Ik op 86%quote:Op maandag 2 mei 2005 09:59 schreef het_fokschaap het volgende:
iemand hier de http://www.referendumwijzer.nl al uitgevoerd ? ik kwam om 70 % overeenkomsten met de europese grondwet. maar ja, die andere 30% dan ?
ik begreep via een programma op radio 1 dat de "echte" referendumwijzer zo goed als altijd op het advies om tegen te stemmen uitkomtquote:Op maandag 2 mei 2005 10:03 schreef Alicey het volgende:
Ik heb het via http://www.echtereferendumwijzer.nl gedaan (Die andere was down), en daar was het advies om tegen te stemmen. Na de toelichting gelezen te hebben bleek dat ook wel juist te zijn..
Ik weet het niet.. Sowieso zou ik voordat je iets beslist ook even de toelichting doornemen.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:12 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik begreep via een programma op radio 1 dat de "echte" referendumwijzer zo goed als altijd op het advies om tegen te stemmen uitkomt
De grondwet legt accent op de verkeerde zaken imo.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:14 schreef Yosomite het volgende:
Bij mij was het advies ook: tegen stemmen. (44%)
Toch ben ik een groot voorstander van de Europese unie.
De grondwet is minder, niet goed genoeg.
Zelfs ik krijg daar het advies om tegen te stemmenquote:Op maandag 2 mei 2005 10:03 schreef Alicey het volgende:
Ik heb het via http://www.echtereferendumwijzer.nl gedaan (Die andere was down), en daar was het advies om tegen te stemmen. Na de toelichting gelezen te hebben bleek dat ook wel juist te zijn..
Als het aan het gedrag van de anti-grondwet-kliek zou liggen, zou ik zeker voorstemmenquote:Op maandag 2 mei 2005 10:18 schreef Doffy het volgende:
[..]
Zelfs ik krijg daar het advies om tegen te stemmen![]()
Het is dan ook een waardeloze stemwijzer. Tendentieus en off-topic. Er worden vragen op doortrapte wijze gesteld en daar soms verkeerde conclusies aan verbonden. 'Moet Europa stierenvechten ed verbieden?'. Mijn antwoord: 'ja'. Advies: stem tegen, want dat staat niet in de grondwet. Ja, duh! Zo lust ik er nog een paar. Er staat wél een artikel in waarin dieren worden erkend als 'met gevoel begiftigd' en daarom iets om expliciet rekening mee te houden. Dat staat niet in eerdere EU-verdragen! Dus het is een vooruitgang op dierenwelzijnsgebied, ook al is het letterlijk wat de "echte" referendumwijzer voorspiegelt.
De waarheid ligt denk ik ergens in het midden. Het is (kennelijk) lastig om objectief weer te geven wat er in de grondwet staat.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:18 schreef Doffy het volgende:
[..]
Zelfs ik krijg daar het advies om tegen te stemmen![]()
Het is dan ook een waardeloze stemwijzer. Tendentieus en off-topic. Er worden vragen op doortrapte wijze gesteld en daar soms verkeerde conclusies aan verbonden. 'Moet Europa stierenvechten ed verbieden?'. Mijn antwoord: 'ja'. Advies: stem tegen, want dat staat niet in de grondwet. Ja, duh! Zo lust ik er nog een paar. Er staat wél een artikel in waarin dieren worden erkend als 'met gevoel begiftigd' en daarom iets om expliciet rekening mee te houden. Dat staat niet in eerdere EU-verdragen! Dus het is een vooruitgang op dierenwelzijnsgebied, ook al is het niet letterlijk wat de "echte" referendumwijzer voorspiegelt.
Nouja, het huidige kabinet ben ik het ook niet mee eens, maar da's weer een ander verhaal.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:20 schreef miss_sly het volgende:
Als men mijn tegenstem zou uitleggen als 'zie je, men is het niet eens met het huidige kabinet' zou ik voorstemmen om dat te voorkomen.
Ik ben er nog niet uit wat ik ga stemmen
Kijk, de Grondwet is nog lang niet het document dat we zouden willen zien - ik heb er zelf ook bakken met kritiek op. Maar om dan maar tegen te stemmen, lost zeker niets op. De Grondwet versterkt het democratisch gehalte van de EU, en dat opent de mogelijkheden op termijn om een meer door de burgers begeerd Europa op poten te zetten, in plaats van een 'door en voor Brussel'-systeem te hebben. Dát is mi. de grootste winst, en daarom stem ik voor.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:20 schreef Alicey het volgende:
De waarheid ligt denk ik ergens in het midden. Het is (kennelijk) lastig om objectief weer te geven wat er in de grondwet staat.
Nou ja, zowel het kabinet als het merendeel van de oppositie is voor, dus dat lijkt me niet echt een issue.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:20 schreef miss_sly het volgende:
Als men mijn tegenstem zou uitleggen als 'zie je, men is het niet eens met het huidige kabinet' zou ik voorstemmen om dat te voorkomen.
Je moet gewoon stemmen op basis van de Grondwet, niet van wat je van Balkenende cs. vindt, noch wat je van de euro ed. vindt.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:20 schreef miss_sly het volgende:
Inderdaad ja...quote:Op maandag 2 mei 2005 10:19 schreef Reya het volgende:
Als het aan het gedrag van de anti-grondwet-kliek zou liggen, zou ik zeker voorstemmen
Er zitten echter ook elementen in die ik ongewenst acht, dus het is imo niet alleen dat het neutraal is (er verandert weinig), maar het neemt ook een verslechtering met zich mee (Er veranderen dingen in een door mij ongewenste richting).quote:Op maandag 2 mei 2005 10:23 schreef Doffy het volgende:
[..]
Kijk, de Grondwet is nog lang niet het document dat we zouden willen zien - ik heb er zelf ook bakken met kritiek op. Maar om dan maar tegen te stemmen, lost zeker niets op. De Grondwet versterkt het democratisch gehalte van de EU, en dat opent de mogelijkheden op termijn om een meer door de burgers begeerd Europa op poten te zetten, in plaats van een 'door en voor Brussel'-systeem te hebben. Dát is mi. de grootste winst, en daarom stem ik voor.
Wat zijn die voor jou ongewenste dingen?quote:Op maandag 2 mei 2005 10:28 schreef Alicey het volgende:
Er zitten echter ook elementen in die ik ongewenst acht, dus het is imo niet alleen dat het neutraal is (er verandert weinig), maar het neemt ook een verslechtering met zich mee (Er veranderen dingen in een door mij ongewenste richting).
Mja... wat is die Donner toch een lulquote:Op maandag 2 mei 2005 10:32 schreef het_fokschaap het volgende:
ik stem voor omdat we anders oorlog krijgen
Maar weer een bewijs dat zowel voor- als tegenstanders grof misbruik maken van non-argumenten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |