Het werkt, maar olien is duurzamer.quote:Op maandag 25 april 2005 10:24 schreef jack4ya het volgende:
nee... het is voor teak- en hardhouten meubelen...
Bankiraiquote:Op maandag 25 april 2005 10:38 schreef jack4ya het volgende:
nou. ik had dus braaf 2 keer geolied maar het is toch al grijs verkleurd. Om het te ontgrijzen kan je dus schuren maar je hebt ook dat HG tuinmeubel ontgrijzer.
Normaal werken de meeste HG producten wel, maar ik twijfel nu. Straks verkl**t ik mijn teaken set!
Test het anders op een plek die niet in het zicht zit. HG levert bij mijn weten goed spul, en heb er ook goede ervaringen mee. Zelf erger ik me niet aan zilvergrijs teak, het kan erg mooi zijn zelfs.quote:Op maandag 25 april 2005 10:38 schreef jack4ya het volgende:
nou. ik had dus braaf 2 keer geolied maar het is toch al grijs verkleurd. Om het te ontgrijzen kan je dus schuren maar je hebt ook dat HG tuinmeubel ontgrijzer.
Normaal werken de meeste HG producten wel, maar ik twijfel nu. Straks verkl**t ik mijn teaken set!
Leuk, maar een voordeur is wat anders dan meubulair. Gelakt teunmeubulair is namelijk spuuglelijk.quote:Op maandag 25 april 2005 10:52 schreef longinus het volgende:
Ik heb de voordeur geschuurd die ook erg grijs was, het resultaat was geweldig, en daarna een dikke laag bootlak eroverheen gedaan. Het grijs zit niet zo diep en is makkelijk te schuren.
Hiermee spuit je al het zachte hout weg tussen de nerven waardoor je meubels niet meer glad zijn, geen aanrader! Hierna schuren kan wel, maar je komt nooit op alle plekjes om het helemaal netjes te krijgen.quote:Op maandag 25 april 2005 11:05 schreef YottaBrain het volgende:
Die ontgrijzer is niet nodig, want ik heb de Kärcher hogedrukspuit gebruikt. Het werkt perfect. Na het spuiten wel olieen, hoor.
HG is niet veel anders dan bleekwater, hooguit zit er nog een stofje in die zorgt dat metalen delen minder rap worden aangetast als je morst. Maar je moet het gewoon netjes aanbrengen en wat je morst op metaal direct weghalen met een doekje. Het grijs gaat er dan voor een groot deel wel weer uit. Aan de andere kant is Teakhout een houtsoort die nou eenmaal vergrijst. Dat kun je hooguit iets afremmen maar niet voorkomen.quote:Op maandag 25 april 2005 11:22 schreef jack4ya het volgende:
@ Jaap: Dat HG zal toch iets specifieker dan ordinair bleekwater zijn denk ik. Ik heb het hier niet bij de hand, maar het zal er denk ik wel erg op lijken.
Ik kan wel even olien, maar dat grijs zal er toch in zitten. Dat laatste ken ik... die ammonia grap: maar dat moet je in een afgesloten ruimte doen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |