abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26507192
Hoi hoi,

Waarschijnlijk is dit topic al meerdere malen voorbij gekomen. Aangezien de search momenteel niet werkt heb ik maar een nieuw topic gestart..

Mijn vriendin en ik vertrekken 5 mei a.s voor 4 dagen naar Berlijn. We logeren in een hotel vlak bij de Kurfürstenstrasse, dus lekker centraal (beetje meer West, maar goed)..

Aangezien 4 dagen niet zoveel ruimte geeft voor het bezichtigen van een stad ter grootte van Berlijn, willen wij optimaal gebruik maken van onze tijd.

Onze interesse ligt vooral op het culturele gebied, niet zozeer op het uitgaanscircuit e.d.
Gebouwen / musea / avenues / dingen die we sowieso willen zien zijn:

- Kurfürstendamm
- Brandenburger Tor
- Fernseh Turm
- De muur (Checkpoint Charlie?)
- Luftwaffen-Museum
- Siege-säule (Alexander Platz?)
- Reichstag

Voorafgaand aan ons vertrek kopen wij natuurlijk een boekje met toeristische informatie over de stad. Mijn vraag is nu als volgt: kunnen mensen die naar Berlijn zijn geweest ons bepaalde bezienswaardigheden aanraden danwel afraden?

Mochten er nog Tweede wereldoorlog geinteresseerden zijn onder jullie: kunnen jullie mij misschien wijzen op de bezienswaardigheden met betrekking tot deze periode?

Alvast bedankt..
"Hold the line! Stay with me! If you find yourself alone, riding in the green fields with the sun on your face, do not be troubled. For you are in Elysium, and you're already dead!"
  maandag 25 april 2005 @ 22:39:51 #2
41308 SG1
Stargate SG1
pi_26507268
Checkpoint Charlie is een aanrader!
Counselor Torun,"This jaffa threatend my life".
"I merely informed you that any further attempt to activate the stargate would result in physical injury", Teal'c.
  maandag 25 april 2005 @ 22:53:05 #3
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_26507555
Dierentuin met pandaberen, schijnt nogal zeldzaam.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 25 april 2005 @ 23:03:27 #4
19907 Dobje
Gaping Hole Safari!
pi_26507788
Pandaberen zijn echt de meest saaie dieren die er zijn, ik heb ze in Hong Kong gezien in ocean park zag er eentje bewegen deed ze kont omhoog ging schijten en ging er toen zelf inzitten :p
An ancient Zuludong wise man once said that holy artifacts would be found in the holes of foreign girls. Lacy soon finds herself being prodded for this mystical treasure!
  maandag 25 april 2005 @ 23:08:47 #5
72743 ennaxor
[AM] forever
pi_26507908
als je over berlijn wilt weten, stuur me een email! ik heb toevallig laatst iemand een heel verhaal geschreven, ik zit daar namelijk nu

email r_wunnik@hotmail.com
"Be reasonable, do it my way"
  maandag 25 april 2005 @ 23:32:39 #6
61447 Douwe
Ik heb gelijk
  Moderator dinsdag 26 april 2005 @ 08:26:01 #7
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_26512531
Zie de link van Douwe. Dubbel dus.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')