abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 april 2005 @ 11:14:30 #151
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_26565091
Nou dat denk ik omdat, de Xbox360 eind dit jaar al uitkomt, en de Revo en Ps3 op de/het helft/eind van volgend jaar pas komen, dus meer tijd om hun console te tweaken en weet ik veel wat.

Maar je hebt gelijk, er is idd nog weinig over te zeggen ( sorry voor mij fanboyish post ).
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  donderdag 28 april 2005 @ 12:02:15 #152
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26566331
Goed stuk van IGN over hoe de Xbox 360 een succesvolle launch zou kunnen krijgen: http://xbox.ign.com/articles/608/608094p1.html

Samenvatting:

• Launch met grote titels (Halo en PGR zijn een must eigenlijk)
  • Zorg dat de datum niet al te snel bekend is, een Zelda op de Cube en een FFXII op de PS2 zouden fataal kunnen zijn.
  • Zorg voor een hype (goed op weg met Our Colony en MTV)
  • Zorg voor extra accessoires die wel nodig zijn, maar los gekocht moeten worden voor extra inkomsten.
  • The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      donderdag 28 april 2005 @ 12:10:05 #153
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_26566570
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 12:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Goed stuk van IGN over hoe de Xbox 360 een succesvolle launch zou kunnen krijgen: http://xbox.ign.com/articles/608/608094p1.html

Samenvatting:

• Launch met grote titels (Halo en PGR zijn een must eigenlijk)
  • Zorg dat de datum niet al te snel bekend is, een Zelda op de Cube en een FFXII op de PS2 zouden fataal kunnen zijn.
  • Zorg voor een hype (goed op weg met Our Colony en MTV)
  • Zorg voor extra accessoires die wel nodig zijn, maar los gekocht moeten worden voor extra inkomsten.
  • de eerste is logisch

de tweede totaal niet, het is een totaal ander publiek wat je met die games aanspreekt. Het boeit mij echt niet wanneer Zelda of FFXII uitkomt, zijn beide RPG's en op de Xbox komen voornamelijk racegames en FPS uit.

derde is ook logisch

vierde niet helemaal... Als ik eerst een memorycard erbij moet kopen om te spelen... Doe alles maar in 1 bundel zodat ik gelijk kan gamen.
    The line is a dot to you!
      donderdag 28 april 2005 @ 12:19:26 #154
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_26566815
    Het boeit heel veel mensen wel, aangezien er veel hard core gamers fan zijn van FF en Zelda. Stel, de launchdatum ligt in de buurt van die games (ik weet niet wanneer dat is, maar zeg binnen een maand of twee ervan), dan zijn er veel van die gamers die liever eerst nog even hun oude console gebruiken om een zeer lange RPG te spelen en dan even de tijd nemen om aan te kijken hoe de launch verloopt de eerste 2 a 3 maanden. Stel Zelda en/of FFXII komen in januari uit, dan zou de 360 toch al ruimschoots in november gelaunched moeten zijn. Dat verwacht ik eigenlijk ook wel, i.v.m. 't holiday season.

En dat lijkt me dan weer de belangrijkste eis: Hij moet in december gewoon volop beschikbaar zijn en niet zo binnendruppelen als de PS2 of PSP bij release.
      donderdag 28 april 2005 @ 12:24:43 #155
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_26566954
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 11:14 schreef MMaRsu het volgende:
    Nou dat denk ik omdat, de Xbox360 eind dit jaar al uitkomt, en de Revo en Ps3 op de/het helft/eind van volgend jaar pas komen, dus meer tijd om hun console te tweaken en weet ik veel wat.

Maar je hebt gelijk, er is idd nog weinig over te zeggen ( sorry voor mij fanboyish post ).
    Groter dan het huidige verschil XBOX>>rest zal het iig niet worden, me dunkt. Als er al een verschil zal zijn..
    -
    pi_26573529
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 12:19 schreef twi het volgende:
    Het boeit heel veel mensen wel, aangezien er veel hard core gamers fan zijn van FF en Zelda. Stel, de launchdatum ligt in de buurt van die games (ik weet niet wanneer dat is, maar zeg binnen een maand of twee ervan), dan zijn er veel van die gamers die liever eerst nog even hun oude console gebruiken om een zeer lange RPG te spelen en dan even de tijd nemen om aan te kijken hoe de launch verloopt de eerste 2 a 3 maanden. Stel Zelda en/of FFXII komen in januari uit, dan zou de 360 toch al ruimschoots in november gelaunched moeten zijn. Dat verwacht ik eigenlijk ook wel, i.v.m. 't holiday season.

En dat lijkt me dan weer de belangrijkste eis: Hij moet in december gewoon volop beschikbaar zijn en niet zo binnendruppelen als de PS2 of PSP bij release.
    Inderdaad. Als Nintendo komt met een Zelda, Pokemon XD (en misschien Mario 128) voor de GameCube, een Nintendogs, Zelda en Pokemon voor de DS, en Sony met enkele killer-apps op PS2 en PSP gebied (ben niet echt op de hoogte van de line-up voor die consoles, sorry. ) dan zit Microsoft toch echt in de problemen. Zeker als consumenten nog maar weinig echt verschil zien behalve betere graphics, dan blijven ze liever nog eventjes bij de huidige console.
      donderdag 28 april 2005 @ 17:23:30 #157
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_26574702
    Toch backwords compatible

http://www.tweakers.net/nieuws/37112?
    The truth was in here.
      donderdag 28 april 2005 @ 17:50:36 #158
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_26575402
      donderdag 28 april 2005 @ 17:52:18 #159
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_26575456
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 16:38 schreef Thomper het volgende:

[..]

Inderdaad. Als Nintendo komt met een Zelda, Pokemon XD (en misschien Mario 128) voor de GameCube, een Nintendogs, Zelda en Pokemon voor de DS, en Sony met enkele killer-apps op PS2 en PSP gebied (ben niet echt op de hoogte van de line-up voor die consoles, sorry. ) dan zit Microsoft toch echt in de problemen. Zeker als consumenten nog maar weinig echt verschil zien behalve betere graphics, dan blijven ze liever nog eventjes bij de huidige console.
    als Microsoft daarintegen met een Halo3, PGR3, een vervolg op Ninja Gaiden, Fable 2 komt dan zitten niet echt in de problemen lijkt me. Ook Project Dark Zero is een titel waar (blijkbaar) veel mensen naar uitkijken
      donderdag 28 april 2005 @ 18:06:24 #160
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_26575845
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 16:38 schreef Thomper het volgende:

Pokemon XD
    Dat is een heel andere doelgroep.
    Denk niet dat MS zich focust op kleuters, .
    -
      donderdag 28 april 2005 @ 18:14:16 #161
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_26576007
    quote:
    [middelvinger smilie]
    The truth was in here.
      donderdag 28 april 2005 @ 18:14:38 #162
    35662 Heintje
    Gears of War.
    pi_26576015
    Maar de titles van de Xbox360 moet wel zwaar overtreffend zijn. Als je moet kiezen tussen een spel van 70 euro of een console + game van 600 dan moet die console toch wel heel erg veel extra's bieden.

Ik heb het idee dat de Xbox de eerste consloe gaat worden waar een MMORPG op uit gaat komen. Als ze zo'n spel bij de launch zouden hebben is de kans groot dat het een succes gaat worden.
    Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
    Deze uitspraak mag hier ook wel staan
    Spel- en typefouten voorbehouden.
      donderdag 28 april 2005 @ 18:22:26 #163
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_26576163
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 18:14 schreef Heintje het volgende:
    Maar de titles van de Xbox360 moet wel zwaar overtreffend zijn. Als je moet kiezen tussen een spel van 70 euro of een console + game van 600 dan moet die console toch wel heel erg veel extra's bieden.
    een hele nieuwe console biedt toch een hoop extra lijkt me. En het gaat natuurlijk niet om 1 spel, maar om de rest van de spellen die gaan uitkomen. En ik denk zelf dat veel mensen of een PS2 of een Xbox hebben, en dat de bestaande userbase van de Xbox overstapt naar de Xbox 2.

Maar we zullen zien, ik denk niet echt dat een nieuwe Zelda of een nieuwe FF echt veel zal uitmaken voor de verkoop van de Xbox 360
    pi_26576870
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 17:52 schreef kepler het volgende:

[..]

als Microsoft daarintegen met een Halo3, PGR3, een vervolg op Ninja Gaiden, Fable 2 komt dan zitten niet echt in de problemen lijkt me. Ook Project Dark Zero is een titel waar (blijkbaar) veel mensen naar uitkijken
    De Xbox 360 zal het zeker prima doen, dat geloof ik best. Maar voor veel mensen is de keuze toch simpeler tussen 120 euro uitgeven voor twee grote topgames op PS2 en Cube, en een nieuwe console met (vast en zeker) wel een accessoire, en een game of 1 į 2 voor de prijs van 600 euro toch makkelijk te maken. Een prijsverschil van 480 euro, en je hebt toch nog topgames...
    pi_26576946
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 18:06 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Dat is een heel andere doelgroep.
    Denk niet dat MS zich focust op kleuters, .
    Doe maar stoer, maar toch zijn er mooi 136 miljoen Pokemon games verkocht wereldwijd. Dat is dan een publiek dat een handheld en een console heeft, en als er tijdens de 360 launch een Pokemon game verschijnt dan kiezen ze misschien eerder Pokemon dan een nieuwe console.
    pi_26577425
    Ik weet echt nog niet wat ik ga kiezen eigenlijk, ik heb altijd Nintendo consoles gehad en daar geen moment spijt van gehad. En een nieuwe Zelda of Mario wil ik wel spelen.
    Maar ook een hoop PS2 spellen hebben me aangesproken, al vind ik de console zelf met haar controllers wat minder. Ook third party titels als Burnout 3 had ik graag willen spelen, maar aan 2 consoles begin ik niet (prijs en ruimte).

Ik kijk bij de komende generatie eens mooi de kat uit de boom. De keuze zal vooral zijn Revo of PS3/X360. Ik verwacht dat het verschil tussen die twee maar klein is, en als op de PS3 dezelfde titels als nu op de PS2 ongeveer uitkomen wordt die het. Dat gaat echt van de spellen afhangen, die dingen zijn qua prestaties erg gelijk aan elkaar, nu is de Xbox technisch duidelijk beter.
    Online gamen spreekt me totaal niet aan, dat hoeft allemaal niet van me.

We zullen zien wat het word..
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
      donderdag 28 april 2005 @ 19:20:55 #167
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_26577530
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 18:56 schreef Thomper het volgende:

[..]

De Xbox 360 zal het zeker prima doen, dat geloof ik best. Maar voor veel mensen is de keuze toch simpeler tussen 120 euro uitgeven voor twee grote topgames op PS2 en Cube, en een nieuwe console met (vast en zeker) wel een accessoire, en een game of 1 į 2 voor de prijs van 600 euro toch makkelijk te maken. Een prijsverschil van 480 euro, en je hebt toch nog topgames...
    Wat een suffe redenatie zeg. Dit is het begin van een nieuw era. Echt niet dan mensen zo redeneren als jij nu doet. . Het is nieuw, dus willen mensen het hebben. Consumptiemaatschappij en zo .
    En Pokemon een bedreiging noemen voor de 360 verkoopcijfers is echt een belediging richting gamers, .
    -
    pi_26577570
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 19:20 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Wat een suffe redenatie zeg. Dit is het begin van een nieuw era. Echt niet dan mensen zo redeneren als jij nu doet. .
    En Pokemon een bedreiging noemen voor de 360 verkoopcijfers is echt een belediging richting gamers, .
    Sowieso zijn de pokemon spelers meer handheld gamers, die gaan toch geen Xbox 360, PS3 of Revolution kopen
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_26577588
    Zijn die foto's die je nu van de Xbox 2 op internet ziet overal nu wel echt of niet?
    I may be wrong, but it's highly unlikely.
      donderdag 28 april 2005 @ 19:23:56 #170
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_26577596
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 19:22 schreef Tain het volgende:

[..]

Sowieso zijn de pokemon spelers meer handheld gamers, die gaan toch geen Xbox 360, PS3 of Revolution kopen
    Inderdaad, geheel andere doelgroep. .
    -
      donderdag 28 april 2005 @ 19:30:31 #171
    35662 Heintje
    Gears of War.
    pi_26577755
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 19:20 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Wat een suffe redenatie zeg. Dit is het begin van een nieuw era. Echt niet dan mensen zo redeneren als jij nu doet. . Het is nieuw, dus willen mensen het hebben. Consumptiemaatschappij en zo .
    Wat is er nou suf aan. Er is een nieuwe console uit. Je kan die gaan kopen maar die is nog duur. Ook is er een gaaf spel uit op de console die je al hebt waar je je nog wel een maandje mee kan vermaken. Daarbij weet je ook nog dat er ooit nog andere consoles komen.

Dan zou ik toch echt voor dat spel gaan en met die nieuwe console wachten, er komen alleen maar meer spellen voor, hij word alleen maar goedkoper en misschien komt er nog wel betere concurentie.
    Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
    Deze uitspraak mag hier ook wel staan
    Spel- en typefouten voorbehouden.
    pi_26577850
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 19:30 schreef Heintje het volgende:

[..]

Wat is er nou suf aan. Er is een nieuwe console uit. Je kan die gaan kopen maar die is nog duur. Ook is er een gaaf spel uit op de console die je al hebt waar je je nog wel een maandje mee kan vermaken. Daarbij weet je ook nog dat er ooit nog andere consoles komen.

Dan zou ik toch echt voor dat spel gaan en met die nieuwe console wachten, er komen alleen maar meer spellen voor, hij word alleen maar goedkoper en misschien komt er nog wel betere concurentie.
    Denk dat meer dan 70% van de gamers helemaal niet op forums of gamepagina's kijkt en alleen maar uit gaat van reclames op tv en wat er in bladen staat. Als er dan heel veel geadverteerd wordt voor een nieuwe console met fantastische weet ik veel wat en bijna niet voor een leuk spel dan kiezen ze als ze wat gaan kopen toch eerder voor de console.
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_26578012
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 19:34 schreef Tain het volgende:

[..]

Denk dat meer dan 70% van de gamers helemaal niet op forums of gamepagina's kijkt en alleen maar uit gaat van reclames op tv en wat er in bladen staat. Als er dan heel veel geadverteerd wordt voor een nieuwe console met fantastische weet ik veel wat en bijna niet voor een leuk spel dan kiezen ze als ze wat gaan kopen toch eerder voor de console.
    Maar als ze nou al een PS2/GC/Xbox hebben staan, dan zullen ze daar best tevreden mee zijn en de 360 pas kopen als ie in prijs zakt, zo zijn ze dan ook wel weer...
      donderdag 28 april 2005 @ 19:41:54 #174
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_26578058
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 19:30 schreef Heintje het volgende:

[..]

NoFI, maar jij zit vast nog op school he?
    Als je gewoon werkt en het geld kan missen ga je echt niet wachten. Dan koop je um gewoon, .
    Zo werkt het meestal in een consumptiemaatschappij hoor. Obey, consume and reproduce. .
    Goeie marketing, op tijd releasen en wat aardige games bij de launch is een dikke garantie voor succes. Daar kan geen Zelda of Pokemon tegenop. Tuurlijk zal het wel wat aan invloed hebben, maar no way dat het ervoor kan zorgen dat de 360 gaat floppen. MS is natuurlijk ook vrij sterk qua marketingstrategiėn, dus ik heb ook alle vertrouwen dat het wel goed komt. Gewoon wachten met een datum geven, dan kan de concurentie niets "plannen".
    -
      donderdag 28 april 2005 @ 19:43:20 #175
    22078 Dr.Daggla
    Zoals Jezus.
    pi_26578099
    quote:
    Op donderdag 28 april 2005 19:40 schreef Thomper het volgende:

[..]

Maar als ze nou al een PS2/GC/Xbox hebben staan, dan zullen ze daar best tevreden mee zijn en de 360 pas kopen als ie in prijs zakt, zo zijn ze dan ook wel weer...
    Ik heb ze alle 3, en toch koop ik um bij de release. .
    -
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')