abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26551248
ik weet nie waar deze precies thuishoortm vandaar dat ik hem maar onder relaties plaats maar:

van wie van jullie (ouder dan 18) woont thuis en wordt de post open gemaakt door de ouders..
en wat vinden jullie daarvan?

Ik word er namelijk helemaal gek van dat elke keer als ik thuis kom, al mijn brieven afschriften e.d. gewoon worden open gemaakt. Als ik er dan wat van zeg is het: "tja je hebt zeker zoveel stiekems". Ik kan me hier verdomme zo kwaad om maken... het is toch MIJN POST, MIjn rekening blablabla... ( tevens kunnen ze ook aan mijn rekeningen via internet...)
pi_26551296
Hun post openmaken. Heeft bij mij als gevolg gehad dat ze zelfs mijn post niet meer van de deurmat durfden op te pakken.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_26551298
Nou ik zou het gewoon even verstandig en rustig met je ouders er over hebben. Ook al heb je zo'n verleden dan is het nog niet eerlijk dat zij jou post bekijken.
Sappig !!
  woensdag 27 april 2005 @ 19:41:12 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_26551311
Dat laatste kan je bij de bank zo rechttrekken. Kwestie van een nieuw contract. Vraag eventueel of ze je het contract niet willen sturen, maar willen bellen als het er is. Op die manier kunnen je ouders het contract niet stiekem weggooien.

En eventueel loop je eens naar het postkantoor en vraag je of zij post kunnen vasthouden / doorsturen naar een ander adres of dat je het daar ophaalt. Eén van de twee is vast mogelijk.
  woensdag 27 april 2005 @ 19:41:26 #5
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_26551317
hebben ze een keer gedaan en toen heb ik ze even heel erg duidelijk gemaakt dat ik niks stiekems heb. Maar wel privacy. En dat zij dus mijn post daarom niet mogen lezen.
De meeste post die ik nu krijg word gewoon naar mn eigen huis gestuurd. Maar als er nog wel eens wat bij mn ouders aankomt dan belt mn moeder op met de vraag of ik wil weten wat t is, en of ze t voor moet lezen of dat ze m dicht zla laten.
imagination is more important than knowledge
pi_26551318
Al zou ik 0,0 geheimen hebben voor mijn ouders: van mijn post (mijn post) blijven ze af. Een beetje normaal denkende ouder zou daar alle begrip voor hebben. Daarbij zijn ze volgens mij wettelijk in overtreding want ze schenden het briefgeheim.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 27 april 2005 @ 19:42:28 #7
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_26551348
Ze kunnen ook bij je internetrekening? Even wachtwoorden veranderen dus....
pi_26551396
quote:
Op woensdag 27 april 2005 19:41 schreef Isabeau het volgende:
Al zou ik 0,0 geheimen hebben voor mijn ouders: van mijn post (mijn post) blijven ze af. Een beetje normaal denkende ouder zou daar alle begrip voor hebben. Daarbij zijn ze volgens mij wettelijk in overtreding want ze schenden het briefgeheim.
Inderdaad, in het uiterste geval moet je ze gewoon dagvaarden!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_26551429
Ga het huis uit. Serieus. Als je ouders je post niet open mogen maken, dan is het koken e.d. voor jou ook onzin.
pi_26551451
dat duidelijk maken en praten met hen dat lukt gewoon niet, wat dat betreft zijn ze gewoon niet menselijk. Ze snappen gewoon nie dat ik ook mijn privacy wil en rechten heb. En het antwoord is vaak wanneer ik er wat van zeg: "zolang je hier in huis woont, gebeurt er hier wat ik zeg".. wachtwoorden veranderen is ook geen optie want ze hebben er lekker voor gezorgd dat ze een machtiging hebben.. anyway op Isabeau gericht: mijn ouders zijn echt ALLES behalve normaal denkend in elk opzicht.. zo ouderwets als de pest en ga zo maar door.. zucht

en daarbij héb ik geeneens geheimen maar zoeken zij altijd overal iets achter.
  woensdag 27 april 2005 @ 19:47:25 #11
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_26551472
quote:
Op woensdag 27 april 2005 19:42 schreef Noca het volgende:
Ze kunnen ook bij je internetrekening? Even wachtwoorden veranderen dus....
Bij de ABN is dat niet met wachtwoorden geregeld, maar staat zijn rekening gewoon in het overzicht van zijn ouders erbij.
  woensdag 27 april 2005 @ 19:48:18 #12
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_26551487
quote:
Op woensdag 27 april 2005 19:46 schreef patselsjatsel het volgende:
dat duidelijk maken en praten met hen dat lukt gewoon niet, wat dat betreft zijn ze gewoon niet menselijk. Ze snappen gewoon nie dat ik ook mijn privacy wil en rechten heb. En het antwoord is vaak wanneer ik er wat van zeg: "zolang je hier in huis woont, gebeurt er hier wat ik zeg".. wachtwoorden veranderen is ook geen optie want ze hebben er lekker voor gezorgd dat ze een machtiging hebben.. anyway op Isabeau gericht: mijn ouders zijn echt ALLES behalve normaal denkend in elk opzicht.. zo ouderwets als de pest en ga zo maar door.. zucht

Welke bank heb je?
  woensdag 27 april 2005 @ 19:48:58 #13
38072 King_Nothing
lik mijn taxus
pi_26551507
quote:
Op woensdag 27 april 2005 19:38 schreef patselsjatsel het volgende:
tevens kunnen ze ook aan mijn rekeningen via internet
Daar heb je toch je bankpas en pincode voor nodig
Vroeger was ik een twijfelaar, nu ben ik daar niet meer zo zeker van !!
Nee, dat is geen gezwel!
Dat van die rode roos had ze er niet bij hoeven te vertellen.. goh wat was dat mens dik!
pi_26551520
rabobank...maar zodra ik ook daar in opstand over kom zeg maar.. dan heb ik thuis dus ook gewoon een probleem... tis zo ingewikkeld terwijl het zó simpel kan
  woensdag 27 april 2005 @ 19:50:04 #15
114946 riCstaa
Kurosaki Ichigo
pi_26551529
aanklagen en van dat geld (para miljoen) een leuk huisje kopen met een postbus en 2 bewakers voor je post.

heeft voor mij ook gewerkt.
Shattered Hand: Alterac Deviants
pi_26551536
Als ik het zo lees moet je er of maar mee leren leven (hey, je hebt immers toch geen geheimen...) of je moet zelfstandig gaan wonen. Ik begrijp niet zo goed dat ze het niet willen begrijpen, maar dat zal jou ook wel enorm gefrustreerd hebben.

Enne, dat idee van al hun post openmaken is wel grappig (ludiek) (alhoewel ik vrees dat ze dat al helemaal niet zullen begrijpen)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_26551545
bij een machtiging niet... dan kan diegene met zijn pas en wachtwoord inloggen en staan mijn rekeningen bij diegene zijn rekeningen zeg maar...
  woensdag 27 april 2005 @ 19:50:58 #18
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_26551560
mijn ouders hebben 1x mijn post opengemaakt. dus eerst gevraagd of ze daarmee wilde stoppen. deden ze niet. dan maar hard handig hun past eigen gemaakt en pas te laat geven zodat ze financieel beetje achter begonnen te lopen.

het is mijn post en daar blijf je met je poten van af heb ik toen gezegd. nooit meer post van mij opengemaakt. en al zou ik iets stiekems doen, hun hebben er geen flikker mee te maken
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_26551608
quote:
Op woensdag 27 april 2005 19:50 schreef patselsjatsel het volgende:
bij een machtiging niet... dan kan diegene met zijn pas en wachtwoord inloggen en staan mijn rekeningen bij diegene zijn rekeningen zeg maar...
Machtiging opzeggen. Klaar.
pi_26551617
Laat post in het vervolg bij een vriendin ontvangen (adreswijzigingen doorgeven overal dus) of neem een postbus. dan kunnen ze er niet bij.
Of zeg dat je geen geheimen voor ze hebt (als dat zo is), en dat ze in ieder geval netjes kunnen wachten tot je thuis bent en het je zelf open laten maken. Wanneer ze dan willen weten wat er in staat kunnen ze het vragen.
Jij kunt dan weer vragen waarom ze het willen weten en beslissen of je het wel of niet laat zien aan je ouders.

Dat ze ook op internet je banksaldo kunnen checken is een kwestie van wachtwoorden veranderen (evt. pincode als het met pincode bekeken moet worden) veranderen, en je bankpas bij je houden (als ze die daar voor nodig hebben)
Hoe graag ze het ook willen, het is jou keuze of ze het wel of niet te zien krijgen (dat zou het moeten zijn..)

Wat je ook kunt doen is vragen waarom ze je post open maken.. (en daar dan verder op in spelen)
pi_26551618
nja en dat zelfstandig wonen ben ik dus echt al lang over na aant denken, maar ik studeer werk, en het leven hier thuis met zo'n para ouders kost me ontzettend veel energie.. zou ik op mezelf gaan wonen.. dan NOG meer werken. opleiding volgen,huishoude en shit erbij en het voornaamste: het geldprobleem.. ik zie het niet zo zitten om nu lekker schulden op te bouwen voor later.. en bovendien gaan daar ook weer problemen door onstaan ( eenmaal weg is weg, nie meer trug blablabla)
  woensdag 27 april 2005 @ 19:53:55 #22
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_26551633
quote:
Op woensdag 27 april 2005 19:46 schreef patselsjatsel het volgende:

Dus je ouders lezen je post en ze hebben ook gewoon toegang tot je bankrekening?
Vind ik het HEEL erg eng. Enkel en alleen al om het feit dat het zo geregeld is.

Ik zou lekker een nieuwe rekening openen en een postbus nemen op het postkantoor.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_26551679
Ik vind het niet normaal en zou ze goed laten weten ook. Dat soort dingen doe je gewoon niet.
Laat ze ff dit topic lezen, wat andere mensen er van vinden.
Even speciaal voor hun: HET IS NIET NORMAAL!!!!!
Dus...
pi_26551693
waarom zeg je niet gewoon dat als ze zo doorgaan ze je het huis uitwerken en dan weten ze helemaal niet meer wat je doet.

edit: ok lees het net in bovenstaande post, ben toch wel blij met hele redelijke en lieve ouders
pi_26551705
Als ze niet willen luisteren, zoals je schrijft, dan wordt het hoog tijd om even wat fake brieven, facturen en dergelijke naar jezelf te gaan sturen.
Even officieel briefpapier maken (logo's van internet af plukken) en jezelf hele vervelende brieven gaan schrijven.
Ze hebben niks te zoeken in jouw post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')