelte een stuk groter is dan we in eerste instante denken. Het is denk ik al leuk om na te gaan wat 'Nederland' voor je betekent. Ben je gehecht aan Nederland?
  zondag 1 mei 2005 @ 12:38:14 #7
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26638400
Veel is erfelijk, maar ook je omgeving, de cultuur waarin je opgroeit bepaald voor een groot gedeelte hoe je in het leven staat en de manier waarop je reageert en denkt op/over situaties.

Gehecht aan Nederland? Weet niet of ik het zo zou willen uitdrukken. Ik ben gehecht aan mijn omgeving, mijn familie en en mijn vrienden. Of ik ook gehecht ben aan mijn land? Daar zou ik even over na moeten denken.
  maandag 2 mei 2005 @ 10:57:15 #8
66825 Reya
Fier Wallon
pi_26660593
quote:
Op zondag 1 mei 2005 10:40 schreef Iz het volgende:
Hoe denken mensen over hun identiteit? Is die hetzelfde als een nationaal gevoel, of toch persoonlijker?
In de eerste plaats persoonlijk, maar persoonlijk kan ook weer een sterk nationaal gevoel betekenen. Maar identiteit kan ook ontleend worden aan etnische of sociale groep, afkomst, een politieke kleur of een mengeling van dit alles. Daarnaast zullen er ook genoeg mensen zijn die hun identiteit in de eerste plaats aan hunzelf ontlenen.

Maar nee, identiteit en nationaliteit zijn begrippen die weliswaar gelieerd kunnen worden, maar zeker niet altijd in verband tot elkaar staan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')