abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1862268
en lagwagon dan?
Money is better than poverty, if only for financial reasons
pi_1862425
alle bovengenoemnde punk is in mijn ogen pretpunk.

echte punk:
seein red
orwell nation
Point of few
enz enz.

crass
amebix
catharsis(veel, heel veel metal)

R.

pi_1862627
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 12:46 schreef xobelix het volgende:
alle bovengenoemnde punk is in mijn ogen pretpunk.

echte punk:
seein red
orwell nation
Point of few
enz enz.

crass
amebix
catharsis(veel, heel veel metal)

R.

wat is jou defenitie van pretpunk dan? en je defenitie van 'echte' punk?
http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
  woensdag 10 oktober 2001 @ 15:31:52 #29
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_1863889
Yellowcard is ook nog een leuk bandje, erg onbekend nog geloof ik, is een beetje pop/pret/punk/rock, leuke is dat ze ook een violist hebben, klinkt iig wel lekker.
pi_1864300
tjesus heej,deeltje drie alweer,dat ahd ik nog nie eens gezien.........t gaat snel tegenwoordig
pi_1864680
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 16:12 schreef Scylla het volgende:
tjesus heej,deeltje drie alweer,dat ahd ik nog nie eens gezien.........t gaat snel tegenwoordig
s goed teken toch
http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
pi_1864688
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 15:31 schreef Tweek het volgende:
Yellowcard is ook nog een leuk bandje, erg onbekend nog geloof ik, is een beetje pop/pret/punk/rock, leuke is dat ze ook een violist hebben, klinkt iig wel lekker.
violist dr bij is wel leuk, maar dat pretpop staat me niet zo aan in de omschrijving maja k download zometeen nog wel ff wat nummers ff kijken of ik het wat vind..
pi_1864804
* WaterBlade7 heeft vandaag een 2 hele koele CD's gekocht!!

Give 'em the boot en 1.039/Smoothed Out van Green Day

pi_1864816
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 17:04 schreef WaterBlade7 het volgende:
* WaterBlade7 heeft vandaag een 2 hele koele CD's gekocht!!

Give 'em the boot en 1.039/Smoothed Out van Green Day

give em the boot is inderdaad erg goede cd welk deel? 1 of 2? zijn alle2 iig erg goed..

die greenday ken ik niet ei'k.. is leuk?

pi_1866009
Hm alweer deel 3 en ik heb nog steeds nie gereageerd *schaam*

Over de pretpunk/echte punk discussie; Pennywise is GEEN pretpunk. Bovendien ben ik het niet mee eens dat Pennywise voordat Thirsk dood ging veel minder serieus was dan nu. Ze zijn vanaf Full Circle opeens wel veel politieker gericht geworden enzo, maar tis niet zo dat ze daarvoor teksten schreven waar je spontaan van in de lach schiet.

Overigens heb ik wel eens wat van dead kennedys geluisterd en ik vond het bar slecht. Echte pretpunk is imo Blink 182, NOFX ook behoorlijk, alleen heeft NOFX wel zo nu en dan bepaalde standpunten die naar voren komen en gaat Blink 182 nergens over.

En iets is toch niet meteen slecht als het pretpunk is?!

pi_1866957
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 17:06 schreef iroQuai het volgende:

[..]

give em the boot is inderdaad erg goede cd welk deel? 1 of 2? zijn alle2 iig erg goed..

die greenday ken ik niet ei'k.. is leuk?

Volgens mij is het deel 1....zwarte hoes met een paar gebouwen.

1.039/Smoothed out slappy hours is een samenvoeging van de EP "Slappy" en "1.000 hours". Een re-release dus. Hij is goed. Alleen de sound is wat minder dan bijv. Dookie, maar dat geeft nix, hijs fijn.

pi_1868278
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 19:32 schreef Noodles het volgende:

En iets is toch niet meteen slecht als het pretpunk is?!

nee vind ik dus ook... maar sommige mensen denken hier ander over blijkbaar..

ik wil eigenlijk nog steeds wel een reply van ranja met uitleg waarom alles wat bij epitaph zit slecht is en/of pretpunk is... zo iets iig want die heeft zich niet meer vertoont in dit topic..

pi_1868291
en de defenities van pretpunk en echte punk wil ik ook nog wel even van xobelix horen eigenlijk
pi_1868350
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 21:10 schreef WaterBlade7 het volgende:

[..]

Volgens mij is het deel 1....zwarte hoes met een paar gebouwen.

1.039/Smoothed out slappy hours is een samenvoeging van de EP "Slappy" en "1.000 hours". Een re-release dus. Hij is goed. Alleen de sound is wat minder dan bijv. Dookie, maar dat geeft nix, hijs fijn.

SMoothed out/slappy hours vond ik wat tegen vallen, maar Kerplunk daarentegen is wel geinig.
pi_1871150
pretpunk nummer, waar ik supervrolijk wordt: Offspring- Don't pick it up!

En penny wise roeleert!

* -Mellowdy- heeft de albummies: full circle en about time!

Fijn voor s'ochtends in de bus, als je aan het ontwaken bent

Quiet!!
Shhh, hush your mouth
Silence when I spit it out, ... in your face
Open your mouth, give you a taste
pi_1871571
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 10:54 schreef -Mellowdy- het volgende:

En penny wise roeleert!

* -Mellowdy- heeft de albummies: full circle en about time!

niet alleen sochtends hoor altijd!
pi_1872237
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 19:32 schreef Noodles het volgende:

Over de pretpunk/echte punk discussie; Pennywise is GEEN pretpunk. Bovendien ben ik het niet mee eens dat Pennywise voordat Thirsk dood ging veel minder serieus was dan nu. Ze zijn vanaf Full Circle opeens wel veel politieker gericht geworden enzo, maar tis niet zo dat ze daarvoor teksten schreven waar je spontaan van in de lach schiet.

Nee, maar ik zie ze als ik eerlijk ben niet meer zo snel een nummer maken als Stand By Me waar ze met z'n allen een beetje vrolijk staan te zingen. Die tijd is helaas voorbij.
pi_1872244
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 10:54 schreef -Mellowdy- het volgende:

...

Hell yeah, supervoorbeeld van een pretpunk nummer.

En voor ALTIJD ja, niet alleen in de bus.

pi_1886020
^^ Get upphaaaaaaaaa ^^

En we weten nog steeds niet waarom ranje vindt dat alles wat bij epitaph zit slecht is en/of pretpunk is...

pi_1886249
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:30 schreef =HellFire= het volgende:
^^ Get upphaaaaaaaaa ^^

En we weten nog steeds niet waarom ranje vindt dat alles wat bij epitaph zit slecht is en/of pretpunk is...

en toch is het ranja maja

idd ik ben nu ook toch wel heel erg nieuwschierig

maar ik heb zo'n gevoel dat ranja zich hier niet meer laat zien omdat ie zelf ook wel door heeft dat wat hij zei ei'k onzin was omdat de helft van zn platencollectie ook van epitaph is

pi_1886328
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2001 22:57 schreef iroQuai het volgende:

[..]

en toch is het ranja maja

idd ik ben nu ook toch wel heel erg nieuwschierig

maar ik heb zo'n gevoel dat ranja zich hier niet meer laat zien omdat ie zelf ook wel door heeft dat wat hij zei ei'k onzin was omdat de helft van zn platencollectie ook van epitaph is

Ranja, Ranje...

What is in a name
Call Billy Jane
He's still the same
It's not on him to blame
So if you don't understand
go fuck yourself with your difficult name!

En ja, hehehe, niet zeiken, Epitaph roelt! 75 % van de muziek waar ik naar luister/die ik cool vind komt van Epitaph.

pi_1886365
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2001 23:04 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Ranja, Ranje...

What is in a name
Call Billy Jane
He's still the same
It's not on him to blame
So if you don't understand
go fuck yourself with your difficult name!

quote:

En ja, hehehe, niet zeiken, Epitaph roelt! 75 % van de muziek waar ik naar luister/die ik cool vind komt van Epitaph.

ja idd, klopt, zit gewoon heel veel goede muziek bij epitaph... okee, ook wat shit, maar t meeste is echt goed..

wat niet wil zeggen dat andere labels geen goede muziek hebben..

pi_1886405
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2001 23:08 schreef iroQuai het volgende:

[..]

[..]

ja idd, klopt, zit gewoon heel veel goede muziek bij epitaph... okee, ook wat shit, maar t meeste is echt goed..

wat niet wil zeggen dat andere labels geen goede muziek hebben..

Jaja, Undeclinable rockt!

En nee, andere labels hebben ook geen slechte muziek alleen... als ik naar al die bands van die labels moet luisteren moet ik naar tientalle goeie bands luisteren en das een beetje teveel van 't goeie. Daarom luister ik eigenlijk alleen maar naar Epitaph.

Snappie?

pi_1886448
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2001 23:11 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Jaja, Undeclinable rockt!

En nee, andere labels hebben ook geen slechte muziek alleen... als ik naar al die bands van die labels moet luisteren moet ik naar tientalle goeie bands luisteren en das een beetje teveel van 't goeie. Daarom luister ik eigenlijk alleen maar naar Epitaph.

Snappie?

euh.. nee..
je sorteert je muziek op label? je luistered bijna alleen maar epitaph omdat je anders te veel moet luisteren? vind ik beetje gek ik luister de muziek die ik goed vind... das idd vaak van epitaph, maar lang niet altijd.. ik let er niet eens op, maar soms zie je gewoon zo van 'eej, ook (al) van epitaph..'
pi_1886473
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2001 23:15 schreef iroQuai het volgende:

[..]

euh.. nee..
je sorteert je muziek op label? je luistered bijna alleen maar epitaph omdat je anders te veel moet luisteren? vind ik beetje gek ik luister de muziek die ik goed vind... das idd vaak van epitaph, maar lang niet altijd.. ik let er niet eens op, maar soms zie je gewoon zo van 'eej, ook (al) van epitaph..'

Sorteren alleen op label? Nah dat ook weer niet echt... ehh nu spreek ik me een beetje tegen geloof ik, awww fok it, tis al eh laat! anywayz, tsja, wat ik bedoel is, er is zooooveeeeeel goeds op Epitaph, waarom dan naar een ander label gaan?

Ik heb het dus over de punkrock zoals je die vindt op Epitaph.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')