abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 april 2005 @ 18:52:05 #51
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_26502465
quote:
Op maandag 25 april 2005 18:42 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Wat dit met de Xbox te maken heeft vat ik niet helemaal
!
quote:
Ik bedoel natuurlijk echte toppers. Want een grabbed by the goulies wordt ik niet warm of koud van, een Legend of Zelda wel.

Je hebt overigens een behoorlijk vertrouwen in de Xbox zeg 'Een ongekend succes'. Ik vraag het me af. Wanneer ze eind dit jaar releasen zijn ze veel eerder dan de rest. Maar zal de consument nu juist gelijk het apparaat kopen of wachten op de rest...? Ik ken een aantal mensen met een Xbox maar de meesten zeggen me 'geen trek te hebben' in de tweede. Maarja, time will tell heh
Inderdaad, de tijd zal het leren.. .
Overigens zijn er zat echte (console) exclusive toppers op de XBOX. Waarom ie nou speciaal van RARE moet zijn begrijp ik niet helemaal, .
-
pi_26502468
quote:
Op maandag 25 april 2005 18:49 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Die was dan ook een jaar eerder uit.. Of nog langer zelfs.
Laatst had iemand een linkje met het aantal exclusives en totaal aantal games. Maar ik weet niet in welk topic dat stond. Het verschil was iig kleiner dan ik dacht.
dat was idd vrijwel gelijk
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 25 april 2005 @ 18:58:07 #53
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26502568
Ik ga echt niet weer al die exclusives als Dead or Alive, Halo, Ninja Gaiden etcetera etcetera opnoemen....
  maandag 25 april 2005 @ 21:45:05 #54
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_26506055
quote:
Op maandag 25 april 2005 10:40 schreef gijsje79 het volgende:
Groen was beter geweest.
Ik voorspel dat er nog meer kleurenvarianten gaan komen, zelf wil ik hem OF zwart, OF ik demonteer hem en maak hem roestkleurig met bruin, rood en oranje...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 25 april 2005 @ 22:01:45 #55
58549 pkwarts
pixelfiel.
pi_26506420
quote:
Op maandag 25 april 2005 18:42 schreef Xrenity het volgende:
Ik ken een aantal mensen met een Xbox maar de meesten zeggen me 'geen trek te hebben' in de tweede. Maarja, time will tell heh
Ik ken heel veel mensen die nooooit aan Xbox 1 zouden beginnen zelfs en toch....
[22:01] <MrSubtle> jij bent het slimste bijdehandte kutjoch dat ik ooit heb gesproken :|
http://files.fok.nl/games.fok/junk/hugedick.jpg
  maandag 25 april 2005 @ 22:06:02 #56
12888 Skull-splitter
pi_26506506
Uiteindelijk gaat het toch jeuken, en HD-TV resolutie, en waarschijnlijk ook HD-DVD support zijn ECHT wel leuke dingen als je een leuke TV of beamer hebt
  maandag 25 april 2005 @ 23:44:21 #57
35662 Heintje
Gears of War.
pi_26508777
Beamers zijn niet super voor consoles hoor. Een TV heeft een veel duidelijker beeld. Het contrast van beamer is nooit echt hoog. Daar is wel mee te leven als je beamer de enige licht bron is. Maar veel huizen hebben tegenwoordig ramen. En lang niet al die ramen beschikken over verduisterings gordijnen of zo.

Daarbij heb je voor een beamer toch zeker een meter of 4 nodig. Nog niet geproken over het muur oppervlak (al moet je er wel een scherm voor hangen om het iets beter er uit te lanten zien.

Nog een groot nadeel is dat betaalbere beamers op houden bij 800 X 600.

Maar als je genoeg geld en ruimte hebt dan lijkt het me wel super om met een beamer te gamen. Nou ja, alleen bij race spellen eigenlijk. En voor films is het ook wel leuk.

Persoonlijk zou ik dan toch gaan voor een HD-TV. Is ook niet goedkoop maar wel een betere kwaliteit. En ik heb toch niet genoeg vrienden dat we er met z'n 15 teglijk willen kijken.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
  dinsdag 26 april 2005 @ 00:01:43 #58
12888 Skull-splitter
pi_26509163
quote:
Op maandag 25 april 2005 23:44 schreef Heintje het volgende:
Beamers zijn niet super voor consoles hoor. Een TV heeft een veel duidelijker beeld. Het contrast van beamer is nooit echt hoog. Daar is wel mee te leven als je beamer de enige licht bron is. Maar veel huizen hebben tegenwoordig ramen. En lang niet al die ramen beschikken over verduisterings gordijnen of zo.

Daarbij heb je voor een beamer toch zeker een meter of 4 nodig. Nog niet geproken over het muur oppervlak (al moet je er wel een scherm voor hangen om het iets beter er uit te lanten zien.

Nog een groot nadeel is dat betaalbere beamers op houden bij 800 X 600.

Maar als je genoeg geld en ruimte hebt dan lijkt het me wel super om met een beamer te gamen. Nou ja, alleen bij race spellen eigenlijk. En voor films is het ook wel leuk.

Persoonlijk zou ik dan toch gaan voor een HD-TV. Is ook niet goedkoop maar wel een betere kwaliteit. En ik heb toch niet genoeg vrienden dat we er met z'n 15 teglijk willen kijken.
Eh, dude, 2005? als je een beamer koopt dan weeg je voor en nadelen af, je zoekt oplossingen en een beamer is nou niet bepaald een uitgave die je dagelijks maakt. Bigger sometimes IS better, iig mbt tot films die ik kijk en zeker mbt tot bepaalde spellen, ook hoger dan 800X600 is redelijk betaalbaar te krijgen hoor (Sanyo Z1, een DLP bakkie met aardig wat mooie specs en goede reviews kost bijvoorbeeld nog geen 900 euro. Maar dan moet je er wel van houden)
pi_26510265
quote:
Op maandag 25 april 2005 22:06 schreef Skull-splitter het volgende:
...en waarschijnlijk ook HD-DVD support...
Niet waarschijnlijk. Zeer ònwaarschijnlijk zelfs!
  dinsdag 26 april 2005 @ 01:08:21 #60
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26510408
quote:
Op maandag 25 april 2005 18:49 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Die was dan ook een jaar eerder uit.. Of nog langer zelfs.
Laatst had iemand een linkje met het aantal exclusives en totaal aantal games. Maar ik weet niet in welk topic dat stond. Het verschil was iig kleiner dan ik dacht.
dat was ik

en het was iets van 69 tegen 74 in het voordeel van de PS2
The line is a dot to you!
pi_26510540
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 01:08 schreef kepler het volgende:
dat was ik

en het was iets van 69 tegen 74 in het voordeel van de PS2
Dat was jij ja... en dit was de link. Nu staat de teller op 80 tegen 97 in het voordeel van de PS2, maar let op! Games die alleen in Japan gereleased zijn worden niet meegenomen in deze lijst. Als die worden meegeteld, dan heeft de PS2 véél meer exclusives.
  dinsdag 26 april 2005 @ 01:41:37 #62
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26510829
Ja, maar daar zitten ook spelletjes a la Raptor bij, een topside vliegtuigspelletje met graphics uit 1992.
pi_26510867
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 01:41 schreef twi het volgende:
Ja, maar daar zitten ook spelletjes a la Raptor bij, een topside vliegtuigspelletje met graphics uit 1992.
Ja... en treinsimulators en hengelspellen en vliegenmep-spelletjes en andere onzin... daarom worden ze ook niet buiten Japan verkocht. Maar Japan is èrg belangrijk voor de gaming-industrie, dus als je het hebt over exclusives moet je Japan ook meerekenen.
pi_26510957
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 01:41 schreef twi het volgende:
Als ik mag kiezen tussen tussen Ikaruga of Border down en Splinter cell 3 dan is het een van de eerste 2.
Beetje tekenend voor de gemiddelde xbox bezitter dat het per se mooie graphics moeten zijn, vooral bij zo'n spel gaat het puur om de gameplay.
"What will I get for christmas santa?"
-" Well Andy, you'll get cancer."
XBL gamertag: MaskedMuchachoO
  dinsdag 26 april 2005 @ 01:58:33 #65
35662 Heintje
Gears of War.
pi_26511015
Net ff naar die exclusieve gekeken. Maar daar staan ook sommige spellen dubbel bij. Alleen dan de platinum of classic uitvoering.
Verder viel het me ook op dat de GTA reeks bij de PS2 staat. Die toch niet echt exclusief voor de PS2. Alleen wel een half jaar eerder. En zo staan er nog wel meer van dat soort titels bij. Ook bij de Xbox lijst trouwens.
Op vrijdag 1 juni 2007 11:29 schreef Tain het volgende:
Deze uitspraak mag hier ook wel staan
Spel- en typefouten voorbehouden.
pi_26511058
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 01:58 schreef Heintje het volgende:
Net ff naar die exclusieve gekeken. Maar daar staan ook sommige spellen dubbel bij. Alleen dan de platinum of classic uitvoering.
Verder viel het me ook op dat de GTA reeks bij de PS2 staat. Die toch niet echt exclusief voor de PS2. Alleen wel een half jaar eerder. En zo staan er nog wel meer van dat soort titels bij. Ook bij de Xbox lijst trouwens.
Ach... wat boeit het ook eigenlijk hoeveel exclusives het zijn? Zolang het maar goéie exclusives zijn! Ik moet wel toegeven dat ikzelf eigenlijk bijna alleen maar exclusives koop voor m'n PS2, maar dat komt omdat die spellen (in alle opzichten) van véél betere kwaliteit zijn dan de meestal weinig-boeiende multiplatvormspellen.
  dinsdag 26 april 2005 @ 02:15:35 #67
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26511194
Inderdaad. Ik bedoel. Top Spin is na anderhalf jaar exclusive geweest te zijn nu een tijdje voor de PC te verkrijgen, en gaat dit jaar ook voor de PS2 gereleased worden, 2 1/2 jaar na de introductie op de Xbox. Dan is er weinig exclusiefs meer aan, maar toch blijf ik 't gewoon als een van de sterke Xbox games zien. En dat zal ook wel gelden voor GTA3 bij de PS2 en GT:VC. Met San Andreas is dat denk ik al wat minder, gezien 'ie na een half jaartje ook op de Xbox zal verschijnen, maar toch blijft 't een van de steunpilaren voor de PS2.
  dinsdag 26 april 2005 @ 08:19:55 #68
12888 Skull-splitter
pi_26512479
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 00:58 schreef P-Style het volgende:

[..]

Niet waarschijnlijk. Zeer ònwaarschijnlijk zelfs!
WMV 9 bevat leuke compressietechnieken die net aangenomen zijn door diverse filmmaatschappijen... Leek mij dus gewoon logisch...
  dinsdag 26 april 2005 @ 08:21:38 #69
12888 Skull-splitter
pi_26512496
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 01:51 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Als ik mag kiezen tussen tussen Ikaruga of Border down en Splinter cell 3 dan is het een van de eerste 2.
Beetje tekenend voor de gemiddelde xbox bezitter dat het per se mooie graphics moeten zijn, vooral bij zo'n spel gaat het puur om de gameplay.
En jij gaat mij vertellen dat Splinter cell geen gameplay heeft? Grapjas
  dinsdag 26 april 2005 @ 08:46:47 #70
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_26512730
quote:
Xbox 360 Graphics Chip Patent?

Today we bring you a new patent that was was approved on March 29th by the United States Patent and Trademark Office, in which ATI, Microsoft's graphics chip partner for the Xbox 360, is patenting a “method and apparatus for supporting anti-aliasing oversampling in a video graphics system that utilizes a custom memory for storage of the frame buffer.” In layman terms, that is embedded video RAM for the GPU to use it as a frame buffer.

In a world exclusive, TeamXbox was the first publication to reveal the existence of the embedded video RAM back in February, 2004. What a track record, eh? First we revealed the IBM-Microsoft deal, then this

The patent, filed in August 2, 2000, exposes a custom memory used by the graphic chip for storage of the frame buffer.

This custom memory has been created mostly to perform anti-aliasing operations and help overcometoday's biggest problem in graphics chips: memory bandwidth.

Generally, the present invention provides method and apparatus for supporting anti-aliasing oversampling in a video graphics system that utilizes a custom memory for storage of the frame buffer. The custom memory includes a memory array that stores the frame buffer as well as a data path that performs at least a portion of the blending operations associated with pixel fragments generated by a graphics procesor. The fragments produced by a graphics procesor are oversampled fragments such that each fragment may include a plurality of samples. If the sample set for a particular pixel location can be compressed, the compressed sample set is stored within the frame buffer of the custom memory circuit. However, if such compression is not possible, pointer information is stored within the frame buffer on the custom memory, and a sample memory controller included on the graphics procesor maintains a complete sample set for the pixel location within a sample memory. When the sample memory controller maintains a complete sample set for a pixel location, the frame buffer stores a pointer corresponding to the location of the sample set.

The invention can be better understood when viewing the following image:

The figure illustrates a block diagram of a “graphics processing system” that supports oversampling anti-aliasing. The system includes a graphics processor (GPU), a sample memory (the standard memory on today's video cards) and a custom memory module (the embedded RAM). The graphics processor, the sample memory, and the custom memory may each be individual integrated circuits.

Embedded DRAM is expensive, because it’s very similar to microprocessors cache memory, so that is why the patent explains that in order to keep costs low, the amount of additional logic included on this custom memory may be minimized. Therefore, although some of the circuitry always found within the video graphics system has been moved onto this new custom memory invention, some functions still remain within the graphics processor in order to keep the production costs low for the custom memory.

So what does all this mumbo jumbo mean? It means we’ll get games running at 720p HDTV resolution, that is 1280x720, with full screen anti-aliasing and almost no impact on framerate. Imagine Project Gotham Racing 3 or those badass Unreal Engine 3-powered games running at some 60 FPS, with full screen anti-aliasing and anisotropic filtering taken to the max!

It's a hardcore gamer’s dream come true!
.
-
  dinsdag 26 april 2005 @ 08:56:46 #71
12888 Skull-splitter
pi_26512849
Ati
pi_26512919
Woei, nu nog mijn tv vervangen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_26514454
Ik hoop wel dat de XB360 standaard DVI of iets dergelijks heeft en dat je zowel een TV als een projector kan aansluiten. Nu is dat echt klote met al die audio/video packs. Je moet dan swappen als je van TV naar projector wil pfff.

Btw. projectors zijn echt niet meer zo duur, zelf heb ik een Sanyo Z1, deze heeft een resolutie van 964x544 (16:9), computerbeelden aangesloten met een monitor kabel zien er super uit, een PAL Xbox met s-video is toch echt een stuk minder dus hopelijk krijgen wij als PAL gebruikers ook eindelijk eens HDTV
  dinsdag 26 april 2005 @ 10:51:01 #74
105440 Ruis
Tweeletterige halfgod®
pi_26514916
ik neem toch aan dat de XBOX360, PS3 en Ninty Rev allemaal een HDMI aansluiting zullen hebben.
  dinsdag 26 april 2005 @ 10:53:39 #75
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_26514957
Wat ik hoop is dat het op een normale TV ook allemaal eyecandy is
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: