Hoi hoi,
Waarschijnlijk is dit topic al meerdere malen voorbij gekomen. Aangezien de search momenteel niet werkt heb ik maar een nieuw topic gestart..
Mijn vriendin en ik vertrekken 5 mei a.s voor 4 dagen naar Berlijn. We logeren in een hotel vlak bij de Kurfürstenstrasse, dus lekker centraal (beetje meer West, maar goed)..
Aangezien 4 dagen niet zoveel ruimte geeft voor het bezichtigen van een stad ter grootte van Berlijn, willen wij optimaal gebruik maken van onze tijd.
Onze interesse ligt vooral op het culturele gebied, niet zozeer op het uitgaanscircuit e.d.
Gebouwen / musea / avenues / dingen die we sowieso willen zien zijn:
- Kurfürstendamm
- Brandenburger Tor
- Fernseh Turm
- De muur (Checkpoint Charlie?)
- Luftwaffen-Museum
- Siege-säule (Alexander Platz?)
- Reichstag
Voorafgaand aan ons vertrek kopen wij natuurlijk een boekje met toeristische informatie over de stad. Mijn vraag is nu als volgt: kunnen mensen die naar Berlijn zijn geweest ons bepaalde bezienswaardigheden aanraden danwel afraden?
Mochten er nog Tweede wereldoorlog geinteresseerden zijn onder jullie: kunnen jullie mij misschien wijzen op de bezienswaardigheden met betrekking tot deze periode?
Alvast bedankt..
"Hold the line! Stay with me! If you find yourself alone, riding in the green fields with the sun on your face, do not be troubled. For you are in Elysium, and you're already dead!"