Guildwars heeft niet veel er om heen, wat WoW wel heeft, het is beesjes dood maken en dat was het wel want alle posts hier tot nu toe zijn anti-PvP en pro PvE. Doom is ook een PvE en hoef je ook alleen maar rond te baggeren in clans (guilds) en beesten (mobs) kapot te schieten. Ten tweede heeft WoW tegenwoordig een honoursysteem, het wordt geliefd en gehaat, waardoor het in elkaar beuken van low levels niets meer uit haalt. Daarnaast zitten low levels in "eigen" terreinen waar ze zelf mogen kiezen of ze PvP willen of niet. In de overige gebieden is het gewoon een spel en ganken kan door de Game Masters bestraft worden, want het mag niet.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat lul je nou, in GW heb je ook interactie met anderen en tegenstanders... Alleen zijn irri de irri dingen eruit gehaald. Zo bestaat er bij mij geen kans dat ik in elkaar gebeukt wordt door een stel high lvl chars die niks beter te doen hebben. Hoe triest ben je overigens als je daar je lol uit moet halen...
Je moet me nog steeds je vergelijking met doom eens uitleggen, die is namelijk volkomen debiel.
HEt wordt dan ook vast altijd bestraftquote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:35 schreef existenz het volgende:
[..]
Guildwars heeft niet veel er om heen, wat WoW wel heeft, het is beesjes dood maken en dat was het wel want alle posts hier tot nu toe zijn anti-PvP en pro PvE. Doom is ook een PvE en hoef je ook alleen maar rond te baggeren in clans (guilds) en beesten (mobs) kapot te schieten. Ten tweede heeft WoW tegenwoordig een honoursysteem, het wordt geliefd en gehaat, waardoor het in elkaar beuken van low levels niets meer uit haalt. Daarnaast zitten low levels in "eigen" terreinen waar ze zelf mogen kiezen of ze PvP willen of niet. In de overige gebieden is het gewoon een spel en ganken kan door de Game Masters bestraft worden, want het mag niet.
Je kan twee soorten karakters maken idd maar het is beiden met anderen erbij...quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bij Gw kan je toch ook kiezen of je wil PvP'en of niet?
Nee, ik vroeg me af waarom exclusief de kosten, mensen GW beter vonden, misschien ga ik het dan ook spelen, maar buiten het geld kwam niemand met argumenten. Als er vervolgens wordt gevraagd waarom ik nu voor WoW heb gekozen en niet voor GW geef ik mijn indruk van GW. Dat die verkeerd is kan heel goed, maar ik hoor nog steeds geen argumenten voor GW, terwijl jullie die zonder moeite moeten kunnen opdreunen lijkt mij?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 14:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
existenz schijnt er nogal problemen mee te hebben dat niet iedereen WoW speelt...
Zoals ik het spel zie is dat niet echt het doel.... je dood beesten om er beter van te worden en verder te komen in het spel om daardoor weer betere skills armor's en dergelijke van te kopen.. die je dan weer kunt gebruiken als je in een arena tegen andere spelers vecht (PvP). En die gevechten kun je dus weer met random lui houden maar ook met jouw eigen guild, die daardoor dus weer in rank kan stijgen en een plaatsje kan bemachtigen in the hall of heroes.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 13:35 schreef existenz het volgende:
[..]
Guildwars heeft niet veel er om heen, wat WoW wel heeft, het is beesjes dood maken en dat was het wel want alle posts hier tot nu toe zijn anti-PvP en pro PvE. Doom is ook een PvE en hoef je ook alleen maar rond te baggeren in clans (guilds) en beesten (mobs) kapot te schieten. Ten tweede heeft WoW tegenwoordig een honoursysteem, het wordt geliefd en gehaat, waardoor het in elkaar beuken van low levels niets meer uit haalt. Daarnaast zitten low levels in "eigen" terreinen waar ze zelf mogen kiezen of ze PvP willen of niet. In de overige gebieden is het gewoon een spel en ganken kan door de Game Masters bestraft worden, want het mag niet.
Je koopt het in de winkel, bij dynabyte is hij 38 euro met klantenpas, (die kan je gewoon aanvragen) en expansions zijn er nog nietquote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:54 schreef Space-Chinees het volgende:
Interessant.
Dus als ik het goed heb begrepen, betaal je eenmalig 38 euro ?
Hoe? Kan het gewoon via internetbankieren gedaan worden of moet het via CC?
Expansions zijn optioneel, maar hoe duur is zo´n gemiddelde expansion?
En hoe druk is het op de servers ´s avonds, zeg maar rond deze tijd?
Is het een grote wereld net als WoW en zittn er dan wel veel mensen. Een paar honderd ofzo?
Dus niet dat je paar uur in een grote map rondloopt zonder een online player tegen te komen?
En waar is het te koop? Is het gewoon via FRS verkrijgbaar?
Ben wel benieuwd naar dit spel, de screenies zien er wel leuk uit.
Kijk, dat is een post waar ik dus wel wat aan hebquote:Op dinsdag 26 juli 2005 17:39 schreef DolerTPF het volgende:
http://forums.gwonline.net/ <-- Voor diegenen meer info willen. Staan aantal goede discussie topics over de voor en nadelen. Ik ben overgehaaldGW GW GW!!!
Ik heb geen flauw idee of WoW beter is dan GW, maar ik heb toch duidelijk al een paar punten genoemd waarop ik denk dat GW punten scoort.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 15:45 schreef existenz het volgende:
[..]
Nee, ik vroeg me af waarom exclusief de kosten, mensen GW beter vonden, misschien ga ik het dan ook spelen, maar buiten het geld kwam niemand met argumenten. Als er vervolgens wordt gevraagd waarom ik nu voor WoW heb gekozen en niet voor GW geef ik mijn indruk van GW. Dat die verkeerd is kan heel goed, maar ik hoor nog steeds geen argumenten voor GW, terwijl jullie die zonder moeite moeten kunnen opdreunen lijkt mij?
En nu verder on topic over GW
quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:54 schreef Space-Chinees het volgende:
Interessant.
Dus als ik het goed heb begrepen, betaal je eenmalig 38 euro ?
Hoe? Kan het gewoon via internetbankieren gedaan worden of moet het via CC?
%% Aanschaf in de winkel. Pin of Cash..
Expansions zijn optioneel, maar hoe duur is zo´n gemiddelde expansion?
%% Geen idee, maar als het net zulke expansions zullen zijn als bijv bij NWN, dus groot (cd/dvd size) dan toch 15 a 20 euro. Of als het kleinere downloadbare zijn <10 euro.
En hoe druk is het op de servers ´s avonds, zeg maar rond deze tijd?
%% I'm about to find out. Minder druk dan op WoW gok ik, maar druk genoeg!
Is het een grote wereld net als WoW en zittn er dan wel veel mensen. Een paar honderd ofzo?
Dus niet dat je paar uur in een grote map rondloopt zonder een online player tegen te komen?
%% Van wat ik gezien heb ga je steeds van 1 plek naar een andere plek, instance heet dat volgens mij. Wanneer je klaar bent met het spel, kun je denk ik gewoon de hele wereld door kruisen. Het is groot EN net zo divers in landschap als WoW!! Dat weet ik wel!
Als je in de steden en outposts bent kom je andere mensen tegen. Verlaat je zo'n gebied ben je alleen met de NPC's, Monsters, Henchmen en eventuele online vrienden waar mee je een guild vormt. Dus een eigen wereld wordt voor jouw en je speelmaten gecreerd. Dus geen last van concurrentie van anderen buiten de "bewoonde plekken".
En waar is het te koop? Is het gewoon via FRS verkrijgbaar?
%%Zo'n beetje overal, behalve bij de Mediamarkt in Groningen waar ik het vandaag wilde kopen.. grr.. nu wacht ik nog even tot donderdag.
Ben wel benieuwd naar dit spel, de screenies zien er wel leuk uit.
%% Ik ben ook benieuwd! Heb het spel 1 uur gespeeld bij een kameraad, het was in de middag en het was er lekker druk, s'avonds zal het vast drukker zijn met NLérs en andere Europeanen.
Het grote nadeel van WoW is, is dat er geen trial is, is die er van GW wel? Anders kan ik het es proberenquote:Op woensdag 27 juli 2005 00:54 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee of WoW beter is dan GW, maar ik heb toch duidelijk al een paar punten genoemd waarop ik denk dat GW punten scoort.
Wat ik ook een goede vind, de graphics, die vind ik in GW echt schitterend. WoW komt mij ook iets te tekenfilmachting over, maar er zijn juist mensen die dat fantastisch vinden.
Maar als je vraagt waarom ik voor GW heb gekozen, mijn eerste serieuze online-game, dan zeg ik de lage kosten, als het hetzelfde had gekost als WoW of welke MMORPG dan ook, dan is de kans groot dat ik nog nooit een MMORPG gespeeld had.
Maar het is ook echt een verdomd goed spel, vooral de combinaties die je af en toe tussen skills, classes en skills van teammates kan maken kunnen echt verschrikkelijk leuke dingen op leveren. Hier is het wel voor nodig dat je je echt in het spel verdiept en er over nadenkt, dus niet het hele spel doorlopen met dezelfde skills equiped en hersenloos hakken.
Ik had van iemand gehoord dat dat een quest is die ze niet helemaal hadden afgemaakt ofzo.(Ik zeg niet dat dit waar is, ik heb het alleen van een vriend gehoord)quote:Op dinsdag 26 juli 2005 12:49 schreef Luuksor het volgende:
Ja, want ik kom wel steeds haar gebroken fluit tegen
Niet dat ik weet.quote:Op woensdag 27 juli 2005 01:20 schreef existenz het volgende:
[..]
Het grote nadeel van WoW is, is dat er geen trial is, is die er van GW wel? Anders kan ik het es proberen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het je zoveel moeite kost om jezelf te worden, kun je net zo goed iemand anders blijven.
If you shake my hand better count your fingers ...
Desnoods met een of twee henchmen mee, vooral als je wat te healen hebt, of als je zelf healt iemand die in de voorlinie de klappen voor je opvangtquote:Op donderdag 28 juli 2005 12:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Farmen is niks anders dan er op uit trekken om beestjes dood te maken om aan geld en items te komen. Bij voorkeur in je eentje omdat je dan alle drops voor jezelf kan houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |