abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26498351
Ik zit er aan te denken een iPod uit Amerika te halen, een oom van me gaat er binnenkort naartoe, dus ik bespaar flink wat geld als ik hem uit Amerika laat komen. Daarnaast kunnen Amerikaanse iPods net wat harder dan de Europese ivm met EU voorschriften en dat soort gezeik..... Lijkt iemand dit een goed idee? Ik zat zelf met bezwaren als de garantie voorwaardes enzo, weet iemand hoe dat zit? en zijn die iPods wel op alles in Europa aan te sluiten?
pi_26498723
Ik zou het niet doen.
Dat ze harder kunnen, kan je ook wel in de mp3's zelf doen.
Ik heb thuis wel een programma op m'n pc staan, waarmee je het volume van de mp3s zelf kan opkrikken. Ik kan 'm nu zo hard doen dat mn oren bijna klappen
Het is zowiezo veel gemakkelijker om het hier in Nederland te kopen, ivm garantie.
Ook krijg je bij de amerikaanse versie waarschijnlijk een amerikaanse lichtnetadapter, die je dus in Europa niet zal kunnen gebruiken..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_26498917
Tvp.
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
pi_26498966
Die lichtnetadapter kan je vrij makkelijk en goedkoop omzetten in een europese lidnechtadapter.

Volgens mij is de garantie ook wereldwijd, dus kan je gewoon gebruik maken van de nederlandse (europese?) apple garantie.
// Last.fm
pi_26498984
Het komt nog wel eens voor dat de batterij niet bepaald goed presteert.
Je bent genaaid als je dan geen garantie hier in NL kan krijgen, omdat je geen bon oid hebt.
Moet je 'm eerst opsturen naar de USA, en dan moet ie daarna weer terug.
Bleh.
  maandag 25 april 2005 @ 15:33:16 #6
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_26499025
Garantie loopt via Apple zelf, en ik denk niet dat de aankoopplaats van invloed is op Apples (overigens sublieme) service. Ik heb er zelf ervaring mee na een defecte iPod.

Ik zou het gewoon doen.
pi_26499028
quote:
Op maandag 25 april 2005 15:30 schreef XxxPimxxX het volgende:
Die lichtnetadapter kan je vrij makkelijk en goedkoop omzetten in een europese lidnechtadapter.

Volgens mij is de garantie ook wereldwijd, dus kan je gewoon gebruik maken van de nederlandse (europese?) apple garantie.
Maar waarom zou je 'm dan in Amerika kopen?
Moet je een Europese adapter der bij halen, voor 30 euro.
  maandag 25 april 2005 @ 15:33:59 #8
14806 CrashOne
100% compliant
pi_26499040
quote:
Op maandag 25 april 2005 15:21 schreef Skv het volgende:
Ik zou het niet doen.
Dat ze harder kunnen, kan je ook wel in de mp3's zelf doen.
Ik heb thuis wel een programma op m'n pc staan, waarmee je het volume van de mp3s zelf kan opkrikken. Ik kan 'm nu zo hard doen dat mn oren bijna klappen
Het is zowiezo veel gemakkelijker om het hier in Nederland te kopen, ivm garantie.
Ook krijg je bij de amerikaanse versie waarschijnlijk een amerikaanse lichtnetadapter, die je dus in Europa niet zal kunnen gebruiken..
Blaat.

Koop er een in de VS, goedkoper, garantie krijg je hier ook, kunnen harder en de adapter kan je hier ook gebruiken, is nl geschikt voor 100V tot 230V.
quote:
Op maandag 25 april 2005 15:33 schreef Skv het volgende:

[..]

Maar waarom zou je 'm dan in Amerika kopen?
Moet je een Europese adapter der bij halen, voor 30 euro.
Kost je dus $1,50.
pi_26499084
quote:
Op maandag 25 april 2005 15:33 schreef CreativeMind het volgende:
Garantie loopt via Apple zelf, en ik denk niet dat de aankoopplaats van invloed is op Apples (overigens sublieme) service. Ik heb er zelf ervaring mee na een defecte iPod.

Ik zou het gewoon doen.
Toen ik naar de macstore hier in Enschede ging, omdat 'ie niet werkte, begonnen ze te zeiken dat ik de garantie maar moest verhalen op de plek waar ik 'm had gekocht.
Uiteindelijk werkt het allemaal wel ,maar mocht het niet hebben gewerkt, was ik de lul geweest denk ik (had em via internet gehaald).
  maandag 25 april 2005 @ 15:44:29 #10
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_26499300
Let je wel dat de prijzen van de iPods op de Amerikaanse Applesite allemaal zonder BTW zijn?

In de werkelijkheid is het verschil in prijs zo gigantisch groot nog niet.
Ik ga naar huis.
pi_26499502
Ipod prijzen zijn wereldwijd zo goed als hetzelfde

Ik heb er eentje hier gekocht, mijn broer woont in Sacremento, wilde er ook eentje kopen, maar toen ik de prijs ging vergelkijken in de apple stores was het TOTAAL niet de moeite....

Zelfs extra accesoires zijn even duur.. Alleen daar hebben ze wel veel meer!!!!!
don't mess with the brutal force of pr8
pi_26499943
De Ipod is in Amerika 309 dollar. Hier 309 euro.

Met de dollarkoers van 1.31 oid heb je dus 31% "korting"

Niet de moeite waard? Ik weet niet waar jij je kont mee afveegt, maar 90 euro vind ik nog redelijk wat
pi_26500021
dan is het wel te doen... maar met kerst toen ik er was scheelde het echt geen drol....

tja, ik veeg me reet af met klasse :-P

maargoed, dan is eht wel de moeite ja... accesoires ga ik wel weer kiujken, vanaf juni zit ik ook weer een maandje in the usa:P
pi_26500048
Mja, ik ben all over the world: Paris, London, NY en LA Toch maar ff kijken waar Ipods alsnog het goedkoopst zijn
pi_26500208
quote:
Op maandag 25 april 2005 16:12 schreef Geqxon het volgende:
Mja, ik ben all over the world: Paris, London, NY en LA Toch maar ff kijken waar Ipods alsnog het goedkoopst zijn
Laat me raden, je bent een vliegtuig?
pi_26503790
Nope, hou van reizen
pi_26557381
hoe zit het dan met allemaal importrechten en zo? of heb je daar geen last van?
2825cc Single Turbo Beast
pi_26576202
Volgens mij wel?
Je moet even Tweakers doorzoeken, staan wel wat topics van gastjes die het geprobeerd hebben, en ook een toeslag moesten dokken volgens mij
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  donderdag 28 april 2005 @ 19:15:00 #19
14806 CrashOne
100% compliant
pi_26577353
Als je hem zelf mee neemt, of laat mee nemen, dan moet je hem gewoon uit de verpakking halen en los in je handbagage doen. Kleine kans dat je heffing moet betalen.

Als je hem op laat sturen heb je grote kans dat je heffing moet betalen.
pi_26577440
Ik heb mijne ook uit amerika.. had ook een amerikaanse adapter erbij.. heb ik met een kabel veranderd is erg simpel nu kan ik gewoon opladen
pi_26578228
ik zit er ook over na te denken om er één aan te schaffen hier in de USA, als je trouwens online besteld hoef je geen belasting te betalen zolang je maar niet in de zelfde staat zit als het bedrijf. daarom zitten amazon en dergelijke bedrijven vaak in de staten met de minste inwoners.

vekapte TVP dus
  vrijdag 29 april 2005 @ 09:22:52 #22
88775 HuubTuub
slurfmannetje
pi_26589588
Die van mij komt uit de UK, ik heb hem na aanschaf wel meteen geregistreerd op de Apple site. Toen een tijdje terug de afstandsbediening kaduuk ging heb ik gewoon vanuit Nederland aanspraak kunnen maken op mijn garantie. Ik kreeg (gratis) een nieuwe toegezonden.
Het zou natuurlijk wel zo kunnen zijn dat Amerikaanse serienummers anders zijn dan de Europese. Misschien dat daar nog iets inzit om te onderzoeken. Als je contact opneemt met Apple via de site zullen ze je best wel een antwoord kunnen geven.
could you just [i]not[/i] breathe?
  vrijdag 29 april 2005 @ 09:48:02 #23
52590 MallePall
De zuivelste verwenner...
pi_26590039
quote:
Op maandag 25 april 2005 15:08 schreef steve2003 het volgende:
Ik zit er aan te denken een iPod uit Amerika te halen, een oom van me gaat er binnenkort naartoe, dus ik bespaar flink wat geld als ik hem uit Amerika laat komen. Daarnaast kunnen Amerikaanse iPods net wat harder dan de Europese ivm met EU voorschriften en dat soort gezeik..... Lijkt iemand dit een goed idee? Ik zat zelf met bezwaren als de garantie voorwaardes enzo, weet iemand hoe dat zit? en zijn die iPods wel op alles in Europa aan te sluiten?
je hoeft de iPod niet uit Amerika te halen omdat het geluid harder kan. Er is een programma (GoPod) waar je de firmware mee kan flashen. Voor zowel Mac, Windows als Linux

Site GoPod
  maandag 9 mei 2005 @ 14:55:34 #24
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_26853301
Heb mijn Creative Zen Xtra van 30 GB uit Amerika gehaald. Heb daar omgerekend, inclusief verzendkosten, 170 euro voor betaald. En dan hebben we het over 4 maanden terug. Hier in NL kostie nog altijd 239 euro...
Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
  zaterdag 14 mei 2005 @ 07:25:41 #25
110767 LOCALMOTION
Eho'OnipoKaua*
pi_26997985
Als je een vriend(in)/familie lid,die voor Apple MacIntosh werkt, ben je nog goedkoper uit.De korting is echt groot.Ik heb het ook gedaan-G4 laptop en 15MB Ipod-voor me gekocht.
" Aia i AINA ka 'ano'i - na pua keu a ke ALOHA... A he ipo 'oe na'u i Aloha - ka'ano'i a ku'u pu'uwai
There at the ISLAND is my LOVE where the girls are too much when it comes to loving..
You're the Sweetheart I LOVE, the desire of my hear
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')