abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26492394
... of kan ik beter me de moeite (en kosten) besparen en ouderwets schuren en olien?
pi_26492402
Is het niet bedoeld voor plastic tuinmeubilair?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_26492476
nee... het is voor teak- en hardhouten meubelen...
pi_26492553
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:24 schreef jack4ya het volgende:
nee... het is voor teak- en hardhouten meubelen...
Het werkt, maar olien is duurzamer.
pi_26492711
het werkt wel! HG is goed spul! ik had van die groene aanslag op mijn tegels in de achtertuin. Beetje HG erover beetje boenen en intrekken en weg aanslag
very funny scotty, Now beam down my clothes!
pi_26492714
nou. ik had dus braaf 2 keer geolied maar het is toch al grijs verkleurd. Om het te ontgrijzen kan je dus schuren maar je hebt ook dat HG tuinmeubel ontgrijzer.

Normaal werken de meeste HG producten wel, maar ik twijfel nu. Straks verkl**t ik mijn teaken set!
pi_26492747
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:38 schreef jack4ya het volgende:
nou. ik had dus braaf 2 keer geolied maar het is toch al grijs verkleurd. Om het te ontgrijzen kan je dus schuren maar je hebt ook dat HG tuinmeubel ontgrijzer.

Normaal werken de meeste HG producten wel, maar ik twijfel nu. Straks verkl**t ik mijn teaken set!
Bankirai
pi_26492781
ook bangkirai verkleurt hoor ;-)
pi_26492788
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:38 schreef jack4ya het volgende:

Test het anders op een plek die niet in het zicht zit. HG levert bij mijn weten goed spul, en heb er ook goede ervaringen mee. Zelf erger ik me niet aan zilvergrijs teak, het kan erg mooi zijn zelfs.

Als je al twee keer geolied hebt (in 1 of 2 jaar), dan zou het nog wel goed moeten zijn. Wellicht gebruik je slechte teak olie? Er zit een hoop verschil in die oliën namelijk.

Kijk trouwens uit voor die 'onderhoudsvrije' olie, dat is bijna een soort verf/lak die je over je meubels smeert. Dat krijg je er werkelijk niet meer af, en daar verknoei je je meubels zéker mee.
  maandag 25 april 2005 @ 10:48:55 #10
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_26492925
Ik heb het bij aankoop afgelopen oktober gelijk 2 keer geolied. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat het wel afgelopen winter heeft buiten gestaan wegens ruimtegebrek. Misschien idd slechte olie? Al was dit ook voor een liter al 17 euro!

Op een plek niet in het zicht testen klinkt heel logisch, (Had ik zelf ook al bedacht) maar dat is ook per definitie een plek die niet verkleurt is, want daar komt dus geen zonnetje. Daar had je niet aan gedacht he :lol:
pi_26493005
Ik heb de voordeur geschuurd die ook erg grijs was, het resultaat was geweldig, en daarna een dikke laag bootlak eroverheen gedaan. Het grijs zit niet zo diep en is makkelijk te schuren.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 25 april 2005 @ 10:53:24 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_26493032
Teak hoort juist grijs te worden
censuur :O
  † In Memoriam † maandag 25 april 2005 @ 11:04:52 #13
43556 miss_dynastie
pi_26493294
HG is goed spul
pi_26493299
Die ontgrijzer is niet nodig, want ik heb de Kärcher hogedrukspuit gebruikt. Het werkt perfect. Na het spuiten wel olieen, hoor.
pi_26493362
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:52 schreef longinus het volgende:
Ik heb de voordeur geschuurd die ook erg grijs was, het resultaat was geweldig, en daarna een dikke laag bootlak eroverheen gedaan. Het grijs zit niet zo diep en is makkelijk te schuren.
Leuk, maar een voordeur is wat anders dan meubulair. Gelakt teunmeubulair is namelijk spuuglelijk.

@Jack:

Over het algemeen gaat het harder waar de zon schijnt, met name als de boel opdroogt in de zon. Toch zou het me verbazen als het teak aan de onderkant nog wel helemaal netjes is.
  maandag 25 april 2005 @ 11:09:00 #16
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_26493383
amonia of nog erger formaline

hogedruk spuit vernield hout
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_26493417
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:05 schreef YottaBrain het volgende:
Die ontgrijzer is niet nodig, want ik heb de Kärcher hogedrukspuit gebruikt. Het werkt perfect. Na het spuiten wel olieen, hoor.
Hiermee spuit je al het zachte hout weg tussen de nerven waardoor je meubels niet meer glad zijn, geen aanrader! Hierna schuren kan wel, maar je komt nooit op alle plekjes om het helemaal netjes te krijgen.
  maandag 25 april 2005 @ 11:15:25 #18
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_26493517
Lakken vertik ik, ik heb een hekel aan glanzend houten materialen, had ik beter echt plastic kunnen kopen. Was dan ook goedkoper geweest
Ik behandel de onderkant wel, dat lijkt me het veiligst. Schuren kan dan altijd nog. Ik ben alleen bang dat ik iets verkl**t. Ik hoopte dat iemand hier het al eens gedaan had.

Hogedruk spuit en hout is een big no-no! Amonia zou kunnen kloppen want dat HG laat schijnbaar fraaie bleekplekken achter op kleding en kan zelfs gekleurde betontegels doen verbleken (staat op de pot).
  maandag 25 april 2005 @ 11:15:50 #19
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_26493527
Ontgrijzer van HG? Doe eens de dop van zo'n fles los en ruik er eens aan? En ruik dan eens aan het bleekwater wat je in het toilet kunt doen. Volgens mij heb je geen verschil. Gewoon een halve emmer lauw water met een scheut bleekwater erin en boenen dat spul. Even in later trekken en met voldoende water weer afspoelen en dan na drogen de boel in de olie.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_26493531
Ik zit trouwens te denken, als je meubels nu grijs zijn dan moet gewoon goed oliën de houtkleur (showroom kleur) weer terugbrengen. Ontgrijzer is misschien helemaal niet nodig dus.
Met hoog geconcentreerde ammonia (niet wat je bij de supermarkt koopt) kan je bijvoorbeeld parket donkerder laten kleuren door een schoteltje van dat spul in de (lege!!!) kamer te zetten. Dit is een permanente kleuring, en niet ongedaan te maken.
  maandag 25 april 2005 @ 11:22:06 #21
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_26493656
@ Jaap: Dat HG zal toch iets specifieker dan ordinair bleekwater zijn denk ik. Ik heb het hier niet bij de hand, maar het zal er denk ik wel erg op lijken.

Ik kan wel even olien, maar dat grijs zal er toch in zitten. Dat laatste ken ik... die ammonia grap: maar dat moet je in een afgesloten ruimte doen...
  maandag 25 april 2005 @ 11:26:42 #22
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_26493757
quote:
Op maandag 25 april 2005 11:22 schreef jack4ya het volgende:
@ Jaap: Dat HG zal toch iets specifieker dan ordinair bleekwater zijn denk ik. Ik heb het hier niet bij de hand, maar het zal er denk ik wel erg op lijken.

Ik kan wel even olien, maar dat grijs zal er toch in zitten. Dat laatste ken ik... die ammonia grap: maar dat moet je in een afgesloten ruimte doen...
HG is niet veel anders dan bleekwater, hooguit zit er nog een stofje in die zorgt dat metalen delen minder rap worden aangetast als je morst. Maar je moet het gewoon netjes aanbrengen en wat je morst op metaal direct weghalen met een doekje. Het grijs gaat er dan voor een groot deel wel weer uit. Aan de andere kant is Teakhout een houtsoort die nou eenmaal vergrijst. Dat kun je hooguit iets afremmen maar niet voorkomen.
Waar zouden we zijn zonder de "on"
pi_26493840
Gebruik dat elk jaar; werkt perfect. Daarna wel even olieen
  maandag 25 april 2005 @ 11:41:03 #24
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_26494036
Teak mag ook wel vergrijzen, maar nu nog niet, ik wil het in gelijke tred meet de rest van de tuin zetten. Vind het geen gezicht als het één een heel nieuw en het ander een heel vergrijst uiterlijk heeft. Vandaar dat ik het toch wil ontgrijzen.
  maandag 25 april 2005 @ 20:49:16 #25
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_26504822
Nou het werkt prima hoor: al het grijs uit mijn hout, NET als de rest van ALLE kleur

Het grijs is wel weg ja, maar de warme houtkleur ook. Okay ik moet het nog olien, maar ik heb er een hard hoofd in. Het zag er prima uit toen het nog nat was, maar nu het droogt heeft het een erg bleek kleurtje! En nee ik heb het niet te lang laten zitten, eerder te kort: insprayen en gelijk uitborstelen om het egaal te krijgen en zodra de stoel in 't spul zat gelijk weer afspoelen...

Zal het met het olien nog goed komen
pi_26505641
probeer het, en je merkt het vanzelf
maar ik denk dat het met olie wel bijtrekt
  maandag 25 april 2005 @ 21:42:50 #27
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_26505984
dat gaat morgen pas lukken denk ik... hoop ik
  maandag 25 april 2005 @ 23:36:44 #28
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26508588
Over het algemeen werkt dat HG spul wel
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')