abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1856859
Wat is de maximale lengte van een coax kabel van de muur naar de TV zonder versterker?

En welke versterkers (merk/type) zijn goed om het signaal van muur naar TV te versterken?

pi_1857092
Waar de grens precies ligt weet ik niet, maar een meter of 10 moet volgens mij nog wel zonder al te veel problemen kunnen. Tenzij je het signaal gaat splitten, dan wordt het natuurlijk minder.

Als je naar 50 meter ofzo wilt heb je denk ik wel versterkt signaal nodig. Mijn kennis over signaalversterkers voor TV/Radio houdt eigenlijk wel op bij de wetenschap dat die dingen bestaan

dinsdag 9 oktober 2001 @ 20:01:32 #3
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_1857143
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 19:27 schreef slakkie het volgende:
Wat is de maximale lengte van een coax kabel van de muur naar de TV zonder versterker?

En welke versterkers (merk/type) zijn goed om het signaal van muur naar TV te versterken?

Na 25 meter moet je echt wel een versterker gaan gebruiken
I'm getting too old for this....
pi_1857171
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 19:57 schreef Light het volgende:
Waar de grens precies ligt weet ik niet, maar een meter of 10 moet volgens mij nog wel zonder al te veel problemen kunnen. Tenzij je het signaal gaat splitten, dan wordt het natuurlijk minder.

Als je naar 50 meter ofzo wilt heb je denk ik wel versterkt signaal nodig. Mijn kennis over signaalversterkers voor TV/Radio houdt eigenlijk wel op bij de wetenschap dat die dingen bestaan

Mmm, ik moet dus splitten dus wordt zo ie zo versterken dan.. want mijn kamer zit niet 10 meter van de muur af...

Denk dat die afstand zo'n 20-30m is...

pi_1857174
Als je nou eerst eens zegt, wat je van plan bent. Dat is een stuk gemakkelijker voor ons, om je advies te geven.
pi_1857184
zou je niet meer meters kunnen maken als je coax 10 ohm gebruikt
heb wel eens zoiets gehoord
Iedereen is uniek, behalve ik
pi_1857236
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 20:04 schreef AlvaK het volgende:
Als je nou eerst eens zegt, wat je van plan bent. Dat is een stuk gemakkelijker voor ons, om je advies te geven.
Bij deze de volledige info:
Huiskamer tv-out UPC, wordt daar gesplit voor Chello/TV/Radio
Moet nu 20-30m kabel coax komen naar mijn kamer. Er moet dus een split komen voor TV huiskamer en TV mijn kamer.

Zelf denk ik dat ik na de split naar de slaapkamer TV een versterker nodig heb omdat de afstand 20-30m te groot is zonder versterker. Dit wil ik dus weten.

Plus indien ik versterker nodig heb, welke is de beste? Prijs/kwaliteit etc.

Zo hopelijk duidelijk genoeg

pi_1857276
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 20:04 schreef madcap het volgende:
zou je niet meer meters kunnen maken als je coax 10 ohm gebruikt
heb wel eens zoiets gehoord
Lijkt me niet. Normaal coax is 75 ohm.....

Overigens, als je een versterker plaatst, plaats hem dan altijd bij het BEGIN van het kabelnetwerk.. als je hem namelijk aan het einde plaats versterk je eerder de ruis dan het oorspronkelijke signaal!

dinsdag 9 oktober 2001 @ 20:15:56 #9
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_1857304
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 20:09 schreef slakkie het volgende:

[..]

Bij deze de volledige info:
Huiskamer tv-out UPC, wordt daar gesplit voor Chello/TV/Radio
Moet nu 20-30m kabel coax komen naar mijn kamer. Er moet dus een split komen voor TV huiskamer en TV mijn kamer.

Als je maar in de gaten houd dat je na de chello/tv split nog een splitter nodig hebt: een naar de tv die bij die chello/tv aansluiting staat (aangenomen dat er daar 1 staat), de andere naar de versterker.

M.a.w.: Niet van de versterker naar een tv die een meter verder staat, daar schijnen tv's niet van te houden. Ik heb gewoon ergens een versterker gekocht met 3 uitgangen ofzo, met instelbaar versterkingsniveau.

pi_1857341
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 20:12 schreef -ScuL- het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Normaal coax is 75 ohm.....

maar er bestaat coax12 dat is volgens mij voor grotere afstanden...
lagere weerstand betekend beter doorgiffte van het signaal op langere afstand...lijkt mij
maar ik ben ook niet zo thuis in de coax bizz
Iedereen is uniek, behalve ik
pi_1857961
Lijkt me niet zo moeilijk. Probeer eerst gewoon eens hoe het zonder die versterker gaat. Is de kwaliteit niet naar je zin, dan zet je er een versterkertje tussen.
pi_1858200
Hmm wij hebben hier thuis geen versterker op de coax aansluiting. Maar deze is toch best behoorlijk uitgebreid:
- De aansluiting beneden: 1 radio, 1 tv en 1 kabel door naar Etage 1.
- Etage 1 (kamer 1): Kabel splitst in 3'en. 1 voor een tv, de 2de gaat naar een andere kamer, de 3de naar zolder.
- Etage 1(kamer 2): Signaal komt van kamer 1, aangesloten is een (ouderwetse DEMOS) kabelmodem en een radio, via de kabelmodem is de TV aangesloten.
- Zolder: Signaal komt van etage 1, aangesloten is een TV en een radio.
Alles zonder versterker, en het werkt perfect.

Conclusie: Je hebt niet zo snel een versterker nodig

pi_1858376
nee, versterker is niet nodig voor 1 plisting. Koop liever voor dat geld dat je uitspaart door geen versterker te kopen een GOEIE coax kabel, dus niet zon gamma ding. Datis rotzooi. en als je ook nog es een splitter koopt met een lage demping dan kun je gewoon kraakhelder beeld krijgen zonder versterker.

wat doet men vaak: De versterker ergens op zolder plaatsen, gevolg, je zit de storing die onderweg is opgelopen ook lekker mee te versterken.

dus, vooral goeie kabels aanschaffen. heel belangrijk

.
pi_1858898
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:52 schreef killerb het volgende:
wat doet men vaak: De versterker ergens op zolder plaatsen, gevolg, je zit de storing die onderweg is opgelopen ook lekker mee te versterken.
dat zei ik dus ook..

overigens het is ook een beetje afhankelijk van hoe goed de qualiteit is op het punt dat 't signaal je huis binnen komt.
dat is hier in mijn woonplaats dus niet om aan te zien!
dus vandaar zo vroeg mogelijk de versterker ertussen..

pi_1858971
Tnx voor de antwoorden, ik zal eens ff gaan vogelen.
pi_1859358
quote:
Op dinsdag 09 oktober 2001 22:53 schreef slakkie het volgende:
Tnx voor de antwoorden, ik zal eens ff gaan vogelen.
have fun

Ik was hier ook aan het stoeien met een ander probleem. Ik wilde radio & en TV over 1 kabel doortrekken naar boven. En dat is me nu dus gelukt....

Hetgeen wat ik niet wist is dat er een gruwelijk dik scheidingsfilter zat verborgen in de 1e wandcontactdoos, die heb ik er dus uitgerost en vanaf daar direct doorgetrokken

Nou heb ik dus overal R/TV over 1 kabel
(dat hele topic is terug te vinden op GoT van Tweakers)
http://gathering.tweakers.net/showtopic.php/285120/1/25

pi_1861307
totaal 50 meter...

(dus 2x25 kan ook nog...)

maar dit is het maximum...

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_1861494
K'heb thuis bij de kabel aansluiting een splitter zitten, die 3 kanten op gaat.. Ik kan door het hele huis gewoon overal t.v aansluiten met dezelfde scherpte als 1 toestel. Het zit um in de 'sterkte'van het kabelaanbiedersignaal en wat voor kabel je binnenhuis heb, (75 Ohm) en welke DIKTE kabel.. Ik heb vrij dikke kabels door de muren/plafonds lopen..
If I would do it all over again?.. yeah, Why not, I'd do it slightly differant.....
pi_1861633
Er is hierboven al een paar maal geopperd om een COAX te nemen met andere afsluitweerstand.
Nooit doen. De weerstand van de kabel is aangepast aan die van de TV/radio. Bij een andere weerstands- waarde wordt een groot deel van je signaal weer teruggekaast de kabel in. Vinden ze bij de kabelexploitant niet zo fijn en je heb minder signaal over voor je TV/radio.
pi_1861857
Die 75ohm is niet de weerstand maar de impendantie (of zoiets) toch?
En daar moet je dus niks aan veranderen. Zoals al meer mensen zeggen, de dikte van de kabel, die maakt wel uit. Hoe beter de kabel hoe minder WEERSTAND hij heeft.

De weerstand hangt af van de lengte van de kabel, en toch is elke kabel 75ohm? Precies... zoals ik al zei, die 75Ohm is niet de weerstand.

Een versterker is denk ik niet nodig. Goede splitters en stekkers wel(van die volledig afgeschermde, helemaal van metaal zijn die), deze zijn gewoon te krijgen bij de Gamma. Zelf heb ik dikke kabels van de Gamma, maar er zullen vast nog wel betere zijn.

En inderdaad, je versterker moet helemaal vooraan. Na de splitting chello/(tv/radio) en het liefst voor TV/radio. Maar in ieder geval voor de splitting TV/TV.

Radio en Tv signaal gaat volgens mij altijd over dezelfde kabel.

Sta stil bij elke stap die je zet.
pi_1863468
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 11:31 schreef Svart Rose het volgende:

Radio en Tv signaal gaat volgens mij altijd over dezelfde kabel.

Dus niet overal, heb niet voor niets 2 dagen zitten kutten. Bij ons zat er een dik vet scheidingsfilter in de 1e wandcontactdoos, als ik radio-signaal vanaf die kabel wilde pakken dan fungeerde die eerder als een gigantische ether-antenne dan als kabel. Sinds het filter eraf is gesloopt heb ik prima kabel ontvangst.
pi_1863649
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 14:48 schreef -ScuL- het volgende:

[..]

Dus niet overal, heb niet voor niets 2 dagen zitten kutten. Bij ons zat er een dik vet scheidingsfilter in de 1e wandcontactdoos, als ik radio-signaal vanaf die kabel wilde pakken dan fungeerde die eerder als een gigantische ether-antenne dan als kabel. Sinds het filter eraf is gesloopt heb ik prima kabel ontvangst.

In elk huis komt toch maar 1 kabel binnen?
Sta stil bij elke stap die je zet.
pi_1865327
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 15:09 schreef Svart Rose het volgende:

[..]

In elk huis komt toch maar 1 kabel binnen?

Klopt, maar sommige kabelaanbieders pluggen er gelijk bij de binnenkomst een scheidingsfilter met splitter erop... (dat ik dus niet doorhad).. Vandaar het hele gemekker..
  woensdag 10 oktober 2001 @ 19:46:47 #24
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1866144
Mijn eigen tv-tje is ongeveer een meter of 40-50 van het kastje verwijderd en heeft 2 versterkers nodig om goede ontvangst te krijgen.
The Internets, I needs it..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')