quote:While the source of this image is questionable there are a number of factors contributing to its legitimacy. The image corroborates the design ideas we've heard about, with the system looking more like a PC or a TiVo than a gaming console. The system is rumored to have a single button and be able to be placed on its side like the PS2. Previously leaked information states that the system will be a metallic-silver color.
As we've been told the face shows two memory units slots, no controller ports, and a concave profile. Instead of the multiple green swirls shown in previous Microsoft ads, a large green circle appears on the right-hand side. A round-edged sliding disc tray appears above the memory units.
Niks logisch aan. De "xbox 360" gaat dit jaar nog in de winkels komen en Sony en Toshiba gaan nèt rond de tafel zitten om HD-DVD en Blu-Ray samen te laten smelten tot 1 formaat. Dat is natuurlijk nooit optijd klaar om nog in de "xbox 360" te implementeren.quote:Op dinsdag 26 april 2005 08:19 schreef Skull-splitter het volgende:
WMV 9 bevat leuke compressietechnieken die net aangenomen zijn door diverse filmmaatschappijen... Leek mij dus gewoon logisch...
Daar ga ik ook vanuit.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:51 schreef Ruis het volgende:
ik neem toch aan dat de XBOX360, PS3 en Ninty Rev allemaal een HDMI aansluiting zullen hebben.
Dus zó lost MS de bw-compatibility kwestie op!quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:21 schreef Heintje het volgende:
Hopelijk past de bolling van de Xbox 1 percies in de holling van nummer 360. Dan zouden ze netjes op elkaar kunnen staan.
Er zijn al schijfjes met WMV 9 HD-DVD filmsquote:Op dinsdag 26 april 2005 13:44 schreef P-Style het volgende:
[..]
Niks logisch aan. De "xbox 360" gaat dit jaar nog in de winkels komen en Sony en Toshiba gaan nèt rond de tafel zitten om HD-DVD en Blu-Ray samen te laten smelten tot 1 formaat. Dat is natuurlijk nooit optijd klaar om nog in de "xbox 360" te implementeren.
[..]
Daar ga ik ook vanuit.Dat, náást de ouwe custom AV-aansluiting voor alle niet-HDTV's.
[..]
Dus zó lost MS de bw-compatibility kwestie op!Slim.
Prototypes ja! En dat WMV 9 één van de videocompressies gaat worden die geïmplementeerd kan worden bij HD-DVD is allang bekend. Maar nogmaals... het formaat is nog niet rond en binnenkort kunnen we een samensmelting verwachten van HD-DVD en Blu-Ray, dus dan duurt het nog wat langer. Dàt plus de vele bronnen die al lang hebben aangegeven dat de "xbox 360" gewoon dvd's gaat gebruiken. HD-DVD in de "xbox 360" kun je dus vergeten.quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:53 schreef Skull-splitter het volgende:
Er zijn al schijfjes met WMV 9 HD-DVD films
Je weet dat er 2 versies moeten komen, toch?quote:Op dinsdag 26 april 2005 15:50 schreef Roi het volgende:
http://img70.echo.cx/my.php?image=xbox3603kv.jpg
Goed, jij mag van mij gewoon even Terminator 2: Ultimate Edition halen, is gewoon te koop, zit een extra schijfje met die compressie bij. Commerciele prototypes volgens jou dus. Magoed, die standaard ligt in het midden nu, met een simpele ingreep kan het aangepast worden.quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:57 schreef P-Style het volgende:
[..]
Prototypes ja! En dat WMV 9 één van de videocompressies gaat worden die geïmplementeerd kan worden bij HD-DVD is allang bekend. Maar nogmaals... het formaat is nog niet rond en binnenkort kunnen we een samensmelting verwachten van HD-DVD en Blu-Ray, dus dan duurt het nog wat langer. Dàt plus de vele bronnen die al lang hebben aangegeven dat de "xbox 360" gewoon dvd's gaat gebruiken. HD-DVD in de "xbox 360" kun je dus vergeten.
Neequote:Op dinsdag 26 april 2005 16:16 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je weet dat er 2 versies moeten komen, toch?
Dat klopt en die staat niet op een HD-DVD (die zijn immers nog niet verkrijgbaar), maar op een gewone DVD. Niks simpele ingreep. Het ontwerp van de "xbox 360" staat al vast. Maar als jij nog steeds denkt dat er HD-DVD in de "xbox 360" gaat komen, dan denk je dat toch... 12 mei kom je erachter dat het toch niet zo is.quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Goed, jij mag van mij gewoon even Terminator 2: Ultimate Edition halen, is gewoon te koop, zit een extra schijfje met die compressie bij. Commerciele prototypes volgens jou dus. Magoed, die standaard ligt in het midden nu, met een simpele ingreep kan het aangepast worden.
Leuk hè? Wat nog grappiger is, is dat ik het tweede deel in deze topic-reeks heb geopend!quote:Magoed, leuk icoontje voor een Xbox topic denk ik dan...
Iets minder vijandig nmag ook wel hoor, opgefokte fanboy.quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:43 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat klopt en die staat niet op een HD-DVD (die zijn immers nog niet verkrijgbaar), maar op een gewone DVD. Niks simpele ingreep. Het ontwerp van de "xbox 360" staat al vast. Maar als jij nog steeds denkt dat er HD-DVD in de "xbox 360" gaat komen, dan denk je dat toch... 12 mei kom je erachter dat het toch niet zo is.
[..]
Leuk hè? Wat nog grappiger is, is dat ik het tweede deel in deze topic-reeks heb geopend!
Is je leuter nou zo lang of sta je gewoon laag bij de grond?quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:43 schreef P-Style het volgende:
Dat klopt en die staat niet op een HD-DVD (die zijn immers nog niet verkrijgbaar), maar op een gewone DVD. Niks simpele ingreep. Het ontwerp van de "xbox 360" staat al vast. Maar als jij nog steeds denkt dat er HD-DVD in de "xbox 360" gaat komen, dan denk je dat toch... 12 mei kom je erachter dat het toch niet zo is.
Het eerste.quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:48 schreef Skull-splitter het volgende:
Is je leuter nou zo lang of sta je gewoon laag bij de grond?
Ik heb onze discussie nog even herlezen en je hebt het toch iedere keer weer over HD-DVD hoor.quote:Ik HAD het niet eens over HD-DVD als standaard, maar ik had het over de kwaliteit. Ik weet dat er een gewone laser in de nieuwe kruisdoos zit, maar ook daarop kun je WMV zetten, zoals die editie al heeft. En slechts DAT was mijn discussiepunt, wat door een misvatting compleet uit zijn voegen gerukt wordt.
hmmm het patent is al in 2000 aangevraagd. Betekent dit dat ze dus al 5 jaar bezig zijn met de Xbox 2?quote:
kheb zo'n idee dat dit plaatje niet klopt. De DVD-drive van de Xbox 2 lijkt mij veel te groot nu (in verhouding). Volgens mij wordt de Xbox2 redelijk klein. Iig kleiner dan de Xbox en het plaatje van nuquote:
Nee, dit betekent dat ATI al sinds 2000 bezig is met deze techniek. Ik denk niet dat MS in 2000 al van plan was ATI's hulp in te schakelen voor hun tweede console, aangezien ze toen nog met Nvidia bezig waren.quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:21 schreef kepler het volgende:
hmmm het patent is al in 2000 aangevraagd. Betekent dit dat ze dus al 5 jaar bezig zijn met de Xbox 2?
Ik heb sowieso al m'n twijfels bij dat zogenaamde "concept plaatje" en deze afmetingen lijken me al helemaal verzonnen. Verder kun je er wel vanuit gaan dat de 360 kleiner wordt dan de xbox nu is.quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:23 schreef kepler het volgende:
kheb zo'n idee dat dit plaatje niet klopt. De DVD-drive van de Xbox 2 lijkt mij veel te groot nu (in verhouding). Volgens mij wordt de Xbox2 redelijk klein. Iig kleiner dan de Xbox en het plaatje van nu
ahaquote:Op dinsdag 26 april 2005 18:30 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nee, dit betekent dat ATI al sinds 2000 bezig is met deze techniek. Ik denk niet dat MS in 2000 al van plan was ATI's hulp in te schakelen voor hun tweede console, aangezien ze toen nog met Nvidia bezig waren.
[..]
en die aan en uitknop is helemaal vreemd. Maar verder vind ik hem er wel prima uit zienquote:Ik heb sowieso al m'n twijfels bij dat zogenaamde "concept plaatje" en deze afmetingen lijken me al helemaal verzonnen. Verder kun je er wel vanuit gaan dat de 360 kleiner wordt dan de xbox nu is.
http://www.tweakers.net/nieuws/37090?t=1114538245quote:NEC gaat een chip met embedded DRAM (eDRAM) aan Microsoft leveren, die gebruikt zal worden in de nieuwe Xbox-console. Het wordt onderdeel van de grafische chipset in de Xbox 360, de verwachte naam van het apparaat. De chip zal gebruikt worden door de grafische processor in de console, waarvoor ATi verantwoordelijk is. De hoge snelheid van het geheugen maakt het geschikt als frame buffer voor de gpu. Hoeveel geheugen de chips van NEC in de Xbox 360 zullen bevatten is niet bekendgemaakt. In eerdere mogelijk uitgelekte specificaties was sprake van een 10MB-module waarbinnen anti-aliasing en alpha-blending werden afgehandeld.
Meer nieuws is er te melden over de titels die tijdens de introductie van de nieuwe Xbox beschikbaar zullen zijn. Volgens The Inquirer gaat het om een totaal van twintig spellen, waaronder Burnout Revenge, Project Gotham Racing 2 en Need For Speed Underground 3. Binnen een maand na lancering zou dit aantal moeten zijn verdubbeld tot veertig. De harde schijf in de console zou een capaciteit van 40GB krijgen, in ieder geval voor de versie waarin een harde schijf een standaard onderdeel is. Een opgewaardeerde versie van Halo 2 zou dan voorgeïnstalleerd zijn op het systeem.
Ik denk haast dat dit betekent dat de min of meer (maar nog niet officiëel) aangekondige 256MB of 512MB RAM dan weer dezelfde rol gaat spelen als in de ouwe xbox. Dat dit dus gebruikt gaat worden voor zowel het systeem zelf als de voor de graphics, maar dat de GPU zelf dus ook nog die (waarschijnlijk) 10MB embedded RAM gaat gebuiken als framebuffer.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:02 schreef Skull-splitter het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/37090?t=1114538245
En DAT is de kracht van den Xbox
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |